Knackande Ljud Asus Radeon 7950 3gb Direct Cu2

Permalänk

Knackande Ljud Asus Radeon 7950 3gb Direct Cu2

Hej, på sistonde har ett knackande ljud börjat uppkomma ifrån mitt grafikkort, jag tror det är fläktarna som inte snurrar helt rakt utan "vobblar" möjligtvis en ynka liten grad så det uppstår ett knackande ljud. Det låter inte så högt men eftersom datorn i sig är så tyst så är det lilla ljud man hör ett knackande.
Det är inte 100% att det är gpu´n som låter men ngt är det och det oroar mig + att ett konstant "tyst" vibrerande gör en irriterad när man inte har headset på sig.

Tack på förhand

Visa signatur

__________________________________________________________________________________
Chassi:Fractal Design Arc, CPU:Intel i5 3570k 4,00Ghz,GPU: Asus Radeon HD7950 Direct Cu 2 3gb,RAM:Corsair Vengeance 8gb 1600MHz, MK Asus P8Z77-M PRO,PSU: Corsair 600W Gaming series,HDD1TB Seagate SATA 6Gb/s 64MB, Mus:Razer Abyssus, Tangentbord:Logitech G110, OS:Win7

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk

Ska genast ta bort den andra, har lite problem med mitt internet idag, Telia gillar att byta upp mig utan att förvarna. Var inte hundra på om den ena kom upp.

Tack iaf Du har ingen aning vad det knackande ljudet kan vara? Jag tror det kan vara fläkten i nätagget som "vobblar" aningen

Visa signatur

__________________________________________________________________________________
Chassi:Fractal Design Arc, CPU:Intel i5 3570k 4,00Ghz,GPU: Asus Radeon HD7950 Direct Cu 2 3gb,RAM:Corsair Vengeance 8gb 1600MHz, MK Asus P8Z77-M PRO,PSU: Corsair 600W Gaming series,HDD1TB Seagate SATA 6Gb/s 64MB, Mus:Razer Abyssus, Tangentbord:Logitech G110, OS:Win7