Permalänk
Medlem

Dator för jobb/hemma

Hej är ute efter en lämplig bärbardator, vore grymt tacksam för hjälp. Datorn kommer i princip att vara stationär hemma så vikten är inte så viktigt, gillar dock när den ser lite slimmad ut...måste inte vara det dock.

Krav
15,6-17,3" skärm gärna 17",3
Den ska vara tyst(mkt viktigt) och snabb
i7 kärna
6-8GB ram
Bra grafikkort
Vill att barnen/jag ska kunna spela på den.
Bra tangentbord (vissa modeller känns plastiga/epiga i knapparna)
prisklass 7000-14000 ungefär

Bonus:
SSD-hårddisk dock ej ett krav.
Slimmad

Har nu en Acer aspire 7530G som jag varit grymt besviken på, högljudd, seg osv från start i princip. Vill verkligen inte gör samma tabbe igen.

/David

Permalänk
Vila i frid

Separarera helst hem och arbete så minimerar du tråkigheterna när någon av era datorer pajar. Måste du absolut dela datorn med andra, gör regelbunden backup. Se till att få minst två års garanti och se till att hemförsäkringen även täcker vätska-i-tangenbordet-olyckor. Tysthet är en subjektiv upplevelse så du bör känna på maskinerna i verkligheten innan köpet.

Permalänk
Medlem

Hej, tack för svaret. Jag kommer jobba med endast med dokument och via dropbox, så backup kommer jag att ha hela tiden. Har du eller ngn annan ngn specifik dator som kan rekommenderas som skulle kunna stämma in bra med beskrivningen.

Permalänk
Medlem

Skulle säga en gaming dator från antingen ASUS eller MSI :/
Har ägt en ASUS G74SW själv och den var grym, bra skärm, perfekt tagentbord(för att vara bärbar) osv.
Den var lite otymplig, men den klarade av spel bra.

Ända negativa var att den var smådyr. (13k för 560M)
Men de har blivit lite billigare sen dess. (dock så har de 660M nu)
eller ja... om vi säger så här. De är ofta på REA, vilket gör att dom är billigare då och då.

EDIT: kom på en sak angående ASUSen.
Har HÖRT(inte bekräftat) att asusen metall hölje för tangentbordet har gett folk med nickelproblem
lite allergi, utslag osv.
Säger det så att barnen inte har problem med detta.

Permalänk
Medlem

Tack. Vad hade du valt mellan:
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/barbar-dat...

http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=10698223&ref=sect...

har 14k som gräns men känner inte att jag "måste" komma upp i det.