Permalänk
Skrivet av Glucifer:

Måste man förköpa för att få tillgång till betan?

Svar: Ja

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Jag sitter på specsen nedan i signaturen och har 60fps när jag var i lion's Arch men i början med allt folk så var det max 20fps

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Uppfattat! Tack.

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk
Medlem

Jag och min mate kan inte ens logga in? Funkar det för er boys?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBanana:

det är knappast hårdvaran som är problemet till FPS/Lagg

Enligt dem själva är de CPU-beroende just nu, så man får inte så stor skillnad i prestanda om man ändrar grafiken. De jobbar förstås på att ordna det.

Permalänk
Medlem

Rimebag . engi , far shiverpeaks

anets servrar brinner tror jag

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
Medlem

Tråkigt att man fick lira i typ 20 min bara Någon som vart med på tidigare events och har någon erfarenhet om loginproblemen släpper efter ett tag?

Permalänk
Medlem

Funkar fint nu

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Jag har lite svårt att förstå konceptet där man säljer pre-purchase med beta (vilket gör att man ökar sin försäljning markant), men man säljer "för många" så att det knappt går att attenda betan för att servrar etc är överbelastade.

Visa signatur

Corsair Carbide Air 540 Cube - Asus X99 Deluxe - Intel i7 5820K @ 4,3 GHz - Corsair Hydro H110 - Corsair 16GB DDR4 2666MHz CL16 Dominator - 2 x EVGA GeForce GTX 980 4GB SC ACX 2.0 SLI - EVGA Supernova G2 850W - Samsung SSD PRO 850-Series 512GB - 2TB WD Black 7200rpm 64MB - Monitor: ASUS 27" SWIFT PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av joshoa:

haha detta är sanslöst... vi har skapat våra chars, men när vi loggar in svartnar det bara...

Blev så för mig med. Jag loggade ut och sedan in igen så funkade det.

Permalänk
Skrivet av Shaba:

Jag har lite svårt att förstå konceptet där man säljer pre-purchase med beta (vilket gör att man ökar sin försäljning markant), men man säljer "för många" så att det knappt går att attenda betan för att servrar etc är överbelastade.

Det va ju samma grej med BF3 på den riktiga releasen så man är inte förvånad. Blir alltid såhär i början.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Önskar att jag kunde logga in....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shaba:

Jag har lite svårt att förstå konceptet där man säljer pre-purchase med beta (vilket gör att man ökar sin försäljning markant), men man säljer "för många" så att det knappt går att attenda betan för att servrar etc är överbelastade.

Det är rätt enkelt för dem att utöka testerna om det är problem första helgen. De har ju lovat en gång i månaden, och om det är väldiga problem första helgen är det inte svårt för dem att lägga till en till helg. Det är en beta utan garantier, att man betalar för spelet i förhand ändrar inte på det.

Permalänk
Medlem

Jag är inne igen

Permalänk
Medlem

Det finns väl bara story quests. Och när jag är lvl 3 så går jag in i dungeons för lvl 6 . Varför är et så ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det är rätt enkelt för dem att utöka testerna om det är problem första helgen. De har ju lovat en gång i månaden, och om det är väldiga problem första helgen är det inte svårt för dem att lägga till en till helg. Det är en beta utan garantier, att man betalar för spelet i förhand ändrar inte på det.

Jo förstår jag med (att det inte är några garantier), och att man kan utöka betan, men det är inte det jag har problem med utan med själva konceptet. Hur många fler pre-purchase upplagor tror du inte man säljer när man går ut med att man får beta-testa spelet under ett antal helger? Och att man då använder sig att den marknadsföring/koncept som sedan inte fungerar riktigt är lite konstigt enligt mitt tycke.

Visa signatur

Corsair Carbide Air 540 Cube - Asus X99 Deluxe - Intel i7 5820K @ 4,3 GHz - Corsair Hydro H110 - Corsair 16GB DDR4 2666MHz CL16 Dominator - 2 x EVGA GeForce GTX 980 4GB SC ACX 2.0 SLI - EVGA Supernova G2 850W - Samsung SSD PRO 850-Series 512GB - 2TB WD Black 7200rpm 64MB - Monitor: ASUS 27" SWIFT PG278Q

Permalänk
Medlem

Kom in i 2 minuter sen ut igen Nu skiter jag i detta i några timmar för att se om det lugnar ner sig lite!

Permalänk
Medlem

Haha, jag logga ut för att skapa en human istället för norn o se om det var lika mycket folk där... Nu kan jag inte logga in igen. Aja, behöver lite att äta ändå, får väl testa igen om ett tag.

Permalänk
Medlem

Fråga, vart tusan loggar man in?

Permalänk

För er som inte kan spela så kommer jag streama här: http://j-tv.me/IXmRlN

Permalänk
Medlem

Jag skapar en Sweclockers guild på Far S, pm mig med erar nicks eller citera och skriv för invite.
.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KoloN:

Fråga, vart tusan loggar man in?

I spelet?

Skrivet av YeZirko:

Jag skapar en Sweclockers guild på Far S, pm mig med erar nicks eller citera och skriv.

Heter Symphony!

Uppskattas om man kunde få en invite när spelet funkar

Permalänk

Kom in nu och skapade en ny gubbe sen blev de svart och inget händer när jag trycker på Skip To End knappen

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

I spelet?

Ja men tack!

Jag installerade klienten tidigare idag och hittade loginskärmen då efter många om och men. Men nu hittar jag den inte igen. Har för mig att man klickade sig någonstans via internätet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shaba:

Jo förstår jag med (att det inte är några garantier), och att man kan utöka betan, men det är inte det jag har problem med utan med själva konceptet. Hur många fler pre-purchase upplagor tror du inte man säljer när man går ut med att man får beta-testa spelet under ett antal helger? Och att man då använder sig att den marknadsföring/koncept som sedan inte fungerar riktigt är lite konstigt enligt mitt tycke.

De begränsar i alla fall betan till att bara vara de som gör förköp. Visst är det lite lurigt att man lockas köpa spelet tidigt, men det är ändå betydligt färre och mer kontrollerat än om det skulle vara en helt öppen beta. Visst hade det varit optimalt att allt fungerat, då de har koll på hur många som har licenser och borde kunna anpassa serverparken efter det. Att det blir problem tror jag beror på att de inte riktigt har koll på alla belastningsfaktorer ännu, vilket betan nu förstås hjälper till med att få data för. Får ge dem lite tid, om de inte kan lösa det till nästa betahelg är det betydligt värre.

Permalänk
Medlem

Hmm Varför har GW2" klienten/Spelet ''Låg Prioritet'' blir det nån större skillnad att ändra den till ''Normal'' eller ''hög''?

EDIT:Jag hade testat själv men jag kommer inte in i spelet just nu.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av spot_1337:

För er som inte kan spela så kommer jag streama här: http://j-tv.me/IXmRlN

Det fungerar bra ser vi

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Skrivet av spot_1337:

För er som inte kan spela så kommer jag streama här: http://j-tv.me/IXmRlN

Kollade och det första man ser: unable to login

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av _tekken_:

Hmm Varför har GW2" klienten/Spelet ''Låg Prioritet'' blir det nån större skillnad att ändra den till ''Normal'' eller ''hög''?

Det var bannemig skumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av YeZirko:

Jag skapar en Sweclockers guild på Far S, pm mig med erar nicks eller citera och skriv för invite.
.

Kurrzor