Video: Sverigelanseringen av Call of Duty: Black Ops II på Webhallen

Permalänk
Medlem

Singelplayer läget på call of duty har jag alltid gillat men multiplayer är totalt värdelöst.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Avstängd

Måste säga att BO2 ser jävligt snyggt ut på vissa ställen, när man kommer in på pubben som har massor med lysande effekter samt TONVIS med folk som dansar och den sköna musiken va riktigt snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Stopp och belägg. Stridssimulator? Oj oj... Närmaste 'simulator' att användas för nöjets skulls på fritiden är ArmA II, Battlefield är rena arkaden i gämnförelse.

Du jämför Bf3 med Arma II för att "rätta mig" men fattar ändå inte min jämförelse med CoD och Bf3? Vad är isf BF3 jämfört med CoD?

Visa signatur

CPU Intel Core i7 6700K GPU ASUS GeForce GTX 980 Ti 6GB STRIX DC3 Moderkort ASUS Z170 Pro Gaming
PSU
XFX ProSeries XXX 850W RAM Corsair 32GB DDR4 2133MHz CL13
SSD
Corsair Force GT 120gb HDD 2TB Seagate Barracuda

-Citera för svar

Permalänk
Medlem

Alltid lika sorgligt att läsa om COD- och Applenyheter på SweC. Kommentarsfältet är alltid fullt av värdelösa "icke-fanboys" som klankar ner på allt som inte faller de i smaken. Någon annan gillar ju tydligen detta, och även om stereotypen inte är en datorentusiast så kan man lugnt acceptera andra produkter och gå vidare med sitt. Eller är det för smärtsamt att se andra människor uppskatta produkter som inte ni gillar?

Permalänk

Jag hade förhandsbokat spelet till PC hos Webhallen, jag och flera har inte fått ett piss.. Aldrig mer Webhallen.

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"

Permalänk
Medlem

Så mycket hype för så lite.

Samma gamla utslitna och numer föråldrade spel som första MW 2007, ändå är folk helt hysteriska.

Permalänk
Avstängd

Sen har folk mage att klaga på blizzard expantioner.. Eller vänta nu, det här kallar dom nytt spel inte expantion ! Det
är där det största felet är

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

bara att köra 1:an från början istället. minimalt med utveckling i den spelserien imo. å jag har ändå mw1-3 och blackops i min ägo, och spelat alla. Man det är ca 3 dagar nöje av Single PLayer, ca 2 veckors nöje av multiplayer, sen är man trött på det å går tillabaka till BF eller ms-röj.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daavido:

Förstår inte varför folk fortfarande vill betala för de nya CoD spelen..

Personligen så känner jag ingen som har köpt det dock.

Har ju kollat på Youtube mm om BO2. Alltså jag har BO och jag ser INGEN skillnad förutom "framtida vapen" typ.
Så ingen mening med att betala 500kr för samma spel. Enda anledningen att köpa är väl om man inte har BO
eller om man nu är ett extremt Cod fan

Skrivet av Toye666:

Ännu rörigare handling än första delen alltså...

Inga av de senare Cod (efter Cod4) har bra Campaign. Story, kanske sådär, men gameplay är det sämsta jag sett.
Hur man kan tycka det är kul att köra Singleplayer som är i princip samma sak som Multiplayern fast med AI och story?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_Hofvander:

Du jämför Bf3 med Arma II för att "rätta mig" men fattar ändå inte min jämförelse med CoD och Bf3? Vad är isf BF3 jämfört med CoD?

Lite samma sak fast med fysik och fordon, större banor. Det var du som byggde den meningen rätt roligt i sådana fall. Men nu går vi lite off topic här...

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Varför klankar folk alltid ner på COD-spelen? Köper ni spelen enbart pga av grafiken?

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Nästan alla moderna shooters är gjorda för noobs, särskilt CoD. Vem vinner handlar sällan om vem som är mest skillad utan vem som har lamaste noskill vapnet, perksen och all annan trams.

BO2 har fan sikten som spottar folk bakom väggar. Är väl bara en tidsfråga innan auto-aim kommer...

Ingen idé alla kan ju lika gärna använda aimbot och wallhack nu.
Cod är rena skämtet gällande skill. Det beror nästan helt på vilket vapen du har med vilka attachments och perks.
Ett riktigt shooter ska inte ha perks och skit. Killstreaks är något som förstör gameplayen i Cod helt med,
skitlätt att bara sitta i ett hörn och skjuta sen tar du fram din helikopter för att sedan kunna skjuta ner
varenda spelare på kartan.

Permalänk

DAMN vad skönt det kändes att avinstallera BF3 så man fick plats att "Äntligen" få installera ett "RIKTIGT" spel !!!! Black OPs 2

Permalänk
Medlem

Jag lläste "brilliant visuals" i trailern....hallå...det är ju för fan samma visuals som släpptes med MW för 5år sen.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av White.By.Design:

DAMN vad skönt det kändes att avinstallera BF3 så man fick plats att "Äntligen" få installera ett "RIKTIGT" spel !!!! Black OPs 2

Riktigt spel?...du har ju fan minst 3 föregångare av samma "riktiga" spel. Vad är det i BO2 du saknat i dom tidigare?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Varför klankar folk alltid ner på COD-spelen? Köper ni spelen enbart pga av grafiken?

Jag klankade inte ner på MW, inte på MW2 eller WaW heller. Men när dom sen släpper 3 till spel med samma alltihopa..då gick jag över till BF som faktiskt vet vad det innebär att släppa ett NYTT spel, och inte bara går efter 5år gamla ritningar. Så absolut, När CoD serien börjar skapa nytt så kommer jag högst troligt att skaffa det

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Varför klankar folk alltid ner på COD-spelen? Köper ni spelen enbart pga av grafiken?

Varför försvarar folk alltid CoD spelen?. Köper ni spelen enbart pga att de aldrig ändrat eller förnyat nånting väsentligt sen 2007?

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Riktigt spel?...du har ju fan minst 3 föregångare av samma "riktiga" spel. Vad är det i BO2 du saknat i dom tidigare?

håller helt med, nästan alla cod är ju typ ett och samma spel

Permalänk

First Class Noobs sager jag bara till dem som koar.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

haha folk köar för konsol konverteringen

Permalänk
Medlem

Skulle inte betalat fullpris och verkligen inte köat för ett reskinnat spel med en del småändringar.

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Ser coolt ut.. men kan man inte göra rocketjumps så är det inget för mig

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman_91:

Håller med dig. Jag skiter fullständigt i om någon spelar CoD. Spelade grymt mycket CoD när jag var i 15-18 års åldern. Väldigt roliga spel med ett härligt tempo. Dock så blir man ju lite sur när det är samma skit de släpper varje gång Men hade alla från Cod 3 till Cod:mw2. Måste säga att WaW var det roligaste av dem vapnen var så grymt härliga.

Spelen är totalt olika spelmässigt. Vissa gillar spelstilen i CoD andra gillar den i BF så är det bara.

Håller med dig helt, har själv plöjt ned ex antal timmar i cod mw 2, tempot är skönt. Men tror att black blops 2 kan vara roligt, så man får se om man ger det en chans.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Skrivet av RzrTrek:

enspelar kampanjen blir säkert sjukt intressant!

Haha, jaså? Tycker CoD kampanjer brukar gå ungefär likadant varje gång, dvs. precis som låten; "MURICA! FUCK YEAH!"

http://www.youtube.com/watch?v=IhnUgAaea4M

Kan bara är jag som uppfattat det så? Sen tröttnar jag personligen rätt snabbt på att spela som Superman, som ställer sig mitt i korselden, tar 20-30 kulor i bröstet, och skrattar när de faller ner på marken, speciellt när man i en cutscene fem minuter senare får se någon av sina superhjälte kamrater dö av en kula i bröstet

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Förväntar mig en likartad uppslutning när Europa Universalis IV släpps nästa år.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Inte för att jag är ett speciellt stort fan av CoD men att klanka ner på spel enbart på grund av grafiken känns lite tarvligt. Nu är det så att CoD inriktar sig mot konsolspelare och körs på konsolerna i 60fps. Det är annat än BF3 till konsol som i vissa fall har usel bilduppdatering plus svarta kanter i utkanten av bilden för att kunna klara spelet.

Utvecklarna prioriterar olika saker helt enkelt, tyvärr går ju inte bilduppdatering att visa på screenshots. Om vi undantar detta är jag ett mycket större fan av BF3 än CoD men av helt andra anledningar.

Permalänk
Medlem

Samtliga "uppföljare" efter cod4(första modern warfare) borde släppts som dlc.

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

Varför säger ni att det är samma spel varje år? Då är ju BF2 samma som BF3 isåfall. "förbättrad grafik, nya banor och vapen"

Visa signatur

I9 12900K|Asus Prime Z690-P WIFI D4|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Asus RTX 3080 TUF|HyperX Fury 3600mhz CL17 32GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Permalänk
Medlem

Bara i svergie..

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Skrivet av 1up:

Samtliga "uppföljare" efter cod4(första modern warfare) borde släppts som dlc.

Ursäkta noob frågan, vad betyder dlc ?