[Arma2/DayZ] Privat dayz server - SE 1911

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snabbdullah:

Det var alldeles nyss en hackare som teleporterade alla och började meja ner dom med maskingevär. Kanske värt att ta en titt på. Jag var snabb med alt+F4 dock, så jag lever fortfarande

Jag hoppas du är medveten om att alt+f4 kan få dig permanent globalt avstängd, av BE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Jag hoppas du är medveten om att alt+f4 kan få dig permanent globalt avstängd, av BE.

Nu var det dock en hackare som försökte döda honom, jag tror inte precis han kommer anmäla honom. Dessutom är det här en server med privat hive, de reglerna gäller inte då (Enligt vad jag läst)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Nu var det dock en hackare som försökte döda honom, jag tror inte precis han kommer anmäla honom. Dessutom är det här en server med privat hive, de reglerna gäller inte då (Enligt vad jag läst)

Nu är det såhär att det är fullständigt struntsamma varför du använder dig av alt+f4.
Det registreras automatiskt, och Battleye känner av det ändå, och du riskerar en global avstängning.

Sen, privat hive eller inte är också struntsamma då det är Battleye, inte vad för sorts hive du använder dig av, som stänger av spelare.
Om han kör en fulserver kanske det är andra regler, men då använder han sig inte av Battleye, så då har han inget skydd mot fuskare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Nu är det såhär att det är fullständigt struntsamma varför du använder dig av alt+f4.
Det registreras automatiskt, och Battleye känner av det ändå, och du riskerar en global avstängning.

Nej, det registreras inte automatiskt. Ge källa på det om det mot förmodan stämmer.

Permalänk

Dags att ta en titt på servern nu!

Permalänk
Medlem

Smygarn, in på servern nu.

Fuskare vid namn: Wolf1337 inne på servern.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Håller du på att uppdatera server eller något?

Permalänk

OOps

Skrivet av Freddan962:

Hur länge tror du att servern kommer hållas uppe? Har du global chat?

Dessvärre dabbade jag mig och servern är nere tills vidare..
Borde komma igång under helgen igen.

Antar att jag förtjänat ett par skott i mig från alla som blivit drabbade..

Se det positivt.. nu har ni ju tid för annat. (c:

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadydude:

Dessvärre dabbade jag mig och servern är nere tills vidare..
Borde komma igång under helgen igen.

Antar att jag förtjänat ett par skott i mig från alla som blivit drabbade..

Se det positivt.. nu har ni ju tid för annat. (c:

Har satt upp en privat server tills vidare om ni vill köra där.

Sök efter SE 1866. Det är en privat hive

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Smygarn, in på servern nu.

Fuskare vid namn: Wolf1337 inne på servern.

Tack!! Kollar upp loggen på söndag och rapporterar in det så får vi se om det blir global ban fär honom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av shadydude:

Dessvärre dabbade jag mig och servern är nere tills vidare..
Borde komma igång under helgen igen.

Antar att jag förtjänat ett par skott i mig från alla som blivit drabbade..

Se det positivt.. nu har ni ju tid för annat. (c:

Jaha, vad har du gjort nu???

Permalänk
Skrivet av comtronic:

Jaha, vad har du gjort nu???

Naaaathing
Bara ett försök att göra en omstart, vilket ledde till en hmm klient + server krash..
(Det är ju trots allt en alfa version.. Jag skyller på excon )

/P

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Tack!! Kollar upp loggen på söndag och rapporterar in det så får vi se om det blir global ban fär honom!

Skönt att det finns log. Det var några som var bombsäkra på att det var jag som hade hackat och dödat alla bara för att jag var den enda som överlevde hackerattacken. Allt jag gjorde var att springa och slänga mig på backen och spela död tills hackern loggade av.

Permalänk
Medlem

Nu ska 1911 vara uppe igen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrX:

Skönt att det finns log. Det var några som var bombsäkra på att det var jag som hade hackat och dödat alla bara för att jag var den enda som överlevde hackerattacken. Allt jag gjorde var att springa och slänga mig på backen och spela död tills hackern loggade av.

Ja, förstår inte hur man vill riskera sitt konto med att hacka en battle-eye skyddad server. Antagligen är man så värdelös så man måste fuska för att hålla sig vid liv. Detta kan man ju antagligen bara göra ett tag tills man blir bannad. Sen får man problem med att ansluta BE skyddade servrar...

Permalänk
Avstängd

BE är ju en vits, sämre anti-cheat får man leta efter. Därför ligger DayZ på hyllan tills stand alonen kommer och dom får lite ordning på det här hackandet.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Skrivet av krilleoh:

Nu är det såhär att det är fullständigt struntsamma varför du använder dig av alt+f4.
Det registreras automatiskt, och Battleye känner av det ändå, och du riskerar en global avstängning..

har faktiskt aldrig hört någon som har blivit bannad för det.. Bara folk som har nämnt att man kan bli det. Så jag tror inte man kan bli det... Men kan ha fel! Men ge gärna en källa på det så tror ja dig!

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Kanske borde restarta servern lite oftare? Servern har en tendens att bli lite laggig och väldigt lång loading efter ett tag.

Edit: Citera mig när den har startat om för den är i stort sett ospelbar som det är nu.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Nu är det såhär att det är fullständigt struntsamma varför du använder dig av alt+f4.
Det registreras automatiskt, och Battleye känner av det ändå, och du riskerar en global avstängning.

Sen, privat hive eller inte är också struntsamma då det är Battleye, inte vad för sorts hive du använder dig av, som stänger av spelare.
Om han kör en fulserver kanske det är andra regler, men då använder han sig inte av Battleye, så då har han inget skydd mot fuskare.

Källa på det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Kanske borde restarta servern lite oftare? Servern har en tendens att bli lite laggig och väldigt lång loading efter ett tag.

Edit: Citera mig när den har startat om för den är i stort sett ospelbar som det är nu.

Jo, jag ska lägga in schemalagda omstarter. Det kanske räcker med 2 omstarter per dag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Jo, jag ska lägga in schemalagda omstarter. Det kanske räcker med 2 omstarter per dag?

Det är nog mer än tillräckligt. Bara det varnas någon minut före i chatten så man hinner spara fordon etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av comtronic:

Jo, jag ska lägga in schemalagda omstarter. Det kanske räcker med 2 omstarter per dag?

Min kompis vittnade till en snubbe som spawnade in bla 2 motorcyklar och as 50 och m4a1 holo sd.

Hans namn var Darokan. Kolla loggen

Han var inne alldeles nyss.

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Medlem

Testar att lägga in lösenord här: "swec" Fungerar inte det får man minska antalet som känner till det

Permalänk
Medlem

SE 1911-Servern är nu uppdaterad till DayZ version 1.7.2.6 och Arma2 Beta Patch 96854. Tält och fordon fungerar utmärkt. Privat hive samt lösenordsskyddad "swec", vilket gör att server-hoppare och hackers inte finns! Finns redan mycket trevligt folk här. Välkommen!

Permalänk
Medlem

Teamspeak för SE 1911-servern är 94.254.50.40

Permalänk
Medlem

Skjuter ni på varandra eller leker ni som en enda stor familj?

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FouR:

Skjuter ni på varandra eller leker ni som en enda stor familj?

Alla här på SweC är väll en stor lycklig familj

Permalänk
Medlem
Skrivet av FouR:

Skjuter ni på varandra eller leker ni som en enda stor familj?

Skjuter på alla som inte säger att de är friendly
//Darth vader

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Oh wow, så folk har tillgång till hive nu och kan hosta privata servrar? kanske dags att börja lira igen.
Public's gick ju rent åt h*vete efter at dayz blev populärt :(.

Permalänk
Medlem

Hehe

Om man kommer på besök spawnar man då fresh vid kusten eller? Lockar faktiskt lite om så är fallet
Alla saker man har nu finns dem kvar om man sen loggar in på en icke priv hive server?

Visa signatur

| NZXT H2 | Corsair HX 750W | Asus P8Z68-V Pro | Intel i5 2500K@4,5Ghz | 16GB | GTX970 | SSD: 1x512Gb + 1x240Gb + 1x120Gb | Lenovo Thinkpad E530 | ASUS RT66U+56U | Synology DS412+ 4x4TB + DS214 | Zyxel NAS540 8TB | Boxee Box | OnePlus X |