BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Nivius:

Beskrivning av problem: blir konstant kickad från servers med Punkbuster med anledning:
http://i.imgur.com/3EamQ.png

kicken kommer efter ca 10-20 minuter, oberoende av allt!

många andra som har likande problem men finns just nu ingen lösning, bara något macro program som jag såklart inte använder

Speciell hårdvara: hade xfire men kör nu med 1 kort (se sig) lätt över klockad cpu men borde inte påverka detta

Mjukvara: ati 12.3 (vill inte köra 12.4 då 12.4 inte stöder d3!) w7

Försökt utan framgång:
* försökt stänga av alla program jag kan komma på men det gör ingen skilldnad
* updaterat PunkBuster 3 gånger med alla konstens lagar.
* installerat om grafik drivrutiner (testat med andra versioner)
* "reparerat" bf3
* Pratat med dice
* Pratat med ea
* Pratat med Punkbuster, men dem gör inget dem svarade mig "om du kommer på vad som är fel så hör av dig kthxbye" typ

Lösning: Har ingen lösning!

Jag var tyvär tvungen att ominstallera spelet..
Ominstallerat BF3, origin och totalrensat allt som har med detta att göra?

Permalänk
Medlem

Hej har ett stort problem som gör bf3 helt ospelbart, har ingen aning om hur jag ska fixa det? har inte veta hur jag ska beskriva det tills jag hittade en text på EAs forum:
PLEASE someone help me! This is happening to me but it sounds far worse. I can do anything besides move my mouse to aim/do anything with mouse. As soon as I do it makes everything else have a huge delay like when i move my mouse it moves REALLY slow and it freezes up my keyboard and everything else. I can literally stop using mouse and keyboard and my guy will continue moving and doing stuff on its own that I told it to do 30 seconds before.

Allting annat flyter på hur bra som helst t.ex spelet runtomkring.
Har provat installera om en gång och det blev bättre ett tag men har nu gått tillbaka till samma "lag" Musen och tangent bordet funkar hur bra som helst i övrigt!

Processor: AMD Phenom(tm) II X4 820 processor 2.80 GHz
Ram: 8 GB
Win7 64- bitars
Grafik: Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1024MB OC

Har det med datorn att göra eller något annat?
Tacksam för svar!

Permalänk

"lost connection"

Hej, jag har sett att många får felmeddelandet "lost connection to the game" typ nåt sånt, jag läste på en annan hemsida att det kunde hjälpa med att stänga av UPnP(universal plug and play) i routern. detta funkade för mig(har en thomson gateway TG787). Men att stänga av UPnP kan ställa till problem med andra spel, tex cod, playstation spel eller xbox. men om ni bara spelar BF# ska de nog inte vara några problem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wildiness:

Hej, jag har sett att många får felmeddelandet "lost connection to the game" typ nåt sånt, jag läste på en annan hemsida att det kunde hjälpa med att stänga av UPnP(universal plug and play) i routern. detta funkade för mig(har en thomson gateway TG787). Men att stänga av UPnP kan ställa till problem med andra spel, tex cod, playstation spel eller xbox. men om ni bara spelar BF# ska de nog inte vara några problem!

Jag har samma modem och det funkar fint att ha upnp igång om du öppnar portar för spelet.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Får felmedelandet: Game disconnected: your connection to the server timed out. Detta efter att spelet fryst sig i en sekund.

Jag har 8gb ram
i7 875K
GTX 285

Har senaste drivisar

Har Installerat om spelet och windows. Kan det vara nätverket som bråkar?

Lösning: http://www.youtube.com/watch?v=JMIckAfxaak

Permalänk

hej!

problem: jag kan spela på men när den ska byta map så blir det bara svart skärm någon som vet varför???

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Jag var tyvär tvungen att ominstallera spelet..
Ominstallerat BF3, origin och totalrensat allt som har med detta att göra?

får väll testa det...

sparas mina inställningar? (grafik+controller?)

Visa signatur

Censorship is for the weak
----------------------------------
i5 6600K @ 4.7 | MSI GeForce GTX 980 Ti 6GB Gaming | ASUS Z170 PRO GAMING | 16GB 2400mhz | 850 EVO 250GB SSD | 2+1+1TB HDD | NH-U12P SE2 | Define S | XL2411Z 144Hz |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nivius:

får väll testa det...

sparas mina inställningar? (grafik+controller?)

Tror inte det, om du rensar datorn från allt som har med BF3 att göra.

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av erlend:

Får felmedelandet: Game disconnected: your connection to the server timed out. Detta efter att spelet fryst sig i en sekund.

Jag har 8gb ram
i7 875K
GTX 285

Har senaste drivisar

Har Installerat om spelet och windows. Kan det vara nätverket som bråkar?

Lösning: http://www.youtube.com/watch?v=JMIckAfxaak

Fungerade tyvärr inte för mig. Någon annan som löst problemet? Jag lyckades spela direkt efter installationen men sen dagen efter så fungerade det inte alls och nu har det ju gått några dagar och man börjar tröttna.

Permalänk

Installerade det just igen efter typ en lååång paus.

Men kan inte spela: såfort jag ska starta så får jag "battlefield 3 has stopped working" och så kan jag bara "close game", battlelog funkar o ser normalt ut, men kan varken starta multiplayer, coop eller single player. Alltså själva exen som verkar buggad....

Tips?

Permalänk

Beskrivning av problem: Spelet slutar svara, efter olika lång tid. Då måste jag trycka Ctrl+Alt+Delete. Men sedan kommer det inte upp något felmeddelande utan datorn ignorerar helt enkelt att spelet kraschade. Detta händer varje gång jag spelar på en server. Alltså kan jag inte avsluta några av mina matcher.

Speciell hårdvara: Endast hårdvaran i signaturen.

Mjukvara: Senaste uppdateringen från Nvidia, Windows 7 64-bit, Mozilla Firefox senaste.

Försökt utan framgång att uppdatera alla drivrutiner. Kontrollerat alla temp, ligger runt 50 på GPU och CPU vid full load på BF3. Spelet tar 1.5 Gb minne av 8 tillgängligt.

Någon som vet vad felet är? Alla andra spel fungerar perfekt.

UPDATE: Börjar få följande meddelanden: Direct X function "GetDeviceRemovedReason" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG: Device hung due to badly formed commands. GPU Nvidia GTX 570 Driver: 30142

Dessutom poppar det upp i aktivitetsmenyn att: Grafikrutinen slutade svara och har återställts.

UPDATE II: Problemet löst!

Lösning: Uppdaterade drivrutinen till en gammal: 285.79. Flyter på som satan vittu.

Visa signatur

[Fractal Design Define R3 Titanium|MSI P67A-GD65|Intel i7 2600K|Corsair 8Gb 1600 MHz|Gigabyte GTX 570 SOC|Corsair SSD Force 60 Gb|WD Caviar Black 1TB|Samsung BX2231]
[Xperia S|Vaio S|Bravia KDL-32EX-500|Playstation 3 Slim|PSP]
[iPhone 3GS 16 Gb|iPod Nano 1G,4G,6G|Creative Zen Micro]

Permalänk
Medlem

detta problem jag har är inget problem med burken eller så,menmen..när jag går upp i level ingame så går jag tillbaka till menyn,går till " mysoldier" och sedan progression,då jag tidigare levlat till 29 gamet innan vill jag kolla på nya saker osv,då märker jag att jag fortfarande är level 28?!,detta inträffade fyra dagar sedan och varenda dag inträffat..alltså jag kan inte gå upp i level..jag har pratat i live chat med E/A,dem säger att det är ett tekniskt fel..tror deremot inte på dem,tacksam för svar!

Visa signatur

Lea här ^-^/
25, gym, kläder, bilar. Liite elektronik 👀

Permalänk
Medlem
Skrivet av ItsLea:

detta problem jag har är inget problem med burken eller så,menmen..när jag går upp i level ingame så går jag tillbaka till menyn,går till " mysoldier" och sedan progression,då jag tidigare levlat till 29 gamet innan vill jag kolla på nya saker osv,då märker jag att jag fortfarande är level 28?!,detta inträffade fyra dagar sedan och varenda dag inträffat..alltså jag kan inte gå upp i level..jag har pratat i live chat med E/A,dem säger att det är ett tekniskt fel..tror deremot inte på dem,tacksam för svar!

Jag har samma problem och det uppstod igår för mig, det står på Battlelog: "NOTICE We are aware of the stats losses occuring and are working on a fix."

Så förhoppningsvis får man all poäng och sånt man tjänat in, för jag har spelat i kanske 5-6 timmar de senaste 2 dygnen och de poängen vill jag ju inte förlora.

Permalänk
Medlem

Äntligen Äntligen

Efter hur många pengar som helst och hur mycket möda som helst har jag fått mina två slikopplade gigabyte 580 gtx fabriksöverklockade kort till att funka i sli
Var och en för sig har dom funkat, men icke sli. Provat det mesta som skrivits på forumet. Möjligen att detta skrivits någonstans. MEN MISSAT I SÅ FALL. Jag klockade ner korten till vanliga 580 kort. Samma bekymmer, kraschade efter ett par minuter eller ibland direkt. Hmm. Så testar man en massa annat, men inget funkar. Så läser man en överklockningsguide här på sweclockers. Där står hur man gör med shader och minne och gpu, men så säger dom att man kan höja spänningen till gpu:n men dom förklarar inte. Kan ju skada rätt allvarligt. Va fan bara testa, ökade ca 10mv i taget, hamnade på 1088mv och allt funkar klockrent, har inte kraschat en gång sen dess. Grafiken är helt kanon. Tack Sweclockers
Har en I7 och ett asus rampage 3 extreme moderkort. Så om andra har bekymmer med samma så testa

Använde MSi afterburner för att ändra spänningen

Permalänk

alltså nu börjar jag tröttna jag blir disconectad hela tiden och upnp är av jag vet ej vad som är fel någon som vet kanske?

det som händer är att jag hamnar under marken några sekunder sen stängs spelet ner?

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Det minimeras rätt som det är och så kan man inte gå in i spelet efter det. Måste stänga av processen och börja om igen.

Mjukvara: Windows 7, Chrome, Senaste drivutiner på grafikkort.

Permalänk

Battlelog/Origin kukar ur, och det är långt ifrån första gången det händer. Man kan helt enkelt inte logga in. Inte får man något propert felmeddelande heller, utan den påstår helt enkelt att det är fel e-post eller lösenord. Börjar bli lagom trött på skiten.

Någon mer som upplever samma sak?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

http://minfil.se/D1RfW5a9ba

Battlelog/Origin kukar ur, och det är långt ifrån första gången det händer. Man kan helt enkelt inte logga in. Inte får man något propert felmeddelande heller, utan den påstår helt enkelt att det är fel e-post eller lösenord. Börjar bli lagom trött på skiten.

Någon mer som upplever samma sak?

Nepp. Kan logga in utan problem.

Permalänk
Medlem

Någon som kan posta senaste bioset till Msi gtx 560 ti TF2? (N560GTX-Ti Twin Frozr II)

Sitter nu på 70.24.21.00.00 (P1040-0050)

har försökt att höja volten utan framgång samt sänkt klockfrekvensen.

MSI live update 5 hittar inget.

EDIT: Hittade denna. är den nyare? (70.24.2E.00.02)

http://www.techpowerup.com/vgabios/112706/MSI.GTX560Ti.1024.1...

Permalänk
Medlem

Inga synliga eller fungerande handeldvapen/RPG etc Inget ljud i fordon.

Köpte PREMIUM online till BF 3 PC. Spelade ett par dagar utan problem och igår när jag startade upp spelet fanns inga vapen synliga i spelet när man spelar. I HUD finns vapnen valbara men de kommer inte upp i bild och kan inte användas. Hoppar man in i ett fordon hörs inga motorljud, allt annat finns kvar och verkar funka.

Kontaktade EA och fick rådet att avinstallera spelet, ominstallera grafikkortsrutin (till senaste som jag redan hade) och sedan ominstallera spelet - samma elände igen.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som har problem med CQ? Så fort jag spelar en CQ karta så efter 5 min så kraschar spelet till skrivbordet, utan felmeddelande eller liknande.

EDIT: Händer samma när man spelar vanilla och B2K maps. Helt lysande EA/DICE

Har även uppdaterat Punkbuster, men problemet kvarstår.

EDIT 2: Problemet är nu fixat, gjorde en ominstallation av BF3, och nu funkar det helt utan bekymmer igen.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Någon som kan posta senaste bioset till Msi gtx 560 ti TF2? (N560GTX-Ti Twin Frozr II)

Sitter nu på 70.24.21.00.00 (P1040-0050)

har försökt att höja volten utan framgång samt sänkt klockfrekvensen.

MSI live update 5 hittar inget.

EDIT: Hittade denna. är den nyare? (70.24.2E.00.02)

http://www.techpowerup.com/vgabios/112706/MSI.GTX560Ti.1024.1...

Har kunnat spela bf3 utan problem nu.

Kör på 1125 i volt och 850 core clock.

Är det för högt? är det farligt? för jag får inte spelet att fungera på en lägre volt.

EDIT: Nähe. Den var tydligen inte stabil ändå...

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Är det någon mer än jag som har problem med CQ? Så fort jag spelar en CQ karta så efter 5 min så kraschar spelet till skrivbordet, utan felmeddelande eller liknande.

EDIT: Händer samma när man spelar vanilla och B2K maps. Helt lysande EA/DICE

Har även uppdaterat Punkbuster, men problemet kvarstår....

Prova en äldre gfx-drivrutin, har själv det problemet med den senaste.

Permalänk
Medlem

Okej
Mitt problem kan inte joina någre servrar alls, blir kickad precis innan startscreen. (det står inte något om punkbuster bara"you were kicked from the game")

Enda temporära lösningen jag hittat hittills:
Avinstallera Punkbuster helt starta om datorn installera uppdatera sen brukar det funka tills jag stängt av spelet. Sen nästa gång samma visa.

• i7-920
• HD5870
• 12gb ddr3 Dominator

Permalänk
Medlem

Mus-stutter i hög fps.

Jag har ett konstigt problem som jag särskilt märker i de nya CQ-mapsen. Min FPS är cappad vid 60 eftersom att min skärm körs i 60Hz. Mitt problem är att även fast att jag har 60 fps, så känns det i musen som att FPS:en är nere i 30-40 när jag tittar på stora områden och datorn renderar mycket information.
Jag har testat att mäta min FPS med Fraps, MSI Afterburner och BF3:s egna FPS-mätare och alla visar samma sak.

Det blir bättre om jag sänker alla grafikinställningar, men hur kommer det sig att musen hackar fast än att jag har 60 FPS? Kan vara värt att tillägga att min VRam-användning inte går över 1GB när detta händer (mitt kort har 2GB).

Jag har pillat runt med en hel del kommandon (WorldRender.DxDeferredCsPathEnable 0/1, RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 0/1, enderDevice.TripleBufferingEnable 0/1 etc), Vsync och klocks på grafikkort men problemet återstår tyvärr och jag söker nu hjälp här.

Skrivet av haoko:

Okej
Mitt problem kan inte joina någre servrar alls, blir kickad precis innan startscreen. (det står inte något om punkbuster bara"you were kicked from the game")

Enda temporära lösningen jag hittat hittills:
Avinstallera Punkbuster helt starta om datorn installera uppdatera sen brukar det funka tills jag stängt av spelet. Sen nästa gång samma visa.

• i7-920
• HD5870
• 12gb ddr3 Dominator

Testa att avaktivera uPnP inne på routern.

Visa signatur

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av JayEll:

Köpte PREMIUM online till BF 3 PC. Spelade ett par dagar utan problem och igår när jag startade upp spelet fanns inga vapen synliga i spelet när man spelar. I HUD finns vapnen valbara men de kommer inte upp i bild och kan inte användas. Hoppar man in i ett fordon hörs inga motorljud, allt annat finns kvar och verkar funka.

Kontaktade EA och fick rådet att avinstallera spelet, ominstallera grafikkortsrutin (till senaste som jag redan hade) och sedan ominstallera spelet - samma elände igen.

Nu har problemet dykt upp hos fler vilket är hoppfullt iaf. INGEN här som råkat ut för det? Har 670GTX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivius:

får väll testa det...

sparas mina inställningar? (grafik+controller?)

Om du använder molntjänsten så sparas dessa

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem

Mitt och min kompis problem

Tråd

Troligt vis löser det sig med nya beta drivisen från Nvidia men jag återkommer när han provat.

YouTube Backup

Permalänk
Medlem

problem

Blir bara kickad av punkbuste hela dagen, igår gick de bra ospela, vart inte kickad en enda gång. har inte ändrat något från igår.

Uppdaterade punkbuster men de blev ingen skillnad.. HJÄLP

Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'hakaboga' (for 2 minutes) ... Ignoring

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakaboga:

Blir bara kickad av punkbuste hela dagen, igår gick de bra ospela, vart inte kickad en enda gång. har inte ändrat något från igår.

Uppdaterade punkbuster men de blev ingen skillnad.. HJÄLP

Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'hakaboga' (for 2 minutes) ... Ignoring

Du har altså provat PBsetup? annars så kan du prova direkt kopla förbi din router om du vill trubbleshota