Konvertera AVI-film för iTunes

Permalänk
Medlem

Konvertera AVI-film för iTunes

Hej

Har för länge sedan rippat alla mina DVD-filmer till AVI-format för att slippa hålla på att fippla med DVD-skivor. Nu vill jag lägga över en av dem till min Windows Phone och det enda sättet är att synka dem via iTunes (ironisk nog).

Men vad kan jag använda för program för att konvertera dem? De program jag testat har alla hävdat att de är gratis tills de är installerade och kräver då att man köper dem.

Så vad finns det för bra gratisprogram där ute?

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk

Handbrake kan jag rekommendera

Visa signatur

Arbetsstation: Macbook Pro Retina 15", Core i7 2,6 GHz, 16 GB RAM, 512 GB SSD
NAS: Synology 1812+ har numera ersatt min filserver
Blog: http://www.nickebo.net/
Twitter: @linuxprofessor
Övrigt: Linux/UNIX/OpenVMS, ZFS, lagring och systemövervakning

Permalänk
Medlem

Precis som ovan rekommenderar jag Handbrake men också Any Video Converter väldigt starkt! Grymt program där allting är löjligt enkelt och dessutom har det CUDA-accelerering:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Tackar! Handbrake funkar utmärkt!

Tack även för avc, den kan komma till användning när jag ska konvertera till andra format.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Subler om du vill tagga dina filmer. Taggar skapade av Subler kändes igen av min Windows Phone, till skillnad från när jag ändrade i iTunes. Antar att det beror på att Subler ändrar själva filen.

Men varför rippa till avi, blir det inte en väldans kvalitetsförlust då? Bättre med moderna format som mkv och mp4 (med x264).