Permalänk
Medlem

Jag fick i snitt 50FPS - allt maxat, 1920x1080 - på ett HD R6970.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mister.P:

Jag ändrade render distance i någon config fil från 9999 till 1000. Fick inte sämre grafik men nu flyter det på svinbra! Spelar med i5 3570k och ett 7950.

Kommit på vilken "config fil" du editerade?

//bdapaho

Visa signatur

CDON Thor Einride
I5 3570K @ 3,4Ghz
16 Gb RAM | SSD 120GB Force 3 | Seagate Barracuda 1TB
EVGA GTX 670 OC | WINDOWS 8
2 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23"

Permalänk
Medlem
Skrivet av bdapaho:

Kommit på vilken "config fil" du editerade?

//bdapaho

"useroptions.ini" i C:\Users\Public\Sony Online Entertainment\Installed Games\PlanetSide 2
RenderDistance=999999.000000
ändra till typ 1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av dozix:

"useroptions.ini" i C:\Users\Public\Sony Online Entertainment\Installed Games\PlanetSide 2
RenderDistance=999999.000000
ändra till typ 1000

Ok grymt skall testa detta hemma sen.

För oss som kör nvidia geforce kort så har dom släppt ny BETA driver som skall fungera bättre med bl.a. Planetside 2:

"Release Highlights
GeForce 310.61 drivers are a minor update from GeForce 310.54 drivers with improved compatibility for Planetside 2 and Hitman: Absolution.
http://www.geforce.com/whats-new/articles/nvidia-geforce-310-...
"

Har inte testat ännu men skall göra det senare ikväll.

//bdapaho

Visa signatur

CDON Thor Einride
I5 3570K @ 3,4Ghz
16 Gb RAM | SSD 120GB Force 3 | Seagate Barracuda 1TB
EVGA GTX 670 OC | WINDOWS 8
2 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23"

Permalänk
Medlem

Fanken också, den där useroptions.ini verkar man inte ha om man installerat via Steam. :/ Om någon med Steam hittar något motsvarande får ni gärna ropa till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Fanken också, den där useroptions.ini verkar man inte ha om man installerat via Steam. :/ Om någon med Steam hittar något motsvarande får ni gärna ropa till!

Kolla in denna länk:http://steamcommunity.com/app/218230...6056588284919/

//bdapaho

Visa signatur

CDON Thor Einride
I5 3570K @ 3,4Ghz
16 Gb RAM | SSD 120GB Force 3 | Seagate Barracuda 1TB
EVGA GTX 670 OC | WINDOWS 8
2 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23"

Permalänk
Medlem

gtx580, i7, 8gb ram

Helt ospelbart knappt 40 fps oavsett inställningar, kan det bero på dx9?

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

gtx580, i7, 8gb ram

Helt ospelbart knappt 40 fps oavsett inställningar, kan det bero på dx9?

jag har 60fps i regel med drop till kanske 45-ish som mest med gtx580, i5 3570k och upplösning 2560x1440. Antingen är det fel på din dator, din konfiguration eller dina inställningar.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Ibland renderar inte spelet på GPUn ens. Trycker man Alt-F så får man upp den inbyggda FPS-räknaren, och den visar efteråt inom hakparanteser vad som renderar. Eller åtminstone antar jag det, för när det står [CPU] går det fruktansvärt långsamt, men med [GPU] går det bättre, även om det fryser fast på 1 FPS ibland ändå. Får aldrig mer än 30-40FPS vid strider. I warp gate blir det kring 50.

Väntar till de får ordning på spelet, för det här är löjligt. Synd, för det verkar kul.

Edit: Verkar som att jag antog fel: CPU/GPU-indikatorn säger bara vad det är som är begränsande för prestandan just i denna stund, så om det står CPU även då det inte händer så mycket, så betyder det att man kan dra upp grafikinställningarna lite, eftersom grafikkortet ändå inte arbetar så mycket. Läs mer i andra posten på denna sida: http://wpplatoon.com.au/index.php?threads/how-to-boost-your-f...

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Vet någon varför min LaunchPad crashar vid installationen? :/

Visa signatur

Processor: i7 2600K @4,4GHz GPU: GTX 670 Asus DirectCUII OC Minne: 16GB 1600MHz Kylning: Antec 920 H2O Cooling SSD: 55GB OCZ SSD HDD: 1TB 7200RPM HDD Nätagg: Corsair TX 750 80+ Moderkort: ASRock P67 Professional
-- Razer BlackWi

dow Ultimate - Cyborg R.A.T 7 - Nvidia Sourround: 1st. BenQ XL2420T 120Hz 2st. Acer S240HL 60Hz --

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Ibland renderar inte spelet på GPUn ens. Trycker man Alt-F så får man upp den inbyggda FPS-räknaren, och den visar efteråt inom hakparanteser vad som renderar. Eller åtminstone antar jag det, för när det står [CPU] går det fruktansvärt långsamt

Vart folk hittar på...

Nej, den visar vad det är som begränsar din framerate. Det vill säga, vart den mesta av väntetiden ligger.

Planetside har extremt högt CPU krav, vilket är normen för MMOs. CPU krav ökar alltid mycket mer än GPU krav med fler spelare, och när man kommer up i 'möjligen hundratals' så blir det väldigt jobbigt för CPUn.

Permalänk
Skrivet av maejin:

Tja!

Jag funderar på att köpa ett nytt grafikkort för att kunna klara av att lira Planetside 2 på så hög kvalle som möjligt.
De jag funderar på är 680 vs 7970.

Är det någon som lirar betan och har ett av dessa som kan säga hur bra det flyter på?
Ett kort, på 1920x1080, high osv.

Skulle uppskatta detta!

Mvh
// Robin

Spelet är dock CPU baserat så du drar int6e så stor nytta av ett så jätte bra graffikkort utan bättre med en bättre Cpu

Visa signatur

Main PC | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD Phenom X4 BE 3,4 ghz | Corsair 8gb Vengeance LP | NZXT Switch 810 | Sapphire Radeon 7950 | Fractal Design Tesla 650w 80+ | Realtek 1000 Mbit PCI | Datorn
Laptop | AMD Athlon X2 @1,9 GHZ | GeForce 8700M GT | 160gb seagate | 2gb Internminne

Permalänk
Avstängd

Ta ett 7970 mer prestanda för lägre pris, fast kompis spelet är inte så snyggt på högsta.
Det är ju naturligtvis fint men man har ju sett bättre!

Visa signatur

ffffffffc

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseeBoii:

Spelet är dock CPU baserat så du drar int6e så stor nytta av ett så jätte bra graffikkort utan bättre med en bättre Cpu

Lovar att spelet inte kan utnyttja mer än 2 kärnor heller

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av maejin:

Tja!

Jag funderar på att köpa ett nytt grafikkort för att kunna klara av att lira Planetside 2 på så hög kvalle som möjligt.
De jag funderar på är 680 vs 7970.

Är det någon som lirar betan och har ett av dessa som kan säga hur bra det flyter på?
Ett kort, på 1920x1080, high osv.

Skulle uppskatta detta!

Mvh
// Robin

gtx680 ska nog vara bättre i planetside 2

Permalänk
Skrivet av ronz:

Lovar att spelet inte kan utnyttja mer än 2 kärnor heller

Nee precis

Visa signatur

Main PC | Gigabyte GA-990FXA-UD3 | AMD Phenom X4 BE 3,4 ghz | Corsair 8gb Vengeance LP | NZXT Switch 810 | Sapphire Radeon 7950 | Fractal Design Tesla 650w 80+ | Realtek 1000 Mbit PCI | Datorn
Laptop | AMD Athlon X2 @1,9 GHZ | GeForce 8700M GT | 160gb seagate | 2gb Internminne

Permalänk
Medlem

Texturerna i Planetside 2 är bland det värsta jag sett i ett modernt spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triffid:

jag har 60fps i regel med drop till kanske 45-ish som mest med gtx580, i5 3570k och upplösning 2560x1440. Antingen är det fel på din dator, din konfiguration eller dina inställningar.

Kör BF3 på high/ultra 1680x1050 på stabilt 60fps, har du några tips på inställningar?

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem

Kör med ett gtx680 med maxinställningar + 1920x1080 och det flyter på fint.

Tyvärr så lagger ju hela spelet rejält, men det har ju inte med datornsprestanda att göra, utan med serverarna...

Permalänk

Har allt på max men absolut inte 60 fps alltid....vid tunga strider kan det vara allt från 35-45fps. Spelet verkar fortfarande ha en del problem och förväntar mig absolut bättre prestanda med min lilla burk

Visa signatur

i7 3770k| Titan X | 16 GB RAM 1333MHZ | P8Z77-V DELUXE | Antec miditower P183

Permalänk

Jag droppar konstant till 35-40 när det är mycket folk på samma ställe. Min dator i sig, allt på low i upplösning 1920x1200. Även sänkt draw distance till 1250 istället för standard som är en hel del mer. Annars är det skitkul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Kör BF3 på high/ultra 1680x1050 på stabilt 60fps, har du några tips på inställningar?

ändra renderdistance i useroptions.ini till 1000
sätt "graphics" på medium
sätt shadows på medium
stäng av fog shadows
resten på high.
överklocka din cpu högre om du kan.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss