Permalänk
Medlem

Skärmen glittrar, defekt?

Ja som titelen säger så har jag precis köpt en ny skärm och pixlarna blinkar vitt lite här och där tror ni att skärmen är defekt?

Visa signatur

"A watcher scoffs at gravity" -Rupert Giles.

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd flyttad*

Bättre chans att få hjälp här, vilken skärm är det du köpt?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

*tråd flyttad*

Bättre chans att få hjälp här, vilken skärm är det du köpt?

En Samsung syncmaster led s24a300 24 tums. Har kopplat in den med hdmi

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"A watcher scoffs at gravity" -Rupert Giles.

Permalänk

Prövat att uppdaterat dina drivrutiner? Kanske hjälper !

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk
Medlem

Nä det har jag inte prövat men ska göra det när jag kommer hem hade inte tid att greja så mycket igår

Visa signatur

"A watcher scoffs at gravity" -Rupert Giles.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainCarl:

Prövat att uppdaterat dina drivrutiner? Kanske hjälper !

say what!? drivrutiner till en skärm?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av morxy49:

say what!? drivrutiner till en skärm?

Windows update installerade en drivrutin till en av mina skärmar en gång. Gjorde ingen märkbar skillnad för mig iaf

Visa signatur

"Att betala för att icke-modulärt och klaga på det är korkat. Som att köpa en opel och klaga på att du inte fick en mercedes..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelander23:

Windows update installerade en drivrutin till en av mina skärmar en gång. Gjorde ingen märkbar skillnad för mig iaf

Det behövs inte såvida man inte ska pilla med speciella saker.

Permalänk
Medlem

glittrar och blinkar är ju ganska olika fenomen.

äldre kassa skärmar hade oftast en glittereffekt över hela ytan. men här är det alltså enskilda pixlar som blinkar i fullt genomsläpp typ?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Är det pixlar eller rutor?
Testa koppla in med annan ingång.
Har du något trådlöst bredvid? Typ tangentbord eller mus eller mottagare till sånt?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Hjälpsam

Samt kolla med en annan kabel.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Det var enstaka pixlar som blinkade men jag har bytt kabelen nu och då slutade det så det var nog den som var kass:p Men tack för hjälpen allihopa:)

Visa signatur

"A watcher scoffs at gravity" -Rupert Giles.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kmix:

Det var enstaka pixlar som blinkade men jag har bytt kabelen nu och då slutade det så det var nog den som var kass:p Men tack för hjälpen allihopa:)

Pröva en annan hdmi kabel och se om problemet kvarstår. om det gör det så är det antagligen skärmens hdmi eller grafikortets hdmi som det är fel på.