Ingen uppföljare till Bulletstorm – piratkopiering skadade försäljningen

Permalänk

Kanske om de inte portade ett spel utan utvecklade till PC hade de fått bättre siffror? Silly EA Games!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 955 C3 @ 3,7 GHz | Corsair 2x2 GB DDR3 1333MHz / 7-7-7-21 / 1.5V
Gigabyte GA-770TA-UD3 (rev. 1.0) | Intel X25-V G2 40GB
PowerColor ATI Radeon HD5850 | WD Caviar Green 1,5 TB 5400 RPM | WD Caviar Black 1 TB 7200 RPM | 2x Samsung F2 1,5 TB 5400 RPM Raid0 | OCZ ModXStream Pro - 600 Watt
Allt är inslängt i en svart låda som heter Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Du har helt rätt - spelet är bra för att kosta 50-80 kr.

Tycker du däremot med fakta i hand att det är värt 500?

Jag är nog fel person att fråga eftersom jag knappt tycker att något spel är värt såna summor. I så fall måste det vara ett riktigt bra multiplayer-läge som man inte kommer tröttna på i första taget då singleplayer delen oftast bara räcker ca 20 timmar. Så nej, jag skulle inte säga att det var värt 500, snarare runt 200-250kr.

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem

En dålig port av ett dåligt spel säljer inte.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk

Kanske ska inse att PC-spelare inte nöjer sej med ports utan har andra krav än konsollspelare, istället för att skylla på pirater... trött man blir

Permalänk
Medlem

Ja vem ville betala för ett spel som gav 4 timmars speltid

Permalänk
Medlem

Ursäkta men sög inte spelet eller? Klart inte skiten säljer.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Spelet var ju skit, kanske kan ha nåt med saken att göra...
Fick verkligen damp efter ca 1 timme pga att "trigger" systemet var alldeles för känsligt (säkert pga värdelös PC port), måste stå på EXAKT denna pixel typ för att kunna ta sig över en sten eller vad fan som nu låg i vägen, eftersom man såklart inte kunda hoppa bara sådär (seriöst ett FPS där man inte kan hoppa? wtf?)

Orkade aldrig spela klart eller ens halvklart, glad är jag iaf över att jag inte slängde bort några pengar på skräpet.

Permalänk
Medlem

Värdelös anledning. Dom chansar ju bara, genom att säga "vi tror det har med detta att göra". Är spelet skit så äre skit.

Tror dom att alla älskade spelet, men bara laddade ner det - starta ett Kickstarter projekt och se om ni får ihop tillräckligt med pengar att utveckla det nya då.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av 'Jonte[YoT:

;12151137']Ditt inlägg innehåller många poänger men samtidigt sitter du och ljuger.
Eller vill du hävda att du råkade skriva fel två gånger?
Det råkade bara bli en nolla för mycket två gånger?

Följt av " Ingen kan ha lagt så mycket pengar på film, musik, spel och program."

Ska du kalla mig lögnare får du allt ta och peka på var jag ljuger också.
Här är min grova beräkning om du är nyfiken:

"Vi säger kanske 5 piratade spel á 300 kr styck, det är 1500 kr spel. Sen har vi officepaketet, 1000 kr, Adobe CS5, 35000, 500 filmer á 150 kr, totalt 575000 kr, 5000 mp3 á 10 kr, totalt 50000 kr, 100 säsonger av olika TV-serier á 300 kr, 30000. Då är vi totalt uppe i nästan 700000 kr."

Jag vet att många har långt mycket mer film och musik än det där. Men visst, ska du vara grinig kan du ju klippa en nolla på adobesviten om du råkar vara student. Fast det är klart att det ofta finns en del andra dyra program istället beroende lite på vad man håller på med på fritiden. Det påverkar dock inte siffrorna 500000 till 700000 nämnvärt som du själv ser.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Kan bero på att det var skit. Men det är ju bara en teori..

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Att skylla på piratkopiering håller inte. Konkurrenterna lyckas. Uppenbarligen var pc versionen inte värd att köpas.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Om vi leker med tanken på att Microsoft och Sony vill ha 150$ per speltitel, vad är det för pengar kontra resten av utvecklingskostnaderna om inte förväntad förtjänst?

Ingen aning för jag citerar svendolph borde säga "per spel titel" istället för per spel-dvd.

Permalänk
Medlem

Tvärtemot vad många av dem som tagit sig tid att skriva verkar tycka så tyckte jag spelet var roligt trotts att det var kort.
Det började segt och blev roligare desto längre man kom. Gillade dess totala brist på seriöshet och även fightingsystemet blev riktigt bra någonstans från midgame och frammåt.
Synd att det inte blir en uppföljare. Är så trött på CoD, BF och alla liknande spel.
Mer i Duke Nukems anda än något modernt spel varit på mycket länge.
Trög start och kort gameplay var de enda bristerna värda att klaga på tycker jag. Men inte många fps som har en lång singleplayer kampanj idag ändå. Deus Ex är ett bra undantag, men det var också ett av de bästa spelen som släppts de senaste åren, knappast en standard alla kan leva upp till.

Skrivet av IceDread:

Att skylla på piratkopiering håller inte. Konkurrenterna lyckas. Uppenbarligen var pc versionen inte värd att köpas.

Vad gäller piratkopieringen har jag ingen åsikt. Vad gäller konsolmarknaden är min fasta åsikt att nästan alla konsolspel har en sämre kvalitet varför en sämre produkt kan sälja där utan problem. Att det är en sämre produkt i detta fallet håller jag inte med om egentligen, men många verkar ju tycka så.
I alla fall är konsolspelare beredda att betala mer för mindre. En situation bara en dum köpman inte skulle utnyttja. Vi behöver få resten av gamer-comunity't, våra konsolbröder, att lära sig vara mer kräsna. Tyvärr blir det i 99 fall av 100 så att när PC spelare klagar på konsolspel så känner konsolspelare det som att vi hatar konsolen som idé, slår bakut och försvarar sig med näbbar och klor. Ställ högre krav för *****!!! Det är inte konsolen i sig det är fel på, det är människorna, och det gäller på båda sidorna av PC-konsol-gränsen.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sirnicke:

1. Utbilda dig
2. Tjäna pengar och få råd att köpa spel
3. ???
4. Profit

Du låter som min mor. I likhet med henne så verkar du inte riktigt förstå detta med dagens arbetsmarknad. Är du inte högutbildad, har körkort och har minst 10 år av erfarenhet så är chansen att du hittar jobb ganska minimal om du nu inte har kontakter. En utbildning idag är långt ifrån någon garanti för jobb.

Skrivet av anders190:

Utbilda sig för jobb inom spelbranchen borde många i denna tråd starkt överväga med tanke på hur många självutnämnda experter som uttryckt sig.

Tänk så många perfekta spel vi skulle få om dessa utvecklade spel istället för att gnälla på olika webforum.

För att skylla på pirater är ju verkligen produktivt Om vissa spelutvecklare ist tog reda på VARFÖR folk laddar ner spel ist för att bara skylla på dessa så fort något går fel, ja då hade kanske spelindustrin sluppit stora delar av dessa "pirater"? För just nu så ignorerar dessa folket och gör om samma skit om och om igen.

Skrivet av Gender Bender:

Alla är inte akademiker, och man kan heller inte kräva att folk ska behöva utbilda sig på universitet för att få ett vanligt jobb. Det ska finnas jobb som du ska kunna få som outbildad, yrkesutbildad och välutbildad. Idag är det total brist på outbildade jobb, lite varierat på yrkesutbildningar och en acceptabel nivå på välutbildade jobb.

Men ändå kräver både arbetsmarkanden och staten i stortsett att man MÅSTE ha en universitetsutbildning.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Synd att det inte kommer en tvåa. På sätt och vis är det bra att spel företagen säger ifrån. Dom kan ju inte hålla på i en oändlighet. Och oavsett om det blir svårare och svårare att cracka spelen så lyckas alltid piraterna få ut spelen.

Jag gillade faktiskt spelet, inte bästa storyn men det var ett roligt gameplay.

Permalänk
Medlem

Tyckte ettan va sådär, så jag gråter inte

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Fast varje nerladdat spel eller nerladdad skiva kan omöjligt vara en utebliven försäljning. Det faller på sin egen orimlighet och det är bara att räkna lite snabbt så ser man att det inte håller.

Gjorde en överslagsräkning i en annan tråd där jag antog att en person hade ett par tusen låtar, ett par hundra filmer, några tiotal TV serier, något tiotal spel, officepaket, Adobesviten och landade på en summa mellan 500000 och 700000 kr. Ingen kan ha lagt så mycket pengar på film, musik, spel och program. Bara adobesviten kostar mer än en gymnasieungdom drar in på studiebidraget under hela sin gymnasietid.

Förlorar de pengar på pirater? Ja självklart. Är varje nerladdat spel en förlust? Nej inte en chans.

Tittar man på det stora hela så gör nöjesindustrin stor vinst. Filmindustrin tjänar mer och mer pengar varje år så så farligt kan ju piraterna inte vara. Musikindustrin däremot har varit stadigt minskande men att skylla det på pirater är att stoppa huvudet i sanden. De förlorar pengar för att de har en föråldrad affärsmodell. Folk köper inte en skiva och sitter och lyssnar hemma längre. Folk vill ha en lista på blandade favoritlåtar som de lyssnar på i telefonen. Ingen vill betala 99-150 kr för en hel skiva när de bara är ute efter en eller två låtar så därför låter de bli. Folk vill inte ens ha en skiva längre, de vill ha musiken så varför försöka tvinga folk att betala för en produkt när de egentligen vill ha en annan? Musikmarkanden går mer och mer mot digital distribution vilket är mycket bättre eftersom det är det marknaden vill ha och det gör distributionskedjan oändligt mycket smidigare och billigare. De stora drakarna förlorar massa pengar på att små aktörer kan göra samma sak fast billigare. Istället för att acceptera verkligheten och ändra affärsmodeller så gnäller de på pirater som har funnits i alla tider. Musikbranchen har överlevt sådana katastrofer som radio, kasettband, CD-ROM och nu även internet.

Vad vill du säga med det här?
Varken jag, personen jag citerade eller nyhetsartikeln har påstått att varje nedladdad låt är en låt i förlust. Du försöker hålla en diskussion om något du vill att jag eller någon skulle säga...

Försöker du säga att filmindustrins ökade vinstmarginaler gör det okej att använda deras material utan att betala för det?
Försöker du säga att så länge musikindustrins affärsmodel är föråldrad gör det okej för dig att bestämma om ska behöva köpa deras material eller ladda ned det gratis på internet?
Försöker du säga att bara för musikindustrin har överlevt olika förhinder så betyder det att allt är som det ska? När den väl kolapsar, då är det dags att tänka till?

Visst laddar jag ner, visst tycker jag att "de stora drakarna" inte alltid förtjänar sina pengar eller i den omfattningen men det betyder inte att jag förstår att det är ohållbart. Att du inte verkar förstå det här är bara pinsamt och du verkar på rik vara helt bakom flötet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du låter som min mor. I likhet med henne så verkar du inte riktigt förstå detta med dagens arbetsmarknad. Är du inte högutbildad, har körkort och har minst 10 år av erfarenhet så är chansen att du hittar jobb ganska minimal om du nu inte har kontakter. En utbildning idag är långt ifrån någon garanti för jobb.

För att skylla på pirater är ju verkligen produktivt Om vissa spelutvecklare ist tog reda på VARFÖR folk laddar ner spel ist för att bara skylla på dessa så fort något går fel, ja då hade kanske spelindustrin sluppit stora delar av dessa "pirater"? För just nu så ignorerar dessa folket och gör om samma skit om och om igen.

Men ändå kräver både arbetsmarkanden och staten i stortsett att man MÅSTE ha en universitetsutbildning.

Då kanske du kan förstå att det jag syftar på i själva verket är högre utbildning (dvs 3+ år vid högskola/universitet). Det finns trots allt en trend - en övervägande majoritet av de som har blivit mer framgångsrika är hög utbildning. För det var ju trots allt det jag syftade på.

Permalänk
Avstängd

Sjukt att de skyller på PC pirater, Det pirats mer konsol spel än PC kan jag lugnt säga.

När spel inte säljer för att de är skit så måste de skylla på andra.

Visa signatur

New: Asus x370 prime pro, Ryzen 1700 (@3.925ghz) , Ripjaws V 16GB 3600 MHz (@3200mhz 14c). https://valid.x86.fr/curj7r
Radeon VII.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du låter som min mor. I likhet med henne så verkar du inte riktigt förstå detta med dagens arbetsmarknad. Är du inte högutbildad, har körkort och har minst 10 år av erfarenhet så är chansen att du hittar jobb ganska minimal om du nu inte har kontakter. En utbildning idag är långt ifrån någon garanti för jobb.

Om du läser 5 år master inom datateknik, och inte får ett jobb är det dig det beror på. Som nyexad dataingenjör begravs man i jobberbjudanden. Om du pluggar harry potters världar är det antagligen inte det samma.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av FeedHurley:

Vad vill du säga med det här?
Varken jag, personen jag citerade eller nyhetsartikeln har påstått att varje nedladdad låt är en låt i förlust. Du försöker hålla en diskussion om något du vill att jag eller någon skulle säga...

Försöker du säga att filmindustrins ökade vinstmarginaler gör det okej att använda deras material utan att betala för det?
Försöker du säga att så länge musikindustrins affärsmodel är föråldrad gör det okej för dig att bestämma om ska behöva köpa deras material eller ladda ned det gratis på internet?
Försöker du säga att bara för musikindustrin har överlevt olika förhinder så betyder det att allt är som det ska? När den väl kolapsar, då är det dags att tänka till?

Visst laddar jag ner, visst tycker jag att "de stora drakarna" inte alltid förtjänar sina pengar eller i den omfattningen men det betyder inte att jag förstår att det är ohållbart. Att du inte verkar förstå det här är bara pinsamt och du verkar på rik vara helt bakom flötet.

Det är flera i tråden som har antytt precis det vilket är ett felaktigt antagande.

Nej nu missförstår du allt. Filmindustrin gnäller på förlorade fantasibelopp när de i själva verket går med mer vinst än någonsin så det är lite motsägelsefullt.

Nej jag försöker säga att anledningen till att musikindustrin backar inte är pirater utan en förlegat affärsmodell. Titta på siffrorna så ser du att föräljning av skivor stadigt sjunker och det ganska rejält medan försäljning av digital musik är stadigt stigande. Så marknaden har ändrats men musikindustrin vill inte riktigt hänga med det.

För att dra den lite längre historien så har tidigare de stora skivbolagen varit ett väldigt viktigt inslag i musikindustrin eftersom studior var dyra, distributionen var dyr och det krävde massa kontakter för att få ihop allt. Skivbolagen kontrollerade allt och blåste många musiker på väldigt mycket pengar. Finns exempel på storsäljande artister som mer eller mindre gick i personlig konkurs trots att de sålde miljontals skivor. Det är inte ovanligt att artisten får någon krona per såld skiva. Är det flera i bandet blir det inte många ören per person att dela på per såld skiva. Detta accepterades dock eftersom det inte fanns så många andra alternativ. Det var svårt att gå runt det om man ville lyckas.

Detta har förändrats på relativt kort tid. En studio hemma kostar inte så många tusen och har man lite talang går det att spela in i studiokvalité även hemma i sovrummet. Sedan skickar man filerna digitalt till någon i en annan världsdel som är duktig på mastering och vips har man spelat in en skiva utan att behöva betala många tusen kronor i timmen för studiotid. Distributionen sköter man sedan själv via internet. Finns många sätt där Spotify och iTunes bara är några alternativ. De stora skivbolagen har blivit överflödiga för tjänsterna de erbjuder inte behövs längre.

Så när internet dök upp ändrades marknaden men de stora skivbolagen vill inte riktigt ändras med den. De har i många herrans år varit väldigt konservativa mot ny teknik och de har sett hotet istället för att se möjligheterna. Så att musikindustrin går ner beror inte bara på pirater, det beror på att marknaden har förändrats.

Det finns många exempel i historien när en ny teknologi radikalt förändrar marknaden. För att ta ett exempel från nöjesindustrin så har vi ju införandet av ljudfilmen som på väldigt kort tid dödade av en hel yrkesgrupp. Helt plötsligt fick alla biografpianister sparken. Marknaden ändrades och deras tjänster behövdes inte längre.

Jag säger inte att piratkopiering är rätt. Jag förstår inte hur du lyckas tolka in det. Jag säger att det har blivit en syndabock och att det snarare är ett symptom på problemet än det faktiska problemet. Mediabolagen har reagerat helt fel på problemet, istället för att acceptera att marknaden inte är samma idag som den var för 30 år sedan så driver de igenom konstiga lagar som ger dem väldigt konstiga extra rättigheter.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Jag tyckte spelet var bra och flöt på fint på min dator mao inga problem med portningen

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Var det inte lite oinspirerad titel på spelet också? "Bulletstorm" låter knappast som någonting som kräver finess och taktik. Jag såg det på steam-rean, såg att det var en för mig okänd utvecklare och trodde att det var ett indie-fps.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk
Skrivet av Zotamedu:

Det är flera i tråden som har antytt precis det vilket är ett felaktigt antagande.

Jag säger inte att piratkopiering är rätt. Jag förstår inte hur du lyckas tolka in det. Jag säger att det har blivit en syndabock och att det snarare är ett symptom på problemet än det faktiska problemet. Mediabolagen har reagerat helt fel på problemet, istället för att acceptera att marknaden inte är samma idag som den var för 30 år sedan så driver de igenom konstiga lagar som ger dem väldigt konstiga extra rättigheter.

Med andra ord har du citerat mitt inlägg som handlade om en sak, för att försöka diskutera något som någon annan än jag har påstått? Det är bättre om du letar upp den eller de personerna...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av _Merc_:

Sjukt att de skyller på PC pirater, Det pirats mer konsol spel än PC kan jag lugnt säga.

När spel inte säljer för att de är skit så måste de skylla på andra.

Jag måste tyvärr hålla med föregående skribent.

Permalänk
Medlem

Var kul första halvtimmen, annars sög det faktiskt :=)

Permalänk
Medlem

1: Sluta göra dåliga portningar
2: Gör bra spel istället

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

På sätt och vis är det bra att spel företagen säger ifrån. Dom kan ju inte hålla på i en oändlighet. Och oavsett om det blir svårare och svårare att cracka spelen så lyckas alltid piraterna få ut spelen.

Fast med den inställningen så borde de ju fokusera på PS3 och PC och dumpa Xbox som plattform eftersom det är MYCKET lättare att piratkopiera spel till en Xbox än vad det är till PC där man måste hålla på med cracks och blockera i brandväggar mm. och framförallt lättare än till PS3 som ju kräver att man har en äldre konsoll som man dessutom sparat en äldre firmware på för att det öht ska gå.

Nej att skylla på piratkopieringen är bara en dålig ursäkt till en dålig portning av ett dåligt spel.
Kan själv säga att jag laddar ner det mesta som kommer och har köpt spel efter att ha laddat ner dem som jag aldrig ens skulle ha tittat åt annars, märker jag att det är ett spel som kan ge flera timmars underhållning ja då är det bara att plocka fram kortet och köpa förutsatt att det finns att köpa på någon onlinetjänst, krävs box med dvd ja då får det vara då jag inte har någon läsare och inga planer på att köpa en heller.

Och all den DRM som företagen sysslar med drabbar endast de som betalar, spelen knäcks oftast innan de kommer i butik ändå och de som kopierat det slipper dras med de problem som kopieringsskydden orsakar. Av princip så kommer jag t.ex aldrig att köpa ett spel som har Ubisofts nuvarande DRM, då skippar jag det hellre helt eller köper till PS3 om det är värt pengarna.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Fullkomligt värdelöst spel. Mirakel att folk ens piratade den dyngan.

Permalänk
Medlem

Man var tvungen att modda configs innan det var spelbart, inte så konstigt att ingen vill betala för sån jävla dynga.

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64