Permalänk
Medlem

Mitt första chassie bygge Pyramid form

Här är några bilder på mitt första chassie bygge.

CPU Intel I5 2500K
MB ASUS Maximus IV GENE-Z
RAM Corsair XMS3 1600Mhz 2x4Gb
GFX Gigabyte GV-N460OC-1GI
PSU Corsair HX620W
SSD Samsung 830 128Gb
HDD Western Digital Caviar 1Tb
KYLARE Evercool Transformer 4

Material:
Pyramid 6mm tonat glas
Botten 6mm polycarbonat
Hörn perforerad aluminum

Frontpanel:
Power switch med led
Hdd led
4x USB 2
2x USB 3

Ledlisten är RGB och drivs av nätaggregatet. jag kan välja nästan vilken färg som helst, men
min kamera har svårt att få bra bilder i andra färger.

Jag hoppas att ni gillar mitt bygge

Petri

Mitt första chassie bygge Pyramid form

Permalänk
Medlem

Originellt och snyggt! 5p

Permalänk
Medlem

uda och rätt snygg, lite få bilder, 4p

Permalänk
Medlem

Lite dålig form, tar mycket plats. Dock udda som någon sade, och dessutom snyggt gjort, särskilt för att vara första gången. (till skillnad från mitt första bygge xD )

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem

Hej

Kul att ni gillar mitt bygge, har ni något som ni tycker kunde vara bättre så bara säj till.
Jag ska se om jag kan få tag i en bättre kamera och om det går att lägga till bilder,
i så fall ska jag försöka ta fler bilder, både med andra färger och i mörker, samt närbilder

Av någon anledning så ser den lite sned ut på någon bild men vinklarna och måtten är rätt.

Måtten på den är 48x48cm och 42cm hög

Petri

Permalänk

coolt custom bygge åå jag menar det.

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem

Riktigt coolt bygge!

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Årets snyggaste chassibygge på swec enligt min mening! 5p!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Avstängd

'mycket fräscht bygge, känns stilrent och inget bling bling bygge! 5P

Permalänk

kul bygge och välgjort! alltid lika kul att hitta lite annorlunda byggen

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem

Riktigt jäkla snyggt!
MEN, för att komma med lite konstruktiv kritik, så skulle jag ha satt ett utblås i toppen av pyramiden, på något sätt, för att få *lite* effektivare cirkulation. Typ en 200-240mm fläkt. Men det är bara jag, kan ha fel också - är ingen chassibyggare själv. Jag köper delarna och sätter ihop dem, det räcker gott för mig

Permalänk
Medlem

Du har rätt, en fläkt hade ökat effekten, men designen fungerar som en skorsten så den fungerar ganska okaj, men jag har just nu bara "in" luft från hörnen så jag ska längre fram göra lite snygga hål på sidan vid grafikkortet och kanske underst i botten
för att förbättra kylningen en aning till, jag hoppas på att slippa fler fläktar eftersom den just nu är i det närmsta ljudlös

Just nu så har jag ca 28 grader hemma, moderkortet ligger på 40 grader och processor på 34 utan belastning,
om jag kör prime95 så ändras inte moderkortet men processorn landar på 60-62 grader utan att processor fläkten
ökar i varv ( 1000rpm )

Grafikkortet däremot går upp på runt 60-63 grader om man kör tex 3Dmark 06 / 11 och fläkten ligger då på
50-55% av max vilket gör att man då hör fläkten, annars är datorn nästan ljudlös.

Jag TACKAR så mycket för alla goa inlägg jag har fått och har ni fler ideér eller kritik så tar jag gärna emot dem

Petri

Permalänk
Medlem

Vädligt udda och riktigt coolt chassi! Spaceat chassi, kommer nog få många blickar på exempelvis Dreamhack... Snyggt men som någon kanske skrev så finns det inga fläktar? Skulle nog tagit något "osynligt" vitt nät och satt längst upp för damm sedan någon eller några fläktar i en 300-500rpm i botten för att trycka upp den varma luften som du sa "som en skorsten" Annars verkar det rätt coolt. Simpelt men coolt!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Jag håller mer övriga och tycker att det var snyggt och speciellt

Har dock några få funderingar!

1.
Om man har lite större glasskivor och sätter ihop dem till en triangel där toppen är "avskuren" alltså där en bit av toppen är borta och sätt dit en 200mm utsug fläkt med dammfilter för att hindra att datorn ser matt och tråkig ut. Och sedan ha dubbelt lager i botten så du kan få plats med antingen en stor fläkt eller typ 4 st 140mm som blåser upp luften som sedan blåser åt sidan och upp vid sidan och av triangelformen på sidorna så kommer det sugas in till komponenterna.

2.
Om designen är som den är så skulle du kunna ha mörkare glas till väggarna vilket skulle göra att du kanske skulle få en tuffare ljuseffekt X format i taket/väggarna med rätt belysning

Edit: det är mycket möjligt att du har gjort som jag beskriver men du skulle behöva fler bilder med fler detaljer så man kan få se det!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk
Medlem

Skönt att se något annorlunda här, riktigt snyggt!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Som många ovan skrivit, udda/annorlunda chassi. Riktigt fint!

Permalänk
Medlem

Jag har lagt upp några bilder till, både på alternativa färger på belysningen och har försökt att få med lite mer detaljer på bygget.

När jag byggde denna ville jag ha mörkare glas, men detta var det mörkaste jag kunde hitta och då i 6mm glas, det fanns en nyans mörkare men då i 10mm glas och den är redan ganska tung.

När det gäller fläktar så kommer jag kanske att bli tvungen att ha en top mpnterad fläkt, men kommer att undvika det så
långt det går, både för ljudnivå men även för att undvika damm.

Kylning till grafikkortet är det enda som jag just nu känner att det skulle varit lite bättre och min förhoppning är att det räcker med ventilation sidan om grafikkortet.

Skulle jag bygga denna med större glas skivor eller med ett vanligt fullsize ATX moderkort ( denna e byggd på mATX ) så hade den blivit så stor på bottenytan att jag bara skulle kunna ha den på golvet, just nu är den som 2 miditower i bottenytan

ps. ber så mycket om ursäkt för romanerna

Permalänk
Medlem

grym chassi, riktig kulchassi
6/5

Permalänk
Medlem

Påminner lite om prisma, både på form och färg

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snyggt gjort! Om jag ser rätt så har du använt dig av lego för att hålla ihop det på andra bilden?

Visa signatur

Dator: Fractal Desgin Define R2 - 550W - Asus Z97-A - i5 4690k 3,5 Ghz - GTX 970 DCII - 8GB 1600Mhz Vengeance - EVO 850 250GB - WD 1TB - 22x DVD -

Permalänk
Medlem

Snyggt och välgjort bygge 5/5!

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt!
Hur har du löst det med värmen där nere vid PSUn?
Vad ahr du för temperaturer?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Väldigt snyggt!
Hur har du löst det med värmen där nere vid PSUn?
Vad ahr du för temperaturer?

Fortfarande så har jag bara kylning in från hörnen och e del via öppningen för kablarna på baksidan, sen rörs luften runt av cpu, gfx och psu fläktarna, som sedan stiger upp och ut genom toppen.

mina temeraturer just nu enligt Nvidia inspector och Asus AI Suite II

CPU 30
MB 38
GFX 40
PSU ? jag vet inte om jag kan mäta temp i den på något sätt

och då går fläktarna på minimum varvtal

Mina max temp som jag har uppmätt idag genom 3D Mark och Prime 95

CPU 58
MB 39
GFX 63

Permalänk
Medlem
Skrivet av pluttpaj:

Snyggt gjort! Om jag ser rätt så har du använt dig av lego för att hålla ihop det på andra bilden?

Skarpa ögon

joo lego är fantastiskt, de har en grym nogrannhet så passar bra att testa med, så lego och dubbeläftande tejp

Permalänk

fint bygge!

Permalänk
Medlem

Riktigt tuff design! Snyggt jobbat

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Nice!

Permalänk

Djävligt ball!
Snyggt och stilrent
5/5

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk
Medlem

Än en gång får jag tacka så mycket för all uppskattning, inlägg och för ideer och kommentarer.

Utav en del av dem så kommer det att bli lite uppgraderingar på mitt bygge, men det kommer ta någon vecka innan jag kan ta tag i det.

Bilder kommer när jag får lov att ockupera köket och har en stund över att arbeta med den.

Tack och har de GÖTT!

Petri

Permalänk

Riktigt rolig design. Kul med en lite annorlunda variant. Och riktigt snyggt också!

Hade varit ännu roligare med lite text om bygget och hur du gjorde, och kanske lite fler bilder av själva monteringen. Men slutresultatet är riktigt bra!