Tips på MMORPG spel liknande Diablo 3

Permalänk
Medlem

Tips på MMORPG spel liknande Diablo 3

Hej

Någon som har nå tips på MMORPG spel liknande Diablo 3 när det gäller utseendet, combat systemet?
Spelat War of immortals i några veckor men känns lite trist dessutom är det cash shop..

Letar egentligen efter ett enklare mmorpg. med "utzoomad" spelstil.
Helst både pve och pvp.
helst ingen cash shop utan helt f2p.

/Martin

Permalänk
Medlem

F2P utan cash-shop? Hur tänker du nu?
Har spelat många MMO's, men inget som har samma kameravinkel som D3.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Skrivet av cakenyo:

Hej

Någon som har nå tips på MMORPG spel liknande Diablo 3 när det gäller utseendet, combat systemet?
Spelat War of immortals i några veckor men känns lite trist dessutom är det cash shop..

Letar egentligen efter ett enklare mmorpg. med "utzoomad" spelstil.
Helst både pve och pvp.
helst ingen cash shop utan helt f2p.

/Martin

Diablo 3 är inget MMORPG :/

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Du får tänka på att de flesta F2P spel är just F2P för att dem har andra sätt att få in pengar, vanligtvis cash-shop. Det du vill titta efter är spel där du inte får en markant fördel av att spendera pengar. Där du kan få tillgång till allt viktigt genom att bara spela, och det som kostar är tidsbesparande eller kosmetiskt.

Jag känner tyvärr inte till några exempel på MMO's i stil med Diablo. Hur vill du att det ska skilja sig från diablo, då jag inte räknar det som MMO.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z370-F || Intel Core i7 8086K || MSI GeForce RTX 2080 Ti 11GB GAMING X TRIO || Corsair H100i || Corsair 32GB DOMINATOR 3000MHZ || Samsung 970 EVO M.2 250GB - Samsung 840 EVO 250GB x4 - Samsung 840 EVO 1TB || Corsair AX860i PSU || Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Det jag kommer och tänka på är Path of Exile, men det befinner sig fortfarande i beta stadiumet, men det är helt klart ett intressant spel.

Edit: Däremot så kommer det nog ha såkallad cash-shop när det väl kommer ut.

Permalänk
Medlem

MMO = diablo3? ööhhh, nej.

Path of exile/torchlight kanske

Permalänk
Medlem

Det jag menar med "som" Diablo 3 är utseedendet, styrning osv, inte själva liret med olika svårighetsgrader osv.

Insåg att min fråga va lite dum med f2p och ingen cash shop, men man kan väll säga cash shop utan oj jag betalade 200 kr nu äger jag upp allt och alla items.
Path of exile är väll som Diablo 3, Torchlight, dvs lvla, klara olika svårighetsgrader?

Det jag letar efter är ett MMORPG, inget rpg eller moba spel

/Martin

Permalänk
Medlem

cabal online ? liknar lite kan jag tycka

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

Det enda spel jag kan komma på som har din betalningsmodell är Guild Wars. Det är inte en särskilt vanlig modell om man säger så.

För spel som i alla fall har ungefär samma synvinkel som Diablo så har du t.ex Ragnarok Online. Har dock ingen aning om du dess Itemshop ser ut.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Bara att vänta på Lineage Eternal http://www.youtube.com/watch?v=sCdbdsFgNGI
Ser ut att slå D3 med hästlängder.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

MMO hack and slash. låter skoj xD

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem

Om man nu är ute efter hack-and-slash så kan man prova Vindictus. Det liknar dock inte Diablo 3 på något sätt.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Om du förhandsbokar Torchlight 2 på Steam så får du 1.an gratis. Personligen tycker jag Torchlight är jävligt kul och likt Diablo 3

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 1700X | ASUS TURBO GTX 980 | HyperX DDR4 16GB | MSI X370 Gaming Plus| Fractal Design Newton R2, 800W 80+ | Kingston SSD V300 120GB | Seagate 500GB 7200RPM 16MB | NZXT H440W |

Permalänk
Medlem

Du kan ju ta en titt på Guild Wars 2.

kanske inte riktigt som Diablo 3.. men förhoppningsvis större värld om mindre repitition än Diablo

Permalänk
Medlem

Path of exile såg intressant ut, någon som har en beta key ?:)

GW 2 är ett givet köp, måste ju ha något o göra tills dess!

Permalänk
Medlem

Kollade lite på Path of Exile igår och vad jag förstår det som är det exakt samma spelstil som Diablo, dvs olika svårighetsgrader osv. (Action RPG)
Likaså är ju Torchlight, dvs Action RPG.

Även kollat på vindictus, gillar inte stilen känns för asiatiskt )

Lineage Eternal såg ju riktigt fint ut , men release 2014 ?:(

Cabal online har jag redan testat, fastnade inte för det direkt.

Permalänk
Medlem

Drakensang Online är tydligen top-down hack'n'slash, kolla på det.

Men ärligt talat tvekar jag på att du kommer hitta något som är bättre än D3. Kommer ju PvP någon gång i slutet av året.

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk
Medlem

Dekaron

riktigt bra

Visa signatur

SERVER: Case: SC-4324S | Mobo: Asrock Z690 Pro RS | Cpu: i7 12700K | Ram: 3200mhz 128GB | Gpu: GTX 1660 Super | Psu: ASUS Strix 850W | Controller card: LSI 9300-8i & LSI 9300-16i | Cache: 5TB | Storage: 40TB

GAMING: Case: SilverStone RM44 | Mobo: ASRock B760M | Cpu: i5 13600KF | Ram: DDR5 6000mhz 32GB | Gpu: RTX 3080 | Psu: EVGA Supernova 1300W | Nvme: 1x Samsung 980 pro 1TB Monitor: Asus PG42UQ

Permalänk
Medlem

Tibia, riktigt kul!

Permalänk
Medlem

Dekaron - ska testas!
Tibia - nej tack

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cakenyo:

Hej

Någon som har nå tips på MMORPG spel liknande Diablo 3 när det gäller utseendet, combat systemet?
Spelat War of immortals i några veckor men känns lite trist dessutom är det cash shop..

Letar egentligen efter ett enklare mmorpg. med "utzoomad" spelstil.
Helst både pve och pvp.
helst ingen cash shop utan helt f2p.

/Martin

Titan quest!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

Titan quest!

Är väll Action RPG?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cakenyo:

Är väll Action RPG?

vet ej, likt diablo iaf