Permalänk
Hedersmedlem

Jäkla snyggt, stilrent med plexi o fästena.

Kan inte minnas att jag delat ut någon 5a innan, men denna va värd det :).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airwolf:

Jäkla snyggt, stilrent med plexi o fästena.

Kan inte minnas att jag delat ut någon 5a innan, men denna va värd det :).

ojoj.
känner mig hedrad

Tack till alla andra och roligt att ni fick en liten trip bak i tiden

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Sjukt bra gjort! och vad gör förskjutningen?´:)

Visa signatur

Intel Core i5 3750k | AsRock Z77 Performance | Kingston HyperX 1600MhZ 2x4gb | Asus 580 DirectCUII 1535mb |
Corsair Carbide 500R | Corsair HX750 | Western Digital Green 2TB | Schyte Kaze Master Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

En liten varning. Detta är inget för dom som enbart vill se datordelar i ett galleri utan även uppskattar lite omväxling här inne samt även uppskattar nostalgi och spel från förr.

Hoppas det uppskattas.

Fruns favoritspel och mindre besatthet har alltid varit Megaman 2 och en gammal idé hon alltid haft var att göra den bästa bossen i plastpärlor och som nördarna vi båda är satte vi oss ned och helt enkelt utförde detta monströsa bygge. Den bästa bossen är klart Draken i Megaman 2, Wily Castle Stage 1. Men vi nöjde oss inte riktigt med det. Vi ville klart ha med den lilla blå bombaren också. Vi slutade inte där utan till slut hade vi hela settingen för boss-fighten, pixel för pixel. Jag kom på idéen att fästa pärlorna på plexi-glas och sedan använda distanser för att få ut konstverket en bit från väggen för att få in känslan av den rymd som är i banan.

Pärlorna är köpta på Panduro. Vi köpte även små klisterplattor som vi använde för att fästa pärlorna mot plexin. Dessa klisterplattor är specifikt utformade för att bygga pärl-porträtt. Totalt användes över 7000 pärlor och bygget tog ungefär en vecka.

Megaman-drake 'Pixelart'

Hej!

7-800kr med plexiglas tycker jag låter väldigt billigt. Vart har ni fått tag i den? Tjocklek?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NuclearProcessor:

Sjukt bra gjort! och vad gör förskjutningen?´:)

Antar att du menar distanserna mellan väggen och plexi. Det är bara för att skapa den känslan av rymd och "tomhet" man får i spelet.

Skrivet av Rådström:

Hej!

7-800kr med plexiglas tycker jag låter väldigt billigt. Vart har ni fått tag i den? Tjocklek?

Det är inhandlat i 1500mmx2000mmx3mm på Jem o Fix.
Undersökte först 10mm plexi men tyckte det skulle glasmästaren ha för trevligt med och speciellt i den storleken som behövdes så fick bli 3mm i stället, vilket vi tyckte funkade minst lika bra

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd

Fan....Vad.....Coolt!!!! :D:D:D:D Älskar det!

Fem points!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

riktigt häftigt!

Permalänk
Medlem

vacker
skulle va snyggt om du gjorde bakgrunden också och en tavekram i 8-bits anda (dvs fler pärlor som ska se ut som typ trä fast 8 bit) runt

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Jag tycker det ser ut som Bolibompa draken..

Permalänk
Medlem

Underbart, när kan jag beställa en?

Visa signatur

Fractal Design R5, Seasonic X-560, Asus Z97-PRO, Intel Core i7-4790K, Noctua NH-U14S, Gigabyte GTX 670, Samsung 850 EVO 500 GB + diverse TB, Corsair Vengeance Pro 2400MHz 32GB, Dell U2410 + Dell 2408WFP

Permalänk
Medlem

:')

Skrivet av Worfarn:

Underbart, när kan jag beställa en?

Visa signatur

Dator: Lian Li Q58 White | Seasonic Focus SGX 650W | ASUS ROG STRIX B450-I GAMING | AMD Ryzen 7 5700X | Gigabyte GeForce RTX 2080Ti 11GB Windforce 3 | EK-AIO 240 D-RGB | Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 | Seagate FireCuda 510 SSD 2TB M.2 | Kingston A2000 1TB M.2|

Permalänk
Medlem

mkt snyggt men tycker inte den hör hit dirr.

Permalänk
Medlem

Men jäklar vad läckert!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Satan vilket seriöst bygge, ja jag anser faktiskt att det skall ses som ett bygge då det är ett jäkla pillergöra att hålla på med dom där små plastpärlorna.

Visa signatur

SYS: >>BIG RIG>>AMD Sempron 2800+, 1024MB ASUS K8N-VM integrerat Nforce 6100 Soundblaster Live 5.1 >>LAPTOP1>> AMD Athlon 64 X2 Mobile TK-57 2048 DDR2 Radeon X1200 >>LAPTOP2>> Intel P 166 MMX 32 MB ram 2,1 GB HDD

Permalänk
Medlem

Nej fy vad läckert, kan inte bli något annat än 5p!

Permalänk

Detta är så underbart.. Vill göra något liknande jag med!

Visa signatur

Chassi:Corsair 4000D Mobo: Aorus B550 Elite V2 CPU: Ryzen 5600X RAM: 32GB Corsair vengeance 3600Mhz. GPU: MSI RTX 3070
Server:DL360 G9
Plexmaskin:HP Z4 G4

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt! Sjukt imponerad. Hade totalt missat detta galleri, såg det först nu då du mottagit en present från AMD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Grymt snyggt! Sjukt imponerad. Hade totalt missat detta galleri, såg det först nu då du mottagit en present från AMD.

Tackar tackar
Riktigt roligt att ett icke datorbygge lyckades ta sig upp till plats 18.
Gissa hur förvånad jag blev

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Underbart! väldigt coolt, gör mig glad att se roliga saker som det här

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimonSaysBaka:

Underbart! väldigt coolt, gör mig glad att se roliga saker som det här

Tackar.
Trevligt att höra

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Sjukt nice

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt! Riktigt bra gjort!

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av JAZIP:

Grymt snyggt! Riktigt bra gjort!

Tackar
Roligt att folk fortfarande hittar hit ^^

-----
Just nu håller vi på och renoverar biorummet i gillestugan och kommer förhoppningsvis hitta en bra plats för draken igen och då kommer troligen vita leds belysa allt.
Vi hoppas på att vara klara med renoveringen till semestern men vi får se hur det går med det.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!
Jag önskar att min sambo också var sådär nördig och händig...

Permalänk

Riktigt grym megaman bild... förutom att megaman kommer bli träffad av eldbollen som är påväg mot honom :P.... måste ha varit en dålig spelare som spelade

Permalänk
Medlem
Skrivet av dontmakeme:

Riktigt grym megaman bild... förutom att megaman kommer bli träffad av eldbollen som är påväg mot honom :P.... måste ha varit en dålig spelare som spelade

Haha jo vi tappade koncentrationen lite under bygget XD
Tack

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

riktigt tuff bodde med en tjej under studietiden som också hon hade dille på pärlplattor och megaman, hade alla gubbar från megaman 1, tillsammans med lite svampar från mario och annat NES inspirerat hängades på väggen i studentkorridoren

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

riktigt tuff bodde med en tjej under studietiden som också hon hade dille på pärlplattor och megaman, hade alla gubbar från megaman 1, tillsammans med lite svampar från mario och annat NES inspirerat hängades på väggen i studentkorridoren

Tackar

Låter som en trevlig tid

Btw snart kommer äntligen draken upp i mitt biorum.
Det är färdigrenoverat och vägg är utsedd. Måste bara komma ihåg att skaffa plugg :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt