Tröttnat på SC2 mer och mer

Permalänk
Medlem

Tröttnat på SC2 mer och mer

Var hälsade!
Skulle försöka mig på lite SC2 nu när jag inte har så mycket läxor i skolan, gjort klart de mesta.
Men det känns bara som att man gör exakt samma sak varje match, är inte alls lika kul som de var förut.

Det jag gillar mest med SC2 är väl communityn

Några tips för hur man kan få tillbaka spelglädjen? Eller är de bar att starta Dota 2 och vinka hejdå till SC2?

Peace!

Permalänk

Spela Arcade!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Var hälsade!
Skulle försöka mig på lite SC2 nu när jag inte har så mycket läxor i skolan, gjort klart de mesta.
Men det känns bara som att man gör exakt samma sak varje match, är inte alls lika kul som de var förut.

Det jag gillar mest med SC2 är väl communityn

Några tips för hur man kan få tillbaka spelglädjen? Eller är de bar att starta Dota 2 och vinka hejdå till SC2?

Peace!

Kommer ny expansion snart till SC2. Antingen väntar du på expansionen eller spelar andra rts spel som finns.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Kommer ny expansion snart till SC2. Antingen väntar du på expansionen eller spelar andra rts spel som finns.

Joo, har väntat på HOTS länge, tills nu..
Får väl antagligen spela Dota 2 istället "(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Joo, har väntat på HOTS länge, tills nu..
Får väl antagligen spela Dota 2 istället "(

Dota 2 är kul! ingen anledning till att vara ledsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schtock:

Dota 2 är kul! ingen anledning till att vara ledsen

Älskar spelet, grymt skönt att lira!
Dock är de la mest för att jag är den enda av mina vänner som spelar det.
Sen har ju SC2 en skön community med!

Känns som att dota har en likadan community som lol!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Älskar spelet, grymt skönt att lira!
Dock är de la mest för att jag är den enda av mina vänner som spelar det.
Sen har ju SC2 en skön community med!

Känns som att dota har en likadan community som lol!

lira lite med mig då! Samma namn som här Annars får man ha lite tålamod, om du är tillräckligt öppen för nya kontakter så kommer du säkert hitta några andra sköna lirare.. Kanske en del tålamod då, som du säger, det finns en viss tråkig jargong

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schtock:

lira lite med mig då! Samma namn som här Annars får man ha lite tålamod, om du är tillräckligt öppen för nya kontakter så kommer du säkert hitta några andra sköna lirare.. Kanske en del tålamod då, som du säger, det finns en viss tråkig jargong

Är du "FoShizzle!?" ?
Det var samma bild som på SweC och Steam iaf!
Heter The Joker

Permalänk
Medlem

Helt sjukt vad obalanserat hots är. Så det spelet lär vi få vänta på.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Är du "FoShizzle!?" ?
Det var samma bild som på SweC och Steam iaf!
Heter The Joker

Har du testat köra alla raser, det vill säga på allvar försökt kunna all micro/macro per ras?
Har du testat köra 1v1 eller 2v2 - det är stor skillnad med att köra detta?

Permalänk
Skrivet av Andreas_SyntaX:

Älskar spelet, grymt skönt att lira!
Dock är de la mest för att jag är den enda av mina vänner som spelar det.
Sen har ju SC2 en skön community med!

Känns som att dota har en likadan community som lol!

Har själv försökt Dota 2 men slås av hur tråkigt det är. Tycker att TB summerar det rätt bra att man inte bryr sig om motståndarna första 20 minuterna och när man väl möter dem inser man att man har kommit mycket längre eller ligger långt efter.

Att klaga på att man gör samma sak i SC2 är väl lite sådär när Dota ändå går ut på att denya/last hitta creep under de första 20 minutrarna typ.

När det gäller SC2 sååå... för att öka variationen i dina games kan du ju:

  • Cheesa

  • Lära dig nya build orders

  • Byta ras

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Har du testat köra alla raser, det vill säga på allvar försökt kunna all micro/macro per ras?
Har du testat köra 1v1 eller 2v2 - det är stor skillnad med att köra detta?

Haha, jo. Har ju sammanlagt 3500 matcher spelade.
Dock aldrig försökt bli bra på grund av skolan.

Permalänk
Medlem

I BW körde jag bara custom maps mest hela tiden. Samma här i Sc2, körde dom två första omgångarna och fick hyfsade placeringar, men det är i arcade det stora nöjet med det här spelet finns

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk

Starta dota 2. SC2 blir löjligt repetitivt att träna på, att nöta samma build orders och adjusta dem tröttnade jag på ganska rejält, lirar dota 2 nu och har inte tröttnat en sekund.

/före detta stort sc2-fan, legat i masters med t+z, följt turneringar och streams tills jag verkligen tröttnade

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Starta dota 2. SC2 blir löjligt repetitivt att träna på, att nöta samma build orders och adjusta dem tröttnade jag på ganska rejält, lirar dota 2 nu och har inte tröttnat en sekund.

/före detta stort sc2-fan, legat i masters med t+z, följt turneringar och streams tills jag verkligen tröttnade

Intressant, ja kan känna att det är rätt jobbigt ibland. Men jag har ändå motivation att försöka ta mig till masters. Jag började spela rätt sent också så kanske är därför också typ april 2012. Men det är väll naturligt att man tröttnar.. Dock tycker jag att det kommer och går med RTS.. I wc3 tex hade jag perioder jag tröttnat. Sen kom jag tillbaka till det efter ett tag.

Sc2 behöver verkligen att HOTS blir bra.

Permalänk
Medlem

[QUOTE=Son of Qwerty;12781322]Har själv försökt Dota 2 men slås av hur tråkigt det är. Tycker att TB summerar det rätt bra att man inte bryr sig om motståndarna första 20 minuterna och när man väl möter dem inser man att man har kommit mycket längre eller ligger långt efter.

Att klaga på att man gör samma sak i SC2 är väl lite sådär när Dota ändå går ut på att denya/last hitta creep under de första 20 minutrarna typ.

När det gäller SC2 sååå... för att öka variationen i dina games kan du ju:

  • Cheesa

  • Lära dig nya build orders

  • Byta ras

[/QUOTE]

Måste säga att byta ras är ett väldigt roligt sätt att spela spelet, har tänkt byta till random i HOTS för att få så mycket variation som möjligt!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Måste passa på att tacka Schtock som hjälpt mig med Dota 2!
Grunderna t.ex!

Permalänk

Variera dig så mycket du kan, spela som Random, testa alla raser, spela både lagspel och singelspel. Lite arcade här o var så ska du se att det löser sig

Visa signatur

ASUS GTX 780 SLI | i5 2500k 4.6 GHz | 8 GB 1333 RAM | NZXT Phantom 410 | ASUS P8Z68 V-PRO/GEN3 Moderkort | 500 GB Caviar Green Drive | 250 GB 840 SSD │
Windows 8.1 | Supernova 850W G2 |
My wife for hire

Permalänk
Medlem

Om du vill ha mer rage i ditt spelande är HoN att rekomendera ;).

Visa signatur

|| T420 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av slurf:

Om du vill ha mer rage i ditt spelande är HoN att rekomendera ;).

Hahaha! <3

Permalänk

Inväntar själv hots och praccar lite nu för att komma lite iform igen tills det kommer, jag inväntar hellre blizzard dota än dota2. Men annars tycker jag ändå dom lyckats riktigt bra med Sc2 i fun factor.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Grejen med Starcraft är att det är ett så komplext spel att det typ, i alla fall för mig inte blir "tråkigt" som ett vanligt spel. Jag tycker att det är fruktansvärt kul att gå in i ett game och få lite fina micro battles, herassa, dra lite längre games. Det finns så mycket man kan göra i spelet.

Det är bara vad jag tycker dock och jag vet att Starcraft inte är ett spel som tilltalar alla och det är väldigt lätt att tröttna på det om man inte faktiskt gillar den sortens spel. En sak vet jag dock och det är att det blir väldigt mycket roligare så fort du kommer upp i liga och blir lite bättre. Du kanske skulle testa och spela lite och se hur det känns när du blir lite bättre?

Edit: En till sak som jag och mina polare brukar göra är att sätta upp lite små tuneringar mot varandra och slåss om vem som är bäst. Bara för att hålla igång och få alla att träna, men för att göra det så måste du ha polare som faktiskt spelar spelet.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync