Samsung Galaxy S III uppdateras med Android 4.1 "Jelly Bean"

Permalänk

aja nu fattas bara en s3a i handen =3

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Skillnaden är minimal.

Den är faktiskt större än vad du tror.
Stora ändringar i webläsaren (default läsaren i 4.1 ÄGER, se dock till att aktivera "quick controls" i Settings->Labs) och i musik appen tycker jag är underbart.
Det och en mängd uppdaterade animationer och utseenden gör användandet väldigt behagligt.
Sedan lägger de även till Google Now som är en lite kul grej.

Permalänk
Skrivet av zeg:

Samsung är en av dom första som uppdaterar till jb. Så förstår inte hur folk kan klaga på att dom är långsamma. Vad jag vet är det bara Nexus enheter och ett par få surfplattor som fått det.
Men jag förstår inte varför detta blir en nyhet på sweclockers och uppdateringen i sig är inte så speciellt märkvärdig heller. Skillnaden är minimal.

Project butter och Google Now är rätt så stora grejer. Skillnaden är verkligen inte minimal mellan ICS och JB.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk

Till alla som är så extremt sugna på JB; varför har ni inte flashat en custom ROM? Finns ju flera stycken både för SGS3, HOX mm. Självklart är det ju skönt att få en officiell release också eftersom alla nuvarande JB ROMs är portade från de enheter som redan har JB.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av flaxehytt:

Till alla som är så extremt sugna på JB; varför har ni inte flashat en custom ROM? Finns ju flera stycken både för SGS3, HOX mm. Självklart är det ju skönt att få en officiell release också eftersom alla nuvarande JB ROMs är portade från de enheter som redan har JB.

Just därför väntar jag med att uppdatera. Föredrar JB via KIES även om det sm du säger finns många portar och är säkert mycket mer optimerade och flyter på som smör i bangkok

Permalänk
Avstängd
Skrivet av combatzone:

själv har man haft 4.1 sen i juli

Yepp, samma här. Nexusägare

Permalänk
Skrivet av flaxehytt:

Till alla som är så extremt sugna på JB; varför har ni inte flashat en custom ROM? Finns ju flera stycken både för SGS3, HOX mm. Självklart är det ju skönt att få en officiell release också eftersom alla nuvarande JB ROMs är portade från de enheter som redan har JB.

Det är inte alla som har kunskapen eller orken att göra det. Själv kan jag bara flasha en buggig hackfest än så länge, men jag äger ingen S3.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

detta är helt klart en dålig sak med android. Tar ett halvår för tillverkarna att få tummen ur och fixa uppdateringen...om dom ens fixar uppdateringen till din modell

Permalänk
Skrivet av KiXeR:

Är nog sista gången jag köper en "samsung" eller någon annan brandad telefon. Nexus nästa för min del iaf om det blir Android igen, det återstår att se.

Jag tänkte detsamma efter uppdateringsfiaskot med SGS I, så jag köpte mig en Galaxy Nexus. Vad Samsung glömde nämna var att väldigt många enheter var hemligt "brandade", så googles uppdateringar aldrig nådde fram. Istället fick man vänta ca 4 månader extra på att Samsung skulle skicka den med cykelbudet från korea...
Det blir troligtvis inga fler Samsungprodukter inköpta i detta hushållet om de inte tar sig i kragen med det här

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5, GeForce GTX 570, 8 GB DDR3, Intel SSD 510 120GB, Linux Mint

Permalänk
Avstängd

"uppdateringen finns tillgänglig genom Samsungs mjukvara Kies", alltså Samsungs motsvarighet till iTunes som fungerar en tiondel så bra som iTunes...i bästa fall

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

Jag har en S3 och visst är det kul att JB äntligen kommer men även jag tycker det känns som lite nyhetstorka här på swec. Detta är inte en väldigt passande nyhet på denna sidan kan jag tycka. Men jag kan väll även tycka att det var roligare att den kom upp här än att det inte hade hänt någonting alls.

Någon sa att S3 är "high end" men om man ska ta med allting som är "high end" och som har en dator i sig så kan omfånget bli ganska stort.
Jag vill ha fler PC-orienterade nyheter och recensioner.

Swec för mig handlar mycket om prestanda... (vilket är ett vidare begrepp än FPS...) och då främst inom PC-ramen

Tex så var det väldigt längesen jag såg ett test vad ljudkort gör för prestandan i spel tex. Enligt ett gammalt tomshardwaretest kunde ett bra ljudkort ge så mycket som 13% mer prestanda i spel med ganska mycket ljudgodis. Detta var som sagt väldigt längesen ( flera år sen) Vad har hänt på den fronten?

Det är inte bara jag som tycker att det har blivit lite slappt på redaktionen. Det har nämnts i fredagspalenen (<3<3<3) att det finns så mycket moderkort där ute! ...Och därför ger man NÄSTAN upp ett försök att testa några? Har det inte hänt en del på kylarmarknaden det senaste året? Har det inte hänt någonting med nätverkskorten på hur länge som helst? ( Folk klagar på höga ms när de spelar online. Kan byte av en router och ett nätverkskort göra något åt det?) (denna prestanda kanske till och med är viktigare än att maximera antalet bilder per sekund i BF3)

flame on

Permalänk
Skrivet av Dj_Xearo:

Yepp, samma här. Nexusägare

Same

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk

Kul för dom med S3an dock jävligt förbannad och besviken på samsung när det fortfarande är android 2.3.2 på min Galaxy S2 LTE

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i5-2500K Processor 4,7Ghz Moderkort: GIGABYTE Z77X-D3H Internminne: Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE Grafikkort: XFX HD6950 2048MB Dual Fan OC System Disk: Corsair SSD Force 3, 120GB Hårddisk: 2x Seagate 320 GB Chassi: Corsair 650D Nätagg: Fractal Design Newton R2, 650W 80+ Modulär Operativsystem: Windows 7 Ultimate 64-bit Tangentbord: Logitech G15 V1 Mus: Steelseries Ikari Laser Headset: Soundblaster omega3 wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

detta är helt klart en dålig sak med android. Tar ett halvår för tillverkarna att få tummen ur och fixa uppdateringen...om dom ens fixar uppdateringen till din modell

Halvår? Dom flesta tillverkarna slänger ut dom innom ett kvartal till sina nyare telefoner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Halvår? Dom flesta tillverkarna slänger ut dom innom ett kvartal till sina nyare telefoner.

Galaxy S3 släpptes i maj. 4.1 släpptes i juli och kommer till s3 i oktober. Ok halvår var lite att ta i men 3 månader är inte speciellt snabbt.
Hur lång tid tar det innan en lite äldre telefon får uppdateringen då? En som inte är hela androids flaggskepp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Galaxy S3 släpptes i maj. 4.1 släpptes i juli och kommer till s3 i oktober. Ok halvår var lite att ta i men 3 månader är inte speciellt snabbt.
Hur lång tid tar det innan en lite äldre telefon får uppdateringen då? En som inte är hela androids flaggskepp.

Fast så är det väl med "alla".

När jag hade iphone och ios4 släpptes så fick inte 3g multitasking. SIRI som var en av de stora nyheterna (om man bortser från androids notifikations fält) i ios5 kom bara till 4S.
Nuvarande wp7 lurar går inte att uppdatera till wp8.
Ett par år gamla androidlurar får nog inte senaste versionen officiellt.
Utbudet är ju väldigt brett på androidfronten. S2 t.ex ska väl få JB i slutet på okt/början av nov? O den har väl snart 1,5år på nacken.

Permalänk
Avstängd

Får inte HoX detta?! Eller måste man roota luren då om man sitter med en HTC One X!?

Edit: Jag sitter med Sense 4,1

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Får inte HoX detta?! Eller måste man roota luren då om man sitter med en HTC One X!?

Edit: Jag sitter med Sense 4,1

http://www.swedroid.se/jelly-bean-for-htc-one-x-rullas-ut-i-o...

Permalänk
Avstängd

Ty champ!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Äntligen fick jag OTA updaten från samsung på min nexus. Helt absurt att samsung hanterar hälften av telefonerna, och inte på ett bra vis heller om de ska krångla såhär.

Kan säga att JB fungerar BUTTER SMOOTH. Sjukt nöjd, telefonen startar upp snabbare också och verkar stabilare.

Visa signatur

Alienware 17 | i7-4800MQ | 16GB RAM | GTX 780M 4GB | Raid0 Intel 330 SATA 3.0 SSD 120(x2) GB | WD 2TB SATA 3.0 | Razer Ouroboros | Razer DeathStalker | Razer Goliathus Speed | Benq 27" 4ms 80Hz

Permalänk

Gief!

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

vafanken? tar det en månad för dem o "skeppa" hit en mjukvara?, vadå...cyklar dem hit den med ett usb minne? ^^

Haha!

Visa signatur

ASUS Maximus Gene V -//- Intel Core i5 3570K 4,2GHz -//- 24GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz
ASUS Geforce GTX 970 STRIX -//- 256+128GB ADATA SSD / 3+2TB WD Black -//- Silverstone Temjin TJ08

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpiritual:

Kan tänka mig att en del tycker det är extremt upphetsande att få en uppdatering till sin mobiltelefon, men det finns faktiskt sidor som tex swedroid som är fokuserade på just android som är till för de som blir upphetsade av detta och låt Sweclockers vara till för oss som blir extremt upphetsade (nåja) av hårdvara/datorer/mjukvara.

Himla klagande på dig, vaknat på fel sida denna veckan eller?
Klicka inte på nyheten om du inte vill läsa den, eller är det för svårt för dig kanske?

Visa signatur

ASUS Maximus Gene V -//- Intel Core i5 3570K 4,2GHz -//- 24GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz
ASUS Geforce GTX 970 STRIX -//- 256+128GB ADATA SSD / 3+2TB WD Black -//- Silverstone Temjin TJ08

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

Galaxy S3 släpptes i maj. 4.1 släpptes i juli och kommer till s3 i oktober. Ok halvår var lite att ta i men 3 månader är inte speciellt snabbt.
Hur lång tid tar det innan en lite äldre telefon får uppdateringen då? En som inte är hela androids flaggskepp.

Som nedanstående skrev så är detta faktist något som händer med ALLA tillverkerare av mobiltelefoner, dom enda telefonerna som faktist får uppdateringar direkt när dom släpps är nexus enheterna. Sedan är inte Galaxy s3 androids flaggskepp utan det är samsungs flaggskepp, androids flaggskepp är alltid nexus enheterna.

Permalänk
Medlem

Tycker det är dags för Sony att öka takten och släppa 4.1 till Xperia S!

Permalänk
Medlem

Fick den officiella versionen av Samsung idag, ser och känns riktigt bra!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

detta är helt klart en dålig sak med android. Tar ett halvår för tillverkarna att få tummen ur och fixa uppdateringen...om dom ens fixar uppdateringen till din modell

Det kan man ju inte skylla på OSet då det är tillverkan av just din telefon som lägger in sina saker/vägrar ge ut det så snabbt som det är färdigt och dom frå det till deras kontor.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

Gillar ändå Iphone bättre

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jag övergav min Iphone för att testa på något nytt. Det stod mellan Lumia 920 och Galaxy S3, och till slut så fick det bli en S3. En av dom punkter där jag anser att Android ligger efter och där telefontillverkarna verkligen måste skärpa till sig ordenligt är just det här. JB har funnits ute ett bra tag nu, men lik förbannat är dom största telefonerna fortfarande utan. Det ska inte behöva vara en lotteridragning över i fall ens telefon kommer eller inte kommer uppdateras. Uppfyller telefonen systemkraven så ska det vara en rättighet som konsument att få den senaste uppdateringen.

Om tillverkarna bara kunde skita i att lägga in sina egna versionen med en massa bloatware så skulle Android ha ett mycket bättre rykte. Jag tycker min Nexus 7 fungerar mycket bättre och smidigare än S3an. Jag har funderat på att lägga in Cyanogenmod 10, men av det jag har hört så är det fortfarande lite buggigt.

Håller med dig att det de bör bättra sig på att skicka ut nya versioner. Dock så kan jag förstå att det ibland kan ta lite tid för att man ska testa versionen så att den fungerar bra på just den enheten. Nexus däremot ska ju få uppdateringar direkt. När det gäller bloatware så tycker jag inte att tillverkarna brukar slänga in mycket, däremot operatörerna. För mig (har en S2 från Tre) så är det operatören som slängt in en del skräp program inte tillverkaren (Samsung). Brukar bara slängan in alla i en mapp så det stör inte extremt mycket men ändå lite irriterande. Hittade nyligen ett sätt att inaktivera några av dem utan att roota ;).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kranis:

Håller med dig att det de bör bättra sig på att skicka ut nya versioner. Dock så kan jag förstå att det ibland kan ta lite tid för att man ska testa versionen så att den fungerar bra på just den enheten. Nexus däremot ska ju få uppdateringar direkt. När det gäller bloatware så tycker jag inte att tillverkarna brukar slänga in mycket, däremot operatörerna. För mig (har en S2 från Tre) så är det operatören som slängt in en del skräp program inte tillverkaren (Samsung). Brukar bara slängan in alla i en mapp så det stör inte extremt mycket men ändå lite irriterande. Hittade nyligen ett sätt att inaktivera några av dem utan att roota ;).

Går du in på inställningar och programhanteraren så kan du deaktivera program där, och avinstallera dom helt också. Jag har tagit bort i stort sätt alla program som är Samsungs egna, t.ex. S Voice, S Memo och ChatON m.m., sen om man känner för att installera dom igen så är det ju bara att gå in i programhanteraren igen.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi