Dator för bildbehandling/film/gaming

Permalänk

Dator för bildbehandling/film/gaming

Hej!

Nu har jag stora bekymmer i min lilla värld. Min gamla stationära arvs dator börjar bli trött och vill ge upp för den klarar inte riktigt trycket. Min sambo håller mycket på med fotografering och bildredigering i rätt stor utsträckning och jag (som ni kan förstå av titeln) ser mycket film, musik och spelar mycket. Jag kan inte så mycket om datorer och en bekant rekommenderade just detta forum för att få hjälp och idéer.

Jag behöver tips och råd för min första nya dator som skulle klara av allt det där och på toppen av det hela får den gärna vara tyst och ha ett diskret men snyggt chassi. Operativsystem skulle jag också behöva.

Skärm och högtalare har jag som jag är väldigt nöjd med. Satte min budget upp till 10 000:- gärna under (kan sträcka mig till 12 000 om det skulle avsevärd förbättring i prestanda)

Jag är helt enkelt ute efter bra prestanda till så bra pris som möjligt.

Om jag varit otydligt med något så får ni gärna fråga så ska jag försöka utveckla

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 || CPU: Intel i7 3770K || CPU kylare: Noctua NH-D14 || GPU:Gigabyte HD7950 Windforce || RAM: 8 GB Corsair vengance 1600Mhz LP || HDD: 1TB 7200rpm || MB: ASrock Extreme4 || PSU: OCZ 700W Modxstream Pro