Mekaniska tangentbord - Vilken är din favorit?

Permalänk
Avstängd

Mekaniska tangentbord - Vilken är din favorit?

Tjena.
Efter något år funderar jag på att köpa nytt tangentbord. Just nu sitter jag med ett Razer Lycosa, vilket imo är ganska dåligt. Det har börjat strula med det och vissa saker funkar inte.
Hur som helst har jag funderat på att köpa ett mekaniskt tangentbord. Har tittat runt på nätet om olika Switchar & tangentbord.
Som sagt är switcharna en smaksak, man måste verkligen pröva för att se vilken som passar en själv, och för mig tror jag att det blir MX Cherry Red.
Min poäng med denna tråd är att få lite rådgivning när det gäller switcharna och tangentborden, vad har ni för tangentbord? Något ni rekommenderar? JA/NEJ, Varför? etc.

Och också oftast när det gäller switchar så har jag hört att, en är antingen bra när det gäller gaming men inte typing osv. T:ex så tittade jag på SWEC Test labb då de testa MK-80n från Qpad. Jonas tyckte själv att MX Cherry Blue är sjukt sköna switchar, men dock passar bäst för typing. Själv har jag känt på de blue switcharna, och det finns knappt ord. De är otroligt sköna att skriva med (dock vet jag inget om i spel), men de låter för mycket.
--
De svarta är också go'a. Prövade de på Steelseries 6G V2, dock bara från förpackningen. De var faktiskt helt okay, ganska tysta sköna och.. ja, vad ska man säga, helt OK. Efter det prövade jag MX Cherry reds'en också, och tyckte genast att de var lite skönare. De svara imo känns lite svampiga? Korrekta mig om jag har fel. Men de röda kändes helt okay, och behövde inte så mycket "kraft" för att tryckas ner.

Overall tycker jag att alla switcharna är sköna och väldigt prisvärda, dock kan priser skiljas när det mekaniska tangentbord. Jag kommer fixa mig ett mekaniskt tangentbord i början på oktober, så jag undrar om jag kanske ska lägga lite mer pengar och få bakrundsbelysning också? Mitt mid tower case har blåa LED:er vilket kanske skulle passa, men vet dock inte om det är värt det. De mekaniska tangentborden jag har tittat på är mest bara från QPad, MK50, 80, 85. Jag skulle också vilja hitta en butik där de har några mekaniska tangentbord framme så att man kan prova, någon som vet? Har sett att Inet har det men bor i Uppsala, så det blir lite svårt. :/

Min budget är runt 1100 Kronor, kan också ändras men för dyrt vill jag inte ha det heller!
Så.. vad tycker ni? Länka så mycket som möjligt & kom med förslag, allting uppskattas väldigt mycket! Tack.

Visa signatur

GTX 580, LanCool K62, i5 2500K, 850W Corsair, 8GB DDR3

Permalänk
Avstängd

jag har funderat själv på denna, röda switchar, upplyst, usb hub, ljud och mic ingång på t-bordet, finns en recenssion här på swec
verkar vara mest prisvärd kontra funktioner.
http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingtangentbord/tes...

Permalänk
Medlem

Jag föredrar ett rigtigt svampigt och colaspillt tangentbord från hp!

nää jag gillar de röda brytarna på mitt mk50.

Permalänk
Medlem

MK-80 är helt underbart att spela på och ännu mer att skriva på men det handlar om som med allt annat, personlig smak och tycke.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Entusiast

Jag har haft 6Gv2 och sitter på ett MK-85, jag tycker du ska undvika 6Gv2 pga layouten och att dom har tagit bort windowsknappen. Dock är det väldigt robust, skulle valt det över ett baseboll trä i vilken zombie apokalyps som helst.
Jag gillar mitt MK-85, inte riktigt samma robusta känsla men bakgrundsbelysning och röda switchar är najs.

Men om du gilla blåa så mycket så borde du testa bruna, det ska vara något mellanting mellan klick och inte klick, och där av vara ett bättre allround tangentbord

Senast jag var på Mediamarkt så hade dom mekaniska tangentbord framme, dock ganska dåligt urval

Permalänk
Medlem

Röda och bruna är mina klara favoriter, röda tycker jag dessutom passar åtminstone mig bättre för att skriva på, just för att de är så lätta att trycka ner, jag skriver otroligt mycket snabbare på mitt Qpad MK-50 än något annat rubberdome tangentbord.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JSvanberg:

jag har funderat själv på denna, röda switchar, upplyst, usb hub, ljud och mic ingång på t-bordet, finns en recenssion här på swec
verkar vara mest prisvärd kontra funktioner.
http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingtangentbord/tes...

Ville först bara tacka för alla svar!
Men är det någon som vet om detta tangentbord är värt 1000 spänn?
Hur som helst ska jag försöka hinna att gå in till media markt någon dag och se om de har några mekaniska tangentbord ute. Har inte prövat den bruna än, men vi får se tills dess.

Visa signatur

GTX 580, LanCool K62, i5 2500K, 850W Corsair, 8GB DDR3

Permalänk
Medlem

Ska börja med att säga att jag har testat alla "vanliga" Mx switchar. Dvs blå, brun, röd och svart.
Efter att ha testat alla så är min favorit röda utan tvekan.

Kan skriva lite om varje switch vad jag tycker om dem men du ska veta att det är högst personligt och att bäst är att testa själv.

Svart: Linjär. Den här switchen har jag använt mest av de jag testat och den är riktigt bra för gaming om du frågar mig. Dock tycker jag på senare tid att den är lite "seg och jobbig" i tangenterna. Man kan förklara Mx Black som att tangenterna ungefär som när man trycker in en "fjäder" kan man säga, dvs det blir lite jobbigare att trycka in den ju mer du trycker. Dock väldigt jobbig om du ska typea mycket. Man får inte ont men man känner sig uttröttad i fingrarna.

Blå: Taktil. Har testat den här switchen en del och den är inget för mig. Den funkar bra till skrivande men gillar den inte till spel. Det jag ogillar mest är väl det som vissa folk gillar med just den här switchen. Ljudet. Jag verkligen hatar hur det låter. Blåa switches gör det där "click" ljudet när man kommer till stället då tangenten registreras. För mig är det som sagt avskyvärt ljud men för andra så är det det bästa som finns typ.

Röda: Linjär. Denna switch har jag använt ett par månader nu med ett Qpad MK-50. Den är min favorit. De funkar väldigt bra till både skrivande och spelande. De är inte lika sega och jobbiga som svarta. Ja... jag älskar dem helt enkelt.

Bruna: Knappt Taktil. En riktigt bra förklaring hur bruna känns är som att säga som en person gjorde på Geekhacks forum. "Dirty Reds" kallade han dem och jag kan inte mer än att fullständigt hålla med. Tänk dig röda switchar men att någon har spillt gruskorn i switcharna som gör lite motstånd när du trycker ner tangenten. Det ska vara den där taktila kanten som man känner. Men de känns bara smutsiga... Nästan som ngn har bara förstört ett par röda mx switchar och gjort ett tangentbord av det.

Som sagt allt detta är verkligen personligt. Om någon skulle gå för en switch och den personen inte visste något om hur de känns så skulle jag rekommendera röda. De är lätta och samtidigt väldigt sköna till allt. Man kan lära sig skriva riktigt snabbt med röda switches med.

Tangentbord jag rekommenderar är:

SS 6gv2 med röda, hade ett med svarta och det hur bra som helst. Det är ju samma tangentbord med andra switchar bara. Det enda negativa var att färgen försvinner/blir smutsig på tangenterna. Fast det har aldrig stört mig. Istället för vita bokstäver blir de typ ljusgråa.

QPAD MK-50 ett bra tangentbord som funkar riktigt bra. Finns inget jag är onöjd med förutom samma sak som SS 6gv2. Färgen har börjat gråna istället för att vara vit. Tangentbordet är inte lika robust som SS 6g v2 men det är helt okej.

Ett tangentbord som kommer till Sverige snart är CM Storm Quick Fire Rapid Red. Det har röda switchar och har inget numpad, som man kallar tenkeyless. Tar mindre rum och är mer ergonomiskt för händer/armarna när man ska skriva. Hur som helst så är det där tangentbordet riktigt bra. Det är tillverkat av samma företag som gör Filcos, WASD, Das osv så det är fett bra kvalite på det.

Som sagt så skulle jag rekommendera det som fan. Jag ska iaf skaffa det.

För mig så är inte backlightning viktigt alls. Bara störande tycker jag. Sen kan jag skriva utan att kolla på tangentbordet med så jag behöver inte se tangenterna i t.ex mörker. Så enda anledningen för mig att ha det är för att det skulle vara snyggt men att slänga ut 400-500 mer kr på lite dioder skulle jag aldrig göra.

Lycka till med att hitta ett tangentbord du gillar!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dizzö:

Ska börja med att säga att jag har testat alla "vanliga" Mx switchar. Dvs blå, brun, röd och svart.
Efter att ha testat alla så är min favorit röda utan tvekan.

Kan skriva lite om varje switch vad jag tycker om dem men du ska veta att det är högst personligt och att bäst är att testa själv.

Svart: Linjär. Den här switchen har jag använt mest av de jag testat och den är riktigt bra för gaming om du frågar mig. Dock tycker jag på senare tid att den är lite "seg och jobbig" i tangenterna. Man kan förklara Mx Black som att tangenterna ungefär som när man trycker in en "fjäder" kan man säga, dvs det blir lite jobbigare att trycka in den ju mer du trycker. Dock väldigt jobbig om du ska typea mycket. Man får inte ont men man känner sig uttröttad i fingrarna.

Blå: Taktil. Har testat den här switchen en del och den är inget för mig. Den funkar bra till skrivande men gillar den inte till spel. Det jag ogillar mest är väl det som vissa folk gillar med just den här switchen. Ljudet. Jag verkligen hatar hur det låter. Blåa switches gör det där "click" ljudet när man kommer till stället då tangenten registreras. För mig är det som sagt avskyvärt ljud men för andra så är det det bästa som finns typ.

Röda: Linjär. Denna switch har jag använt ett par månader nu med ett Qpad MK-50. Den är min favorit. De funkar väldigt bra till både skrivande och spelande. De är inte lika sega och jobbiga som svarta. Ja... jag älskar dem helt enkelt.

Bruna: Knappt Taktil. En riktigt bra förklaring hur bruna känns är som att säga som en person gjorde på Geekhacks forum. "Dirty Reds" kallade han dem och jag kan inte mer än att fullständigt hålla med. Tänk dig röda switchar men att någon har spillt gruskorn i switcharna som gör lite motstånd när du trycker ner tangenten. Det ska vara den där taktila kanten som man känner. Men de känns bara smutsiga... Nästan som ngn har bara förstört ett par röda mx switchar och gjort ett tangentbord av det.

Som sagt allt detta är verkligen personligt. Om någon skulle gå för en switch och den personen inte visste något om hur de känns så skulle jag rekommendera röda. De är lätta och samtidigt väldigt sköna till allt. Man kan lära sig skriva riktigt snabbt med röda switches med.

Tangentbord jag rekommenderar är:

SS 6gv2 med röda, hade ett med svarta och det hur bra som helst. Det är ju samma tangentbord med andra switchar bara. Det enda negativa var att färgen försvinner/blir smutsig på tangenterna. Fast det har aldrig stört mig. Istället för vita bokstäver blir de typ ljusgråa.

QPAD MK-50 ett bra tangentbord som funkar riktigt bra. Finns inget jag är onöjd med förutom samma sak som SS 6gv2. Färgen har börjat gråna istället för att vara vit. Tangentbordet är inte lika robust som SS 6g v2 men det är helt okej.

Ett tangentbord som kommer till Sverige snart är CM Storm Quick Fire Rapid Red. Det har röda switchar och har inget numpad, som man kallar tenkeyless. Tar mindre rum och är mer ergonomiskt för händer/armarna när man ska skriva. Hur som helst så är det där tangentbordet riktigt bra. Det är tillverkat av samma företag som gör Filcos, WASD, Das osv så det är fett bra kvalite på det.

Som sagt så skulle jag rekommendera det som fan. Jag ska iaf skaffa det.

För mig så är inte backlightning viktigt alls. Bara störande tycker jag. Sen kan jag skriva utan att kolla på tangentbordet med så jag behöver inte se tangenterna i t.ex mörker. Så enda anledningen för mig att ha det är för att det skulle vara snyggt men att slänga ut 400-500 mer kr på lite dioder skulle jag aldrig göra.

Lycka till med att hitta ett tangentbord du gillar!

Tack så jäkla mycket för svaret!
Några frågor bara,
Angående CM Storm tangentbordet, hur mycket ska det kosta och när kommer det? Är lite små intresserad av det pga att jag främst inte använder num-paden och att det är ett nytt tangentbord.
Men för tillfället tror jag att det blir ett MK-50 från Qpad, hört mycket gött om det och knappt något negativt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GTX 580, LanCool K62, i5 2500K, 850W Corsair, 8GB DDR3

Permalänk

6g v2, inge snack

Visa signatur

Chassi: Corsair 350D ljuddämpad Moderkort: MSI Z87M Gaming Processor: i7 4770k @4.5 Ghz Processorkylare: Be Quiet Dark Rock Pro 3. Grafikkort: Asus 780 DCII Minnen: Corsair 1600Mhz 8GB. SSD: Samsung Evo 256GB Lagringsenhet: Seagate Barracuda 7200rpm 1TB Nätagg: Corsair AX860 Tangentbord: Ducky Shine 3 TKL MX RED Högtalare: Argon 7450A Hörlurar: Dt 770 pro 80Ω + Fiio e10 Mikrofon: Modmic 4.0 Mus: Qpad 5k

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seanarian:

Tjena.
Efter något år funderar jag på att köpa nytt tangentbord. Just nu sitter jag med ett Razer Lycosa, vilket imo är ganska dåligt. Det har börjat strula med det och vissa saker funkar inte.

TEXT

Min budget är runt 1100 Kronor, kan också ändras men för dyrt vill jag inte ha det heller!
Så.. vad tycker ni? Länka så mycket som möjligt & kom med förslag, allting uppskattas väldigt mycket! Tack.

Själv har jag provat blå, svarta och bruna switchar. Bruna är de jag använder, Zowie Celeritas - och det enda mekaniska jag äger.

De blåa är sköna att skriva på, men tycker att den taktila feedbacken är alldeles för "mycket", därför föredrar jag de bruna.

Skulle jag haft pengar över skulle jag köpt ett rött 10keyless från typ filco - väldigt sugen på att testa röda!

Är också från Uppsala, kika in på Mediamarkt de har någon "gaming-tillbehör-avdelning" där finns i alla fall ett par tangentbord man kan klämma på. Borde knappast ha blivit färre sedan jag kollade för ~9 månader sedan. Annars kan du ju kika in på Alina på Kungshörnet och fråga om du får klämma på något bord även om de inte har de framme.

EDIT: om du vill ha bakgrundsbelysning/extra knappar/media funktioner kan bara du själv svara på - inget som någon kan rekommendera :).
EDIT2: !!!1 Kan tillägga att de bruna låter en del, men bara en bråkdel av hur mycket blåa låter!

Skrivet av Dizzö:

Ska börja med att säga att jag har testat alla "vanliga" Mx switchar. Dvs blå, brun, röd och svart.

TEXT

Bruna: Knappt Taktil. En riktigt bra förklaring hur bruna känns är som att säga som en person gjorde på Geekhacks forum. "Dirty Reds" kallade han dem och jag kan inte mer än att fullständigt hålla med. Tänk dig röda switchar men att någon har spillt gruskorn i switcharna som gör lite motstånd när du trycker ner tangenten. Det ska vara den där taktila kanten som man känner. Men de känns bara smutsiga... Nästan som ngn har bara förstört ett par röda mx switchar och gjort ett tangentbord av det.

Som sagt allt detta är verkligen personligt. Om någon skulle gå för en switch och den personen inte visste något om hur de känns så skulle jag rekommendera röda. De är lätta och samtidigt väldigt sköna till allt. Man kan lära sig skriva riktigt snabbt med röda switches med.

Bra du sa det med personligt, för jag älskar verkligen de bruna! Fast det du skriver gör mig ännu mer sugen på att pröva röda :).

Skrivet av AltUnderCtrl:

6g v2, inge snack

Visst, ett bra bord om man vill ha svarta. Tänk på att layouten är annorlunda vid enter-knappen dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seanarian:

Tack så jäkla mycket för svaret!
Några frågor bara,
Angående CM Storm tangentbordet, hur mycket ska det kosta och när kommer det? Är lite små intresserad av det pga att jag främst inte använder num-paden och att det är ett nytt tangentbord.
Men för tillfället tror jag att det blir ett MK-50 från Qpad, hört mycket gött om det och knappt något negativt.

Skickades från m.sweclockers.com

Ungefär 850 kr kommer CM Storm Quick Fire Rapid Red kosta. Man kan redan boka dem på Maxfps.se och de finns på inet.se med och lite andra sidor.

Ska jag vara helt ärlig så kommer nog MK-50 funka rätt bra för dig men asså. Jämföra MK-50 med CM Storm Quick Fire Rapid Red är ungefär som att jämföra en riktigt nice BMW med en Ferrari, även om BMWn är nice så är Ferrarin godlike. Och sen finns Filco tangentbord som är Ferrari + Limousine + Nakna brudar i en Jaccuzi typ, dvs det bästa, men det kostar med

Skrivet av Ashzala:

Själv har jag provat blå, svarta och bruna switchar. Bruna är de jag använder, Zowie Celeritas - och det enda mekaniska jag äger.

De blåa är sköna att skriva på, men tycker att den taktila feedbacken är alldeles för "mycket", därför föredrar jag de bruna.

Skulle jag haft pengar över skulle jag köpt ett rött 10keyless från typ filco - väldigt sugen på att testa röda!

Är också från Uppsala, kika in på Mediamarkt de har någon "gaming-tillbehör-avdelning" där finns i alla fall ett par tangentbord man kan klämma på. Borde knappast ha blivit färre sedan jag kollade för ~9 månader sedan. Annars kan du ju kika in på Alina på Kungshörnet och fråga om du får klämma på något bord även om de inte har de framme.

EDIT: om du vill ha bakgrundsbelysning/extra knappar/media funktioner kan bara du själv svara på - inget som någon kan rekommendera :).
EDIT2: !!!1 Kan tillägga att de bruna låter en del, men bara en bråkdel av hur mycket blåa låter!

Bra du sa det med personligt, för jag älskar verkligen de bruna! Fast det du skriver gör mig ännu mer sugen på att pröva röda :).

Visst, ett bra bord om man vill ha svarta. Tänk på att layouten är annorlunda vid enter-knappen dock.

Yeah jag gick från svarta till röda till bruna till blåa. Vet inte vilken ordning du testade men jag var fett van med linjär switch (black) när jag testade de taktila. Tyckte inte alls om bruna men blåa (dock inte ljudet) var okej. Som sagt bruna är för mig, USCH hehe. Röda är bäst för mig för jag gillar mest linjära, absolut ÄLSKAR det där "clack" ljudet som man gör när man trycker helt ner tangenten och bottnar ut den. Dock hatar jag "click" ljudet från blåa då man är halvvägs ner och tangenten registreras. Jag vill verkligen bottna ut tangenterna för då får man clack ljudet samt att det känns mer tillfredsställande. Antar att du med på dina bruna bottnar ut dem. Bruna är ganska höga med och har clack ljudet med så du kommer nog älska röda.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Typematrix med Svorak-layout!!
http://aoeu.info/s/keyboard/typematrix

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Mitt favoritbord som är platemounted är Quick fire rapid med ghetto reds (eller Filco då, men det är samma tangentbord i grund och botten, så med tanke på att QFR kostar nästan hälften av ett Filco så tkr jag det är mer värt).
Mitt favoritbord som är PCB mounted är Cherry G80-1000, med ghetto reds.

Men det är bara just nu, gillar även Topres tangentbord, men går lite mellan dom och tangentbord med röda/ghetto reds.

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag på ett Qpad MK-85. Den stora skillnaden på alla MK tangentbod är väll att mk85 ska klara av mer än 6 knappar åt gången som usb annars haft problem med.
Har iaf aldrig haft en bättre spel/skriv upplevelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Mitt favoritbord som är platemounted är Quick fire rapid med ghetto reds (eller Filco då, men det är samma tangentbord i grund och botten, så med tanke på att QFR kostar nästan hälften av ett Filco så tkr jag det är mer värt).
Mitt favoritbord som är PCB mounted är Cherry G80-1000, med ghetto reds.

Men det är bara just nu, gillar även Topres tangentbord, men går lite mellan dom och tangentbord med röda/ghetto reds.

Hehe tror inte så många vet vad Ghetto reds är faktiskt. Skulle kanske vara nice om du kunde förklara för dem, det är inte precis så att man normalt köper sig två olika switch types.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Dizzö:

Hehe tror inte så många vet vad Ghetto reds är faktiskt. Skulle kanske vara nice om du kunde förklara för dem, det är inte precis så att man normalt köper sig två olika switch types.

Jag räknar kallt med att folk läser min guide om de undrar något, den tar nog upp det mesta som är såpass basic.
Ghetto reds

Permalänk
Avstängd

MK-80 med blåa switchar och zowies tangentbord med bruna är underbara. Gillar dock inte de blåa när man spelar, dels pga ljudet ._.

Permalänk
Medlem

Mitt 6GV2 med svarta brytare, men med lite röda brytare på vänster CTRL, SHIFT och TAB för att den svarta brytare är för jobbig för mitt lillfinger om jag ska spela längre stunder.

Permalänk

Har haft ett Razer Blackwidow och nu ett Das Keyboard Model S Ultimate. Av dom två är definitivt mitt nuvarande Das Keyboard min favorit.

Permalänk
Medlem

Min personliga favorit av cherry switcharna är bruna, blåa är sköna men blir dryga i längden imo, svarta känns allt för sega eftersom jag gillar lätta tangenter. Däremot har jag aldrig fått testa röda mx switchar vilket jag tror hade varit min favorit.

Min absoluta favorit är topre switchar, känns som nån tagit ett rubberdomebord och lagt ner en miljon för att få så bra känsla i det som möjligt, en blandning mellan mekaniskt och rubberdome kanske är en bättre förklaring

Permalänk

6GV2 red?

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slaktardej:

6GV2 red?

Lägger hellre ned 700KR på ett QPAD tangentbord som kommer med armstöd än att lägga 900 på ett helt basic tangentbord. Man sparar pengar och får lite extra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GTX 580, LanCool K62, i5 2500K, 850W Corsair, 8GB DDR3

Permalänk
Skrivet av Seanarian:

Lägger hellre ned 700KR på ett QPAD tangentbord som kommer med armstöd än att lägga 900 på ett helt basic tangentbord. Man sparar pengar och får lite extra?

Skickades från m.sweclockers.com

Dessutom få man extra gula knappar och tangeterna är bättre satta och man har ett mycket snyggare tangentbord!

Permalänk

Har själv ett Ducky Shine med bruna switchar och det gillar jag väldigt mycket. Fungerar väldigt bra att skriva med och är sköna för gaming.

Har också testat Razer Blackwidow Ultimate, men det var inget som tilltalade mig. Dels för att det var blåa switchar och dels för att tangenterna kändes små och, ja, lustiga.

Har bara testat dessa två så jag kan inte uttala mig om något annat. Lycka till med sökningen!

Visa signatur

E-penis: Raven
Tangentbord: LongPlanck

Såld: El Diablo, MakerBox 1.0, MakerBox 2.0, Nucleus, Tetris, Molly

Permalänk
Medlem

har precis fått mitt första mekaniska och det blev ett mk-50 med bruna brytare
skönt att skriva på som många säger och spela!
Det är dock svårt att hovera över tangenter så lirar man på det sättet är nog absolut röda/svarta bäst...

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yuong:

har precis fått mitt första mekaniska och det blev ett mk-50 med bruna brytare
skönt att skriva på som många säger och spela!
Det är dock svårt att hovera över tangenter så lirar man på det sättet är nog absolut röda/svarta bäst...

MK-50 med bruna brytare?
Hade ingen aning om att de fanns, trodde bara att man fick röda med tangentbordet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GTX 580, LanCool K62, i5 2500K, 850W Corsair, 8GB DDR3

Permalänk
Medlem

Har haft ett SteelSeries 6G V2, Corsair K90, Ducky Shine Mech Black och Ducky Shine Mech Brown.

SteelSeries 6G V2: Väldigt sköna svarta brytare och väldigt bra kvalité känns det som. Det ända jag inte gillade med den är att den inte har någon bakgrundsbelysning vilket jag behöver då jag sitter i ett mörkt rum, så det vart mycket trial and erro när man skrev.

Corsair K90: Switcharna är sköna dock tycker jag de var lite för lätta, detta i blandning med rubberdomes kändes inge bra. Det är just att de använder vanliga rubberdomes vilket drar ned tangentbordet rejält, när man väl använde en av de tangenterna så märker man skillnaden, som dag och natt. Sedan så gillade inte mina ögon att det var svarta (färg) tangenter mot en silvrig blank yta, den blå bakgrundsbelysningen gjorde mig bara mer förvirrad då det var mer ljus som speglades i ramen än visades genom tangernterna så att man vart lite bländad. Dessutom så hade min oslipade kanter så man skar sig ett bra antal gånger.

Ducky Shine Mech Black: Redigt tangentbord med svarta brytare, dock så kändes de svarta brytarna trögare och något mindre sköna än de som återfinns på SteelSeries 6G V2 tangentbord. Plus dock för att det tangentbordet har bra leds, dock lila. Den har flera olika ljusnivåer och man kan välja mellan vissa delar som ska lysas upp.

Ducky Shine Mech Brown: Redigt tangentbord med bruna brytare, De här bruna brytarna är de bästa jag har känt på och kommer nog fortsätta med bruna i framtiden, funkar bra till att skriva med och att spela spel med. Har dock summer edition vilket har gröna leds jämfört med original med vita leds. Den gröna bakgrundsbelysningen funkar väldigt bra, dock så måste man sätta på den varje gång man startar datorn (den sparat inte om du har leds på eller inte så varje gång du startar datorn så är tangentbordet släckt, eller så är det bara i min dator)

Min favorit av de jag har testat är Ducky Shine Mech Brown, tvåa SteelSeries 6G V2, trea Ducky Shine Mech Black och på fjärde plats kommer corsair K90

Orelaterat: Säljer min Ducky Shine Mech Black, har en artikel på tradera, PM eller sök på tradera om ni är intresserade (använt i 14 dagar, inga kända fel)

Permalänk
Skrivet av Yuong:

har precis fått mitt första mekaniska och det blev ett mk-50 med bruna brytare
skönt att skriva på som många säger och spela!
Det är dock svårt att hovera över tangenter så lirar man på det sättet är nog absolut röda/svarta bäst...

Du kanske tänger på Qpad mk-80? För att mk-50 har röda brytare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximusextreme:

Du kanske tänger på Qpad mk-80? För att mk-50 har röda brytare.

haha nej nej!
Man kan beställa dem med andra brytare.
Se http://www.corporate.qpad.se/modules/news/

Visa signatur

Kamera: D800
Optik:Nikkor 24-70mm f/2.8, Nikkor 70-200 f/2.8 VR, Sigma 50mm f/1.4, 500m f/4 VR