Permalänk

HP system tray har slutat att fungera.

Hejsan!

Har en dator på jobbet som får två felmeddelande när man skriver ut på den. Utskriften blir utskriven men det är väldigt irriterande att det ska komma upp två rutor varje gång man skriver ut. Har testat allt jag kommit på utan att avinstallera datorn vilket jag inte vill eftersom vad jag läst kan felet komma tillbaks ändå och datorn är svår att återställa vilket gör att jag vill undvika detta. När jag googla hittar jag andra med samma problem men ingen har någon lösning. Har testat installerat om drivrutinerna (även testat med en universal drivrutin) men detta har inte funkat. Skrivaren det handlar om är en HP Laserjet CP1025 som är kopplad till en dator med win7x64. Följande rutor kommer upp vid utskrift:

och

Någon som har varit med om detta och vet hur man kan fixa så att inte dessa rutor kommer upp varje gång men skriver ut ? Hade blivit väldigt glad ifall det går att lösa

Permalänk
Medlem

En enkel grej du kan testa är att gå in på msconfig och stänga av dem från autostart och från tjänster.
vissa funktioner kan sluta då men inget på utskrift
en fråga råkar du ha Internet explorer 9 instalerad?
om du har det har du testat att avinstalera den? och kolla om prg:na funkar då?
har sett vissa problem med den skrivaren (den serien inte den skrivaren) och ie 9. men det är för lite att gå på för att göra någon sorts "röd tråd" ännu