Vad tycker du om D3 betan so far?

Permalänk

sjuk bra diablo spel. gillar att de ändrar spelet. annars hade folk klagat på att det är Diablo 2 v2, helt klart Diablo känsla och kan inte vänta tills nightmare hell inferno!

Permalänk

Ja för Diablo 2 var ju så otroligt svårt från level 1-13... Att spå om spelets svårighetsgrad när ni spelat level 1-13 på 1 tredjedel av Act 1 på den enklaste nivån är inte särskilt begåvat. Själv tycker jag spelet är en värdig uppföljare, som tagit bort många av de tråkiga elementen i D2 och förnyat ett gammalt koncept.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PanicSpray:

Ja för Diablo 2 var ju så otroligt svårt från level 1-13... Att spå om spelets svårighetsgrad när ni spelat level 1-13 på 1 tredjedel av Act 1 på den enklaste nivån är inte särskilt begåvat. Själv tycker jag spelet är en värdig uppföljare, som tagit bort många av de tråkiga elementen i D2 och förnyat ett gammalt koncept.

Nej men kan man tanka 20 mobs med en demon hunter på normal mode utan att dö, så har något gått fel, oavsett om det är tidigt i spelet eller inte.

Nu har inte jag spelat diablo 2, men jag kan definitivt tänka mig att detta är en värdig uppföljare om man kör på högre svårighetsgrader.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att D3 betan var väldigt ointressant, kändes inte roligt alls.
Nu har jag visserligen inte spelat D2 sen 1.10 men D1 har jag spelat igenom många gånger sedan dess och jag tycker att D3 saknar det där som gör det till ett diablo spel.

Hade jag inte vetat att det var D3 så hade jag trott att det var något annat.

Singleplayer tror jag att det kommer vara riktigt uruselt och att man har gått ner från 8 till 4 i multiplayer är något jag verkligen inte förstår.
Sen att man tagit bort pvp är också väldigt konstigt tycker jag.
Visst, man ska lägga till arenor vid ett senare tillfälle, men det är ju knappast samma sak som att kunna gå in och skrämma livet ur folk.

Jag kommer nog inte spela D3 när det släpps, intresset saknas helt enkelt.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Hur bindar man fler attacker? Kör Witch doctor och måste välja mellan aoe slow eller aoe dmg på höger musknapp, kan man inte ha båda samtidigt (på olika keybinds)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Normal var alldeles för lätt för att vara normal, det är ju omöjligt att lyckas dö ens på skeleton king eller om man masspullar stora mängder monster. Jag körde då en Demon Hunter, som jag även tycker är alldeles för stark jämfört med en munk som förvisso är en class som är mer inriktad på utility. Jag såg någon mupp som tjatade om att Demon Hunters var UP på låga lvlar, vilket jag vill kalla fullständig idioti, då Demon Hunters kunde 2shotta i princip allt utom bossar mellan lvl 1-7 och 1shotta allt över lvl 7. Jag håller med kvicksilv3r när han säger att saker o ting är alldeles för utstakade, då man inte ens får välja sin första runa själv.

Det enda positiva jag kan säga är att det var väldigt roligt att gå runt och mangla ner allt motstånd utan problem (första gången iaf) och att man faktiskt är tvungen att sikta med spellsen, till skillnad från andra mindre intelligenskrävande spel som blizzard har släppt *host*.

själv tror jag att combat systemet från WoW hade kunna vara bättre än det som är i D3 nu:)

Visa signatur

AMD x2 5000+ 4gb DDR2 500GB WD ASUS 8800GTS ECS KA3 MVP

Permalänk
Skrivet av Stealthbomb:

Hur bindar man fler attacker? Kör Witch doctor och måste välja mellan aoe slow eller aoe dmg på höger musknapp, kan man inte ha båda samtidigt (på olika keybinds)?

just den delen gillar jag i spelet. du kan bara välja en som sitter på högermusknapp, sen får man byta under spelets gång beronde på vad du ska göra. vet att många inte gillar det, men tycker det är roligare när man får tänka o ändra på skillsen för att bli bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stealthbomb:

Hur bindar man fler attacker? Kör Witch doctor och måste välja mellan aoe slow eller aoe dmg på höger musknapp, kan man inte ha båda samtidigt (på olika keybinds)?

slå på elective mode

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

själv tror jag att combat systemet från WoW hade kunna vara bättre än det som är i D3 nu:)

Mja, jag respekterar din åsikt och jag tycker själv att combat systemet i WoW är helt okej, men det är mycket roligare om man måste tänka lite när man ska skjuta på någon istället för att facerolla tangentbordet som en arcanemage och maxa DPSen utan problem.

Permalänk
Medlem

Började citera flera angående min negativa upplevelse (känslan/utseende/grundläggande gameplay, fattar väl också att det blir svårare senare), men det är bara att spegla dem istället, med två ord: oinspirerande, oengagerande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Genelec8030:

Spelade en Sorc (err wizard) till Lvl 13, max level. Skill-systemet är verkligen nerdummat. Alla har samma skills på samma level, och samma runes till samma skills på samma level. Ganska trist faktiskt, men detta visste jag innan.

Väldigt polerad beta, extremt lätt spel. Har dött en gång htitils, på slutbossen med min sorc första gången (klantigt).

Man märker verkligen att spelet är riktat till fullständiga noobs (ursäkta, casual gamers). Allting som är av värde lyses upp med gigantiska skyltar, pilar och blink. Det går inte att misslyckas helt enkelt.

Hoppsan nu glömde jag bort att om man inte går in och väljer "Elective mode" manuellt i options, så väljer spelet automagiskt skills och så vidare åt en. Skrattretande.

bara det säljer brukar man säga.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobydamn:

Bara en sådan sak att man inte kan ha en normal attack på valfri musknapp gör mig ledsen i ögat. Jag kan alltså inte gör vilken build jag vill. Har nu en demon hunter med spjut, med det infernaliskt dumma systemet så kan jag inte ha någon attack alls på vänster musknapp. WTF? Sen kan man inte sparka sönder objekt, också urbota dumt.

Sätta skills på valfri knapp kan du göra visst. Options är det första man ska kolla när man har ett nytt spel...

Och hellre slå sönder objekt med sina skills än att sparka, tar aplång tid att sparka jämfört med att bara dra en AoE.

Permalänk
Medlem

ja gilla betan men (för er som spela lod) men va tycker ni verkligen om diablo 3. inga runor , men de kanske kommer , man kan inte sätta dmg, dex, osv. tråkigt att man inte kan sno saker ( de gör ju också mycket ) penga systemet va rätt nice ( och skill tree sööög )

* edit * ja har inte läst något om spelet men, det finns runor *

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Gameplay - Elective mode!

Profit! nu kan ni flytta skills hur ni vill.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Betan har väl inte gett en korrekt bild på hur spelet kommer att bli när det är färdigt. Men för min del så var det en medioker upplevelse. Spelet är ingen riktig uppföljare till Diablo 2, samma namn, samma karaktärer men atmosfären är som bortblåst och grafiken är lite för "cartoonish", färgglad. Känns som de krympt grafiken från WoW, eventuellt hottat upp grafiken från Warcraft 3.

Permalänk
Medlem

Gillar inte WoW-känslan jag får av Betan. Inga stat-points, inga skill-points osv, känns inte som diablo. Dessutom crafting och massa mer. Skit enligt mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

ja gilla betan men (för er som spela lod) men va tycker ni verkligen om diablo 3. inga runor , men de kanske kommer , man kan inte sätta dmg, dex, osv. tråkigt att man inte kan sno saker ( de gör ju också mycket ) penga systemet va rätt nice ( och skill tree sööög )

* edit * ja har inte läst något om spelet men, det finns runor *

du får runorna när du levlar upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Gameplay - Elective mode!

Profit! nu kan ni flytta skills hur ni vill.

sweet

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

du får runorna när du levlar upp

fan va b. är det dom man lägger i skillsen då ?

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

Kan inte komma in och spela. Massa olika felkoder(errors) hela tiden. Förmodar att servrarna är överlastade.

Visa signatur

Asus P8Z68-VPro/Intel i5 2500k/Corsair SSD Force 60GB/GeForce GTX570/Crucial DDR3 1333MHz 8GB/Corsair Graphite 600T/Corsair Powersupply HX 750W/Samsung SA950 LS27A950

Permalänk
Medlem

Det var roligare att spela igenom andra gången med en barbar än första med en wizard. Jag tror att det var eftersom jag hade ett gäng föremål som låg och väntade på att jag skulle bli rätt lvl ifrån första genomspelningen. Hände lite mer när man gick upp nivå. Tycker inte riktigt om att alla ska ha tillgång till alla skills, och tre passiva känns ltie snålt oxå.

Permalänk
Medlem

Hmm det var 1000 år sen jag spelade D2, men vad menar ni med att de inte fanns runor i D3? Jag fick ju klicka i en runa på första abilityn iaf. Sen fick man ju nya allt eftersom man levlade upp.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Hmm det var 1000 år sen jag spelade D2, men vad menar ni med att de inte fanns runor i D3? Jag fick ju klicka i en runa på första abilityn iaf. Sen fick man ju nya allt eftersom man levlade upp.

Jag håller med.. Vad menar folk egentligen med att det inte finns runor? Det känns lite som att folk har bestämt sig för att "D3 suger" och sen bara ser rakt förbi runorna!

Permalänk
Medlem

Var inte riktigt det jag förväntade mig. Tur man kunde testa så jag nu vet att jag inte behöver köpa det

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av mangemongen:

Vad skulle du ha gett D2 för betyg om du bara fick prova en Beta fram till Blood Raven?

Inte mig du frågade men jag skulle gett det 5/5 dit fram. Var helt såld redan efter Den of Evil första gången jag lirade

Hade inga höga förväntningar på D3 och det har hittills visat sig mycket lämpligt. Synd.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Jag håller med.. Vad menar folk egentligen med att det inte finns runor? Det känns lite som att folk har bestämt sig för att "D3 suger" och sen bara ser rakt förbi runorna!

Runor i LOD och Runor i D3 är inte samma sak, det finns inga likheter alls.

Runor i LOD är föremål som man socketar i rustning/vapen för att göra runord.

Så bara för att det heter samma sak så betyder det inte att det är samma sak, förstår du vad jag menar?

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Vad skulle du ha gett D2 för betyg om du bara fick prova en Beta fram till Blood Raven?

Bra fråga, men D2 kom 2000 och LOD 2001, dom har haft 11-12 år på sig att göra nått bra, detta känns som en World of Diablo 2 med hack and slash för 12-åringar.

Permalänk
Medlem

jäklar så dom har sabbat skill-tree, runorna och statpoints... själva gameplay är suveränt dock, även om grafiken och fienderna är larvigt gjorda.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

Nej men kan man tanka 20 mobs med en demon hunter på normal mode utan att dö, så har något gått fel, oavsett om det är tidigt i spelet eller inte.

Nu har inte jag spelat diablo 2, men jag kan definitivt tänka mig att detta är en värdig uppföljare om man kör på högre svårighetsgrader.

Normal är det lättaste, så jo, det ska nog gå.

Permalänk
Medlem

blizzard har sagt att normal mode är mer eller mindre en tutorial. det är i senare svårighetsgrader man behöver fundera på sin taktik