CDON.com börjar sälja egna datorsystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av IDX:

Är det bara jag som tycker att CDON snott Inet´s text och grafik rakt av? Det är mer eller mindre en copy+paste på texten om Taurus (på Inet). + resten av texten

Det här var ju oprofessionellt och oseriöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

CDON. Inet förtjänar inte ens årets datorbutik längre.

Prisfight på datorer & delar.

(78%) CDON
(7%) Inet

http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=429&ftgid2=141

Den omröstningen handlade om årets datorbutik, inte årets billigaste butik på prisjakt. Det är nog lite fler faktorer som bidrar till en bra verksamhet än bara ett billigt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Det här var ju oprofessionellt och oseriöst.

Exakt! Riktigt dåligt av CDON.

Permalänk
Medlem

Varför använda sig av den Amerikaniserade Marvel versionen, Tor hade varit mer originellt!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk

Fast Thor funkar ju. Det är väl för att det ska vara så "Nordisk" som möjligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpanax:

Ser ut att vara stock-kylare på 25k varianten ಠ_ಠ

http://cdon.se/hemelektronik/thor_jofur_-_intel_i7-3820_-_16g...

De är bara så lata att de inte tar bilder på den faktiska datorn man köper, i infon står det att det är Corsair Cooling Hydro H40

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Nej det är klart man får den datorn som är på bilden! Inte de komponenterna som det står att den innehåller där under!

Det finns bättre sätt att citera folk på, det verkar som du behöver släppa datormusen och gå ut ikväll och skaffa en annan typ av mus..

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av LtnCharles:

Bra priser men vafan "Thor VEOR" med GTX 580 får tydligen 6827p i 3dMark11, mitt 7950 på 1100/1500 får 6712, ofta?

Du har lite väl låga poäng där ja.,

Permalänk
Medlem
Skrivet av LtnCharles:

Bra priser men vafan "Thor VEOR" med GTX 580 får tydligen 6827p i 3dMark11, mitt 7950 på 1100/1500 får 6712, ofta?

Yep, klämmer ur samma poäng med mitt nya GTX 580 och min gammla i7 920
Såklart oklockat

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slagt:

Det finns bättre sätt att citera folk på, det verkar som du behöver släppa datormusen och gå ut ikväll och skaffa en annan typ av mus..

Det finns även något som kallas dubbelmoral

Permalänk
Medlem
Skrivet av LtnCharles:

Bra priser men vafan "Thor VEOR" med GTX 580 får tydligen 6827p i 3dMark11, mitt 7950 på 1100/1500 får 6712, ofta?

7950 har omogna och dåliga drivrutiner som sabbar prestandan avsevärt medans GTX 580 har finslipade och vältestade drivrutiner, klart den får bättre score än ditt 7950

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Det finns även något som kallas dubbelmoral

Verkar som jag också behöver gå ut ikväll

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slagt:

Verkar som jag också behöver gå ut ikväll

Hahah

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är en bra idé att promota en ny dator-serie genom att slänga in förra generationens grafikkort?! Sen tycker jag att man kan pressa priserna lite till... Det är inte ett multinationellt företag som Dell vi snackar om här. Nä inget jag skulle rekommendera ens för de som inte bygger själva.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Hur marknadsför man en ny produkt snabbt, bra och billigt???
Man bjuder Emil och Jonas på tårta!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

7950 har omogna och dåliga drivrutiner som sabbar prestandan avsevärt medans GTX 580 har finslipade och vältestade drivrutiner, klart den får bättre score än ditt 7950

Dock ska 7950 ha en bit bättre score ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramengaijin:

Fast Thor funkar ju. Det är väl för att det ska vara så "Nordisk" som möjligt

Var det inte någon tävling här på swec där användare fick komma på namn o rita logga??

Permalänk
Medlem
Skrivet av GFrost:

Det står faktiskt specifikationer, dock allra längst ner på sidan.

Specifikation:
Kategori: Stationär PC
Tillverkare: THOR Computer
Releasedatum: 2012-04-26
Leveranstid: 1-3 arbetsdagar
Chassi: Fractal Design Arc Miditower black
PowerSupply: Corsair HX 850W
SSD: Corsair 120GB - SATA 2.5"
CPU-Kylare: Corsair Cooling Hydro H40
Processor: Intel Core i7 3820 3,2GHz
Internminne: 16GB DDR3
Hårddisk: 2.0TB ,5400RPM - 32MB
Optisk lagring: DVD±RW
Grafikkort: 2x ATI Radeon - 7970 - 3GB GDDR5
Ljudkort: High Definition Audio 5.1
Nätverk: 10/100/1000 Mbits
Anslutningar: DVI, HDMI, 2x DisplayPort
Operativsystem: SuperMulti 8x DVD±R/RW
Övrigt: Microsoft® SideWinder X4 Keyboard
Webbkamera: Nej
Minneskortläsare: Nej
Skärm ingår: Nej

Under Operativsystem står det "SuperMulti 8x DVD±R/RW"
låter spännande haha...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Var det inte någon tävling här på swec där användare fick komma på namn o rita logga??

Jodå! Du har helt rätt för dig! SwecTävlingCDON

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superlight:

CDON. Inet förtjänar inte ens årets datorbutik längre.

Prisfight på datorer & delar.

(78%) CDON
(7%) Inet

http://www.prisjakt.nu/fight.php?ftgid1=429&ftgid2=141

Utan telefonsupport förblir CDON ett no-buy gällande datordelar för mig.

Permalänk
Medlem

Cdon skulle jag nog aldrig köpa en färdigdator, då är det inet eller komplett fast jag föredrar bygga själv.

Permalänk

Hade jag varit 12-14 år, och inte vågade montera ihop min egen dator hade jag lätt valt thor loggan över taurus loggan.

Troligtvis lär det vara närmast identiska prissättningar/komponenter.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Cdon skulle jag nog aldrig köpa en färdigdator, då är det inet eller komplett fast jag föredrar bygga själv.

Varför inte? Svårt att tro att någon som jobbar med det kan misslyckas med att bygga ihop datorn.
Du har samma garantier, sluta vara så märkeskåt och gå efter pris/produkt.

Folk sa samma sak om Inet från början, i jämförelse till datorbutiken.com "Köp inte från Inet, de har sämre service.. blah blah blah(Insert more fanboyism)"

CDON är i dagsläget billigare än Inet, Alla kan montera ihop en dator.

Om det sedan visar sig att CDON strular med sina datorer så fine, skit i dom. Men gå inte runt o sprid fanboyism helt i onödan, sådant trams passar sig bättre på aftonbladet/fragbite etc.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk

När tros det komma mer och bättre info om dom?typ bättre bilder. info om modekort, vilken mus-musmatta man får med.
En liten fråga bara Hur länge är prissäkningarna kvar på dom?

Permalänk

ni som inte vet, så är alla namnen på deras datorer samma, alla namnen är andra namn för TOR Kolla Wikipedia, Vingtor,, aa ni fattar. Oden är det enda som inte är av samma betydelse.

som att säga Gösta gösta XD fast annan stavning :D.

sen får ni andra lämna lite utrymme så dem får fixa till alla smådetaljer, det var precis släpp och tar kanske lite tid att korrigera.

som alla vet typ så hade ju Microsoft problem med ett OS vid visning, Bluescreen Volvos självbromsande bil som Krocka, osv osv med lite tid så fixar det sig in i minsta detalj som sickan säger

Visa signatur

Intel i7 3770K ivybridge, EVGA GTX 690, 16 GB DDR3 vengeance LP blue, 120 GB OCZ Revodrive Pci Express SSD, Chassi Corsair Vengeance C70 Military Green, Moderkort: AsRock z77 professional ATX, PSU Cougar CM 1000W, Fläktar Noctua 120 MM 140 MM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Utan telefonsupport förblir CDON ett no-buy gällande datordelar för mig.

Håller med fullt ut!! Telefonsuport är ett måste för min del. Inte nå j...a mejlkontakt som man måste vänta i flera dygn på svar. Som sist när min telefon pajjade. Efter en vecka gav jag upp och köpte en ny! Skitdålig support via mejl + Datorbutik = NO NO !!

Visa signatur

CM Storm Sniper, Intel I7 930,SSD 80GB X25-M G2, 1 TB WD Caviar Black,Corsair 6gb DDR3 1600Hz, PowerColor 5870 PCS+, Corsair HX650w, AC Freeser 7pro. W7 pro 64-bit. och ett j..a glatt humör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Vart har du läst det? Sist jag kollade växte de så det knakade.

Skickades från m.sweclockers.com

Hög omsättning innebär inte per automatik att ett företag tjänar pengar.
CdOn har offensiv marknadsföring och ökar försäljningen kraftigt.
Omsättningmässigt är Cdon AB tre gånger större än Inet som jämförelse.

Resultat första kvartalet:
http://www.gp.se/ekonomi/1.919369-cdon-dok-efter-forlust

Permalänk
Medlem

Kul att mitt namnförslag gick igenom efter att ha vunnit tävlingen här på Sweclockers! Men min logotyp misshandlade dom verkligen till max..

Permalänk
Medlem

Här är logoytypen jag designade, vilket jag själv tyckte skulle passat in mycket bättre!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Hur mycket fick CDON betala för denna annons som ni publicerar? Eller räckte det med en tårta som betalning?

Du verkar ju ha läst artikeln. Sweclockers mål är att få läsare. så oavsett om man kan kalla det reklam för ett annat företag varför skulle dem inte skriva om detta?

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...