Windows 8 RTM visas upp på video

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikce:

Ni, precis som jag, inte gillar Metro - har ni testat Start8?

http://www.stardock.com/products/start8/

Helt plötsligt så nästan gillar jag Metro.

http://i.techrepublic.com.com/gallery/6351591-620-348.jpg

Föredrar classic shell eftersom då får jag både metro (genom charms bar/start eller om man har app öppen uppe till vänster) och vanlig startmeny (dock känns den inte lika bra som W7s men nästan). Dock vägrar jag köpa W8 då man inte ska behöva tredjeparts program för att lägga tillbaka något som borde varit kvar från början.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nikce:

Ni, precis som jag, inte gillar Metro - har ni testat Start8?

http://www.stardock.com/products/start8/

Helt plötsligt så nästan gillar jag Metro.

http://i.techrepublic.com.com/gallery/6351591-620-348.jpg

Skulle du helt seriöst installera något ifrån Stardoc? Personligen skulle jag inte gå i närheten av produkter ifrån det företaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Föredrar classic shell eftersom då får jag både metro (genom charms bar/start eller om man har app öppen uppe till vänster) och vanlig startmeny (dock känns den inte lika bra som W7s men nästan). Dock vägrar jag köpa W8 då man inte ska behöva tredjeparts program för att lägga tillbaka något som borde varit kvar från början.

Om du föredrar W7 överlag kan jag förstå inställningen men om du tycker W8 med startmeny är bättre känns det bara som du lägger krokben för dig själv. Man kan sällan räkna med att man får allt precis som man vill ha i ett OS/program men då det inte är iOS man köpt så är det ju både möjligt och tillåtet att ändra en hel del till sina egna preferenser, vilket dessutom går att göra utan kostnad. Alla gör som de vill, men själv fokuserar jag hellre på möjligheten att få det jag vill ha än om det serveras till mig på exakt det sätt jag tänkt mig, när det är så liten skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Skulle du helt seriöst installera något ifrån Stardoc? Personligen skulle jag inte gå i närheten av produkter ifrån det företaget.

Motivera!

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av nikce:

Motivera!

Okay, jag trodde alla hade koll på Stardock efter StarForce. Ett kopieringsskydd som faktiskt förstörde vissa DVDrw enheter. Ett program som fick andra DVDr enheter att bränna betydligt långsammare än normalt. Kraschade program som inte hade med StarForce att göra. Ja det finns massor av problem med det programmet och är enkelt att googla om du har glömt.

Men det största problemet jag har med Stardock är att när problemet uppdagade sig med StarForce så företaget ut och säger att det är konkurrenterna eller organiserad brottslighet fel (De kunde tydligen inte bestämma sig ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Om du föredrar W7 överlag kan jag förstå inställningen men om du tycker W8 med startmeny är bättre känns det bara som du lägger krokben för dig själv. Man kan sällan räkna med att man får allt precis som man vill ha i ett OS/program men då det inte är iOS man köpt så är det ju både möjligt och tillåtet att ändra en hel del till sina egna preferenser, vilket dessutom går att göra utan kostnad. Alla gör som de vill, men själv fokuserar jag hellre på möjligheten att få det jag vill ha än om det serveras till mig på exakt det sätt jag tänkt mig, när det är så liten skillnad.

Hänger på hur man ser det godtar jag W8 utan startmeny så tror de att jag är nöjd med vad de gjort. Men vägrar jag så kanske de tänker om och ger mig vad jag önskar istället för att förstöra det som redan funkade bra.
Jag klarar mig utan W8, även om det är saker jag var intresserad av men tar hellre ställning och säger att det här är inte OK. Fixar det jag var intresserad av på annat sätt för att hoppningsvis få en bra "W9".
En liten uppoffring nu kan leda till stora förbättringar i längden.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Morkul:

Nu har jag själv aldrig använt Aero, för det går ju att stänga av. Hur man än vänder och vrider på det så kommer man bli tvingad att använda Metro. Tror den största ilskan ligger just där.

Fast vill man nu inte använda metro så klickar man ju på "desktop" o sen är man i sin desktop och ingen annanstans. Lär ju gå att ställa in så att datorn bootar direkt till desktop, och finns det inte än så kommer det garanterat.

Men varför ska man uppgradera från sjuan? Vad är..låt oss säga de 10 största anledningarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Fast vill man nu inte använda metro så klickar man ju på "desktop" o sen är man i sin desktop och ingen annanstans. Lär ju gå att ställa in så att datorn bootar direkt till desktop, och finns det inte än så kommer det garanterat.

Men varför ska man uppgradera från sjuan? Vad är..låt oss säga de 10 största anledningarna?

Måste vi dra detta ännu ett varv? Man är inte inne i "vanliga desktop" eftersom det inte finns en startmeny, varje gång man ska starta något så måste man in i metro OM man inte vill ha taskbaren och skrivbordet fullt med genvägar.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Måste vi dra detta ännu ett varv? Man är inte inne i "vanliga desktop" eftersom det inte finns en startmeny, varje gång man ska starta något så måste man in i metro OM man inte vill ha taskbaren och skrivbordet fullt med genvägar.

Och? Använd sökfunktionen.

Visa signatur

Tommie Hansen
---
byme

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie:

Och? Använd sökfunktionen.

1. Den är också metro.
2. Varför hel skärm?
3. Varför måste jag välja om jag söker efter apps, settings eller files?

Helt enkelt för den är usel precis som metro är en usel startmeny.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Hänger på hur man ser det godtar jag W8 utan startmeny så tror de att jag är nöjd med vad de gjort. Men vägrar jag så kanske de tänker om och ger mig vad jag önskar istället för att förstöra det som redan funkade bra.
Jag klarar mig utan W8, även om det är saker jag var intresserad av men tar hellre ställning och säger att det här är inte OK. Fixar det jag var intresserad av på annat sätt för att hoppningsvis få en bra "W9".
En liten uppoffring nu kan leda till stora förbättringar i längden.

Det går bra att ge kritik mot ett OS man använder också. Skillnader i hur Metro används är defnitivt så små saker att de kan ändras under W8:ans livstid. Just en startmeny som i W7 och tidigare bryr jag mig personligen inte så mycket om. Den är ganska förlegad i sin utformning och det går ändå snabbare att använda kortkommandon och sök, om man vill vara effektiv. Även om man vill ha klick-genvägar är det också snabbare att ha på Aktivitetsfältet. Det finns dock gott om utrymme för förbättringar i Metro-delen ändå, och det kommer säkert komma om många ger input. MS gör ett modigt val och tvingar in en utveckling av systemet (många är annars kvar i det gamla bara för att de kan) men de vill ju att folk ska bli nöjda med det nya så de kommer knappast blunda för kritik.

Skrivet av Dahle86:

Måste vi dra detta ännu ett varv? Man är inte inne i "vanliga desktop" eftersom det inte finns en startmeny, varje gång man ska starta något så måste man in i metro OM man inte vill ha taskbaren och skrivbordet fullt med genvägar.

Det finns gott om kortkommandon (egna och förinställda) redan så det där hade inte ens stämt i W7. W8 har dessutom fler kortkommandon.

Permalänk
Medlem

Vet du vad Dahle86 stör du dig så mycket på metro så behöver du inte uppgradera, det är inget tvång.
Annars lev med det och eller kör ett tredjeparts program om det gör upplevelsen bättre för dig.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Det går bra att ge kritik mot ett OS man använder också. Skillnader i hur Metro används är defnitivt så små saker att de kan ändras under W8:ans livstid. Just en startmeny som i W7 och tidigare bryr jag mig personligen inte så mycket om. Den är ganska förlegad och det går ändå snabbare att använda kortkommandon och sök, om man vill vara effektiv. Det finns dock gott om utrymme för förbättringar i Metro-delen ändå, och det kommer säkert komma om många ger input.

Visst går det, men går man som ett får rakt in i follan och sen påstår att detta var inte bra tror jag inte MS bryr sig eftersom de räknar med samma resultat nästa gång. Vilket med ditt resonemang så kommer de ha rätt eftersom till nästa version är läget desamma och man går i follan och klagar igen osv.

För mig är metro en stor sak så stor att den täcker hela skärmen (;)) och detta stör mig något grymt. Sen har de redan visat att de inte kommer backa annars hade de redan gjort det.

Hur du använder datorn är rätt ointressant när det gäller mina "problem" men alla får väll göra på sitt sätt. Gillar du kortkommandon så roligt för dig jag gillar att klicka.

Skrivet av havoc:

Vet du vad Dahle86 stör du dig så mycket på metro så behöver du inte uppgradera, det är inget tvång.
Annars lev med det och eller kör ett tredjeparts program om det gör upplevelsen bättre för dig.

Har jag någonsin påstått att jag är tvingad att uppgradera?
Nu tänker jag inte lika kort som dig, vilket tydligen bara är till W8 utan jag tänker framåt mot kommande OS. Låter man de göra som de vill nu, kommer de inte göra som man vill sen.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Visst går det, men går man som ett får rakt in i follan och sen påstår att detta var inte bra tror jag inte MS bryr sig eftersom de räknar med samma resultat nästa gång. Vilket med ditt resonemang så kommer de ha rätt eftersom till nästa version är läget desamma och man går i follan och klagar igen osv.

För mig är metro en stor sak så stor att den täcker hela skärmen (;)) och detta stör mig något grymt. Sen har de redan visat att de inte kommer backa annars hade de redan gjort det.

Hur du använder datorn är rätt ointressant när det gäller mina "problem" men alla får väll göra på sitt sätt. Gillar du kortkommandon så roligt för dig jag gillar att klicka.

Ett mjukvaruföretag som MS tittar inte bara på försäljningssiffor då de påverkas av en rad andra faktorer än hur nöjda folk blir i längden med produkten. Skulle de bete sig som du föreslår skulle de gått utför mycket mer.

Ja, jag ser också gärna att det finns en mindre variant att använda och det gör det ju redan. I slutändan spelar det ingen roll för mig om jag spenderar ett par minuter att lägga in en tredjepartsgrej om jag får det som jag vill, även om jag kommer ge min kritik till MS också. Microsoft har nog extremt mycket att göra inför launch då systemet är så nytt så det är en konstig inställning att tro att de skulle göra alla möjliga ändringar innan release. Dessutom innan de hört vad den stora användarskaran tycker (de inbitna nördarna som testar i förväg ger inte någon helhetsbild).

Ja, jag skrev att alla får göra som de vill. De som sitter och klickar är dock sådana som verkligen behöver tvingas göra något annat då det finns så mycket mer effektiva sätt att arbeta på och att göra något mindre bra av ren lättja är ett tänkande som håller mänskligheten tillbaka. Och jag inkluderar mig själv i skaran som skulle kunna förbättra mig om någon tvingade mig till det, men jag arbetar på min bristande inställning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tommie:

Och? Använd sökfunktionen.

Sökfunktionen är långt från perfekt eftersom programmet inte alls behöver heta samma sak som programfilen. Finns exempel där filnamnet inte ens är i närheten av vad programmet heter och då sitter man där och får göra ett antal sökningar och ändå inte få igång programmet.

Edit: Satte mig precis ner och lekte lite med sökfunktionen för att hitta lite bra exempel på att den inte alltid fungerar. Då kom jag på en helt annan sak, nämligen växlar. När jag startar te.x Civilization 4 så vill jag använda /mod "modd namnet", normalt sätt har jag ju en ikon under startmenyn för detta men när jag använder sök så får jag endast upp Civ4BeyondSword.exe och kan inte ange någon modd.

Permalänk
Medlem

Is it just me or was the OS very laggy? There is one part where he shows the specs of his machine and he has 8 Gb of RAM and still its laggy. I recently went from W7 to Ubuntu Linux. RAM usage went from 1.5 Gb to 500 Gb. Now this might not be very interesting on this enthusiast site where everybody probably has monster computers but it was significant for me.

I also want to comment on the metro interface. Now if the idea is that as powerusers we should use windows crappy command prompt or search functions, why not just go to linux with a very powerful commandpropmt? I think with this move to metro microsoft is moving towards the "apple mainstream" and they leave the power users, the devs and the "nerds" behind.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Ett mjukvaruföretag som MS tittar inte bara på försäljningssiffor då de påverkas av en rad andra faktorer än hur nöjda folk blir i längden med produkten. Skulle de bete sig som du föreslår skulle de gått utför mycket mer.

Ja, jag ser också gärna att det finns en mindre variant att använda och det gör det ju redan. I slutändan spelar det ingen roll för mig om jag spenderar ett par minuter att lägga in en tredjepartsgrej om jag får det som jag vill, även om jag kommer ge min kritik till MS också. Microsoft har nog extremt mycket att göra inför launch då systemet är så nytt så det är en konstig inställning att tro att de skulle göra alla möjliga ändringar innan release. Dessutom innan de hört vad den stora användarskaran tycker (de inbitna nördarna som testar i förväg ger inte någon helhetsbild).

Ja, jag skrev att alla får göra som de vill. De som sitter och klickar är dock sådana som verkligen behöver tvingas göra något annat då det finns så mycket mer effektiva sätt att arbeta på och att göra något mindre bra av ren lättja är ett tänkande som håller mänskligheten tillbaka. Och jag inkluderar mig själv i skaran som skulle kunna förbättra mig om någon tvingade mig till det, men jag arbetar på min bristande inställning.

Eftersom klagomålen redan kom i DP och eskalerade i CP (när vägar runt försvann) så är det inte något nytt att folk inte gillar metro. Sen borde det inte vara svårt att lägga tillbaka kod de redan har eftersom det kan inte vara mycklet jobb att trycka ctrl+C och ctrl+V så dåligt med tid är en dålig ursäkt.

Hela poängen med ett grafikst OS är ju att man ska kunna klicka sig fram annars försvinner lite av poängen, men vill man lägga tid på att lära sig genvägar ska givetvis inte detta hindras det ena behöver ju inte ta ut de andra. Precis som metro inte behöver ta ut startmenyn båda sida vid sida funkar ju jätte bra vilket "classic shell" har bevisat. T.ex. är det svårt med kortkomandon på en pekplatta vilket just W8 tydligen är gjort för;)

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Eftersom klagomålen redan kom i DP och eskalerade i CP (när vägar runt försvann) så är det inte något nytt att folk inte gillar metro. Sen borde det inte vara svårt att lägga tillbaka kod de redan har eftersom det kan inte vara mycklet jobb att trycka ctrl+C och ctrl+V så dåligt med tid är en dålig ursäkt.

Hela poängen med ett grafikst OS är ju att man ska kunna klicka sig fram annars försvinner lite av poängen, men vill man lägga tid på att lära sig genvägar ska givetvis inte detta hindras det ena behöver ju inte ta ut de andra. Precis som metro inte behöver ta ut startmenyn båda sida vid sida funkar ju jätte bra vilket "classic shell" har bevisat. T.ex. är det svårt med kortkomandon på en pekplatta vilket just W8 tydligen är gjort för;)

De har ju ett designmål som de strävar mot och för att få ut det i den tid de tänkt sig så har de ju inte tid att göra något åt all feedback, speciellt inte som den bara kommer från en väldigt liten del av den tänkta användarskaran. Jag gav två av anledningarna och det finns nog fler. Det är ju inte det smartaste att anta att man vet om allt som försigår.

Att klicka sig fram för att öppna ett program och att klicka sig fram mellan alla valmöjligheter inom ett program är två väldigt olika saker. Det första är något som snabbas upp genom att kunna kortkommandon, eller att ha genvägarna mer tillgängliga än inne i en meny, medan det andra är alldeles för mycket för att allt ska kunna täckas in av snabbare alternativ. Startmenyn är lite som att högerklicka på markerad text och välja 'kopiera' i menyn. Det fungerar men det är långsamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Edit: Satte mig precis ner och lekte lite med sökfunktionen för att hitta lite bra exempel på att den inte alltid fungerar. Då kom jag på en helt annan sak, nämligen växlar. När jag startar te.x Civilization 4 så vill jag använda /mod "modd namnet", normalt sätt har jag ju en ikon under startmenyn för detta men när jag använder sök så får jag endast upp Civ4BeyondSword.exe och kan inte ange någon modd.

Då kan du ju lägga till exakt en sån genväg på startsidan istället? Win + klick alternativt klicka i vänstra hörnet + klick. Det är ju precis lika lätt och att startskärmen är större än den förlegade startmenyn tycker jag är bra, det hade dock räckt om den tog upp kanske halva skärmytan och gärna gick att göra lite transparent.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

KONSTRUKTIV kritik är en sak... men folk som bara klagar och gnäller mest för klagandets skull kan lika gärna vara tysta.

Precis. De som skriver inlägg som du citerade är oftast de som inte riktigt förstått vad konstruktiv och sansad kritik är.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arion:

Då kan du ju lägga till exakt en sån genväg på startsidan istället? Win + klick alternativt klicka i vänstra hörnet + klick. Det är ju precis lika lätt och att startskärmen är större än den förlegade startmenyn tycker jag är bra, det hade dock räckt om den tog upp kanske halva skärmytan och gärna gick att göra lite transparent.

Då är vi ju tillbaka till Metro igen, vilket var det som vi försökte undvika.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Då är vi ju tillbaka till Metro igen, vilket var det som vi försökte undvika.

Och vad exakt är det som är farligt och och sänker produktiviteten med att trycka fram metro och sen klicka på en ikon jämfört med att klicka fram startmenyn och klicka på en ikon? (Jag misstänker att det precis som för mig antagligen mest handlar om ovana och en tendens bland människor i allmänhet att hålla fast vid inlärda mönster och vanor samt misstänksamhet och "agg" mot nya saker)

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av joejjeman:

nja motståndet har nog aldrig vartit större än mot metro.. visst innan har kanske en viss procent klagat men som de känns nu är 9/10 missnöjda

9/10 missnöjda?

snarare är det 1 av 10 som satt sig ner och tagit reda på hur Metro fungerar, resten har installerat windows 8 och såg en konstig skärm, klickat upp MAPS och konstaterat att den ser knepigt ut och sedan stängt av.

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arion:

Och vad exakt är det som är farligt och och sänker produktiviteten med att trycka fram metro och sen klicka på en ikon jämfört med att klicka fram startmenyn och klicka på en ikon? (Jag misstänker att det precis som för mig antagligen mest handlar om ovana och en tendens bland människor i allmänhet att hålla fast vid inlärda mönster och vanor samt misstänksamhet och "agg" mot nya saker)

1. Jag kan inte se skrivbortet medans jag öppnar ett program längre vilket gör att jag inte kan t.ex. läsa vidare medan jag öppnar ett program.
2. Det mesta hamnar längre bort eftersom ikonerna är stora som cola burkar.
3. Ska jag söka måste jag veta innan om jag kan filnamnet eller vad programmet heter.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

1. Jag kan inte se skrivbortet medans jag öppnar ett program längre vilket gör att jag inte kan t.ex. läsa vidare medan jag öppnar ett program.
2. Det mesta hamnar längre bort eftersom ikonerna är stora som cola burkar.
3. Ska jag söka måste jag veta innan om jag kan filnamnet eller vad programmet heter.

1. Jag tycker själv att det känns lite jobbigt att inte se skrivbordet men har också märkt att jag väldigt sällan tex läser en text med ena ögat samtidigt som jag navigerar i startmenyn med det andra. Har svårt att förstå hur detta kan vara en dealbreaker för windows 8.

2. Sant att man behöver röra musen lite mer, men kör du tex photoshop och word i windowed mode nere i ett hörn för att slippa veva runt med armen?

3. Fel, man kan söka och se hur många träffar man får i apps, settings respektive files och sen växla mellan dessa. Praktiskt att kunna gruppera träffarna men det hade varit trevligt om man också kunde visa alla träffar samtidigt.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arion:

1. Jag tycker själv att det känns lite jobbigt att inte se skrivbordet men har också märkt att jag väldigt sällan tex läser en text med ena ögat samtidigt som jag navigerar i startmenyn med det andra. Har svårt att förstå hur detta kan vara en dealbreaker för windows 8.

2. Sant att man behöver röra musen lite mer, men kör du tex photoshop och word i windowed mode nere i ett hörn för att slippa veva runt med armen?

3. Fel, man kan söka och se hur många träffar man får i apps, settings respektive files och sen växla mellan dessa. Praktiskt att kunna gruppera träffarna men det hade varit trevligt om man också kunde visa alla träffar samtidigt.

1: När jag satt och läste på en sida om hur man kunde göra vissa förändringar för att få Win 8 lite mer som jag vill så ville jag ha settings i förgrunden och webläsaren i bakgrunden så att man kan läsa och göra förändringar samtidigt, det gick inte. För att ett exempel.

3: Om jag ska spela Path of Exile (som är mitt favorit spel just nu) kan jag söka mig galen för jag kommer inte att finna det tills jag söker på client eftersom det är så exe filen till Path of Exile heter. Eller ta 7-Zip som exempel: Sök på Zip eller något liknande och du får inte det du letar efter i alla fall. Sökte sedan på 7z och fick då två svar 7zFM och 7zG, inte helt lätt att veta vilket jag ska köra. Skulle köra OpenOffice, sökte först på Office och fick ett antal träffar trots att OpenOffice är det enda Office som jag installerat. Kom tillslut fram till att det var soffice jag skulle söka på för att få korrekt svar.

Så hur du allvarligt kan tycka det är praktiskt är en gåta för mig men du får gärna utveckla ditt resonemang, vill veta om det är något jag har missat.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Eller ta 7-Zip som exempel: Sök på Zip eller något liknande och du får inte det du letar efter i alla fall. Sökte sedan på 7z och fick då två svar 7zFM och 7zG, inte helt lätt att veta vilket jag ska köra.

Mycket märkligt. Jag får upp 7-zip oavsett vad jag nu än skriver.

Visa signatur

"Nothing is impossible because impossible itself says I M Possible..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

1: När jag satt och läste på en sida om hur man kunde göra vissa förändringar för att få Win 8 lite mer som jag vill så ville jag ha settings i förgrunden och webläsaren i bakgrunden så att man kan läsa och göra förändringar samtidigt, det gick inte. För att ett exempel.

Det här låter så extremt vansinnigt att jag får känslan av att jag missförstår något. Jag menar, mycket går att vänja sig vid men "multitasking"-optimering är väl fan en av de absoluta grundbultarna i ett pc-operativsystem. Går det verkligen inte att flytta runt saker som man vill på skärmen i win8?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Weeblie:

Mycket märkligt. Jag får upp 7-zip oavsett vad jag nu än skriver.

http://img443.imageshack.us/img443/9990/7zipc.jpg

Extremt skumt eftersom om jag söker under apps så får inte upp någon av de program jag installerat utan endast olika apps. Jag tvingas söka under files, där av att jag får de skumma resultaten.

Skrivet av _Akta:

Det här låter så extremt vansinnigt att jag får känslan av att jag missförstår något. Jag menar, mycket går att vänja sig vid men "multitasking"-optimering är väl fan en av de absoluta grundbultarna i ett pc-operativsystem. Går det verkligen inte att flytta runt saker som man vill på skärmen i win8?

Tror jag var lite otydlig. Problemet är att när jag öppnat settings, som ligger under Metro, så öppnas det i fullskärmsläge och jag kan i alla fall inte hitta något uppenbart sätt för att få det i windowed mode. Där av att jag inte kan läsa i browsern samtidigt som jag pillar i settings.