Helgsnack: Vad är världens snyggaste spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Minecraft är otroligt ful så det "spelet" passar inte in här.

Motivering? Spelet är en fröjd för ögat tillochmed utan moddar för det är så genomtänkt och rent artistiskt så är det bland de högsta enligt mig, Notch's lag har lyckats få en bra och jämn grafisk stil!

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk

STALKER Shadow of Chernobyl med Complete mod, Skyrim med enhanced textures mod och gärna better faces mod (fast bägge spelen ser ut som sk!t utan moddar). GTA IV har jag inte kört med moddar, men jag får väl erkänna att screenshotten ser väldans bra ut.

Men annars står jag fast vid vad jag sa i mitt första inlägg (som jag tror blev raderat): det har inte hänt något stort på grafikfronten på flera år, och vi kommer inte att få se några dramatiska förbättringar av grafiken förrän cirka ett år efter att nästa generation konsoller släppts, eftersom alla högbudgetspel skrivs i första hand för konsoll. Spelen driver inte längre hårdvaruutvecklingen.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk

om det är rent grafik mässigt så är det nog Shogun total war 2
men artistiskt och slående för mig just nu är guild wars otrolig kärlek har gått in i det spelet för att skapa otroliga ställen utan att det kräver förmycket.

Permalänk
Skrivet av mille666:

Motivering? Spelet är en fröjd för ögat tillochmed utan moddar för det är så genomtänkt och rent artistiskt så är det bland de högsta enligt mig, Notch's lag har lyckats få en bra och jämn grafisk stil!

tycker samma världen rankar i min top 5 ochså

Permalänk
Medlem

Har inte läst alla inlägg så jag vet inte om någon har nämnt Outcast. Såg länge framemot en 2:a men den dök aldrig upp.

http://en.wikipedia.org/wiki/Outcast_(video_game)
http://www.youtube.com/watch?v=YgIrvt9zJ8k&feature=related

Visa signatur

Fractal Design Define R4 - ASUS Z97 Pro WiFi AC - Intel Core i7 4970K 4.0 GHz - Corsair 16GB CL9 1866MHz VENGEANCE PRO Red - Gigabyte RTX 2060 Super - Corsair RM800W 80+ Gold - Corsair H80i - Samsung SSD EVO 970-Series 2TB - Win 10 Pro -64bit

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Supermotard:

Var finns modden till GTA IV att hämta? Någon med en guide?

http://lmgtfy.com/?q=Icenhancer

Permalänk

Witcher 2 är onekligen ett snyggt PC spel.
Men morrowind med overhaul är inte dumt heller.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk

CoD4 Med en Skön Movie Config E SÅ JÄVLA VACKERT<3

Permalänk
Inaktiv

Borde nästan vara Advance Wars, eller? Det har ju inte direkt "verklig" grafik men älskar verkligen stilen.

Permalänk
Medlem

Just nu är det helt klart Dota 2, både tekniskt och designmässigt. Att kalla det något i stil med "en aldrig skapad klassisk oljemålning" skulle vara en grov underdrift.

Permalänk

Frågan ni söker svar på är "Vilket är världens snyggaste spel?". Inte "Vad".

Så det så

Permalänk
Medlem

BF3 är emellanåt riktigt snyggt, men går tyvärr alldeles för ofta lite over-the-top, där effekterna snarare kan skada spelupplevelsen än tvärtom.

OFP var ju precis som Arma II, för sin tid kanske det realistiskt snyggaste spelet. Half-Life 2 använde en liknande färgsättning, vilket ger även det en realistisk touch.

Men allra snyggast nu, ur ett tekniskt perspektiv, måste ju fortfarande vara Crysis Warhead, samt Crysis 2 och Just Cause 2. Metro 2033 är ju snyggt, men knappast någon teknisk jättebragd tack vare den horribla optimeringen. Dead Space 2 har ju för övrigt helt toksnygg ljussättning, och förtjänar att omnämnas.

Designmässigt är ju Trine 2 och Mirror's Edge två exempel på hur otroligt vackra spel kan bli om utvecklare får händerna fria att gå ifrån den förutbestämda normen. Men säga vad man vill, det 7 år gamla WoW står sig ju fortfarande helt otroligt bra och visar om något att det finns riktiga konstnärer även inom spelindustrin. Prince Of Persia (det näst senaste spelet alltså, som är lätt cel-shadat) samt Enslaved, är ju två ytterligare exempel på detta.

Finns så många grymt snygga spel. Alla är ju bra på olika sätt så det är ju svårt att avgöra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ty, hade dock räckt om du bara skrivit vad modden hette... Smidigare för båda

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Finns många snygga spel ute men inte bara utseende som spelar roll.

En av de största "snygghetsförbättringar" som har gjorts för våra spel är när 3Dfx kom ut med sitt
påhängskort. Quake fick en helt ny dimension och blev fruktansvärt snyggt

Visa signatur

My sole companion is my weapon. I must care for it better than any hunter has ever cared for his beast. I must master it more than any warlock has ever mastered his demon. Without me, it is useless. Without it, I am nothing.
I am the Warrior. Death is my business. Be it yours...or mine.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Supermotard:

Ty, hade dock räckt om du bara skrivit vad modden hette... Smidigare för båda

Nu behöver du bara klicka istället för att kopiera och klistra in;)

Permalänk
Skrivet av Supermotard:

Ty, hade dock räckt om du bara skrivit vad modden hette... Smidigare för båda

stog det inte i videon va modden hette?

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Medlem

Hårdvaran ligger efter tro inte annat!

Ta en titt på senaste Disney/Pixar rulle Brave.
http://www.youtube.com/watch?v=1FFDDXCi9bs

http://www.fxguide.com/featured/brave-new-hair/
"10 seconds of animation in a month"

Dagens skräpiga hårdvara (räkna med att de gjort allt de kunnat - dvs några tusen sammankopplade datorer) ger alltså en framerate på ca en timme per bild...

Tycker synd om den stackars spelstudio som ska försöka göra ett realtidsspel av Brave...
(fast det är klart, first person skulle kanske funka - skulle ju inte se håret så ofta...)

Länk till film
Permalänk

2D aktiga spel skulle jag nog säga LIMBO som har en väldigt cool atmosfär och allt annat smått och gott.

OUTLAND till Ps3. Tycker artworken i bakrunden är förbannat snyggt, även om det är ett simpelt indie spel.

Rayman Origins. Ögongodis

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Skrivet av ElyziuM:

Senast jag kände en så här känsla "Satan vad snyggt!" var i Uncharted 2 & 3, sjukt vackert...

Äntligen lite medhåll kan inte förstå varför folk knappt har nämnt uncharted i den här tråden det är verkligen den där wow känslan som man väldigt sällan får i dagens spel.

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem

Själv har jag aldrig fattat grejen med Icenhancer. Han har ju bara dragit upp Brightness till 5 miljarder typ.

Visa signatur

MSI Z370 PRO // Intel i5 8600K // GTX 3070 // 16 GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zidious G:

Själv har jag aldrig fattat grejen med Icenhancer. Han har ju bara dragit upp Brightness till 5 miljarder typ.

Jag förstår inte heller riktigt vad the fuzz is about

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av DominatorPC:

Äntligen lite medhåll kan inte förstå varför folk knappt har nämnt uncharted i den här tråden det är verkligen den där wow känslan som man väldigt sällan får i dagens spel.

Jag har inte spelat Uncharted 3 men jag kollade igenom HELA walkthroughn på YouTube. SÅ sjukt snyggt spel, animationerna är fantastiska.
+1 på Uncharted

Permalänk
Medlem

Slängde upp en video på ICEnhancer 2.1 då det verkar vara väldigt omtalat!

Enligt mig ett otroligt snyggt spel!

Permalänk
Skrivet av LeifSandvik:

Jag har inte spelat Uncharted 3 men jag kollade igenom HELA walkthroughn på YouTube. SÅ sjukt snyggt spel, animationerna är fantastiska.
+1 på Uncharted

Absolut och det är inte bara hur snyggt som helst utan också det absolut bästa spel jag någonsin spelat Naughty dog fortsätter att imponera

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Skrivet av enzity:

Slängde upp en video på ICEnhancer 2.1 då det verkar vara väldigt omtalat!
Enligt mig ett otroligt snyggt spel!

Skulle det gå att spela utan allt för mycket lagg med 2500K, 16GB ram och 5870 crossfire?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Motivering? Spelet är en fröjd för ögat tillochmed utan moddar för det är så genomtänkt och rent artistiskt så är det bland de högsta enligt mig, Notch's lag har lyckats få en bra och jämn grafisk stil!

Genomtänkt kanske men inte någon bra grafik över huvudtaget. Det är ju pixligt som bara den.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Genomtänkt kanske men inte någon bra grafik över huvudtaget. Det är ju pixligt som bara den.

Det är som att säga "nej jag gillar inte WoW för det ser tecknat ut!"

Det är den grafiska stilen? det ska vara pixligt?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Allvarligt, bloom och färgade ljuskällor på lågpolygons miljöer? Kanske är snyggt på samma sätt som en regnbåge är snygg, men knappast snyggt som i verklighetstroget.

Det var inte det som var tanken heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

Det är den grafiska stilen? det ska vara pixligt?

Ja men det är inte snyggt.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

slutsats smaken e som baken när det gäller om att tycka vilket spel är snyggast ...

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro