Daroen startar om och min hårdisk förvinner (force 3)

Permalänk
Medlem

Daroen startar om och min hårdisk förvinner (force 3)

Tja! Min dator crashar (lite då o då) och efter dessa crashes så kan den inte starta då den tappar bort min ssd. Någon som kan veta vad det är som händer o vad jag kan göra åt saken?

Tack på förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vad har du för firmware på din SSD?
Detta var ett vanligt problem för Force3 med äldre firmwares men skall funka bra med nyare.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Vad har du för firmware på din SSD?
Detta var ett vanligt problem för Force3 med äldre firmwares men skall funka bra med nyare.

Nu kommer jag känna mig som en nooob men dhur kollar jag firmware på ssdn?

Edit:

Såg nu efter lite googlande att nyaste borde vara runt 5.03 så antar att min e rätt kass då xD

Permalänk
Medlem

Nu till den slutliga frågan. finns det nått lätt sätt o uppdatera firmware på om man har ssdn som system disk, eller spelar de ingen roll?

Permalänk
Medlem

Kolla på tillverkarens hemsida hur man gör. Du måste ändå ditt för att hämta den nya versionen.