Windows 8 Release Preview ute nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Så man kan inte sitta och dricka en öl själv i sin ensamhet och njuta? För då är man alkis! Så typiskt "svenskt" att tro för att man sitter och dricker en birra själv. så är man alkis och så väldigt ledsen och socialt utslagen! Eller ska jag skriva "väx upp för fan"

Öl är gott, Hälsa ofta

Eller så missuppfattade du bara hela poängen med mitt inlägg.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Eller så har man en anledning till att inte tycka om det.

Självklart!
Tror dock att de flesta som skriver "Jävla skit ****** ** **' *'***** Metro" antingen är helt inkapabla till att lära sig något nytt eller så vill de inte gå mot strömmen.
Det flesta som skriver negativt om Win8 tar upp Metro. Metro är där när man startar... Sen så är man i desktop tills man stängt av och startat igen. Därför tror jag inte att det är speciellt många som ens testat Windows 8.

Permalänk
Medlem

suck.....

Off topic: Sweclockers börjar bli(eller länge varit?) som vilket annat forum som helst fyllt med "småbarn"(barn eller vuxna som beter sig som barn) där hälften av alla kommentarer antingen är helt otroligt barnsliga eller fyllt med "trashtalk" emot någon annan här i forumet.

Om man faktiskt vill läsa de få vettiga kommentarerna så måste man skumma igenom en lada fylld med dynga, vilket känns otroligt trist.

Förmodligen kommer någon käffta eller på något annat sätt förlöjliga sig själva genom att kommentera denna tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Off topic: Sweclockers börjar bli(eller länge varit?) som vilket annat forum som helst fyllt med "småbarn"(barn eller vuxna som beter sig som barn) där hälften av alla kommentarer antingen är helt otroligt barnsliga eller fyllt med "trashtalk" emot någon annan här i forumet.

Om man faktiskt vill läsa de få vettiga kommentarerna så måste man skumma igenom en lada fylld med dynga, vilket känns otroligt trist.

Förmodligen kommer någon käffta eller på något annat sätt förlöjliga sig själva genom att kommentera denna tråd.

Fast nu talar du ju precis lika mycket trashtalk om andra ^^
Dock håller jag med dig om nivån. Istället för en diskussion med konstruktiv kritik så har det blivit en "battle" ang om Metro är bra eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Fast nu talar du ju precis lika mycket trashtalk om andra ^^

Nu hänger jag inte med, hur kan ett konstaterande vara "trashtalk"? Ett konstaterande är inte att lägga över skit på någon eller några utan i detta fall helt enkelt en uppfattning en person har fått av andras beteende.

Fast nu "side questar" jag mer än vad jag tycker om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gonace:

Nu hänger jag inte med, hur kan ett konstaterande vara "trashtalk"? Ett konstaterande är inte att lägga över skit på någon eller några utan i detta fall helt enkelt en uppfattning en person har fått av andras beteende.

Fast nu "side questar" jag mer än vad jag tycker om.

Så när man säger att andra befinner sig på en lägre nivå än sig själv och de beter sig som barn så är det inte trashtalk? Bara för att man konstaterar något så betyder det inte att det inte är trashtalk.

Permalänk
Medlem

funka primo på min macbook...

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Jag är inte riktigt på det klara vad det här med metro-appar innebär. Har de ordnat till det här med pakethantering äntligen en gång för alla eller är det som det alltid varit? Registernycklar och DLL-filer huller om buller till vansinne.

Visa signatur

Gentoo Desktop: Ryzen 3600X | 32 GB
Server: Intel G7400T
Commodore 64C + 1541u2

Permalänk
Medlem

Fan jag gillar't rejält! Snabbare, smidigare sök funktioner, har väl inte riktigt vant mig riktigt med att ha en stor skärm enbart som start meny men snyggt är det ngn som vet om man kan få lite liknande beteende som i tex nova launcher till Android, dvs man kan flippa mellan olika desktops? En annan fråga, jag har ju skyrim installerat på w7, går det att flytta över det enkelt till w8? Allt är ju flyttat.. Jag valde ju clean install lixom

Visa signatur

Linux Manjaro XFCE på en MacBook Pro late 2013, gammal slö Asus X202E, Nintedo Switch, gamla Huawei 20Pro

Intel är apartheid

Permalänk

"Har du provat Windows 8? -> Vet inte"

What.

Visa signatur

markushedlund.com

Workstation: Define R4, KFA2 GTX 670, FSP Aurum 400W, AMD Phenom2 X6 1055T, Asus M4A89GTD PRO/USB3, Corsair 8 GB 1666 MHz, Samsung 830 128GB, Intel X25-M G2 80GB, Scythe Mugen 2
Server: PicoPSU, Intel Atom 330, 4 GB ram, Intel SSD 40 GB + olika diskar

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av znarkus-o:

"Har du provat Windows 8? -> Vet inte"

What.

Alternativet är nog avsett för de som testat Windows 8 men som blivit så förbryllad över vad de sett att de är osäker på om det verkligen var Windows 8. Eller så är det bara Andreas D som "trollar".

Permalänk
Avstängd

Kan man få windows 8 att se ut som windows 7 ? Dvs få väck den där fula äckliga menyn med stora knappar på som bara känns jobbig och få tebax vanliga skrivbortet med vanliga ikonerna på ? Eller måste man ha win 8 menyn där, då blir det ju absolut ingen uppgradering här inte

Få tillbaka start menyn osv tänker jag på.

Fy fan va fint det fungerade med hjälp av: http://lee-soft.com/vistart/

Visa signatur

• • Gigabyte GA-Z97X SOC Force • Intel i7 4790K Haswell @ 5.0GHz • EK Supremacy Cpu Block • Alphacool NexXxoS Monsta 480mm *2 / EK Vardar 1450rpm *16 • EVGA GeForce GTX Titan X @ 1550mhz • G.Skill Trident X 16GB 2900MHz • Samsung SSD 850 Pro 1Tb *3 i Raid 0 • Corsair AX 1200W 80+ Gold PSU • Asus 27" SWIFT PG278Q 144Hz G-Sync • Phanteks Enthoo Primo Black • Windows 10 x64 Pro • Bahnhof 1000/1000mbit • •

Permalänk
Medlem

jo, 8an går att få mer eller mindre som 7an.
Jag tänkte, nu när surfplattor mm kanske går mot intel och x86, och windows 8 till surfplattor, får vi pc spel på surfplattor då? kanske om man kopplar in mus och tangentbord kan man lira klassiker också

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk

Kände att jag måste få lätta mitt hjärta lite också
Jag köpte en ny fin dator för några månader sen, installerade för skojs skull Win8 CP, tänkte inte att det kunde va så farligt. Använde det i 10-20 min, sen var jag avskräckt och ville inte köra det mer. Installerade Win7, men visade sig att jag hade en 32-bitsversion (min gamla dator var inte så het).
Kände inte för att lägga ner massa pengar på att köpa nytt (fick förra när jag studerade) och insåg att Win8 kanske var mitt enda alternativ (inte så sugen på Linux o.dyl).
Installerade Win8 igen och fick överleva dom där första 10-20 min.

Nu när jag kört med det ett tag kan jag bara säga, wow. Många smågrejer (som folk tagit upp i andra trådar, ids inte skriva här) som gör att det känns sjukt snabbt å smidigt.
Metro, som inte alla verkar förstått, är ju bara en flashig version av startmenyn.

Folk som säger "Wah, kan man inte ta bort metro så skiter jag i det!", ni kommer knappt spendera nån tid i metro alls, OM ni inte gillar det.

För min del blir det att uppgradera till release preview inom snar framtid iaf. Kan t.o.m. bli ett köp när det släpps.

Så...moralen blir: "Kasta inte skit på Win8 förrän du blivit tvingad att använda det en längre stund så du blivit van. Sen är det ok att kasta (men det vill du nog inte)."

Visa signatur

Nöken - A Pet Dragon for Bold Princesses

Permalänk
Medlem

Jag installerade Win 7 betan, det första misstaget med min "nya dator"... Vänta tills det är RTM om du ska använda W8 en längre period.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself