Permalänk
Medlem

http://www.expressen.se/nyheter/konkurrenter-rustar-mot-exper...

Sorry, där är länken, trodde jag fick med den!

Men hur det ska gå till fattar jag inte, säg att det är en diskmaskin kvar för 2000kr(ordinarie pris 3000kr 33% rabatt, för att ta ett exempel) och jag tingar den, men om jag släpper den går den ju till kunden bakom mig. Hur ska jag bevisa för mediamark att det gick att köpa den för 2000?

Vet inte om någon Expert håller med vitvaror, men just en diskmaskin törs man väl köpa utan garanti, de är väl byggda för att hålla fasligt många år?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Riktigt tråkigt tycker jag.
Båda expert-butikerna i Borås lades ner för två och sex månader sedan.
Siba kommer lägga ner inom kort stod det i tidningen.

Snart så kommer man bara kunna köpa budgetmärken i butik såsom; Matsui, Centurion, Skantic, Denver, United, Waves, Skil, Deltaco, Plexgear, Trust....
....nej usch.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fredag:

http://www.expressen.se/nyheter/konkurrenter-rustar-mot-exper...

Sorry, där är länken, trodde jag fick med den!

Men hur det ska gå till fattar jag inte, säg att det är en diskmaskin kvar för 2000kr(ordinarie pris 3000kr 33% rabatt, för att ta ett exempel) och jag tingar den, men om jag släpper den går den ju till kunden bakom mig. Hur ska jag bevisa för mediamark att det gick att köpa den för 2000?

Vet inte om någon Expert håller med vitvaror, men just en diskmaskin törs man väl köpa utan garanti, de är väl byggda för att hålla fasligt många år?

Ja det undrar jag med. Undra om något sånt här kommer upp på deras hemsidor?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Permalänk

Jag har aldrig riktigt förstått vad det är Expert har tänkt konkurrera med. De har inte lägst priser och de har inte en exceptionell service (det har ingen av de här kedjorna) eller en ovanligt bra policy för garantier. Jag kommer inte att sakna Expert.

Visa signatur

Intel i5-4670K, 4,4 GHz || DeepCool Maelstrom 120 || ASUS Z87I-PRO || MSI GTX 980 Ti Gaming 6G || Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 2x4GB || Samsung SSD 850 EVO 240 GB || EVGA Supernova G2 850 W || Fractal Design Define R5 White

Permalänk

Någon som vet när rean drar igång ?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av knubbsalen:

Någon som vet när rean drar igång ?!

Imorgon klockan 10.

Visa signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Permalänk
Medlem

Många här som inte har åldern inne för vuxenjobb som kommer att skolka från skolan?

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Många här som inte har åldern inne för vuxenjobb som kommer att skolka från skolan?

Jag är sjukskriven så här är det inga problem.

Visa signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Permalänk
Medlem

Vet inte om det svarats på tidigare i tråden, men vad händer om man lämnat in film på framkallning på Expert? Jag blir grymt besviken om mina kort är försvunna i limbo nu!!!

Visa signatur

"Jag är så gammal att jag brukade styra med piltangenterna"
StoppaCopySwede
Fraktrfitt:Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orisons:

Vet inte om det svarats på tidigare i tråden, men vad händer om man lämnat in film på framkallning på Expert? Jag blir grymt besviken om mina kort är försvunna i limbo nu!!!

Jag köper dina kort imorgon på rean!

Permalänk

Gäller andra butikers prisgarantier även vid utförsäljning eller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Många här som inte har åldern inne för vuxenjobb som kommer att skolka från skolan?

Klart ungarna ska ha gamecards!

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

Och du fick din utbildning via mjölkpaketet?

Olönsamma företag ska gå i konkurs punkt slut, allt annat rimmar inte med en marknadsekonomi. Expert hade ingen lönsam affärsmodell, högre priser och sämre service än konkurrenterna. Marknaden är bättre utan Expert då konkurrenterna har nu en möjlighet att konkurrera om Experts kundbas. Marknaden är alldeles för stor och splittrad och det finns alldeles för många nischar för ett monopol alá Umbrella Corporation. Förresten, hur skulle det se ut om Mediamarkt skulle köpa upp Intel, eller HP? Ja, det är ju inte stor idé att bedriva monopol med ockerpriser som bara ÅF då vem som helst kan starta upp ett eget företag göra samma sak fast med mindre marginaler men fortfarande lönsamt.

Vad jag har hört så går MediaMarkt kraftigt minus i Sverige, men de hämtar pengar från andra länder såsom Tyskland. Fö. så drabbar detta inte bara konsumenter med högre priser, men även arbetslösheten ökar fort och konsumenter kanske inte har råd att köpa lika mycket. alla drabbas indirekt så att säga.

Visa signatur

Intel Pentium 4. 3.8 ghz. 4 gb ram. ATI Radeon 1950 pro (512mb). Gigabyte P43-ES3G. 250 gb. Antec 900

Permalänk
Medlem

någon som exakt hur mycket rea det kommer va?

40%
50% etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cypherio:

någon som exakt hur mycket rea det kommer va?

40%
50% etc

Jag har inte hört mer än 25 % än så länge.

Visa signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Permalänk
Medlem

Har också hört 25%. Visserligen är det ju rea på allt, men 25% rea på det rekommenderade pris som inte ens Expert haft mage att ta för produkterna blir nog inte så prisvärt som folk drömmer om.
"Be careful out there"...

Permalänk
Medlem

Ja hannar priset på en del varor som de andra butikerna tar så kommer det säkert inte gå så bra.

Visa signatur

Min blogg: https://tokar86a.top - Mest fokuserad på Pokémon Sleep & Pokémon Go l Hårdvara/server`s information: https://tokar86a.top/hardware-information/

Permalänk
Medlem

På kamerasidan har de ibland varit billigast. Det var väl den delen de en gång i tiden var "experter" på, tills de sålde kompetensen till cyberphoto.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av tokar86a:

Ja hannar priset på en del varor som de andra butikerna tar så kommer det säkert inte gå så bra.

Det jag menar är att den här rean är så uppsnackad så risken finns väl att folk handlar för att de tror att det är billigt och inte hinner tänka efter. Visst lär man kunna göra klipp, men allt blir nog inte prisvärt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hastati:

Vad jag har hört så går MediaMarkt kraftigt minus i Sverige, men de hämtar pengar från andra länder såsom Tyskland. Fö. så drabbar detta inte bara konsumenter med högre priser, men även arbetslösheten ökar fort och konsumenter kanske inte har råd att köpa lika mycket. alla drabbas indirekt så att säga.

På vilket sätt har Expert bidragit till lägre priser som inte e-handeln klarat av bättre? Expert har som sagts inte tillhört prispressarna direkt och bara för dom nu är borta så stiger inte priserna just pga detta.
Först när e-handeln är borta vilket aldrig kommer ske kan du nämna högre priser, inte pga att dom i många fall dyraste aktören nu är borta. Självsannering är alltid bra så dom på obestånd/oseriösa försvinner och dom starkaste blir kvar och vi har plats för 4st, dock inte 5st aktörer.
Skyll inte inte på MM att det blir färre aktörer, skyll på dom som som faller av pinn då dom gjort nåt fel när dom inte klarar av att hänga på med acceptabla priser.
Att kunna handla lokalt har bara ett visst värde och gräns som bättre produkter lätt gör e-köp mera värt när man får enl. test bättre produkt till samma/bättre pris.
Sörjer inte Expert i Uppsala där sista butiken ändå skulle läggas ner i oktober så för deras del är det bättre att "drabbas" på detta viset än ren nedläggning och är säker på att dom anställda kommer sugas upp av övriga kedjor i stan innan lönegarantin tar slut.

EDIT:25%:ish rea blir ju ändå inte svårt att matcha för övriga med överpriserna expert haft, nästan runt ordinarie eller några procent ner tillfälligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

På vilket sätt har Expert bidragit till lägre priser som inte e-handeln klarat av bättre? Expert har som sagts inte tillhört prispressarna direkt och bara för dom nu är borta så stiger inte priserna just pga detta.
Först när e-handeln är borta vilket aldrig kommer ske kan du nämna högre priser, inte pga att dom i många fall dyraste aktören nu är borta. Självsannering är alltid bra så dom på obestånd/oseriösa försvinner och dom starkaste blir kvar och vi har plats för 4st, dock inte 5st aktörer.
Skyll inte inte på MM att det blir färre aktörer, skyll på dom som som faller av pinn då dom gjort nåt fel när dom inte klarar av att hänga på med acceptabla priser.
Att kunna handla lokalt har bara ett visst värde och gräns som bättre produkter lätt gör e-köp mera värt när man får enl. test bättre produkt till samma/bättre pris.
Sörjer inte Expert i Uppsala där sista butiken ändå skulle läggas ner i oktober så för deras del är det bättre att "drabbas" på detta viset än ren nedläggning och är säker på att dom anställda kommer sugas upp av övriga kedjor i stan innan lönegarantin tar slut.

EDIT:25%:ish rea blir ju ändå inte svårt att matcha för övriga med överpriserna expert haft, nästan runt ordinarie eller några procent ner tillfälligt.

Inte stiger priserna för att Expert försvinner, men när Mediamarkt är klara med sin strategi at konkurrera ut alla andra så kan de ju höja priserna. Om de lyckas med det är ju svårt att säga nu, men redan förra året spekulerades det i att Siba skulle bli nästa KK efter OnOff så jag misstänker att de fortfarande har det knapert.

Om MM gör stora förluster i Sverige (vilket jag också hört) så kan du väl iaf knappast påstå att priserna är "acceptabla". Om det inte går att göra vinst på sin försäljning så är de ju knappast acceptabla för affären, även om jag ler hela vägen till kassan på MM. Jag vill också handla billigt, men det är tråkigt när marknaden utarmas på detta sätt (trots att marknaden än så länge antagligen är överetablerad). I förlängningen hotar högre priser, för än sålänge är det många som inte ser e-handel som alternativ när de ska köpa "dyra" hemelektronikprylar.

Permalänk

Tror ni de tar kort eller det är chash som gäller ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iceman71:

Inte stiger priserna för att Expert försvinner, men när Mediamarkt är klara med sin strategi at konkurrera ut alla andra så kan de ju höja priserna. Om de lyckas med det är ju svårt att säga nu, men redan förra året spekulerades det i att Siba skulle bli nästa KK efter OnOff så jag misstänker att de fortfarande har det knapert.

Om MM gör stora förluster i Sverige (vilket jag också hört) så kan du väl iaf knappast påstå att priserna är "acceptabla". Om det inte går att göra vinst på sin försäljning så är de ju knappast acceptabla för affären, även om jag ler hela vägen till kassan på MM. Jag vill också handla billigt, men det är tråkigt när marknaden utarmas på detta sätt (trots att marknaden än så länge antagligen är överetablerad). I förlängningen hotar högre priser, för än sålänge är det många som inte ser e-handel som alternativ när de ska köpa "dyra" hemelektronikprylar.

Med acceptabelt pris menar jag ur konsumentets synvinkel, inte butikens som mer än gärna ser överpriser så deras marginal är mer än tillräcklig och jag ser hellre stora inköp, få/inga fysiska butiker i dyra centrumkärnor för lägre omkostnader i form av lokaler och personal så priser kan hållas på rimlig nivå på vanlig elektronik.
Ingen av dom apparater jag köpt är billigast i sin klass, däremot dom bästa och ingen har sålts i ladorna då dessa modeller inte skulle löna sig för dom att sälja då svensson bara tittar på priset och går efter devisen "billigt är gott" och köper en 46"LED för 3000kr trotts urusel bildkvalitet när en 50" plasma för 9000kr kör över föregående på alla områden utom priset. Skulle någon av dom apparater jag har hittat ut till dessa kedjor skulle dom kostat minst 5000kr mer pga att dom inte säljer tonvis med dessa eller är dragplåster så personligen bryry jag mig inte om priset på 10 års sikt ökar 10% pga detta då denna brachen behöver en självsannering lite då och då.
Ser inget värde med 25 olika LED 46" av samma tillverkare på samma lada( lite överdrivet men ändå sant) när det räcker med nån inropare, nån enstaka mellanmodell samt top-of-the-line för att täcka hela behovet istället för hela raddan där man har 85% kvar längre än vad som är kostnadsmässigt motiverat på lager då alla skall ha inroparen pga priset och dom medvetna kunderna köper den där det finns kvalificerad personal och testmaskiner inte uppkopplade med skosnören till animerad film där skräp ser bra ut och en ickeanimerad referensfilm hade skiljt billigt skräp från kvalitet men blottat affärsmodellen att sälja billigt skräp ännu billigare allt för tydligt.

Permalänk
Skrivet av Iceman71:

Det jag menar är att den här rean är så uppsnackad så risken finns väl att folk handlar för att de tror att det är billigt och inte hinner tänka efter. Visst lär man kunna göra klipp, men allt blir nog inte prisvärt.

Jo det blir det definitivt.. Tror du på allvar att dom ligger så mycket högre ? Patetiskt att läsa alla dessa kommentarer som hurrar för nedläggning!

Äckliga människor som gottar sig i misär!

Visa signatur

Fractal Define Design R03, Intel 2500K, 16GB DDR3 1600MHz, GIGABYTE PH-67-DS3-B3, GIGABYTE 6950 1GB. PAOW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gamers:

På vilket sätt har Expert bidragit till lägre priser som inte e-handeln klarat av bättre? Expert har som sagts inte tillhört prispressarna direkt och bara för dom nu är borta så stiger inte priserna just pga detta.
Först när e-handeln är borta vilket aldrig kommer ske kan du nämna högre priser, inte pga att dom i många fall dyraste aktören nu är borta. Självsannering är alltid bra så dom på obestånd/oseriösa försvinner och dom starkaste blir kvar och vi har plats för 4st, dock inte 5st aktörer.
Skyll inte inte på MM att det blir färre aktörer, skyll på dom som som faller av pinn då dom gjort nåt fel när dom inte klarar av att hänga på med acceptabla priser.
Att kunna handla lokalt har bara ett visst värde och gräns som bättre produkter lätt gör e-köp mera värt när man får enl. test bättre produkt till samma/bättre pris.
Sörjer inte Expert i Uppsala där sista butiken ändå skulle läggas ner i oktober så för deras del är det bättre att "drabbas" på detta viset än ren nedläggning och är säker på att dom anställda kommer sugas upp av övriga kedjor i stan innan lönegarantin tar slut.

EDIT:25%:ish rea blir ju ändå inte svårt att matcha för övriga med överpriserna expert haft, nästan runt ordinarie eller några procent ner tillfälligt.

Jag skrev att jag hade hört det. Det sa en säljare på MM i Växjö. Expert och Power uppfattade jag som de dyraste företagen. Priserna kommer förmodligen inte att stiga, men jag är tveksam till sänkning. Jag tror att våran generation är mer teknisk kunnig då vi många av oss har kunskaper om hur en dator byggs ihop osv. Marknaden på färdigbyggt känns mättad och det kan leda till raseri och drastiska drag (såsom Siba har gjort). MM och Siba. Elgiganten säljer ju annat också men då folk kan mer så går de till en TV handlare, en datorbutik Ala Komplett, inet mm. (och de säljer ju även annat också) Det är billigare att ha näthandel än fysiska butiker. Det enda jag sörjer med Onoff och Expert är att arbetslösheten stiger.

Visa signatur

Intel Pentium 4. 3.8 ghz. 4 gb ram. ATI Radeon 1950 pro (512mb). Gigabyte P43-ES3G. 250 gb. Antec 900

Permalänk
Medlem

Nån som vet när de har utförsäljning? Hörde nåt om imorrn men vet ej säkert..

Visa signatur

Laddar upp lite spelvideos på Youtube
Livestreamar ibland på Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceder_78:

Nån som vet när de har utförsäljning? Hörde nåt om imorrn men vet ej säkert..

Skön att man inte ens bemödar sig kolla en sida bakåt i tråden.

Varför sitter folk ens på forum? ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Skön att man inte ens bemödar sig kolla en sida bakåt i tråden.

Varför sitter folk ens på forum? ^^

Håller helt och hållet med. Sen verkar det som om personen du citerade inte läser nyheterna alls. Såtr ju överallt på alla dom större nyhetstidningarnas resp. hemsidor ...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem

25% på Ljud och Bild
25% på Vitvaror
15% på Data
30% på Småel
50% på tillbehör

https://www.flashback.org/p39430583#p39430583

Visa signatur

ASUS ZenBook UX32VD | Intel i7 Mobile 3517u | Full HD 13,3" GeForce GT 620M | RAM 6GB | HDD/SSD 500GB/24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobinush:

25% på Ljud och Bild
25% på Vitvaror
15% på Data
30% på Småel
50% på tillbehör

https://www.flashback.org/p39430583#p39430583

Det där gällde Skövde-butiken. Hoppas det är bättre i Stockholm ...

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB