Fredagspanelen 42: Datorer i oljebad, Nvidia GK110, startmenyn i Windows 8

Permalänk

Ser fram emot det nya konceptet, kommer nog bli riktigt bra och intressant

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt med Fredagspanel som vanligt.

Gillade ert nya koncept dvs att ni åker ut till en del datorbyggare och visar upp antingen deras byggen eller deras jobb som är Sweclockers relaterad.

Gillade förövrigt SFX-nätdelen ni nämnde i fredagspanelen men synd att den har en så "konstig" temperaturstyrning, om man skulle vara intresserad så får man nog sätta ett motstånd så som ni sa.

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem

Som jag sagt i tidigare nyheter, så finns "Classic Start menu" som har gjort detta sen innan Stardock började prata om detta.

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Jonas: "...inte som Apple som har patent på en triangel..." ROFL!!!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av evgaftw:

Jonas: "...inte som Apple som har patent på en triangel..." ROFL!!!

jag håller med Jonas faktiskt dom har ej patent på allt hattar inte Apple men gillar dom inte häller...

dom tror allt dom nån gång gjort/använt är deras men jag tycker bara det är löjligt det dom håller på med det är typ som jag skulle gå och anmäla mina kompisar för dom skaffa data efter mig

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

"UltimateMegaYo" Jag snor det!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem

er idé om repotage är sjukt bra! Hittar ni något riktigt intressant kommer detta bli mycket sevärt

Visa signatur

Topkek

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd rensad från bildinlägg*

Tänk på §1.6.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Jonas ser ut som en pimpad nord/viking med sin behandlade hårtopp

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

angående att windows 7 gick om xp och steam.

när det gäller vista så gick windows 7 om ganska fort. http://www.sweclockers.com/nyhet/10529-windows-7-popularare-a...
och angående xp så var det lite senare. http://arstechnica.com/information-technology/2010/06/windows...

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk

Gillar idén om det nya konceptet! Hoppas det faller väl ut! (D.v.s. ni får många som skickar in så ni kan välja de "bästa".)

Permalänk
Medlem

Vill bara nämna angående miscos nedläggning i Lidköping, farsan var där i veckan och köpte bläckpatroner och samtidigt frågade han killen som servade honom angående nedläggningen, enligt honom är butiken lönsam, det är istället beslut från miscos ägare att de skall vara ett renodlat nätföretag som ligger bakom beslutet om nedläggning.

Permalänk

Tack för ännu en bra fredagspanel Vill bara säga att jag ser fram emot erat nya koncept och hoppas verkligen att folk hör av sig så att det blir bra!

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen någon som sitter på LIU anmäler som har tillgång till deras datorsalar samt deras superserver med.
tror det skulle vara ett väldigt intressant reportage

Underbar fredagspanel som vanligt.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk

Grymt bra projekt ni kommer dra igång. Hoppas verkligen att folk visar upp roliga saker! Ni får gärna komma till mig, men har inget mer spännande än en eyefinityrigg, så tyvärr.

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk
Medlem

Härligt grabbar! Ni borde ha fredagpanel varje dag och skita i allt annat!

Permalänk
Skrivet av Coke_Smurf:

Härligt grabbar! Ni borde ha fredagpanel varje dag och skita i allt annat!

Live stream kanske?:)

Permalänk
Moderator
Moderator

*rensat från §1*

Samtliga, ta det lite lugnt. Även om det är skönt att släppa ut lite ånga, även om vi bygger upp irritationer över frågor så är det mer rätt att ta saker sansat och logiskt. Det ligger mycket arbete bakom och redaktionen sliter hårt med att ge er dessa paneler. Vi får alla acceptera att det finns lite brister eller irritationsmoment i vår vardag, vissa saker kan vi lösa och andra inte. Det är sällan man löser något med mer irritation.

Redaktion tar gärna feedback (använd rätta funktionen längst ner till höger på artikeln) och kan ändra i efterhand, videos är svåra att ändra men om felaktigheterna är tillräckligt stora så kan de säkert skriva in det skriftligt under som en rättelse.

Tack för att ni drar ert strå till stacken och förbättrar forumet.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

En dislike för att ni sa att inget har hänt inom spelvärlden dom senaste 2 veckorna.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

JONAS EMIL!
kom till åland

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Tackar för en trevlig fredags panel. Ni är lika bra som alltid!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk

Varför har ingen någonsin tänkt på att kyla datorn med brinnande olja förut?

Förövrigt, VAR köper ni alla era MUGGAR?!

Permalänk

Kurvade skärmar är framtiden

//Google Nexus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

En dislike för att ni sa att inget har hänt inom spelvärlden dom senaste 2 veckorna.

Har jag missat något nu?

-

Otroligt spännande koncept, ser väldigt mycket fram emot det!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Har jag missat något nu?

-

Otroligt spännande koncept, ser väldigt mycket fram emot det!

Ganska säker på att han syftade på releasen av Guild Wars 2, rätt så stor grej inom spelvärlden

Visa signatur

Main Rigg: MSI Z87-G45 Gaming | i5 4670k | Gigabyte GTX 660ti | Kingston ValueR 4x2GB | Fractal Design Newton 600W | NZXT H630 | Cooler Master Hyper 212+ med Enermax 12cm |

Laptop 1: Huawei Matebook X | i5-7200U | HD Graphics 620 | 8 GB 1866Mhz |
Laptop 2: MSI GT663r-415n | i5-460m | GTX 460m | 4 GB |

Permalänk

Hur kan dom missa Gta V varje vecka!??

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Har jag missat något nu?

-

Otroligt spännande koncept, ser väldigt mycket fram emot det!

Guild Wars 2 ? Spelar det själv och gillar det skarpt!

Rolig panel idag! Kändes nästan som att ni var lite smått alkoholpåverkade. Men jag antar att det var trötthet + för mkt koffein som gjorde er lite lustiga!

Ha en trevlig helg allesammans!

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Lite tråkigt att dom missade att Guild Wars 2, släppts
Även Darksiders 2 & Inget nytt om GTA V dessutom.

Men annars gillar jag det nya konceptet. ska bli väldigt intressant att följa.
Hoppas dom hittar några roliga filurer där ute

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erathus:

Ganska säker på att han syftade på releasen av Guild Wars 2, rätt så stor grej inom spelvärlden

Skrivet av #enbom:

Guild Wars 2 ? Spelar det själv och gillar det skarpt!

Rolig panel idag! Kändes nästan som att ni var lite smått alkoholpåverkade. Men jag antar att det var trötthet + för mkt koffein som gjorde er lite lustiga!

Ha en trevlig helg allesammans!

Ja just! Hade totalt glömt bort det Inget jag spelat som ni kanske märker.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Entusiast

Tyckte det lät som en riktigt kul ide med reportagen, inte för att jag har något mer intressant än min lampdator men jag är säker på att det finns en hel del balla grejer hos folk.

Ni får ta och göra en "hall of fame" också för desperata försök till bidrag som bara är för att få träffa er