Permalänk
Medlem

Isf skulle jag byta ut sånt som har mf och skaffa cc/cd/ias/loh. Ditt hp är ok om du har tillräckligt med hp reg, själv kör jag mp10 med 29k hp utan några som helst problem så länge man är uppmärksam.

Permalänk
Skrivet av palusa:

Du har bara satsat på massa strength du har typ noll critdmg och crit chance och låg vitality Så det ska du satsa på är att få upp din skada till iaf det dubbla. Och runt 40-50k hp.

Skickades från m.sweclockers.com

Men föreslå vilken typ av den ger jag har nu som jag ska byta ut tex boots eller weapon?

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem
Skrivet av D0GG3qL:

Men föreslå vilken typ av den ger jag har nu som jag ska byta ut tex boots eller weapon?

Cc och cd på ringar ock neck. Vapen med sockets oc h en emerald för mer cd

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Zuraph-2210/hero/14859889

Please tell me!
Har inte så mycket guld just nu... men antar astt ena ringen borde bytas ut?
Bättre vapen?
Hjälmen är ju halvdan också egentligen....

Målet är över 100k

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Zuraph-2210/hero/14859889

Please tell me!
Har inte så mycket guld just nu... men antar astt ena ringen borde bytas ut?
Bättre vapen?
Hjälmen är ju halvdan också egentligen....

Målet är över 100k

Ditt off-hand vapen bör definitivt bytas ut, alldeles för låg DPS.
Har själv precis gått över till att lira med 2-hand (skorn) riktigt kul faktiskt...
Sen tycker jag att du behöver mer cc, en amulett kan ha upp till 10 och ringar 6...
Plocka lite i taget och prova dig fram är mitt råd.

PS: Sen beror det också mycket på vad du har för spelstil naturligtvis, DPS/Tank...

Visa signatur

Fractal Design C; Corsair RM750X; ASUS Prime Z370 A ll; I9 9900K; Celsius S24 ; Corsair 16GB; Samsung 970 evo 500GB; RTX 2080 TI; Dell U3415W; W10

Permalänk
Skrivet av Luddtuss:

Ditt off-hand vapen bör definitivt bytas ut, alldeles för låg DPS.
Har själv precis gått över till att lira med 2-hand (skorn) riktigt kul faktiskt...
Sen tycker jag att du behöver mer cc, en amulett kan ha upp till 10 och ringar 6...
Plocka lite i taget och prova dig fram är mitt råd.

PS: Sen beror det också mycket på vad du har för spelstil naturligtvis, DPS/Tank...

Är det verkligen mer CC jag behöver?
Ligger ju ändå 50% buffad?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Är det verkligen mer CC jag behöver?
Ligger ju ändå 50% buffad?

Din gear är OK. Du har för dåliga vapen. Byt ut mot vapen med högre skada helt enkelt. Alternativt en skorn med strengt och hög crit dmg så är du över 100k i ett nafs. Dom är ju inte så sjukt dyra nu heller.

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Zuraph-2210/hero/14859889

Please tell me!
Har inte så mycket guld just nu... men antar astt ena ringen borde bytas ut?
Bättre vapen?
Hjälmen är ju halvdan också egentligen....

Målet är över 100k

Du behöver helt klart mer ias utöver det dom andra har föreslagit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delita:

Isf skulle jag byta ut sånt som har mf och skaffa cc/cd/ias/loh. Ditt hp är ok om du har tillräckligt med hp reg, själv kör jag mp10 med 29k hp utan några som helst problem så länge man är uppmärksam.

hur fan överlever man mp10 med bara 29k liv? man får ju 3 smällar sen är man död.. fattar inte...

Permalänk

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Oak-2607/hero/61528

behöver hjälp med vad jag borde byta ut och mot vad för att öka i skada och survival men vet inte riktigt vad jag borde byta ut först

Visa signatur

Chassi:Fractal define r3 Moderkort:ASUS P9P67-LE PSU:Corsair hx750w CPU:Intel 2500 GPU:ASUS 6950 dcu2 Ram: Corsair Vengeance 8Gb 1600Mhz

Permalänk

Jag skulle säga mer life on hit, men även 12% runspeed på skorna.
Ju snabbare du löper desto mer skada får du ut och desto mer life kan du dra tillbaka.
En socket på din mainhand skulle göra enorm skillnad, det är 70-100% extra CHD.

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Vad kan ni rekommendera att uppgradera på min gubbe? Behövs mer IAS eller CC?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/LaoDa-2137/hero/17670292

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modern Angel:

Vad kan ni rekommendera att uppgradera på min gubbe? Behövs mer IAS eller CC?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/LaoDa-2137/hero/17670292

Jag skulle säga att du behöver massor med AS.

Permalänk
Medlem

Jag lånar tråden så ingen blir ledsen för att man skapar en massa nya trådar med samma innehåll.
Jag kör en barb ww build. Vill köpa nya bracers. Vilka ska man satsa på när det gäller legends för barb eller set items för den delen?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Jag lånar tråden så ingen blir ledsen för att man skapar en massa nya trådar med samma innehåll.
Jag kör en barb ww build. Vill köpa nya bracers. Vilka ska man satsa på när det gäller legends för barb eller set items för den delen?

Jag skulle säga lacunis med cc. ias+cc+ms är precis vad du behöver som ww barb

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Jag skulle säga lacunis med cc. ias+cc+ms är precis vad du behöver som ww barb

Kan inte alla förkortningar. Kan du utveckla cc, ias, ms?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Kan inte alla förkortningar. Kan du utveckla cc, ias, ms?

Givetvis!

cc = Critical hit chance
ias = Attack speed
ms = Movementspeed

Alla 3 attributen är din kompis när du är ww barb

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Givetvis!

cc = Critical hit chance
ias = Attack speed
ms = Movementspeed

Alla 3 attributen är din kompis när du är ww barb

Tackar.
Ja, cc är något jag helt missat, har standard 10% nu och crit dmg. på 170% än så länge. Men Lacuni bracers eller vad de hette är en rekommendation säger du?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid_83:

Tackar.
Ja, cc är något jag helt missat, har standard 10% nu och crit dmg. på 170% än så länge. Men Lacuni bracers eller vad de hette är en rekommendation säger du?

Lacuni Prowlers, http://us.battle.net/d3/en/item/lacuni-prowlers

Permalänk
Medlem

Ist för att göra en ny post skriver jag det här då vi kan samla massa barb info

Jag tog upp D3 igen efter att ha total ratat det efter 1,5 veckas spelande efter release!
Jag har haft riktigt svårt för att fastna för något spel efter att jag la ner lol i februari.

Hur som helst gav jag D3 en chans igen när jag var som mest uttråkad och efter ett tag blev det rätt kul igen.
Det roliga började när jag bestämt för mig att göra en tankig support barb. Syftet är att ta all dmg och göra det lätt för andra att bara stå och göra skada.
Just nu är den bara lvl 53 men jag kör endel inferno för att farma med min WD men den är riktigt tråkig att spela men jag behöver pengar och den var högst lvl så fick köra på den. Köpte massa Mf / gold find gear till den och kör även på den en mer support build då den har så låga stats mer än MF. Men nytta gör jag iaf i public games i inferno. Samtidigt som jag har hög mf och gf har jag fått in lite pengar iaf.

Hur som helst verkar alla köra på dmg och inget annat. Är det då helt fel och helt onödigt att gå efter att bygga en barb som tål i princip allt och har kanske iaf 30-40 K dps.
Visst den blir ju inte någon top farm gubbe men det har jag tänkt göra en DH till och gå på dmg där.

Finns det behov av en tank barb typ i ubers osv eller är det bara ren waste eller är det de enda bra man kan göra i detta spel och bygga en super dmg gubbe som solar allt?
roligt har jag iaf när jag spelar den, man får va på allerten och planera för att ta hand om alla monster på ett bra sätt så min polare kan stå tryggt där bak och göra sjuk skada.

Permalänk
Medlem

damage tycker jag är nummer 1 på en barb med massa critical hit dam/chance, sen kommer resistans och hög armor annars är man rökt tycker jag. Life ska man också ha hyffsat runt 40k med life steal så bör man klara sig rätt bra.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

damage tycker jag är nummer 1 på en barb med massa critical hit dam/chance, sen kommer resistans och hög armor annars är man rökt tycker jag. Life ska man också ha hyffsat runt 40k med life steal så bör man klara sig rätt bra.

Exakt.
Finns väll inga "låg-dps-men-stackat-allres-samt-vitality-och-loh-tankar" längre?
Hög dmg+lifesteal är klart vägen att gå då man kan ta iprincip vilken skit som inferno kan tänkas kasta på dig.

Permalänk
Medlem

fan va tråkigt. då finns det en build bara då...

roligt spel, livslängden på detta dog med ca 3 år till 1-2 månader

Permalänk
Skrivet av Firsov:

fan va tråkigt. då finns det en build bara då...

roligt spel, livslängden på detta dog med ca 3 år till 1-2 månader

Verkligen inte!
Att bygga en äkta tank är fortfarande möjligt men det blir segt att spela med om man kör själv (är väll en av anledningarna att man kör dps build).
Samma sak att strunta i ww barb och köra en cleave/rend build t.ex
Bara för att det är vanligast betyder det inte att det inte går att köra andra builds.

När det gäller übers så är fortfarande perma-freeze wiz bättre än en barb-tank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_weird:

Verkligen inte!
Att bygga en äkta tank är fortfarande möjligt men det blir segt att spela med om man kör själv (är väll en av anledningarna att man kör dps build).
Samma sak att strunta i ww barb och köra en cleave/rend build t.ex
Bara för att det är vanligast betyder det inte att det inte går att köra andra builds.

När det gäller übers så är fortfarande perma-freeze wiz bättre än en barb-tank.

Nej att det går segt att köra själv är ju en självklarhet om man bygger tank. Men tanken med det är ju att gå tank support, hålla kontroll på alla mobbs så polare kan lätt göra skada.

Permalänk
Medlem

har ett helt barb set att sälja, testade lite barb men tyckte det var trist.
Så säljer av settet jag har på han, om du har en del guld.
Klarar MP7 solo utan problem och kör MP10 ubers med polarna på barben.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Pyrex-2542/hero/21638371

följer med en 1000dps bul'kathos så man kan köra full set (båda svärden)
Alla gems följer med också, som sitter i settet

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Tackar.
Ja, cc är något jag helt missat, har standard 10% nu och crit dmg. på 170% än så länge. Men Lacuni bracers eller vad de hette är en rekommendation säger du?

Oj, ja då har du något att sträva efter, du bör ligga på minst 30% obuffat iaf som WW barb.

Skrivet av Firsov:

fan va tråkigt. då finns det en build bara då...

roligt spel, livslängden på detta dog med ca 3 år till 1-2 månader

Skrivet av the_weird:

Verkligen inte!
Att bygga en äkta tank är fortfarande möjligt men det blir segt att spela med om man kör själv (är väll en av anledningarna att man kör dps build).
Samma sak att strunta i ww barb och köra en cleave/rend build t.ex
Bara för att det är vanligast betyder det inte att det inte går att köra andra builds.

När det gäller übers så är fortfarande perma-freeze wiz bättre än en barb-tank.

Sen har vi ju HOTA builden om man gillar att se stora siffror på skärmen, finns som sagt många builds man kan köra.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd

jag kör mp 0-3 utan problem med 29k hp, 45% cc och 430% cd, 1200 loh och 5,5% ls.

WW build

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kruwgah:

jag kör mp 0-3 utan problem med 29k hp, 45% cc och 430% cd, 1200 loh och 5,5% ls.

WW build

Har ungefär samma specc dock 43k liv och kör mp8 utan problem. Mp5 är rena dagis med 1000+ loh och över 5 ls går ju knappt dö om man inte tabbar sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Asus Rog Strix Scar 16|i9 13980HX|32GB DDR5|1TB| RTX 4080|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av palusa:

Har ungefär samma specc dock 43k liv och kör mp8 utan problem. Mp5 är rena dagis med 1000+ loh och över 5 ls går ju knappt dö om man inte tabbar sig.

Skickades från m.sweclockers.com

ajjemen!, men riktigt kul är det

Kan tillägga att min ww babbe gick på ca 2.5-3M totalt.