Permalänk

Pov gf3 ti200 R.I.P

Hmm, använde zalman epoxy kylpasta för att fästa flänsarna på mitt Pov gf3 ti200 med 4ns minnen. Fick kortet att bara ta 550 mhz på minnena nämligen, och nu när jag startar datorn så ser det helt mysko ut. Flerfärgade ränder över hela skärmen, har tagit bort flänsarna och gjort rent men det funkar i allafal inte.

Sedan slocknade det helt efter ett tag nu när jag tittade sist, går inte att få något liv ur det alls.

Har beställt ett Pov gf4 ti4200se med 64mb 3.3ns minnen på datorbutiken för 1399:-

Visst 128mb är bättre, men jag var ju faktiskt nöjd med minna 64mb på gf3:an så det gör inget. Sedan så är 128mb mycket dyrare, vill också kunna klocka lite extra eftersom jag har det som hobby.

Några tipps på vad man gör med ett icke fungerande GF3?

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk
Medlem

man kör en "kast me litet grafikkort" alltid lika kul

Visa signatur

E

Permalänk

Snyft, det kan jag ju inte göra. Det var ju detta kort som tog mig enda fram till 9706 3dmark poäng.

Kanske man ska dränka det i diskmedel över natten... bara för skoj skull

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk
Medlem

Hm, exakt samma sak hände mig innan (med samma kort).. men jag bootade om och då funkade det som vanligt.. ibland händer det flera gånger i rad.. har ingen aning om vad det är, men ditt kort behöver inte vara paj eftersom jag lyckades få det att funka som vanligt igen, vet dock inte hur.

Permalänk
Medlem

Hmm, "bara" 550Mhz på minnet, de går ju i 400 normalt, så skulle nog säga att du klockade sönder minnet, tror nog du ökade lite väl mycket. såg du förresten inga grfikavvikelser innan, eller var det typ 549Mhz helt ok, och 550 krach, man brukar ju kunna se lite i förväg då det börjar bli lite avvikelser, och då kan man ju sänka lite.
Råkade själv ut för nåt liknande med mitt gamla "TNT2 Ultra gamer", drog upp minnet lite väl mycket nån gång, och skärmen blev full av gröna linjer, samt att man såg polygonerna som 3d saker var uppbyggda av ;).
stängde snabbt av, trodde jag hade förstört nåt för gott, startade om, men då var det helt ok. Kanske ska tillägga att minneschippen var brännheta (finns inga minneskylare på det kortet).

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

brukar inte va så stor chans att man bränner seker på gpun (brukar hänga sig och sen är allt normal) kan ju kör mitt pov i 580mzh i spel hänger sig dock i nature testet i 3dmark.. men jag har suttit och lirat gta3 i 6 timmar me 580mzh helt stablit (inga grafikbuggar)
von satas: troligen råkade du har sönder någon krets på kortet .. kan va en lite skråma bara för att den inte ska funka

Visa signatur

E

Permalänk
Medlem

hörru... du får 150 svart för det, se bara till att det inte ser keff ut dvs repor, pata etc

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
hörru... du får 150 svart för det, se bara till att det inte ser keff ut dvs repor, pata etc

que, nja jag behåller det så att jag kan sörja över det.
Ska förövrigt ta och sätta minnes flänsarna på mitt nya GF4 kort, fläkten ska till ett gammalt TNT2 ultra som min bror har då hans fläkt stannat.

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk

du råkade inte kortsluta det nånstans med flänsarna ?
kan tänka mej att det vore ganks lätt hänt...

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von SataS

que, nja jag behåller det så att jag kan sörja över det.
Ska förövrigt ta och sätta minnes flänsarna på mitt nya GF4 kort, fläkten ska till ett gammalt TNT2 ultra som min bror har då hans fläkt stannat.

Fan jag vill ha det ändå, sammlar på olika grafikkort snelllllaaa ta du fläktarna och flänsarna fast ge mig pcbt... sneellllaa... *snyft*

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot

Fan jag vill ha det ändå, sammlar på olika grafikkort snelllllaaa ta du fläktarna och flänsarna fast ge mig pcbt... sneellllaa... *snyft*

Maila mig istället så fixar vi det det.

Jonsjo@linux.nu

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk
Medlem

Jag körde mitt PoV Ti200 (64Mb) i 258/555 i 3dmark.
http://service.madonion.com/compare?2k1=5105383

Jaja. Jag ska låsa upp prollen hehe...
DD GF3 vattenkylning. Jag har inte testat högre. Inga grafikfel vad jag kunde se.

//pHr33

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Von SataS

que, nja jag behåller det så att jag kan sörja över det.
Ska förövrigt ta och sätta minnes flänsarna på mitt nya GF4 kort, fläkten ska till ett gammalt TNT2 ultra som min bror har då hans fläkt stannat.

Borde du inte ge fan i det med tanke på vad som hände sist du trixade med flänsarna...

Permalänk

varför? bara för att det sketsig en gång?

så kan man ju inte tänka, såklart att jag ska sätta flänsar på minnena. Måste bara vara mer försiktig denna gång.

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk
Medlem

Fick också en massa skumma pixlar med olika färger när jag limmat på flänsar på mitt gf2. Men sen såg jag att det hade kommit pyttelite lim på pinnarna till minnena. Så jag skapade bort det med en nål, kortet fungerade normalt sen.

Permalänk
Medlem

jag kan inte köra mitt ti200 i högre än 225/475 utan att ändra på kylningen. å jag vill klocka mer kan man sätta nånn fläns på minnena som man kan ta bort senare? för det är nämligen en hem pc från pappas jobb som ska tillbaks om 2 1/2 år.

Visa signatur

Intel i7 5820k @4Ghz || ASRock x99m killer || Gigabyte RTX 2080 || Crucial DDR4 16gb @2600mhz || Noctua NH-D15 || Samsung 840 Evo 500gb

Permalänk
Medlem

Tror nog ni kan köpa ut den där för en hundring om 2½ år

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Det kan du nog göra med rd9700 också.

Visa signatur

Nuclear Winter