nytt grafikkort! vilket ska man välja!?

Permalänk
Medlem

nytt grafikkort! vilket ska man välja!?

Tjena!

Har ett Asus P8Z77-V LX modekort och tänkte ta o beställa nytt grafikkort men vet inte vilket? funderade på evga geforce gtx 670 SC..
Kan man få nått liknande för mindre summa?

(Kommer nog mest lira D3 o crysis2)
Alla tips är välkomna

Permalänk
Medlem

Evgas kort kör på referensmodell och de korten lider ju av coil whine så det kortet rekommenderas inte om du stör dig på oljud.

Annars kan du vänta till gtx 660 kommer ut för jag skulle tro att det kortet ger dig mer med tanke på spelen du listat. Då får du säkert ner priset en tusenlapp också. Alternativt om du köper kort från det röda laget, som har bra prissättning men i gengäld lite mer strömkrävande.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Röda laget? =P

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/produkt/5409469/gigabyte-geforce-gtx-670-2...

Ett bra kort som inte är referensmodell. Röda laget = AMD Gröna laget = NVIDIA

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av voffen1:

http://www.inet.se/produkt/5409469/gigabyte-geforce-gtx-670-2...

Ett bra kort som inte är referensmodell. Röda laget = AMD Gröna laget = NVIDIA

Det kort du rekommenderar är det jag tycker är mest prisvärt från Kepler med grym kylning och grym överklocknings potential.

Vill du slippa överklocka själv satsar du på Asus GTX-670 DCII Top enbart öka strömförsörjningen i afterburner eller Asus egna programvara så är man hemma.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Det kort du rekommenderar är det jag tycker är mest prisvärt från Kepler med grym kylning och grym överklocknings potential.

Vill du slippa överklocka själv satsar du på Asus GTX-670 DCII Top enbart öka strömförsörjningen i afterburner eller Asus egna programvara så är man hemma.

Mjo har kikat lite på dom, men alla grafikkort som verkar va något att ha finns inte i lager nånstans typ ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Mjo har kikat lite på dom, men alla grafikkort som verkar va något att ha finns inte i lager nånstans typ ^^

Komplett har 15 st i lager av Gigabyte 670OC med Windforce kylaren.

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751040&cks=ASS&assoc=B99...

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Det kort du rekommenderar är det jag tycker är mest prisvärt från Kepler med grym kylning och grym överklocknings potential.

Vill du slippa överklocka själv satsar du på Asus GTX-670 DCII Top enbart öka strömförsörjningen i afterburner eller Asus egna programvara så är man hemma.

Tycker att 670 Windforce funkar mycket bra utan att överklocka det så jag tycker nog man kan köpa det och "slippa överklocka själv".
Asusen och Zontacen som bla testades här på SweC ska väl vara snabbare men frågan är om man själv märker det när man spelar.
Har kört 2 timmar bf3 med mitt 670 Windforce och är mycket mycket nöjd än så länge. Bra flyt och bra fps
Sen att det var 300 spänn billigare och fanns i lager gör ju inte saken sämre när jag köpte det.

Fast dom ser ut att gå åt... Inet hade 50 i lager i fredags när jag beställde och nu är det slut...

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Jag kan också rekommendera Gigabyte 670 Windforce OC. Är så nöjd att jag beställde ett till igår . Hade dock ett problem som jag hittade en lösning på i forumet, nämligen att drivrutinerna eller något annat gjorde så att datorn frös och hängde sig när Pci-Express 3.0 var aktiverat i BIOS. Ställde ner till 2.0 så flyter allt på utan några problem. Men grafikkortet är super....

Visa signatur

TELEFON: Samsung Galaxy Note 10+ SURFPLATTA: iPad

Permalänk

Jag var också inne på Gigabytes kort men chansade lite och beställde ett Gainward 670 Phantom från CDON för 3650 inkl. frakt med 10%-rabatten. Känns som ett ok pris för ett kort som är fabriksklockat i 680-hastighet (lite snabbare på minnet t o m).

Detta borde vara ett värdigt steg upp från mitt GTX560TI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lättförvirrad:

Jag var också inne på Gigabytes kort men chansade lite och beställde ett Gainward 670 Phantom från CDON för 3650 inkl. frakt med 10%-rabatten. Känns som ett ok pris för ett kort som är fabriksklockat i 680-hastighet (lite snabbare på minnet t o m).

Detta borde vara ett värdigt steg upp från mitt GTX560TI

Ja du det kommer vara ett värdigt steg upp!
Gick från 560 GS (inte Ti) till 670 och flytet i bf3 är underbart nu.
Nästan en fröjd att dö

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Röda laget? =P

AMD med sina Radeon-kort.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Tjena!

Har ett Asus P8Z77-V LX modekort och tänkte ta o beställa nytt grafikkort men vet inte vilket? funderade på evga geforce gtx 670 SC..
Kan man få nått liknande för mindre summa?

(Kommer nog mest lira D3 o crysis2)
Alla tips är välkomna

Jag har ett ASUS GTX570 DCII, och kan verkligt rekommendera ASUS DCII kylaren. Tyst och väldigt svalt när man spelar. Den enda nackdelen är att kortet tar upp 3 platser. Sedan ifall du väljer det Gröna eller det Röda laget, spelar ingen större roll. Det som spelar roll är hur mycket du är villiga att betala för ett kort.

stavning
Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2:

Jag har ett ASUS GTX570 DCII, och kan verkligt rekommendera ASUS DCII kylaren. Tyst och väldigt svalt när man spelar. Den enda nackdelen är att kortet tar upp 3 platser. Sedan ifall du väljer det Gröna eller det Röda laget, spelar ingen större roll. Det som spelar roll är hur mycket du är villiga att betala för ett kort.

Aha okey! jo de där med priset kan ju tålas att diskuteras. ^^
Vad menar du med att det tar upp 3 platser?

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Vad menar du med att det tar upp 3 platser?

ASUS DCII-kylare tar på vissa modeller upp tre kortplatser (på höjden, så att säga), vilket kan göra det svårt att få dem att passa i trängre chassin. Det är dock inget problem vad gäller deras GTX 670, då den modellen bara tar upp två slots, oavsett utförande. De äldre GTX 570 och 560Ti tar däremot upp tre kortplatser med DCII-kylaren på plats.

Köpte idag Gigabytes GTX 670 med Windforce-kylaren och är riktigt nöjd än så länge. Svalt, tyst och en riktig best vad gäller prestanda. Det enda som finns att anmärka på är väl att kortet hade kunnat se bättre ut, rent estetiskt. Petitesser i sammanhanget.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mycel:

ASUS DCII-kylare tar på vissa modeller upp tre kortplatser (på höjden, så att säga), vilket kan göra det svårt att få dem att passa i trängre chassin. Det är dock inget problem vad gäller deras GTX 670, då den modellen bara tar upp två slots, oavsett utförande. De äldre GTX 570 och 560Ti tar däremot upp tre kortplatser med DCII-kylaren på plats.

Köpte idag Gigabytes GTX 670 med Windforce-kylaren och är riktigt nöjd än så länge. Svalt, tyst och en riktig best vad gäller prestanda. Det enda som finns att anmärka på är väl att kortet hade kunnat se bättre ut, rent estetiskt. Petitesser i sammanhanget.

Det är "bara" 570 och 580 med dessa kylare.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Det är "bara" 570 och 580 med dessa kylare.

Och 560 Ti 448 Core!

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Och 560 Ti 448 Core!

Som ju egentligen är ett nedbantat 570.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Ja, my bad, tänkte förstås på 448:an.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!!
Funderar på asus Gtx 670 oc eller gigabytes 670..ingen större skillnad på dessa kort väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Tack för alla svar!!
Funderar på asus Gtx 670 oc eller gigabytes 670..ingen större skillnad på dessa kort väl?

Nej, ingen större skillnad. Men som jag skrev innan råder jag dig att lägga en extra peng på DCII kylare, eller WindForce 3x.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Är mycket nöjd med mitt gigabyte 670 windforce.. spelade BF3 ca 5 timmar igår och tempen va max uppe på 55 grader vilket jag tycker är enormt bra.. Dock har jag inte klockat det än men det finns ju gott om utrymme för det i temp väg iaf..

Visa signatur

Moderkort: P67A-GD65 B3, CPU: intel i5 2500k, GPU: Saphire 280x vapor-x, Minnen: 8 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av S2:

Nej, ingen större skillnad. Men som jag skrev innan råder jag dig att lägga en extra peng på DCII kylare, eller WindForce 3x.

DCII kylare = vad är det? ;o
Vilket Windforce kort? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Ja du det kommer vara ett värdigt steg upp!
Gick från 560 GS (inte Ti) till 670 och flytet i bf3 är underbart nu.
Nästan en fröjd att dö

Själv gick man från GTS 450 och 1440x900 till full HD och GTX 670, BF3 funkar löjligt bra nu!:)

Visa signatur

Jag har T igen!:D
Citera tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

DCII kylare = vad är det? ;o
Vilket Windforce kort? ^^

DCII är en kylare som ASUS hängt på för att kyla grafikkortet bättre.

ASUS GTX670 DCII

Asus referensmodel utan större kylare

Referensmodeller har oftast 1 fläkt, och när grafikkortet blir varmt, så snurrar den fortare, och ett vinande ljud hörs.

DCII har 2 fläktar, men lägre hastighet.

Windforce 3x heter Gigabytes "version" av en bättre kylare än referensmodelen. Test på SweClockers

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | CPU: Intel Core i7-10700K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15 | Memory: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2070 SUPER OC 8GB GDDR6 | SDD: Samsung 980 1 TB GB M.2 PCIe Gen3 x4 NVMe | HDD: 2 x WD Blue WD10EZEX 64MB 1TB | Audio: Sound Blaster X-Fi Titanium | Case: Corsair 7000D AIRFLOW | PSU: EVGA SuperNOVA 850 G2 | Monitor: ASUS TUF Gaming VG27BQ | OS: Windows 11 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Alina har idag fått in 46 st Asus GTX-670 DCII TOP och var helt brydd att dom hade så många såg det när jag kolla
lagerstatus på prisjakt att dom var ensam med detta kort just nu.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Tack så hemskt mycket för allas hjälp och support!
Har nu beställt ett Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort PCIe (windforce)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lovebird:

Tack så hemskt mycket för allas hjälp och support!
Har nu beställt ett Gigabyte GeForce GTX 670 OC 2GB DDR5 2xDVI HDMI DisplayPort PCIe (windforce)

Blev det från Cdon med 10% rabattkoden så var kortet väldigt prisvärt.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.