Permalänk
Medlem

Kungen är tillbaka

Kungen är tillbaka i WOW på EU Tarren Mill. Streamar DS hc ikväll.

http://sv.twitch.tv/kungentv

Mvh

Magnus

Permalänk
Medlem

Ja, så mkt var det för GW2.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk

Tack för tipset!

Alltid lika roligt och se en legend komma tillbaka, är han det på helt tid nu eller bara för skoj skull?

Permalänk
Medlem

Vet faktiskt inte men det verkar seriöst.

Permalänk
Medlem

Roligt att se att han sitter o klankar ner på wow, 99% äär bottar 1% spelar, LOL PANADA LOLOLOLOLOL!

http://www.youtube.com/watch?v=mrEmrTirbk4&feature=plcp

Lite smått patetiskt tycker jag, personligen.

Visa signatur

CPU » AMD Ryzen 7 1700x @ 3.80GHz RAM » Corsair DDR4 3000MHz 16GB MOBO » ASUS PRIME B350-PLUS GPU » RTX 2060 CASE » Fractal Design Define R5 Black HDDs » Samsung 830 Series 128GB PSU » be quiet! Pure Power 10 600W

Permalänk

vilken dålig personlighet han verkar ha. känns väldigt.
"så mycket för den snubben" xD

Edit: han har en jobbig personlighet rättare sagt.

Visa signatur

Define R4 - Msi G45 Z87 - 4670k (4.2ghz) - Be Quiet Dark Rock 2 - 16GB Vengeance 1600mhz - MSI GTX760 - Tesla R2 650W - Asus 24" 144hz 1ms

Permalänk
Moderator
Moderator

*rensat tråd, §1 och ett citat*

Tänk på §1;

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.2 Uttalanden som kan uppfattas som stötande eller kränkande är inte tillåtna. Argumentera gärna, men låt det inte spåra ur till pajkastning.

Tråden var på väg att spåra ur pga onödig pajkastning. Att man inte gillar något innebär inte att man måste gå till personangrepp.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Han verkar dock inte ensam om att hoppa av GW2, verkar som om en del tappat lusten att spela det snabbare än folk hoppar av D3 t.om.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av devour:

Han verkar dock inte ensam om att hoppa av GW2, verkar som om en del tappat lusten att spela det snabbare än folk hoppar av D3 t.om.

D3 har någonting att sträva efter även när du nått maxlevel och likaså när du dödat Diablo på Inferno, samma sak kan inte sägas för GW2.
Droppade själv GW2 ganska direkt efter jag nådde level 80 och gick tillbaka till D3 som imo är ett mycket bättre spel i längden.
Dock lite komiskt bara att Kungen bashat WoW under det senaste halvåret sedan D3 släpptes och ännu mer när GW2 släpptes och nu verkar det som han ska gå tillbaka.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av TiasE:

D3 har någonting att sträva efter även när du nått maxlevel och likaså när du dödat Diablo på Inferno, samma sak kan inte sägas för GW2.
Droppade själv GW2 ganska direkt efter jag nådde level 80 och gick tillbaka till D3 som imo är ett mycket bättre spel i längden.
Dock lite komiskt bara att Kungen bashat WoW under det senaste halvåret sedan D3 släpptes och ännu mer när GW2 släpptes och nu verkar det som han ska gå tillbaka.

Säger väll tyvärr mer om spelmarknaden än WoW att de inte lyckas släppa något annat mmo som klarar hålla kvar folk... orkar inte ens rada upp alla wow killers som kommit och som failat. Det ända bra alternativet jag faktiskt testat är nog Rift (och d3 men inte samma sak)

Permalänk

Har oxå kryssat Gw2.. fanns inget som höll mej kvar, gillar få bättre grejer men där fick man farma för att få snyggare :/

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lanbonden:

Säger väll tyvärr mer om spelmarknaden än WoW att de inte lyckas släppa något annat mmo som klarar hålla kvar folk... orkar inte ens rada upp alla wow killers som kommit och som failat. Det ända bra alternativet jag faktiskt testat är nog Rift (och d3 men inte samma sak)

Eller så blev det för svårt då gw2 är mer skillbaserat och gear inte har så stor roll?

Vet inte vem denna kungen är, men misstänker att många slutar pga detta

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

D3 har någonting att sträva efter även när du nått maxlevel och likaså när du dödat Diablo på Inferno, samma sak kan inte sägas för GW2.
Droppade själv GW2 ganska direkt efter jag nådde level 80 och gick tillbaka till D3 som imo är ett mycket bättre spel i längden.
Dock lite komiskt bara att Kungen bashat WoW under det senaste halvåret sedan D3 släpptes och ännu mer när GW2 släpptes och nu verkar det som han ska gå tillbaka.

Har inte själv provat GW2 men av det snack osv jag hört så är det som du säger, folk tog sig till 80, körde lite PvP och tänkte "meh". D3 har blivit bättre iaf i mina ögon med Paragon och nu snart Infernal Machines eller vad det hette.

Tycker det verkar som om Kungen och andra är ena rediga kappvändare när det kommer till streamingen. Men å andra sidan, de bör väl streama sådant som är populärt annars blir det inga views och inga $$$, de är väl inte dummare än så. Tittar ingen blir det inga pengar mer eller mindre. Följer själv inte några av dessa streams mer än att jag kollar in vad vissa som spelar D3 håller på med i form av builds, routes och items.

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem

Av någon lustig anledning händer det att han äter middag när han streamar. Och ofta smaskar han högljutt samtidigt :s

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av mungo_skata:

Eller så blev det för svårt då gw2 är mer skillbaserat och gear inte har så stor roll?

Vet inte vem denna kungen är, men misstänker att många slutar pga detta

Rätta mig om jag har fel, men gw2 är väll gear baserat i allt utom pvp och tyvärr saknar gw2 endgame allt utom pvp? Så är man inte intresserad av enbart pvp vilket den stora majoriteten faktiskt inte är så är inte gw2 ett spel som håller i längden.

Permalänk
Medlem

För någon vecka sen satt han och klankade ner på wow och wow spelare Trevligt att se en legend komma tillbaks hur som helst

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Rätta mig om jag har fel, men gw2 är väll gear baserat i allt utom pvp och tyvärr saknar gw2 endgame allt utom pvp? Så är man inte intresserad av enbart pvp vilket den stora majoriteten faktiskt inte är så är inte gw2 ett spel som håller i längden.

Om man inte tycker att man får ut något av att bara spela det, utan behöver trigga belöningssystem a la traditionell gear farming så är nog GW2 inge vidare efter att man nått max level.

Varför är Kungen så poppis? Är det för att han är svenne eller?

Permalänk
Medlem

Var jävligt underhållande faktiskt, bättre än att kolla tv iaf!

Permalänk
Medlem
Citat:

Vet inte vem denna kungen är, men misstänker att många slutar pga detta

Citat:

Varför är Kungen så poppis? Är det för att han är svenne eller?

Populär och populär - han är den mest kände spelaren i WoW-kretsar. Han var gillesledare och maintank för Nihilum och sedermera Ensidia. Gillet stod för de flesta (?) "Worlds First Kill" av raidbossar.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Eller så blev det för svårt då gw2 är mer skillbaserat och gear inte har så stor roll?

Vet inte vem denna kungen är, men misstänker att många slutar pga detta

Troligtvis detta..

Såg någonstans att den där "Kungen" hade börjat spela GW2, och blev nyfiken så hittade hans stream.. Uppenbarligen var inte GW2 pvp för honom, för lite mackron eller nåt kanske.. Hoppas han är bättre i WoW.. Blev gott besviken när jag kollade i alla fall..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lanbonden:

Rätta mig om jag har fel, men gw2 är väll gear baserat i allt utom pvp och tyvärr saknar gw2 endgame allt utom pvp? Så är man inte intresserad av enbart pvp vilket den stora majoriteten faktiskt inte är så är inte gw2 ett spel som håller i längden.

Tja kan väl säga att gear inte har lika stor inverkan på spelet överlag, som i andra mmo jag spelat. Bara min åsikt såklart.

När jag hörde speltiteln guildwars första gången trodde jag faktiskt enbart gick ut på att gillen skulle kriga mot varandra. Nu är det ju inte riktigt så men det är mer ett pvp-spel än pve.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hjulstad:

Troligtvis detta..

Såg någonstans att den där "Kungen" hade börjat spela GW2, och blev nyfiken så hittade hans stream.. Uppenbarligen var inte GW2 pvp för honom, för lite mackron eller nåt kanske.. Hoppas han är bättre i WoW.. Blev gott besviken när jag kollade i alla fall..

Ni får gärna upplysa mig om vad macro är.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Han är skön

Varför bryr ni er och han säger att han aldrig tänker lira WoW något mer och så gör han det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Troligtvis detta..

Såg någonstans att den där "Kungen" hade börjat spela GW2, och blev nyfiken så hittade hans stream.. Uppenbarligen var inte GW2 pvp för honom, för lite mackron eller nåt kanske.. Hoppas han är bättre i WoW.. Blev gott besviken när jag kollade i alla fall..

Kungen har dock aldrig varit en riktig pvpare. Inte för att han är så dålig på det men hans grej är ju PVE.

Han tillhör ju eliten i wow (Innan Cataclysm) eftersom han är garanterat den person med flest World First kills.

Så om något tror jag han blev besviken på GW2 PvE faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsgren:

Kungen har dock aldrig varit en riktig pvpare. Inte för att han är så dålig på det men hans grej är ju PVE.

Han har väl haft 2500+ i 2v2, 3v3 och 5v5.. så jo, nog har han varit en riktig pvpare alltid..
Däremot är det ju PVE som han är känd för.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Han har väl haft 2500+ i 2v2, 3v3 och 5v5.. så jo, nog har han varit en riktig pvpare alltid..
Däremot är det ju PVE som han är känd för.

Jag vet att han är bra inom PvP, men har han verkligen satsat så hårt på det? Visserligen är inte 2500+ Rating man ba chillar till sig.

Det är väl ändå PvE han har ägnat mest tid på!

Men du har rätt att han känd för PvE så hans satsning inom PvP blir inte lika stor utåt.

Är det bugg på armory ang. kungens pvp?

Eller är det en annan warrior han har spelat på eller en helt annan karaktär?

Eftersom hans PvP är helt tomt, inget annat är dock tomt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PezFTW:

För någon vecka sen satt han och klankade ner på wow och wow spelare Trevligt att se en legend komma tillbaks hur som helst

Vem har inte klankat ner på WoW och dess spelare, jag har gjort detsamma. Likförbannat är man tillbaka igen... Måste vara pandorna!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anden12:

Han har väl haft 2500+ i 2v2, 3v3 och 5v5.. så jo, nog har han varit en riktig pvpare alltid..

Source?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Han har väl haft 2500+ i 2v2, 3v3 och 5v5.. så jo, nog har han varit en riktig pvpare alltid..
Däremot är det ju PVE som han är känd för.

Vad jag vet så har han aldrig nästan pvpat i wow. När man tittar på hans statistics på armory så har han inte varit i arena alls. Och 0 arena achievements completed.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K delided @5.1 Noctua NH-D15 ROG MAXIMUS IX CODE RTX2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Callema:

Han är skön

Varför bryr ni er och han säger att han aldrig tänker lira WoW något mer och så gör han det.

Kappvändare... den där kungen alltså.

Visa signatur

https://einridi.bandcamp.com | https://soundcloud.com/einridiofficial
[ASUS 27"][5900X@5GHz w H115i Platinum][MSi X570S MAG Tomahawk][32GB 3600MHz Vengeance LPX][Powercolor RX 7800XT][Corsair RM750x V2][Corsair MP600 500GB][256GB 840 pro][850 EVO 500GB][NI Komplete Audio 6][ADAM T7V][BD DT-1770Pro 250ohm][Bitwig Studio 5.1][Reason 11][Maschine 2.17.5][NI Komplete A49][Arturia MiniLab mk2][NI Maschine JAM & Mikro mk3][Corsair AIR 540][Windows 11 Pro]
"If they're going to pirate somebody, we want it to be us rather than somebody else." -- Microsoft Business Group President Jeff Raikes