Höjd på CPU-kylare i Obsidian 550D?

Permalänk
Medlem

Höjd på CPU-kylare i Obsidian 550D?

Hej!

Som rubriken lyder, hur hög kan CPU-kylaren vara i ett Corsair Obsidian 550D? Har sett lite olika värden på detta. Undrar framför allt om jag får plats med en Thermalright Silver Arrow. Så om någon har nämnda chassi, tillsammans med en sådan och kan bekräfta att det fungerar, så skulle det vara guld värt!

Sitter även på vengaence LP minnen och ett Sabertooth Z77.

Tackar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rillsarn:

Hej!

Som rubriken lyder, hur hög kan CPU-kylaren vara i ett Corsair Obsidian 550D? Har sett lite olika värden på detta. Undrar framför allt om jag får plats med en Thermalright Silver Arrow. Så om någon har nämnda chassi, tillsammans med en sådan och kan bekräfta att det fungerar, så skulle det vara guld värt!

Sitter även på vengaence LP minnen och ett Sabertooth Z77.

Tackar!

Direkt från tillverkarens hemsida: (Corsair) - (copy-paste)

Dimensions: 20.9” x 8.7” x 19.5” och med kvotsymbolen menar vi inch alltså en inch = 2.5 cm.
Ekvationen: X Y Z ovanför

X = 20.9 * 2.5 = 52,25 cm
Y = 8.7 * 2.5 = 21,75 cm
Z = 19.5 * 2.5 = 48,75 cm

X = bredd; Y = höjd; Z = djup.

Från ThermalRight: (copy-paste)
Length 147mm = 14.7 cm
Width 123mm = 12.3 cm
Height 160mm = 16 cm

Förutsatt att du monterar Thermalright korrekt och en liten förlust på ca 5 cm från bakplåt till top på CPU så har du en höjd på ca 21 cm
Nu visar ju en Obsidian sig ha ett djup nästan dubbelt så stort så du bör inte oroa dig.
Hoppas detta besvarade din fråga.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem

En tum är väl 2,54 cm? (När du ändå räknar med 2 decimaler på centimeterskalan sen)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yrch:

En tum är väl 2,54 cm? (När du ändå räknar med 2 decimaler på centimeterskalan sen)

I detta fallet var de två decimalerna i princip onödiga. Du har gott om utrymme och skillnaden på Z;X;Y
är:

X = 53,08
Z = 22,09
Y = 49,53
(CM)

Innan:
X = 20.9 * 2.5 = 52,25 cm
Y = 8.7 * 2.5 = 21,75 cm
Z = 19.5 * 2.5 = 48,75 cm

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40