Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Yep... nu har de tydligen gjort inferno 100% omöjligt med ALLA klasser... kul...

Det är ju det som är grejen. Detta är ju inte ett spel man ska spela igenom på några veckor.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av apelipell:

Först klagar man för att allting är för lätt. Sen klagar man för att allting är för svårt. Blir ni aldrig nöjda?

Fast det är väl sällan samma personer som klagar på båda sakerna? Snarare delas väl spelarna i två läger - de som vill ha allt på en gång och de som vill kämpa för det. Själv kan jag väl tycka att om några klasser kan flyta genom ett område där andra går bet så är det befogat att tona ner de "OP" klasserna.

Jag tillhör för övrigt den senare kategorin som tycker att sista delen av ett spel SKA vara svårt, MYCKET svårt.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem

Jag gillar verkligen att blizzard håller på att finjustera saker som inte fungerar som det skall, och dagens gamers är sjukt otåliga och vill klara allt direkt! Lär er nöta, nöta ännu mer och gråt blod för fan! Det kommer gå till slut men nu har spelet varit ute 2 veckor snart och folk klagar över svÅrigheten! Skärpning! Detta är awesome att ett spel för en gångs skull är svårt! För tankarna tillbaka till the old days!

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Saken är den att inferno är inte "svårt". Det är samma mobs som alltid med samma attacker. MEN de är uppskalade nå så brutalt.

Antingen pissar du på inferno pga. gear/spec. Eller så är det omöjligt.Nu är blizz i farten med att nerfa sagda specs som faktiskt klarar av inferno.

De tar även bort quests som gick att upprepa för snabb och bra loot. De tar även bort kistor / corpses för att det var "för lätt" att få saker. De tvingar in folk på att vara tvungna att döda elite / champion packs. Men där möter du en vägg med KRAV på gear för flera tiotals miljoner (speciellt som melee). När du sen har den gearen så är du i stort sätt odödlig.

Du måste farma farma farma för att ta dig över tröskeln för att sen pissa på inferno. Kul? Nej!

Nu tar de även bort smidiga och snabba sätt att fixa looten du behöver, så du är TVUNGEN att skrapa ihop skitdropsen som act 1 inferno / hell act 4 erbjuder för att sedan köpa saker på AH.

Spiken i kistan är att den loot du KÖPER efter att ha FARMAT SKIT, är den loot du SJÄLV VILLE LOOTA.

Tjenare fan,

Jag måste bara fråga vafan hade du väntat dej? Att mechanics blev mer komplicerade på inferno? Att mobsen kunde ha flera attribut (oh shi.... de har dom ju)? Och har du ens spelat diablo 2? Att leta runor i cow level på hell va inte direkt ett en-dagsprojekt, det enda som skiljde sig var att du levlade medans, vilket var en jävla bonus som jag tycker dom gjorde en miss som tog bort. Hur roligt hade det varit om du redan haft gear för att ta dig vidare? Jag tycker det är ganska bra att man inte haft ens en möjlighet att klara sig vidare i inferno än.

Men nu e ja fan färdig med det här. Sitta och dömma ut samma idioter som skrev att diablo var för lätt pre-nerf som säger att det är för svårt nu.

Är ni förbannade för ni inte har klarat spelet än, eller för att ni har gjort det? Bestäm er för fan.
Är ni förbannade för ni inte fått eran BIS-gear än? Såhär en hel jävla 10-dagars period efter release? Ni har säkert MFat flera STYCKEN mobs sen ni kom till Act 1 Inferno.
Är ni förbannade för att sorc är OP eller för att dom är underpowered? Va deras enda balanserade sak en jävla odödlighet? A då kan vi ju bara säga att ni spelat fel hittills.
Är ni förbannade för att munkarna inte kan 4manna och vara odödliga i 16 sekunder var 15e sekund? Mmmm...
Är ni förbannade för att ni inte kan freebe loota en kista som hade opdrops genom att bara resetta gamet? Byt act. Act 1 vs Act 2 inferno har level 61 vs 62 mobs, de e ingen gigantisk skillnad tbh.
Är ni förbannade för att ni betalade en engångskostnad på ett spel som ni spelat 100+ timmar under 10 dagar och nu tycker ni att ni börjar bli klara? Jag spelade fan inte 100 timmar på något av dom senaste spelen jag har köpt som inte var online.

Ni kanske är färdiga då, släng skivan åt helvette eller sälj ert Battleid på blocket. Kom tillbaks om 6 månader när allt kostar 1 kr på ah för alla redan är i inferno för dom vet hur man spelar spel och inte är världens sämsta spelare som vissa andra.

Permalänk
Medlem

bra rutet;) jag räknar med att grinda act 1 i minst 40 timmar innan jag försöker ge mig på akt 2. blir att grinda hell act 4 ett tag innan act 1 inferno också. jag har inte bråttom

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

bra rutet;) jag räknar med att grinda act 1 i minst 40 timmar innan jag försöker ge mig på akt 2. blir att grinda hell act 4 ett tag innan act 1 inferno också. jag har inte bråttom

Exakt! Vi har inte bråttom! Farma tills ögonen blöder! Det är ju trots allt d3 är själv ute på jobb i 5 dygn till så får inte spelat alls men tar igen det med 2 veckor ledigt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

Hej!

Kanske kommit till fel tråd, men försöker iaf. Hur klarar sig witchdoctor i Inferno? Mkt snack om barb/DH och wizard, men ser inget om WD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

samma sätt. farma gear i act 1 som alla andra

Permalänk
Skrivet av Mormis:

Det kan de fan ha. Jag dör fortfarande som en fluga i act2 som barb med 8.5k armor och 970 phys resist och 55k hp.

vad i helv...? använder du inga skills eller? Har 24k hp, 4k armor, 6.7kdps är strax klar med act II.

Ett tips till er alla: Ni måste kunna bemästra era skills på rätt sätt, alltså veta när du ska lägga olika spells osv. Om inte så är nästan allt värdelöst. Jag skriver detta för jag tror dem flesta bara hoppar in i en hög full med mobs och spammar alla sina skills dem har. TAKTIK!!!!

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Avstängd

Inferno borde vart act1 dvs normalt, lite väl lätt tills inferno. IMO.
Men Inferno kräver dps, gear och skill, separera elitemobsen så man kan slå på en i taget etc..

som wizard är man en ren slagpåse.

tycker nerf är vad man kallar balansering för att undvika att alla kör samma set up.
Hur kul är det att köra en wizard melee set up?

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Älskar softcore spelare alltså, "wäää jag dör i inferno när jag har 25k liv!!!111". På hardcore så är det rekomenderat att ha 25k liv när du är lvl 48-50 när du dödar diablo i NM.

Permalänk
Medlem

Fan vad bra nu slipper en klass ta inferno oavsett gear, medans andra inte ens kunde det med skit bra saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IzC:

Älskar softcore spelare alltså, "wäää jag dör i inferno när jag har 25k liv!!!111". På hardcore så är det rekomenderat att ha 25k liv när du är lvl 48-50 när du dödar diablo i NM.

Bra koppling du gjorde där, helt irrelevant i denna tråd dock. Nerfning hade inget med HP att göra utan exploits, det påverkar både softcore och hardcore. Att sätta en stämpel kallas generalisering och det ska inte användas i diskussioner.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem

Nu har dom nerfat critical mass också. Den proccar inte för mig sen efter restarten ett par minuter sen, eller iaf inte i närheten lika ofta.

Permalänk
Skrivet av Kemichal:

Nu har dom nerfat critical mass också. Den proccar inte för mig sen efter restarten ett par minuter sen, eller iaf inte i närheten lika ofta.

Kan vara därför de nerfat critical mass.

Själv tycker jag balansen mellan ranged och melee klasser är åt helvete, demon hunter alt farming över main melee.

Permalänk
Medlem

Har inte läst igenom varenda inlägg här men de jag såg verkade inte direkt hänga med i vad som händer. Det Blizzard gör är att ta ner OP (Overpowered) skills för att SENARE kunna balancera det ordentligt. Det som görs nu är alltså bara att dra ned styrkan på skills som är "must-have" (måste-ha). De vill inte ha sådana skills, man skall kunna speca olika och inte vara låst vid en build. De kommer alltså balansera det senare, tills vidare så kommer det vara mycket svårt att ta sig igenom inferno, och det är de medvetna om. Lika bra att de gör om och gör rätt direkt i stället för att låta OP skills vara kvar.

Visa signatur

Nya: P180 - Scythe 120mm - ADDA 80mm + Hiper Type-R Blue 580W (RMA) nu Tagan 600W Dual Engine + P5WDH + E6600 - Noctua NH-12 - Scythe 120mm + A-Data 6400 2048MB + Asus 7950GX2 (RMA) nu Gainward 8800GTS + Samsung SP2504C (RMA) nu HD250HJ + HD401LJ + HD501LJ
Stock: 3dmark 01: 40000 03: 31000 05: 13000 06: 8000 SuperPI: 21s

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur folk kan böla på barb, skaffa ett bra life on hit vapen och våldta inferno.

Kripp står toe 2 toe me diablo i phase1 utan några problem alls. Löjligt är det, helt odödlig.

Atm kan barb och dh farmar inferno diablo solo enkelt (skaffa rätt gear på barb)

Alla andra har stora svårigheter, WD klarar det hyfsat.

Fortfarande ingen monk som klarat det afaik, och Wizzards har jag inte sett någon sen CM nerfen.

DH är mest op klassen utan tvekan sett till inferno solo farming, pga behöver inte riktigt lika bra gearsetup som barb.
4-5 min inferno diablo runs som DH. Check.

Permalänk
Avstängd

Gillar man inte att det är svårt så bör man spela pippi långstrum.
Inget är roligt om allting är för enkelt så man kan göra allt med ögonbindel.

Permalänk
Medlem

När man kollade på wizz videon som solar Diablo så blir jag helt chockad! Varför har dom nerfat wizz? Som caster så ska man ju kunna stå still ensam i inferno på sista bossen och bara köra button mashing utan att behöva röra sig för att sola den! Annars är ju spelet för svårt.. nä nu går jag och spelar farmwow, Ehh jag menade world of farmcraft!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Thorulk:

Wizard nerfen berodde på att dom kunde göra något som aldrig var tanken att dom skulle kunna göra. Dom kunde MAX tappa 35% av sitt liv i en smäll, och en annan skill gav dom 300 liv i sekunden.

Wizarden som solade diablo på inferno efter spelet vart ute efter mindre än en vecka hade 7000 liv, 35% av det är 2450 liv, så om han kunde regga mer än 2450 liv innan nästa så var dom helt odödliga. Så bossar som inte slog så fort var bara skit mot wizards, deras klass för helt obalanserad och dom behövde bara undvika vitality så 35% var så lite som möjligt och skaffa dps och lite lifesteal så kunde dom tanka vad som helst.

Demon hunters kunde med "tur" procca oändlig odödlighet, och kunde därför med tur och lite dps sola diablo på inferno.

Ja, blizzards team var helt efterblivna som inte märkte att det här skulle bli op, men att nerfa det var helt befogat. Method som teamade diablo använde också exploits som att låta folk dö och ha flera uppsättningar gear för dom dog så ofta för att få mindre summons på diablo, något som med säkerhet kommer patchas bort senare också, precis som bomberna var mot Lichking om någon kommer ihåg det.

Skitskoj att folk är smarta och tänker ut lösningar som inte blizz tänkte på, men diablo är fortfarande inte legit-dödad.

Min progress har varit såhär:

Klara allt till inferno utan grind
Kommer till inferno
Blir oneshottad
Skaffa nån upgrade
Blir inte oneshottad
Fortsätter
Har tur och får hyfsad gear
Lyckas med OTROLIGT liten marginal ta butcher
Blir oneshottad i Act 2

Och jag tycker det här är EXAKT som det borde. För mej och alla som spelar som mej kommer det krävas dedikation i tonvis innan jag kan ta mej till diablo solo på inferno, och när jag är klar kommer jag kunna vara nöjd. Visst, jag kan ha tur och hitta überdrops just nu, men det är ett Act 2 uberdrop, det räcker till act 3 sen är jag fast tills jag gearar.

Finns en barbar på US forumet som faktiskst tankar act 2 inferno. Han gör det med Act 4 gear men efter såhär kort tid är den mesta Act 4 gearern sämre än det bästa du kan hitta i act 2 så det kommer gå alldeles utmärkt.

Lite tråkigt med exploits, det håller jag med om. Lyckades ta mig till Act 2 igår med en random 4-grupp, dock med en exploit hörde jag sen. Finns ett ställe på Butcher man kan stå utan att ta NÅGON skada alls, vad han än gör. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

Bra koppling du gjorde där, helt irrelevant i denna tråd dock. Nerfning hade inget med HP att göra utan exploits, det påverkar både softcore och hardcore. Att sätta en stämpel kallas generalisering och det ska inte användas i diskussioner.

Exploiten som gjorde det möjligt att springa runt i Inferno för en sorc var en skill som gjorde att de inte behövde ha HP utan kunde satsa allt på dmg. Så jo det är visst relevant vare sig du vill det eller inte. Bra att du också skriver något irrelevant när du själv tycker att det är världens största fel.

Permalänk
Skrivet av Holypalaswe:

http://www.youtube.com/watch?v=ViuwzlnAkTc

Kan vara därför de nerfat critical mass.

Själv tycker jag balansen mellan ranged och melee klasser är åt helvete, demon hunter alt farming över main melee.

Får mig och tänka på ett annat blizzard-spel

http://www.youtube.com/watch?v=TqPQ4SNmx2c&feature=youtube_gd...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tonasty4u:

Får mig och tänka på ett annat blizzard-spel

http://www.youtube.com/watch?v=TqPQ4SNmx2c&feature=youtube_gd...

Skickades från m.sweclockers.com

Ah goda reckoning stack

Permalänk
Medlem

Har själv absolut inga problem med att inferno är så svårt på min DH att jag är redo att kasta ut mig själv genom fönstret.
Men just smoke-screen var en av våra absolut få survivibility skills. De kunde "nerfat" den på nåt bättre sätt.
Har testat att stacka VIT, stacka DEX och VIT/DEX för att hitta perfekt kombon. Men inser rätt fort, skitsamma om jag har massa vit, tål tyvärr inte mer än max 2 slag, om ens det.
Kör man med flera vilket jag gärna gör, då har jag två polare som kör barbar och en som kör monk, så alltid har jag med mig en melee.
Möter man då en vortex, så var smoke screen guld, använde den, meleen fick tillbaka "aggrot", jag kunde springa ut och fokusera på dpsen igen. Nu kändes de som jag dog per automatik med nån som har vortex.
Värsta nu är Vortex - Molten/Plague, hinner inte undan utan att dö eller minst ta 90% skada.
Men visst, får väll farma gear på act 1 .. kommer ju inte hjälpa men kan ju inte göra så mycket mer

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem

Boo-fucking-hoo.

Inferno är gjort för att vara svårt. Man ska inte kunna köra det solo med ~25khp. Sluta lipa och specca om.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Boo-fucking-hoo.

Inferno är gjort för att vara svårt. Man ska inte kunna köra det solo med ~25khp. Sluta lipa och specca om.

haha ... mm för det är de som är problemet, enjoy.
Tror de flesta är medvetna om att inferno ska vara sinnes, men när de inte gör nån skillnad om jag har 45k hp eller 19k hp så känns de så där motiverande.

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedFLip:

haha ... mm för det är de som är problemet, enjoy.
Tror de flesta är medvetna om att inferno ska vara sinnes, men när de inte gör nån skillnad om jag har 45k hp eller 19k hp så känns de så där motiverande.

Med tanke på vad många skrivit bara i denna tråden verkar det inte vara så många som greppar hur svårt inferno verkligen ska vara. Blizzard själva la ju ut en video på youtube som hette något i stil med "Don't worry, you will die a lot". Då är det inte så ballt när wizards och dh's kan vara odödliga och köra ensamma genom hela Inferno. Det är gött att dem nerfar ner det så att det blir en utmaning och inte en söndagsaktivitet att dra igenom det allra svåraste i spelet.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Med tanke på vad många skrivit bara i denna tråden verkar det inte vara så många som greppar hur svårt inferno verkligen ska vara. Blizzard själva la ju ut en video på youtube som hette något i stil med "Don't worry, you will die a lot". Då är det inte så ballt när wizards och dh's kan vara odödliga och köra ensamma genom hela Inferno. Det är gött att dem nerfar ner det så att det blir en utmaning och inte en söndagsaktivitet att dra igenom det allra svåraste i spelet.

Vad jag menade är givetvis att nerfs är en del av sånt här spel, i alla fall i dagens samhälle där allt är online
Men jag kör fast på D2 att jag vill inte köra generic cookie cutter, vilket man får göra som en DH mer eller mindre, smoke screen var A och O för att kunna lira Inferno utan att dö. De hade kunnat göra en bättre nerf kanske än göra den mer eller mindre en skill för att bryta snares, och missförstå mig rätt, älskar fortfarande det, så man kan överleva mot jailers osv.
Men känns ibland som Blizzard är VÄLDIGT snabba på att hoppa in och haverara en skill för de känns "bäst så".
De jag spelat med som kommit långt hoppar bara över alla elite packs ändå, för bossarna är lättare än en dryg setup på elites.

Jag spelar min DH som jag vill liksom, jag testar massa olika builds, kastar om stats för att se vad som är roligast. Men de mer eller mindre trycker ner klasserna i ett hål i Inferno, för att de krävs en skill som alla måste ha.
Visst nu är den nerfad utav bara fan för DH's, från 5 sec till 1,5 med rune. Vilket är en ruggig skillnad(nånstans så förvänta jag mig nog en nerf på't från början ^^).

Men jag är inte den som är den, jag vet ju hur man kitar så jag kan fortfarande döda elites, tar en jävla tid bara beroende på hur jag är speccad i build och stats

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thorulk:

Tjenare fan,

Jag måste bara fråga vafan hade du väntat dej? Att mechanics blev mer komplicerade på inferno? Att mobsen kunde ha flera attribut (oh shi.... de har dom ju)? Och har du ens spelat diablo 2? Att leta runor i cow level på hell va inte direkt ett en-dagsprojekt, det enda som skiljde sig var att du levlade medans, vilket var en jävla bonus som jag tycker dom gjorde en miss som tog bort. Hur roligt hade det varit om du redan haft gear för att ta dig vidare? Jag tycker det är ganska bra att man inte haft ens en möjlighet att klara sig vidare i inferno än.

Men nu e ja fan färdig med det här. Sitta och dömma ut samma idioter som skrev att diablo var för lätt pre-nerf som säger att det är för svårt nu.

Är ni förbannade för ni inte har klarat spelet än, eller för att ni har gjort det? Bestäm er för fan.
Är ni förbannade för ni inte fått eran BIS-gear än? Såhär en hel jävla 10-dagars period efter release? Ni har säkert MFat flera STYCKEN mobs sen ni kom till Act 1 Inferno.
Är ni förbannade för att sorc är OP eller för att dom är underpowered? Va deras enda balanserade sak en jävla odödlighet? A då kan vi ju bara säga att ni spelat fel hittills.
Är ni förbannade för att munkarna inte kan 4manna och vara odödliga i 16 sekunder var 15e sekund? Mmmm...
Är ni förbannade för att ni inte kan freebe loota en kista som hade opdrops genom att bara resetta gamet? Byt act. Act 1 vs Act 2 inferno har level 61 vs 62 mobs, de e ingen gigantisk skillnad tbh.
Är ni förbannade för att ni betalade en engångskostnad på ett spel som ni spelat 100+ timmar under 10 dagar och nu tycker ni att ni börjar bli klara? Jag spelade fan inte 100 timmar på något av dom senaste spelen jag har köpt som inte var online.

Ni kanske är färdiga då, släng skivan åt helvette eller sälj ert Battleid på blocket. Kom tillbaks om 6 månader när allt kostar 1 kr på ah för alla redan är i inferno för dom vet hur man spelar spel och inte är världens sämsta spelare som vissa andra.

Bra skrivit, jag tackar för detta inlägg!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64