Permalänk
Skrivet av sskludde:

Då måste jag ha råkat göra det Hur fixar jag tillbaka det?

Inställningar -> Ljud

Sedan längst ner "Vibrera i respons".

EDIT: Du han före men nu vet även andra hur man gör

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker batteritiden är väldigt dålig?

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Jag ringde HTC då även jag har problemet med att skärmen glappar på vänster sida. Det var inga som helst problem att D.O.A. den. Min skärm var det tydligt glapp på och min frus reagerade med "vågorna"/flimmer inåt mitten/lodrätt. I mitt fall ringde jag Katshing och fick utan frågetecken en returfraktsedel mejlad. I min frus fall ringde jag Brightpoint (det följde med ett papper från Tele2 som hänvisade till de). Det var ingen telefonkö och det var inga problem där heller. De skickar hem en returfraktsedel med posten.

D.O.A. tidsfristen på HTC är 14 dagar.
Både Katshing och Tele2 använder sig av Brightpoint.

Hoppas detta hjälper någon.

Mvh e_king

Permalänk
Medlem

Fan nu såg jag också att min skärm glappar lite på båda sidorna... har haft den nu i en vecka och hunnit göra mig "hemma" med den, dvs mängder av bilder, kontakter, appar osv. Är det värt att DOA den? Kan man på något smidigt sätt göra en backupp så att alla bilder, appar, sms, kontakter osv är exakt som det var på den gamla telefonen - på den nya?

Permalänk
Avstängd

Är som sagt grymt missnöjd med luren.....Finns mer negativa saker om den än positiva...

Här är en video som förklara vf jag inte kan skapa mappar.....man blir utkastad till ''home screen''

http://s222.photobucket.com/albums/dd172/piddeman/?action=vie...

Vill inte ha mapparna där, vill ha dom inne i ''menyn'' mobilen hackar och blir varm samt äter batteri som om den fick betalt för det....

Skärmen är inte ''känslig'' man kan inte navigera med fingertoppen utan man måste ha hela feta fingret på skärmen för att den ska registrera -.-...

Min musik i luren hackar till då och då....Samma musiklista som jag har på min dator och där fungerar låtarna bra..
Ett under att HOX inte ger Bsod....

Sladden till laddaren är ett skämt...vad är den? 30cm lång? Når knappt upp till mitt skrivbord om jag inte hade haft förgreningen fast skruvad i bordet...

Sen en sak till....

Hur kan vissa tycka om kameran? Den laggar och tar halv dåliga bilder...Recordar man så är det som man är under vatten med mobilen :(, typ den ger tearing+lagg...

Synd att man inte kan begära pengarna tillbaka efter man har öppnat paketet...

Får bli en dyr läxa jag har lärt mig Aldrig mer HTC! Håller mig till Samsung om jag ska fortsätta med Androidsystem..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chosz:

Är det bara jag som tycker batteritiden är väldigt dålig?

Samma här!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Är som sagt grymt missnöjd med luren.....Finns mer negativa saker om den än positiva...

Här är en video som förklara vf jag inte kan skapa mappar.....man blir utkastad till ''home screen''

http://s222.photobucket.com/albums/dd172/piddeman/?action=vie...

Vill inte ha mapparna där, vill ha dom inne i ''menyn'' mobilen hackar och blir varm samt äter batteri som om den fick betalt för det....

Skärmen är inte ''känslig'' man kan inte navigera med fingertoppen utan man måste ha hela feta fingret på skärmen för att den ska registrera -.-...

Min musik i luren hackar till då och då....Samma musiklista som jag har på min dator och där fungerar låtarna bra..
Ett under att HOX inte ger Bsod....

Sladden till laddaren är ett skämt...vad är den? 30cm lång? Når knappt upp till mitt skrivbord om jag inte hade haft förgreningen fast skruvad i bordet...

Sen en sak till....

Hur kan vissa tycka om kameran? Den laggar och tar halv dåliga bilder...Recordar man så är det som man är under vatten med mobilen :(, typ den ger tearing+lagg...

Synd att man inte kan begära pengarna tillbaka efter man har öppnat paketet...

Får bli en dyr läxa jag har lärt mig Aldrig mer HTC! Håller mig till Samsung om jag ska fortsätta med Androidsystem..

Dold text

Sälj den när SGS3 kommer (i sommar om allt vill sig väl) så känns det kanske inte lika tungt?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Är som sagt grymt missnöjd med luren.....Finns mer negativa saker om den än positiva...

Här är en video som förklara vf jag inte kan skapa mappar.....man blir utkastad till ''home screen''

http://s222.photobucket.com/albums/dd172/piddeman/?action=vie...

Vill inte ha mapparna där, vill ha dom inne i ''menyn'' mobilen hackar och blir varm samt äter batteri som om den fick betalt för det....

Skärmen är inte ''känslig'' man kan inte navigera med fingertoppen utan man måste ha hela feta fingret på skärmen för att den ska registrera -.-...

Min musik i luren hackar till då och då....Samma musiklista som jag har på min dator och där fungerar låtarna bra..
Ett under att HOX inte ger Bsod....

Sladden till laddaren är ett skämt...vad är den? 30cm lång? Når knappt upp till mitt skrivbord om jag inte hade haft förgreningen fast skruvad i bordet...

Sen en sak till....

Hur kan vissa tycka om kameran? Den laggar och tar halv dåliga bilder...Recordar man så är det som man är under vatten med mobilen :(, typ den ger tearing+lagg...

Synd att man inte kan begära pengarna tillbaka efter man har öppnat paketet...

Får bli en dyr läxa jag har lärt mig Aldrig mer HTC! Håller mig till Samsung om jag ska fortsätta med Androidsystem..

Du har aldrig använt en android telefon tidigare ellerhur?

Du kan inte lägga mapparna i menyn, de ska va på "skrivbordet".

Kameran har jag inte haft några problem med. Den tar bra bilder i mitt fall.

Har du batteriproblem så ska du vänta till nästa updatering, de har nämligen fixat det i den. Det är en fil som ligger fel i system mapparna som man kan ändra själv om man rootar, som ska fixa batteri hanteringen.

Min skärm är känslig som bara den. Kan ta med fingertopparna, och allt hänger med som jag vill.

Använder du spotify som musikspelare? Vissa har problem med vanliga spelaren också tror jag, men det är spotify som är problemet. Spotify har egentligen ingen support alls för Android 3.0+, Stäng av BEATS så ser du att knastrandet försvinner.

Det låter som du ska DOA, eftersom du har fel som inte har med uppdateringen som kommer att göra med. Speciellt de där med skärmen, det är nog hårdvaru fel.

Jag vill se din respons på detta, ska bli intressant.

har filmat lite med min HTC Desire nu, visar min fingertoppskänsla samt tunga spel som inte laggar. Föra över via Bluetooth, så går sakta när de är 200mb..

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gurkburk92:

Du har aldrig använt en android telefon tidigare ellerhur?

Du kan inte lägga mapparna i menyn, de ska va på "skrivbordet".

Kameran har jag inte haft några problem med. Den tar bra bilder i mitt fall.

Har du batteriproblem så ska du vänta till nästa updatering, de har nämligen fixat det i den. Det är en fil som ligger fel i system mapparna som man kan ändra själv om man rootar, som ska fixa batteri hanteringen.

Min skärm är känslig som bara den. Kan ta med fingertopparna, och allt hänger med som jag vill.

Använder du spotify som musikspelare? Vissa har problem med vanliga spelaren också tror jag, men det är spotify som är problemet. Spotify har egentligen ingen support alls för Android 3.0+, Stäng av BEATS så ser du att knastrandet försvinner.

Det låter som du ska DOA, eftersom du har fel som inte har med uppdateringen som kommer att göra med. Speciellt de där med skärmen, det är nog hårdvaru fel.

Jag vill se din respons på detta, ska bli intressant.

har filmat lite med min HTC Desire nu, visar min fingertoppskänsla samt tunga spel som inte laggar. Föra över via Bluetooth, så går sakta när de är 200mb..

Har en SGII och man kan ha mapparna i menyerna

Musiken är MP3 som jag för över med usb från datorn till mobilen.

Ska filma lite och ta kort sen lägga upp så får ni se vad jag menar.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Har en SGII och man kan ha mapparna i menyerna

Musiken är MP3 som jag för över med usb från datorn till mobilen.

Ska filma lite och ta kort sen lägga upp så får ni se vad jag menar.

Nu kör inte SGII vad jag vet Sense? Utan det gör HTC.
Har inte heller hört att man ska kunna skapa mappar inne i menyn för alla appar.
Provade precis på min HoX och fungerar ej. Tror det är works as designed.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Har en SGII och man kan ha mapparna i menyerna

Musiken är MP3 som jag för över med usb från datorn till mobilen.

Ska filma lite och ta kort sen lägga upp så får ni se vad jag menar.

Det finns säkert någon bra launcher som kan ha mappar i menyerna
edit: vet inte hur det är med mappar, men i tex golauncher kan du välja att vissa apps inte visas i menyn. Så slipper man se typ flashplayer och vissa widgetar där

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Har en SGII och man kan ha mapparna i menyerna

Musiken är MP3 som jag för över med usb från datorn till mobilen.

Ska filma lite och ta kort sen lägga upp så får ni se vad jag menar.

Prova som sagt att stänga av BEATS mjukvaran. Dra ner menyn där uppe och klicka ur den. Den ska orsaka knaster. Som jag sa till dig, gör vad jag säger istället!

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orio:

Nu kör inte SGII vad jag vet Sense? Utan det gör HTC.
Har inte heller hört att man ska kunna skapa mappar inne i menyn för alla appar.
Provade precis på min HoX och fungerar ej. Tror det är works as designed.

Väldigt synd att hox inte kan organiseras i menyerna :S ser ut som ett ormbo ju...får bläddra 20 sidor innan man kommer till rätt program..

Har er kamera med 20FPS lins? Dvs det ni ser genom linsen hackar/Laggar när man ska ta kort...

Kan ju inte spela in (REC) i HD för det hackar -.- måste ha 320P för att få flyt..

Finns det olika Android varianter?....*Suck skulle ha läst på mer innan

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _MmattiasS_:

Det finns säkert någon bra launcher som kan ha mappar i menyerna
edit: vet inte hur det är med mappar, men i tex golauncher kan du välja att vissa apps inte visas i menyn. Så slipper man se typ flashplayer och vissa widgetar där

jo det finns det, men inget tema är optimerat för Hox...ikoner är utanför bilden eller så är det sträck där det inte ska vara osv...det ser oprofessionellt ut :S

Sen har andrahandstema en tendens att sega ner luren...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gurkburk92:

Prova som sagt att stänga av BEATS mjukvaran. Dra ner menyn där uppe och klicka ur den. Den ska orsaka knaster. Som jag sa till dig, gör vad jag säger istället!

Ska testa! Gäller detta även den inbyggda MP3-spelaren i luren?

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Det verkar som det gör de ja.

på XDA stängde folk av den programvaran och det löste sig.

http://dl.dropbox.com/u/71410276/VIDEO0001.3gp

Det laggar lite i videon, men det är pga ljuset som är kasst när jag filmade tror jag. För telefonen laggar överhuvudtaget inte.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Lämnade in min HOX idag på tele2 pga att skärmen vid åtskiljatkiga tillfällen flimrat i skärmen vid byte av sidor i webbläsaren samt då man velat gå tillbaka till homescreen.

Märkte dock på vägen in att det gått två små bitar ur baksidan på skalet, jag uppgav inte detta när jag lämnade in den (fråga mig inte varför), har inte tappat telefonen eller något. Så det är skumt. Snabb fråga eftersom telefonen är D.O.A:d så undrar jag om det finns en möjlighet att jag inte kommer få den fixad pga att jag inte nämnde dessa två "skador"? Vad tror ni?

Började bli lite fundersam på vägen hem från tele2 butik om jag nu kommer få betala för reparationen då det tydligt framgår att yttre skador samt vattenskada inte täcks av garantin, vilket jag är fult medveten om. Men jag har ju inte D.O.A:t den för att det har gått bitar ur baksidan..

Som sagt vad tror ni, och har ni som lämnat in era HOX:er för flimrig skärm fått en ny?

Permalänk
Sötast
Skrivet av SideWinder86:

Är som sagt grymt missnöjd med luren.....Finns mer negativa saker om den än positiva...

Här är en video som förklara vf jag inte kan skapa mappar.....man blir utkastad till ''home screen''

http://s222.photobucket.com/albums/dd172/piddeman/?action=vie...

Vill inte ha mapparna där, vill ha dom inne i ''menyn'' mobilen hackar och blir varm samt äter batteri som om den fick betalt för det....

Skärmen är inte ''känslig'' man kan inte navigera med fingertoppen utan man måste ha hela feta fingret på skärmen för att den ska registrera -.-...

Min musik i luren hackar till då och då....Samma musiklista som jag har på min dator och där fungerar låtarna bra..
Ett under att HOX inte ger Bsod....

Sladden till laddaren är ett skämt...vad är den? 30cm lång? Når knappt upp till mitt skrivbord om jag inte hade haft förgreningen fast skruvad i bordet...

Sen en sak till....

Hur kan vissa tycka om kameran? Den laggar och tar halv dåliga bilder...Recordar man så är det som man är under vatten med mobilen :(, typ den ger tearing+lagg...

Synd att man inte kan begära pengarna tillbaka efter man har öppnat paketet...

Får bli en dyr läxa jag har lärt mig Aldrig mer HTC! Håller mig till Samsung om jag ska fortsätta med Androidsystem..

Doa skitet och säg upp abonnemanget/be om en annan telefon.

Jag DOAde min första, han i butiken sa till mig att jag kunde säga upp mitt abonnemang eller prova en till lur... Jag provade en till lur som var ännu mer sönder och DOAde den dagen efter.

Sa då till honom att jag inte tänker prova fler skitlurar och att jag ville ha en 4S istället, fick en 4S efter 10 min och tackade för mig.
Fick till och med rabatt på ett skärmskydd för "psykiskt lidande"

Väldigt synd i min mening, det var min första Android lur och har fått brutalt med mersmak, däremot så är jag inte intresserad av en SG2 eller andra modeller heller.... det var en One X jag ville ha :C Jag känner mig inlåst i ett litet grått fängelse i IOS5 nu, jag som alltid varit så glad för min iPhone... nu känns det hemskt

Kameran tyckte jag var underbar på en punkt, otroligt vackra bilder!
Men sen så hackade kameran på skärmen, autofokusen ballade ur totalt när man filmade osv, vilket gjorde den halvt obrukbar.

Tysk turist på bilden, dödshärlig snubbe

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SideWinder86:

Är som sagt grymt missnöjd med luren.....Finns mer negativa saker om den än positiva...

Jo hur gick det med DOAn du skulle göra igår.... ??

Idag så surrar du som värsta slagets "noob" som inte orkat slå upp manualen hur man gör saker. RTFM !

Anmält som "trollning av tråd".. !

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Skrivet av plunn:

Jo hur gick det med DOAn du skulle göra igår.... ??

Idag så surrar du som värsta slagets "noob" som inte orkat slå upp manualen hur man gör saker. RTFM !

Anmält som "trollning av tråd".. !

Varför anmälde du han inlägg för det?
Han trollar uppenbarligen inte, utan skriver vad han tycker om telefonen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bennystreetracer:

Varför anmälde du han inlägg för det?
Han trollar uppenbarligen inte, utan skriver vad han tycker om telefonen.

Tjau ett inlägg räcker nog.... just i det här forumet så vimlar det ju sedan av "troll"...

Jag har aldrig kört något liknande.... luren är helt enorm !!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Tjau ett inlägg räcker nog.... just i det här forumet så vimlar det ju sedan av "troll"...

Jag har aldrig kört något liknande.... luren är helt enorm !!

Älskar också telefonen! Riktigt najs, har inte haft något problem alls

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gurkburk92:

Älskar också telefonen! Riktigt najs, har inte haft något problem alls

Jo det har varit en riktig "kompis" under veckans slitosläp.....

Sen ska ju "The Beast" tämjas mer..... en riktig "råkämpe" med alla sina kärnor.

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Sötast
Skrivet av plunn:

Tjau ett inlägg räcker nog.... just i det här forumet så vimlar det ju sedan av "troll"...

Jag har aldrig kört något liknande.... luren är helt enorm !!

Grattis?

Att du har haft tur med telfonen har väl inte ett skit med vad resten av världen har upplevt?

I den butiken som jag köpte min ur så var vi två personer som köpte vars en, varav bådas var doa, sen fick jag en till, som var doa. Precis som för många andra.

Det var 3/3 telefoner som var doa, frågan är om hans andra var doa också så det blev 4/4 eller om det stannade på 3/4 ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Allexz:

Grattis?

Att du har haft tur med telfonen har väl inte ett skit med vad resten av världen har upplevt?

I den butiken som jag köpte min ur så var vi två personer som köpte vars en, varav bådas var doa, sen fick jag en till, som var doa. Precis som för många andra.

Det var 3/3 telefoner som var doa, frågan är om hans andra var doa också så det blev 4/4 eller om det stannade på 3/4 ?

Jo det här med "DOA-nojjan" är för mig mycket märkligt.....

Som jag tidigare skrev så är en DOA en DOA.

Men det verkar ju även finnas de som inte orkar RTFM.

Eventuellt så har det blivit alldels knasigt pga Tre/Tele2s priskrig ???

Personligen har jag aldrig kört en häftigare lur, den är helt "grym" :)... oustanding som de flesta av jordens recensenter slagit fast !!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Fick min HTC One X igår, skitnöjd!!! Men vilken webbläsare ska jag ha för att kolla på tex southpark? Man måste ju ha Flash vilket jag har, men det är ju förinstallerat på mobilen.

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Dumt av mig, men det är ju bara aktivera i menyn!

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Är det någon som har testat ifall alla knapparna på controltalken på beats by dre fungerar med One X? Vet att den stödjer beats audio, speccen kan jag läsa oxå men inte sett konkret någonstans ifall controltalk fungerar ypperligt (läs: alla knapparna).
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=687146

Permalänk
Sötast
Skrivet av plunn:

Jo det här med "DOA-nojjan" är för mig mycket märkligt.....

Som jag tidigare skrev så är en DOA en DOA.

Men det verkar ju även finnas de som inte orkar RTFM.

Eventuellt så har det blivit alldels knasigt pga Tre/Tele2s priskrig ???

Personligen har jag aldrig kört en häftigare lur, den är helt "grym" :)... oustanding som de flesta av jordens recensenter slagit fast !!

DOA noja?

Helt ärligt förstår jag inte varför jag ens fortsätter diskutera med dig.

Folk får telefoner som är sönder, folk lämnar tillbaka dessa söndriga telefoner. Är det något konstigt med detta?

Sen om du inte förstår att HTC tar en icke 100% funktionellt telefon som en DOA är väl inte någon annans problem?

Jag kan hjälpa dig.

DOA = Dead on Arrival, "Dead" i detta fallet tolkas även som felaktig. Alltså är produkten felaktig så returneras den och kunden får en ny.
Det är väl för helvete bara något att vara glad över? Lagom snopet om man tvingas skicka den på service dag ett. Jippi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

DOA noja?

Helt ärligt förstår jag inte varför jag ens fortsätter diskutera med dig.

Folk får telefoner som är sönder, folk lämnar tillbaka dessa söndriga telefoner. Är det något konstigt med detta?

Sen om du inte förstår att HTC tar en icke 100% funktionellt telefon som en DOA är väl inte någon annans problem?

Jag kan hjälpa dig.

DOA = Dead on Arrival, "Dead" i detta fallet tolkas även som felaktig. Alltså är produkten felaktig så returneras den och kunden får en ny.
Det är väl för helvete bara något att vara glad över? Lagom snopet om man tvingas skicka den på service dag ett. Jippi.

Du förstår inte...

Folk går överstyr och förstår inte själva vad man ska DOA för. Dom tror man kan DOA för något pissigt som bara är mjukvarufel, som lär bli patchat, och största sannolikhet nästa patch.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz