Permalänk

Ovanlig skärmsetup, behöver input

Hej!

Vad tror ni om den här skärmsetupen:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1799905/nvidia-3d-surround

Jag ska använda datorn till att programmera, det är därför jag har två st 1920x1200 med pivotfunktion. Dessa ska stå på sidorna och vara tiltade. Men jag vill också kunna spela med nvidia 3d vision 2 ibland och det tänkte jag göra på skärmen i mitten. Ytterligare vill jag ibland kunna köra nvidia surround på de tre skärmarna och då kommer upplösningen att bli 1920 + 2 * 1200 = 4320 x 1080 gissar jag.

Vad tror ni om det här? Funkar det med den konstiga upplösningen 4320 x 1080? Blir det skumt med så pass olika skärmar?

Permalänk
Medlem

Det lär bli riktigt skumt.. Jag har aldrig sett någon lägga ner pengar att köpa den uppsättningen, bara sett folk som hade en skärm över o.s.v. Men om du verkligen vill ha 3D så har du väl bara två val och köra som nu eller köpa 3st 3D skärmar med samma upplösning.

Visa signatur

ᕦ(ツ)ᕤ

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaptenDavidsson:

Hej!

Vad tror ni om den här skärmsetupen:
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1799905/nvidia-3d-surround

Jag ska använda datorn till att programmera, det är därför jag har två st 1920x1200 med pivotfunktion. Dessa ska stå på sidorna och vara tiltade. Men jag vill också kunna spela med nvidia 3d vision 2 ibland och det tänkte jag göra på skärmen i mitten. Ytterligare vill jag ibland kunna köra nvidia surround på de tre skärmarna och då kommer upplösningen att bli 1920 + 2 * 1200 = 4320 x 1080 gissar jag.

Vad tror ni om det här? Funkar det med den konstiga upplösningen 4320 x 1080? Blir det skumt med så pass olika skärmar?

Har ett vagt minne att man inte kan köra skärmanrna i povit funktion om man ska spela med 3 st samtidigt. Ta det med en nypa salt men har för mig det iaf.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Skrivet av Fronix:

Det lär bli riktigt skumt.. Jag har aldrig sett någon lägga ner pengar att köpa den uppsättningen, bara sett folk som hade en skärm över o.s.v. Men om du verkligen vill ha 3D så har du väl bara två val och köra som nu eller köpa 3st 3D skärmar med samma upplösning.

Jo, det blir ju lite speciellt. Anledningen till att jag inte vill ha 3 st 3d skärmar är att de inte finns i 1920x1200 upplösning vilket är viktigt för mig när jag programmerar.

Skrivet av FX9:

Har ett vagt minne att man inte kan köra skärmanrna i povit funktion om man ska spela med 3 st samtidigt. Ta det med en nypa salt men har för mig det iaf.

Ok, det låter ju inte så bra. Jag skriver på Nvidias forum för säkerhets skull. Tack.

Permalänk
Hedersmedlem

Det blir knas om du kör med skärmar med olika upplösningar, då den kommer att gå efter den skärmen med lägst, vilket i ditt fall kommer innebära att bilden på de två 1920*1200-skärmarna blir stretchad i höjdled, och det kommer därför inte att se något vidare ut.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.