Permalänk

BF 3 små lagg

Hejsan svejsan! när jag sitter och spelar bf3 så små laggar jag emellanåt. i början när jag börjar spela så laggar det inte men det kommer smygande och efter 40 minuter så är det ospelbart. Laggningarna kommer lite random med olika tid emallan varandra så har inget mönster i sig. har provat att stänga av hyperthreading hörde att det skulle hjälpa men gjorde inte det, updaterat alla drivrutiner på datorn men inget hjälper...

datorn innehåller :
Intel core I7 2600k
16 gig ram
2 st gainward 560 ti kort
bf3 ligger på en corsair ssd disk

så att inte orkar driva runt spelat ordentligt borde ju inte vara felet. har ingen anning vad det kan vara så hoppas någon har svar ?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffelina:

Hejsan svejsan! när jag sitter och spelar bf3 så små laggar jag emellanåt. i början när jag börjar spela så laggar det inte men det kommer smygande och efter 40 minuter så är det ospelbart. Laggningarna kommer lite random med olika tid emallan varandra så har inget mönster i sig. har provat att stänga av hyperthreading hörde att det skulle hjälpa men gjorde inte det, updaterat alla drivrutiner på datorn men inget hjälper...

datorn innehåller :
Intel core I7 2600k
16 gig ram
2 st gainward 560 ti kort
bf3 ligger på en corsair ssd disk

så att inte orkar driva runt spelat ordentligt borde ju inte vara felet. har ingen anning vad det kan vara så hoppas någon har svar ?

Tack på förhand

har du konfigurerat sli profilen ordentligt i nvidas kontrollcenter?

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk

inte pillat något alls mer än aktiverat SLI där, vad är det jag ska kolla ?:)

Permalänk
Medlem

Kan vara grafikkortsminnet som tar slut om du kör på för höga inställningar i spelet, har du 1 eller 2 gb-versionen av grafikkortet? Testa att sänka till t ex medium i spelet för att se om problemet kvarstår.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffelina:

Hejsan svejsan! när jag sitter och spelar bf3 så små laggar jag emellanåt. i början när jag börjar spela så laggar det inte men det kommer smygande och efter 40 minuter så är det ospelbart. Laggningarna kommer lite random med olika tid emallan varandra så har inget mönster i sig. har provat att stänga av hyperthreading hörde att det skulle hjälpa men gjorde inte det, updaterat alla drivrutiner på datorn men inget hjälper...

datorn innehåller :
Intel core I7 2600k
16 gig ram
2 st gainward 560 ti kort
bf3 ligger på en corsair ssd disk

så att inte orkar driva runt spelat ordentligt borde ju inte vara felet. har ingen anning vad det kan vara så hoppas någon har svar ?

Tack på förhand

Kanske kan vara Microstuttering?

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem

Min första tanke var att de kunde bero på överhettning, vad ligger temperaturerna på?

Annars är en rimmlig orsak att VRAMet tar slut som ovan nämnde. Är det 1GB versioner av 560ti kan det mycket väl lösa problemet att sänka till medium. (du kan antagligen höja lite därifrån men du får hålla koll på hur mycket VRAM som används)

Edit:

Skrivet av Lucce11:

Kanske kan vara Microstuttering?

Det borde inte dyka upp först efter en halvtimmes spelande isf.

Permalänk
Avstängd

Ibland får jag microlagg och jag har endast ett 7970 som gpu samt en i5 på 4.8ghz. Något är mycko, händer dock bara ibland.

Permalänk
Skrivet av Stoffelina:

Hejsan svejsan! när jag sitter och spelar bf3 så små laggar jag emellanåt. i början när jag börjar spela så laggar det inte men det kommer smygande och efter 40 minuter så är det ospelbart. Laggningarna kommer lite random med olika tid emallan varandra så har inget mönster i sig. har provat att stänga av hyperthreading hörde att det skulle hjälpa men gjorde inte det, updaterat alla drivrutiner på datorn men inget hjälper...

datorn innehåller :
Intel core I7 2600k
16 gig ram
2 st gainward 560 ti kort
bf3 ligger på en corsair ssd disk

så att inte orkar driva runt spelat ordentligt borde ju inte vara felet. har ingen anning vad det kan vara så hoppas någon har svar ?

Tack på förhand

Om du har 1gb vram så kan det vara felet. BF3 kräver minst 2gb vram för att köra stabilt på high eller ultra.
När du kör SLI så speglas minnena, dvs du har fortfarande 1gb vram.

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir Skybalotte:

Om du har 1gb vram så kan det vara felet. BF3 kräver minst 2gb vram för att köra stabilt på high eller ultra.
När du kör SLI så speglas minnena, dvs du har fortfarande 1gb vram.

Nu ska vi inte överdriva, 1.2GB ska räcka för high och 1.5GB för ultra. Däremot kan jag hålla med om att det är dumt att köpa ett grafikkort med mindre än 2GB VRAM för gaming idag, men det är en annan sak.

Permalänk

Det är 2gig versionen så det ska ju inte vara att minnet tar slut, tempen ligger runt 75 på det ena kortet och 65 på det andra. har testat att skruva ner grafiken men problemet kvarstår:(

Permalänk
Medlem

Det borde också kunna bero på uppkopplingen; om du har för liten bandbredd på linan, trådlöst eller trådat till routern (?), vilka servrar du spelar på (högpingsservrar kan lagga), om routern får för mycket att göra (torrenttrafik, streaming med andra program, andra datorer i hemmet som belastar den) eller rent av om du har någon trojan eller annan malware på datorn. Du kan ju testa att spela med bara bf3 igång och att inga andra datorer hemma som använder internet.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk

sitter på 24 mbits bredband med tråd direkt från routern. spelar på servrar i europa och då är alla under 80 ping spelar aldrig på en server med mer alltid mindre. är ochså ensam dator i nätverket som är igång vi tiden då jag spelar. Allting verkar väldigt konstigt, allting säger att det ska funka bra men det gör det icke:(