Nintendos president "unboxar" Wii U

Permalänk

HAHA! Låter ungefär som finnländska!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 3570K @ 4.4 GHz RAM: Corsair Vengence 8,00 GB 1600MHzm MB: ASUSTeK P8Z77-V LX2 GPU: MSI 970 Gaming 4GB HDD: WD Caviar Blue 1TB SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: Corsair VX 550W Chassi Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Konsolerna är på den sista generationen....Telefonerna ersätter konsolerna med rask takt...

Redan nu så kan man jämföra min HoX Tegra 3 spel med 360/ps3's grafik...och jag har bättre flyt på min telefon än vad konsolerna ger när jag kopplar den till teven

Nu har du drabbats av mytomani här. Telefonerna närmar sig i styrka men tegra 3 är fortfarande än bra bit från konsolerna. Telefoner kommer inte ersätta konsoler i första taget heller. Om de ska göra det så behöver de dels få mycket bättre prestanda och sen kontroller också. Kan de ersätta i framtiden? Det tror jag men jag tror även att konsolerna har åtminstone en generation till.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Konsolerna är på den sista generationen....Telefonerna ersätter konsolerna med rask takt...

Redan nu så kan man jämföra min HoX Tegra 3 spel med 360/ps3's grafik...och jag har bättre flyt på min telefon än vad konsolerna ger när jag kopplar den till teven

Tänka sig att teknologi från 2012 är bättre än teknologi från 2004/2005.

Permalänk

Så episkt, älskar verkligen när han småpratade, och dedär prasslet, mmmmmmmmm

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Ganska ful... konsolen har samma form som en bok ungefär.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk

Hahah man måste ju bara älska Iwata. Handskar, bugar, punktlig och ber om ursäkt hela tiden med rak rygg!

Permalänk

Haha, kunde inte hålla skrattet inne när de spelade musiken när de visade lådan <3 Känns så härligt japanskt på något sätt xD

Härlig snubbe, som gör något sånt här, och skojar lite istället för att vara så strikt, +5 till Nintendo.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Recension av Wii U, som jag rekommenderar att folk ser innan de bestämmer sig att köpa den: http://www.youtube.com/watch?v=7z9rdPj4-do

Skrivet av Lndv:

Sista konsolen de lanserar?

Ja, den kommer faila ganska hårt, eftersom den är bara lika kraftfull som en PS3, och den har en Nintendo DS som en handkontroll, och sen kommer molntjänster som Sony's Gaikai utrota spelkonsoler inom några år.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem

Jag älskar Japanerna

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk

Kändes fett japansk av nån anledning....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Gillar Michael Jackson hanskarna:D

Känns som en sista utväg för att inte visa grova fingeravtryck på finishen.,..

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Ja, den kommer faila ganska hårt, eftersom den är bara lika kraftfull som en PS3, och den har en Nintendo DS som en handkontroll, och sen kommer molntjänster som Sony's Gaikai utrota spelkonsoler inom några år.

Fy fan vad tragiskt! Isåfall hoppas jag innerligt att Sony går i konkurs på något vänster...

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cedarwood:

HAHA! Låter ungefär som finnländska!

Finns inget sånt, däremot "Finska".

Permalänk
Medlem
Skrivet av orginallinus:

Undrar om det bara är till Premium-versionen man får med gråa nätagg, och en grå HDMI-kabel...

Reagerade också på det, varför kör de på gråa kablar? Var inte snyggare till Wii U än vad det var till Wii.

Permalänk
Medlem

Nintendos president? VD eller direktör är nog ordet ni söker.

Permalänk
Skrivet av nitroid:

Recension av Wii U, som jag rekommenderar att folk ser innan de bestämmer sig att köpa den: http://www.youtube.com/watch?v=7z9rdPj4-do

Hahah, vad i helvete var det där? xD En fet amerikanare som ser ut att inte ha vaknat än står i duschen och gormar om att en Nintendokonsol inte stödjer Xbox Live? Haha, vilken tomte.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Oh jisses, en fröjd att se på något konstigt sätt.
Och såååå japanskt med att buga och be om ursäkt hela tiden

Permalänk
Medlem

Kollade bara första videon nu, men har fortfarande samma åsikt. Totalt värdelöst.
Vad kan man göra med den som inte går på xbox/ps/pc? Gå in ininventory? Oj så häftigt, skulle gå lika bra att ta upp den på tvn som vanligt.
Sikta med sniper? Går mycket bättre på det klassiska sättet.

Det är ju inte så att dom har ändrat marknaden helt så som dom gjorde med första Wii...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av sirnicke:

Nintendos president? VD eller direktör är nog ordet ni söker.

" En "president" är någon som presiderar, som sitter som ledare."

Blir ju lite konstigt att säga, men är ju inte fel

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
99:e percentilen

Dragon Questu, Beta Testu, GamoPaddo!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

Finns inget sånt, däremot "Finska".

"Finländska är alltså ett samlingsnamn för en kvinna från Finland"

Visa signatur

[CHASSI] |Fractal Design R4 Titanium Grey| [PSU] |OCZ ZX1250w 80PLUS Gold| [MOBO] |P9X79-Deluxe| [CPU] |SB-E ICi7 3820| [CPU COOLER] |Zalman CNPS12X| [RAM] |G.Skill 4x4096MB CL11 2133Mhz Ripjaws Gaming| [OS HDD] |OCZ Vertex-4 128GB| [GAME HDD's] |OCZ Vertex-4 2x256GB RAID-0| [STORAGE] |Seagate 2x3TB| [GFX] |MSI GTX 580| [MOUSE] |Razer Mamba| [KEYBOARD] |Razer BlackWidow Ultimate| [HEADSET] |Corsair Vengeance 2000 Wireless 7.1|

Permalänk
Medlem

Detta får en verkligen att öppna ögonen för japanernas extrema dedikation för deras arbete.

Permalänk
Medlem

Vilket smäck... Jag förutspår att den kommer floppa totalt.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X @5GHz, 32 GB DDR4 @3600MHz, RTX 3070 8GB RAM

Permalänk

Hoppas inte transformatorerna är så gigantiska på den europeiska versionen, ser ju ut att kunna leverera 150W - 200W. Och behöver man extra transformator för att kunna ladda kontrollen? Känns inte det onödigt.

Visa signatur

Phanteks P600S Grå - Ryzen 9 3900X - Phanteks PH-TC14PE Black - ASUS ROG Strix X570-F Gaming - G.Skill Trident Z Neo 32GB (2x16GB) 3600MHz CL16 - HD7970 - Seasonic Focus+ 650W Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Tänka sig att teknologi från 2012 är bättre än teknologi från 2004/2005.

Tänka sig att teknologi ifrån 2003 är bättre än ifrån 2005

Permalänk
Medlem

wii U gamepad var rysligt ful

Visa signatur

Mess with the best and die like the rest.
MSI Mortar Max B450, AMD 3700x, PowerColor 5700 XT

Permalänk
Medlem

Vikt på handkontrollen?
Känns som man kommer bli trött i handlederna...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Ganska ful... konsolen har samma form som en bok ungefär.

Jo, rätblock är ju så fruktansvärt ooriginella, till och med böcker är ju som sagt formade så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

Ganska ful... konsolen har samma form som en bok ungefär.

Nintendo har gång på gång sagt att fokus inte ska ligga på hur konsolen ser ut. den vill de helst gömma bakom TV eller något. fokus ligger på gamepadden. det speglas i designen på lådan, där själva konsolen är till stor del dold bakom gamepadden.

angående den stela presentation kan det enkelt skrivas ner till kulturskillnader mella Japan och Sverige (och resten av västvärlden). Stelt och propert är vanliga där borta medans vi ofta föredrar lite mer casual här hemma. så allt är normalt. tror inte att det beror på att han är obekväm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Konsolerna är på den sista generationen....Telefonerna ersätter konsolerna med rask takt...

Redan nu så kan man jämföra min HoX Tegra 3 spel med 360/ps3's grafik...och jag har bättre flyt på min telefon än vad konsolerna ger när jag kopplar den till teven

Och sen vaknade du?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.