Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ¤Reason¤:

glad som sjutton över att man ska på intervju nästa vecka.. så det kanske inte blir något fritidsforskning efter nyår för min del

Lycka till!

Permalänk
Inaktiv

Höll nyss på att få totalt psykbryt för att jag trodde att grannen klampade runt utav bara helvete i lägenheten ovanför. Tur att jag höll igen lite då jag insåg ganska snart att det inte var grannen, utan mitt hjärta som dunkade.

Har djävulska problem med panikångest för tillfället, så just nu täcker jag av alla funktionella symptom man kan hitta (domningar, hjärtklappningar från helvetet, svimningsanfall och till och med partiell förlamning). Trodde länge att jag drabbats av någon rolig neurologisk sjukdom, men efter att ha genomgått precis alla tester och provtagningar som finns tillgängliga inom den svenska sjukvården konstaterade man att det enda fel jag har sitter i huvudet.

Vet inte om jag känner mig lättad eller inte av det dock, hypokondri och OCD/GAD gör det lite svårt att släppa sjukdomstankarna och ångesten verkar ha tagit ett redigt järngrepp om psyket så får väl se vad medicineringen nu kan tänkas resultera i...

Mycket svammel, men jag behövde verkligen skriva av mig lite=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon136741:

Höll nyss på att få totalt psykbryt för att jag trodde att grannen klampade runt utav bara helvete i lägenheten ovanför. Tur att jag höll igen lite då jag insåg ganska snart att det inte var grannen, utan mitt hjärta som dunkade.

Har djävulska problem med panikångest för tillfället, så just nu täcker jag av alla funktionella symptom man kan hitta (domningar, hjärtklappningar från helvetet, svimningsanfall och till och med partiell förlamning). Trodde länge att jag drabbats av någon rolig neurologisk sjukdom, men efter att ha genomgått precis alla tester och provtagningar som finns tillgängliga inom den svenska sjukvården konstaterade man att det enda fel jag har sitter i huvudet.

Vet inte om jag känner mig lättad eller inte av det dock, hypokondri och OCD/GAD gör det lite svårt att släppa sjukdomstankarna och ångesten verkar ha tagit ett redigt järngrepp om psyket så får väl se vad medicineringen nu kan tänkas resultera i...

Mycket svammel, men jag behövde verkligen skriva av mig lite=)

Tror du gör helt rätt i att skriva av dig ang. det. Det är absolut inget ovanligt med panikångest (har jag fått sagt till mig av läkare). Har själv gjort liknande resa som dig med lite undersökningar, och inget har dem hittat så enda som kvarstår i stort sett är väl just ångest/panikångest. Svårt att ta till sig, har fortfarande svårt att tro det ibland även om jag inte får några regelrätta "attacker" nu för tiden, var ungefär ett år sen som det kom tillbaks.
Har inte direkt levt något sunt liv, dövat ångesten med droger och alkohol i många år, men nu varit drogfri (bortsett från "svensson intag av alkohol") i snart 2år och får vissa känningar av ångesten ibland. Äter dock inga mediciner eller så utan lärt mig hantera det ganska bra, en del dagar är värre än andra med ångesten men man lär sig hantera det. Vissa dagar får man väl helt enkelt bita ihop och gå på affären och liknande, en del dagar tar man den lätta utvägen och låter fästmön gå på affären. Det är ett besvär men man lär sig hantera det hyfsat med tiden Klyschan det blir bättre med tiden stämmer faktiskt i de flesta fall Nu blev det mycket svammel men tanken var att du inte ska känna dig galen/tokig/ensam med panikångest

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

J**** Britter, hur f** kan ni tro att enkelglas är en bra ide? 13 grader inomhus är inte ok nån timme efter den svindyra gasvärmen har stängts av under dagtid för att spara pengar när man ändå inte är hemma i vanliga fall. IKEA är livräddare här, sist blev det 700 värmeljus och ett par flaskor glögg

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

J**** Britter, hur f** kan ni tro att enkelglas är en bra ide? 13 grader inomhus är inte ok nån timme efter den svindyra gasvärmen har stängts av under dagtid för att spara pengar när man ändå inte är hemma i vanliga fall. IKEA är livräddare här, sist blev det 700 värmeljus och ett par flaskor glögg

Lika illa i Sydafrika kan jag lova. Enkelglas, ingen isolering, inte tätt någonstans och konstant kallt. Man går med samma kläder inne som ute och det är så fuktigt så badlakanet torkar inte ens på en vecka.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Märks att man ej har följt med utvecklingen. Packade precis upp min första smartphone (HTC ONE S).

Microsimkort. Vafan är detta nu!? :).

Permalänk
Skrivet av Fr1dd:

Märks att man ej har följt med utvecklingen. Packade precis upp min första smartphone (HTC ONE S).

Microsimkort. Vafan är detta nu!? :).

Det går att klippa ner det vanliga, fick jag göra för sambon

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fr1dd:

Märks att man ej har följt med utvecklingen. Packade precis upp min första smartphone (HTC ONE S).

Microsimkort. Vafan är detta nu!? :).

Haha upptäckte samma med min S3.. drog fram kökskniven och köttade tills det passade

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Fr1dd:

Märks att man ej har följt med utvecklingen. Packade precis upp min första smartphone (HTC ONE S).

Microsimkort. Vafan är detta nu!? :).

Wow nån är lite på efterkälken:)

Permalänk
Skrivet av Kalium:

Lika illa i Sydafrika kan jag lova. Enkelglas, ingen isolering, inte tätt någonstans och konstant kallt. Man går med samma kläder inne som ute och det är så fuktigt så badlakanet torkar inte ens på en vecka.

Man undrar ju bara varför dom gör sådär. Det var nyligen en skandal härborta där ett helt kvarter hade blivit sålda de effektiva skandinavikska värmepumparna, dock visade det sig att det blev många gånger dyrare att driva dom än i sverige eftersom husen var så dragiga och dåligt isolerade

Jag fick köra nutellan i micron för att den skulle gå att bre i morse, suck

Visa signatur

Simlärare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Man undrar ju bara varför dom gör sådär. Det var nyligen en skandal härborta där ett helt kvarter hade blivit sålda de effektiva skandinavikska värmepumparna, dock visade det sig att det blev många gånger dyrare att driva dom än i sverige eftersom husen var så dragiga och dåligt isolerade

Jag fick köra nutellan i micron för att den skulle gå att bre i morse, suck

Installation av nya värmepumpar verkar vara den marknad som är mest nedsmutsad överlag. Tycker att alla i princip har problem med just värmepumpar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inveramsay:

Jag fick köra nutellan i micron för att den skulle gå att bre i morse, suck

Illa, jag lider med dig.

Skrivet av Fr1dd:

Installation av nya värmepumpar verkar vara den marknad som är mest nedsmutsad överlag. Tycker att alla i princip har problem med just värmepumpar.

Våran går bra faktiskt, gjort det i några år nu. Den knakar lite ibland men inget man stör sig på direkt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Utsliten!

Uppe vid sju imorse och jobbade med att tömma ett flyttlass. Stor jäkla lastbil och upp till andra våningen och ingen hiss. Samt ett hårt pass på gymmet igår, ingen given kombination såhär i efterhand, MEN...Ölen biter bra. Skål och trevlig helg gott folk

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk

Fyfan håller på att deppa ihop Här hjälper man polare med allt ifrån datorer till bilar och när man sedan bara vill ut och kanske ta ett par öl och ströga på kvällen och sms:ar folk där man frågar vad de gör så svarar de att de redan är ute och har kul. När man sedan frågar varför de ej har hört av sig så svarar de efter en halvtimmes tänkande att de glömt att höra av sig till mig :S Som om man inte har hört det förut. Fyf*n säger jag bara! Har f*n inte haft en enda "kompis" som inte har utnyttjat mina kunskaper till deras egna fördel, men att umgås vanligt går f*n inte.

Var hemma hos en av mina så kallade vänner en gång för nått år sen och hjälpte denne med att formatera sin dator. När jag sedan var klar så kommer hans morsa in och frågar mig om jag inte kan ta hennes dator också Kanske lite svårt för er att fatta vad jag menar men detta känns iaf förj*vligt för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av generall33:

Fyfan håller på att deppa ihop Här hjälper man polare med allt ifrån datorer till bilar och när man sedan bara vill ut och kanske ta ett par öl och ströga på kvällen och sms:ar folk där man frågar vad de gör så svarar de att de redan är ute och har kul. När man sedan frågar varför de ej har hört av sig så svarar de efter en halvtimmes tänkande att de glömt att höra av sig till mig :S Som om man inte har hört det förut. Fyf*n säger jag bara! Har f*n inte haft en enda "kompis" som inte har utnyttjat mina kunskaper till deras egna fördel, men att umgås vanligt går f*n inte.

Var hemma hos en av mina så kallade vänner en gång för nått år sen och hjälpte denne med att formatera sin dator. När jag sedan var klar så kommer hans morsa in och frågar mig om jag inte kan ta hennes dator också Kanske lite svårt för er att fatta vad jag menar men detta känns iaf förj*vligt för mig.

Känner igen. Kanske inte med o utnyttja kunskaper o så, men att så länge man inte har nåt att ge så är det ingen som hör av sig. Tro mig, bättre att sitta själv än att ha med såna människor o göra, det finns riktiga vänner därute. Gå ut på krogen själv och träffa nya riktiga vänner!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av generall33:

Fyfan håller på att deppa ihop Här hjälper man polare med allt ifrån datorer till bilar och när man sedan bara vill ut och kanske ta ett par öl och ströga på kvällen och sms:ar folk där man frågar vad de gör så svarar de att de redan är ute och har kul. När man sedan frågar varför de ej har hört av sig så svarar de efter en halvtimmes tänkande att de glömt att höra av sig till mig :S Som om man inte har hört det förut. Fyf*n säger jag bara! Har f*n inte haft en enda "kompis" som inte har utnyttjat mina kunskaper till deras egna fördel, men att umgås vanligt går f*n inte.

Var hemma hos en av mina så kallade vänner en gång för nått år sen och hjälpte denne med att formatera sin dator. När jag sedan var klar så kommer hans morsa in och frågar mig om jag inte kan ta hennes dator också Kanske lite svårt för er att fatta vad jag menar men detta känns iaf förj*vligt för mig.

Då kan man svara "Javisst, [sätt in en lämplig summa pengar] kr så är jag på det".

Då var man ett år äldre och ikväll blir det bastu, beer pong med rugbylaget och fira

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

Då kan man svara "Javisst, [sätt in en lämplig summa pengar] kr så är jag på det".

Då var man ett år äldre och ikväll blir det bastu, beer pong med rugbylaget och fira

Gratz!

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av azmodan:

Känner igen. Kanske inte med o utnyttja kunskaper o så, men att så länge man inte har nåt att ge så är det ingen som hör av sig. Tro mig, bättre att sitta själv än att ha med såna människor o göra, det finns riktiga vänner därute. Gå ut på krogen själv och träffa nya riktiga vänner!

Aa har fått nog av dessa idioter får bli att söka sig till nya kretsar på nått sätt:)

Skrivet av Shimonu:

Då kan man svara "Javisst, [sätt in en lämplig summa pengar] kr så är jag på det".

Då var man ett år äldre och ikväll blir det bastu, beer pong med rugbylaget och fira

Mjo. Men när jag till exempel kräver soppapengar för att köra runt på mina vänner så är det inte en jävel som är intresserad att hänga på. När jag sedan tröttnar på dem och säger "Whatever! Åk med gratis då" (bara för att inte åka runt ensam) då jävlar skall det åkas med tills tanken är tom:/ Asså vilka as jag har hamnat bland. Allt skall vara gratis och det är jag som ska bjuda.

Visst du har rätt med att jag kan kräva pengar för saker jag kan hjälpa de med men som du säkert har fattat så är det inte lätt med dessa typer. Jaja nog om detta får la bli ett par öl och pizza samt en film

Permalänk
Medlem

Lite små sur över den j**la snön som börjat komma.
Kan det inte vara vår snart?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Är redan sjukt nervös, drar iväg på en intensivkurs för att ta körkort i januari. Känner att teorifrågorna inte sätter sig.

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem

Helt otroligt glad, äntligen insåg mina föräldrar att fiber är framtiden o har beställt det

Permalänk
Medlem

Är på hyfsat gott humör för första gången på länge.... Vann en FarCry 3 nyckel på en twitter tävling från ESLTV

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

En tjejpolare är ledsen av sig så på ettsätt blirman påverkad. l övrigt ärmin skjuts sjuk = åka kommunalt

Permalänk
Medlem

-18c idag...riktigt mysigt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

-18c idag...riktigt mysigt

Hade det här uppe igår också, och då stod man på julskyltningen i flera timmar och frös fötterna av sig
Nu är det dock ganska varm, bara -14.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem

Fick inte en enda blund sömn inatt. Trött som bara den! En föreläsning och en lektion kvar innan skoldagen är slut :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Hade det här uppe igår också, och då stod man på julskyltningen i flera timmar och frös fötterna av sig
Nu är det dock ganska varm, bara -14.

12- i morse. 2+ nu. Jävla slask :(.

Permalänk
Medlem

Blev att stanna hemma idag, förkyld, öm i ryggmusklerna och spyfärdig. Får nog ta och lägga mig i sängen och sova lite snart.

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Medlem

Kom hem efter jobbet, släppte väskan och diverse paket-returer, av med skorna och bara la mig på golvet i hallen.
Låg där i 3h tittandes på taket. Inte orkat ta av mig jackan än, alldeles för skön.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Det lät kanon, och dyrt. Så min hyresvärd lär aldrig införa det. Fan så less jag e, så sugen på att trycka i ett tuggummi i hans cylinder eller nått, men då ska man väll få skit för det och anledningen till varför jag gjorde så spelar ingen roll längre, för jag har ju vandaliserat.

Jösses vilka problem man kan ha, men klart man blir förbannad :/

Koppla ut hans cpu kylare...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI