Instantdör hela tiden, bf3 ospelbart

Permalänk
Medlem

Instantdör hela tiden, bf3 ospelbart

Är det nån mer som har det problemet att man emellanåt blir dödad på bråkdelen av en sekund oavsett vapen? Och då menar jag alltså INTE headshots. Det blir så för mig i perioder att ALLA instantdödar mig och spelet blir då helt ospelbart uppenbarligen. Sen kan jag spela några timmar senare och då är det normalt eller vice versa. Ibland hjälper en reboot, men oftast inte. Är det nån mer som råkar ut för det? Vad i hela beror det på?

Och nej, jag har inte dålig ping heller. Brukar ligga runt 30 - 40 som max. Men spelet beter sig nästan som om pingen var kass.

Kan man göra nått åt det? Det förstör hela spelupplevelsen och mitt humör. Emellanåt ångrar jag att jag köpte premium. Ska det vara såhär hade jag hellre spenderat de pengarna på annat.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Kollat så du inte lirar på en Hardcore server men inställningar för att man ska ha lägre liv?
Händer mig titt som tätt på dessa det du beskriver

Permalänk
Medlem

Jo det är ju nästan så, men då borde ju även de jag skjuter på gå ner snabbare, vilket de inte gör. Snarare nästan tvärt om.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Jo det är ju nästan så, men då borde ju även de jag skjuter på gå ner snabbare, vilket de inte gör. Snarare nästan tvärt om.

Alla vapen gör olika skada också

Permalänk
Medlem

Jodå det är jag väl medveten om. Har runt 250h spelade, så jag har något sånär koll på hur saker och ting funkar i alla fall.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Kan vara hackers.

Permalänk

Kallas "lag compensation" finns i alla spel men man märker mest av dem i spel som ska vara "realistiska shooter" så som BF3 och MW3.
Därför jag inte spelar sådana spel då jag tycker det är extremt irriterande när man inte får en chans att besvara elden.

Permalänk
Medlem

BF3 har client side hit detection vilket betyder pretty much att när man skjuter någon på sin skärm så skiter spelet fullständigt i vart den personen är på riktigt. Det ger bättre träffsäkerhet ifall man har högre ping men annars så gör den bara att man dör väldigt lätt

Visa signatur

För övrigt anser jag att Kartago bör förstöras

Permalänk
Medlem
Skrivet av Death On Wings:

Kallas "lag compensation" finns i alla spel men man märker mest av dem i spel som ska vara "realistiska shooter" så som BF3 och MW3.
Därför jag inte spelar sådana spel då jag tycker det är extremt irriterande när man inte får en chans att besvara elden.

Kan du utveckla? Blev intressant och förstår inte hur de funkar och när osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omlin:

Kan du utveckla? Blev intressant och förstår inte hur de funkar och när osv.

Träffar du någon, så träffar du någon, oavsett ping. Men detsamma gäller motståndaren. Har någon 2 sek ping så kan du dö efter 2 sekunder, även fast du inte ens såg honom skjuta.

Permalänk
Medlem

Felet är att BF3 har bullet hit registation som är så långsam att den som skjuter, hinner panga iväg bra många fler kulor än vad som behövs för att döda. Om jag skulle panga iväg 30 skott med en AK47 mot en kille som står stilla så hade säkert 10 skott av dessa hunnit träffa innan den beskjutne märker det på sin skärm. Den som blir träffad (dödad) märker bara de fåtal skott som faktiskt krävdes för att döda. Det är ett stort problem som märks mer och mer ju högre ping spelarna har. Tack vare detta tröttnar jag på BF3/BC2 efter en liten stunds spelning. Låt oss hoppas att det fixas tills nästa spel så att man inte dör dubbelt så många gånger som man borde tack vare nån random delay-faktor.

DVS. Det tar längre tid att döda än det tar att bli dödad (tiden mätt från din skärm)

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Felet är att BF3 har bullet hit registation som är så långsam att den som skjuter, hinner panga iväg bra många fler kulor än vad som behövs för att döda. Om jag skulle panga iväg 30 skott med en AK47 mot en kille som står stilla så hade säkert 10 skott av dessa hunnit träffa innan den beskjutne märker det på sin skärm. Den som blir träffad (dödad) märker bara de fåtal skott som faktiskt krävdes för att döda. Det är ett stort problem som märks mer och mer ju högre ping spelarna har. Tack vare detta tröttnar jag på BF3/BC2 efter en liten stunds spelning. Låt oss hoppas att det fixas tills nästa spel så att man inte dör dubbelt så många gånger som man borde tack vare nån random delay-faktor.

DVS. Det tar längre tid att döda än det tar att bli dödad (tiden mätt från din skärm)

Fast nu är det ju bara det att i Bfbc2 är det inte klientside, där är det dock vanligare att skott man avfyrar bara försvinner.

Permalänk
Medlem

Körde några rundor nu som funka rätt bra faktiskt. Förutom en halv runda där det var helt omöjligt.

Alltså jag gillar spelet, jag gillar konceptet. Men det finns bara för mycket småfel för att det någonsin ska kunna bli en riktig e-sport a'la CS och SC1/2 osv som jag tyckte det lät som om att DICE planerade för.

Men nej, några fuskare är det inte jag råkar ut för, om nu inte majoriteten av BF3 spelare funkar.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lord_dubbdäck:

Körde några rundor nu som funka rätt bra faktiskt. Förutom en halv runda där det var helt omöjligt.

Alltså jag gillar spelet, jag gillar konceptet. Men det finns bara för mycket småfel för att det någonsin ska kunna bli en riktig e-sport a'la CS och SC1/2 osv som jag tyckte det lät som om att DICE planerade för.

Men nej, några fuskare är det inte jag råkar ut för, om nu inte majoriteten av BF3 spelare funkar.

Dra ned network smoothing factor. Löste problem till 99/100 för mig. (:

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att ta spelet seriöst tack vare dessa "småfel". Om de vill att BF3 ska bli något e-sport spel så kan de ju börja med att ta bort suppression som gör det omöjligt att vara pricksäker i många tillfällen. Eller iaf göra det svårare att sikta, inte göra det helt omöjligt.

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

du kan bara vara dålig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Genostra:

du kan bara vara dålig?

Eller kräsen när det gäller tävlingsinriktade fps-spel. Gillar din logik...

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Det jag tror många glömmer är att man ofta blir beskjuten från flera håll och fiender samtidigt, medan det bara är 1 av fienderna som visas i killcam. Det är inte säkert att det är samma fiende som har gjort all skadan för det. Händer ju ofta att man snipar t.ex. och skjuter Nisse i benet för 79 i skada. I samma ögonblick så skjuter en annan i laget också på Nisse, som då upplever att han går från 100 Hp till 0 i onaturlig raketfart och börjar klaga på lag och dålig hit detection.

Jag påstår inte att detta är hela förklaringen men absolut en av anledningarna till varför man dör väldigt snabbt ibland.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Är det nån mer som har det problemet att man emellanåt blir dödad på bråkdelen av en sekund oavsett vapen? Och då menar jag alltså INTE headshots. Det blir så för mig i perioder att ALLA instantdödar mig och spelet blir då helt ospelbart uppenbarligen. Sen kan jag spela några timmar senare och då är det normalt eller vice versa. Ibland hjälper en reboot, men oftast inte. Är det nån mer som råkar ut för det? Vad i hela beror det på?

Och nej, jag har inte dålig ping heller. Brukar ligga runt 30 - 40 som max. Men spelet beter sig nästan som om pingen var kass.

Kan man göra nått åt det? Det förstör hela spelupplevelsen och mitt humör. Emellanåt ångrar jag att jag köpte premium. Ska det vara såhär hade jag hellre spenderat de pengarna på annat.

Det finns ju också trevliga hacks som ökar skadan. Man kan äga alla med P90 eller dyl.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av Frux:

Det jag tror många glömmer är att man ofta blir beskjuten från flera håll och fiender samtidigt, medan det bara är 1 av fienderna som visas i killcam.

Där tror jag att du är något på spåren.

Och i kombination med det faktum att många har en tendens att gnälla över allt och alla också.
(Ofta samma folk som skriver "<weapon> noob" i chatten)

Permalänk
Medlem

Jag tror ni elitister missuppfattar mig. Det jag menar är att i perioder så blir jag instantdödad av näst intill alla. Möter jag nån säger det bara splatt så är jag död, även om det är nått med låg DPS typ SCAR-L eller PP-19. Det jag syftar på handlar inte om att jag blir beskjuten från flera håll samtidigt, även fast det såklart händer med.

Jag ska prova det där med network smoothing inställningen nästa gång jag spelar.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |