Litet hdd-chassi med on/off-knapp? Omöjligt!

Permalänk

Litet hdd-chassi med on/off-knapp? Omöjligt!

Verkar vara helt omöjligt att hitta ett hdd-chassi (2.5tum) som begåvats med en dedikerad On/Off-knapp (helst på fronten).
Inte sett en enda på Prisjakt, men ev. knappar nämns ju inte i specarna. Oftast kan man inte avgöra mha bilderna heller.

Någon som hört om eller sett något sådant?

Ska ha den som en manuell backuputlösare: *On*, backup sker automatiskt, disken unmountas automatiskt när det är klart, *Off*

Inte intresserad av att fippla med kablar varje gång man ska använda enheten. Strömförsörjning via USB är också krav.

Permalänk
Medlem

http://www.dustinhome.se/icy-box-250stu-hd-kabinett-25-sata-t...
Har on/off knapp, fast på baksidan.
Den är även märkligt snabb för att vara USB2, får över 60MB/s när jag kopplar den i ett USB3 uttag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av benemerson:

Strömförsörjning via USB är också krav.

Tror kombinationen av 2.5-tums extern hårddisk och en manuell strömknapp på framsidan inte finns faktiskt. Snackar vi större externa 3.5-tumsdiskar finns det betydligt mer att välja på.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

http://www.dustinhome.se/icy-box-250stu-hd-kabinett-25-sata-t...
Har on/off knapp, fast på baksidan.
Den är även märkligt snabb för att vara USB2, får över 60MB/s när jag kopplar den i ett USB3 uttag.

Tack för tipset, får se till att lägga vantarna på en sån.

Permalänk
Skrivet av Kr^PacMan:

Tror kombinationen av 2.5-tums extern hårddisk och en manuell strömknapp på framsidan inte finns faktiskt. Snackar vi större externa 3.5-tumsdiskar finns det betydligt mer att välja på.

konstigt då svensktiger länkade en 5min innan dig.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av toxicstone:

konstigt då svensktiger länkade en 5min innan dig.

Se där! Man lär sig något nytt varje dag.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Fast i ärlighetens namn så nämns det inte på dustin.
Skulle inte vetat det om jag inte köpt ett par och sett det
Så en liten brasklapp till TS, kanske icy box har ändrat designen (?).
Men jag tror inte det.