Battlefield Week – tio år på slagfältet

Permalänk
SpelClockers

BF2 imorgon (idag), see you there!

Permalänk
Medlem

Sjukt kul var det med BF1942. Tror aldrig jag hade kört med bara människor innan igår eftersom 56k var en väldigt oideal uppkoppling att spela med back in the day.

Ser fram emot att få testa resten av BF spelen under veckan då jag inte kört några andra än BF42 och BF3 tidigare

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Några som lirar BF1942, Tänkte lira lite bara för nostalgi känslan

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Ja det var skoj att återuppleva detta episka spel. Jag åtog mig precis jobb inatt, så jag missar BF2 :/. Hoppas ni slipper " drunk russian bear" ikväll och dennes suspekta talang.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem

är det strul med 1942 servern? får connection problems hela tiden och min lina är det inge fel på.. dessutom så vart jag lite besviken på att det var tomt

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Moderator
Skrivet av roobi:

är det strul med 1942 servern? får connection problems hela tiden och min lina är det inge fel på.. dessutom så vart jag lite besviken på att det var tomt

Kan kolla servern (återkommer strax) men ikväll är det egentligen BF2 som gäller.

Edit: Servern var det inget fel på, jag anslöt, flög ett varv i bombplanet på Market Garden och hade inga problem. Att servern är tom beror nog på att ingen har börjat samla folk, dvs sitter och spelar och drar in dem. En server fylls med lite insats. Det är ju därför vi anger kl 19:00 varje kväll som starttid och folk vet det, då slipper alla väntetid om de kommer då.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Hej hej vilken dag börjar ni spela BF3 då ? :).Linka alla BF3 servrar då

Permalänk
Moderator
Skrivet av Fredzon:

Hej hej vilken dag börjar ni spela BF3 då ? :).Linka alla BF3 servrar då

Vi kör på onsdag 5 Dec, specifikt för BF3.

Men ikväll är det BF2 som gäller, hoppas att vi ser riktigt många inne ikväll då vi återupplever gamla godingar!

19:00 gott folk!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Tycker att fler borde komma o tjöta på mumble, känner mig ensam

Permalänk
Medlem

bf2 är ganska ostabilt på min nya dator =(

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Moderator
Skrivet av Hennnkee:

Tycker att fler borde komma o tjöta på mumble, känner mig ensam

Ensam? Det är en del inne nu.

Skrivet av Pimmp:

bf2 är ganska ostabilt på min nya dator =(

Ah, synd. Hoppas du får ordning på det, får du några felmeddelanden eller bara krascher?

Nu är det 18 minuter kvar, vi är 20+ pers redan som startar upp ena servern! Detta kan gå fort!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
99:e percentilen

Det är ju lite synd att BF2 bara stängs ner så fort man försöker joina en server. Hade gärna testat det, men får tyvärr inte.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Vad sägs om at köra en K(n)ark(l)and only server?

Visa signatur

01 [ASUS Z170PRO-G] [ i7-6700K] [MSI GTX 1080]
02 [MacBook Pro 13" 2017]

Permalänk
Medlem

kan man fortfarande tanka BF42 via origin?

edit: hittade http://www.battlefield.com/battlefield-1942

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

kan man fortfarande tanka BF42 via origin?

Yep ligger under demos.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Vilka jävla idiotadmins. Blev kickad för att jag spottade som cmd. Hur fan kan man vara admin om man inte kan spela?

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem

Men fasen, jag får inte igång BF2, det funkade sist jag provade det (längesen) och jag har inte ändrat nåt som borde kunna påverka det :/

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Kommer nog in när det är bfbc2 som gäller, fortfarande min personliga favorit i serien.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimmp:

bf2 är ganska ostabilt på min nya dator =(

precis, det går bra att spela ett tag. Sedan så helt plötsligt krasch till skrivbord

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D Black Case, ASUS ROG VIII Extreme/Assembley Z170, Intel® Core™ i7-6700K, Hydro Series™ H115i Extreme Perfomance CPU Cooler, Corsair Link Cooling and Lighting Kit, Geforce GTX Titan X Pascal, Corsair AX1200i, OCZ RD400 1TB M.2, Corsair Venegeance LPX DDR4 3000MHz 4X16 GB, Astro Gaming A50, SoundBlaster X Katana, TrackIR5, HTC VIVE, SteelSeries Apex, Logitech G502, Thrustmaster Hotas Warthog, Thrustmaster T300 Ferrari, ASUS ROG Swift PG278Q, Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av ellez:

precis, det går bra att spela ett tag. Sedan så helt plötsligt krasch till skrivbord

Det blir så med alla nVidias drivers efter 275.33. Ska man spela mycket bf2 så är det 275.33 som gäller. Kanske funkar med någon nyare/ beta mellen 275.33 och senaste men 275.33 är ett säkert kort.

Edit. Såg att du hade ett 590. Kanske inte funkar så bra då med en gammal driver.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Moderator
Skrivet av ozric:

Vilka jävla idiotadmins. Blev kickad för att jag spottade som cmd. Hur fan kan man vara admin om man inte kan spela?

Tjena,

Nu var det inte jag som kickade dig men skulle vi kunna dämpa oss en aning med svärorden?

Jag såg att den admin som kickade dig bad dig flera ggr att ta det lugnt med spottandet. Det blev lite mycket spam ett tag där och vi försökte samordna oss men det gick inte pga att vi överröstades av ett konstant spammande av spottande. Det är rätt att spotta fienden men det är bättre att göra det i omgångar istället för konstant spam i hela tiden. Speciellt när allt vi ser är frågetecken som spammas ut över kartan i något slags skattjakt på var fienden var?

När vi ber om en sak och någon inte lyssnar, utan istället står och skriker och stör mer än han gör nytta, vad gör vi då för att han ska lyssna? En kick. Det var inte en ban, det är inte en dödligt allvarligt farlig sak. Det är en kick som säger, "lyssna på oss".

Du är fri att ha din åsikt, fri att spela eller inte spela. Jag beklagar ärligt att vi har två olika åsikter om hur spelet ska spelas men just den sortens konstanta spam förstör mer än det hjälper i vår åsikt. Det är inte ok att kalla samtliga i vår grupp, "jävla idiotadmins".

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

fan ingen som spelar ju!

Permalänk
Moderator
Skrivet av axelojja:

fan ingen som spelar ju!

Vi började klockan 19, på utsatt tid och vi la ner vid 23. Vi ska jobba imorgon vet du. Det är söndag.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

aja missa favvo spelet
Vilken tid blir det idag då?

Permalänk
SpelClockers
Skrivet av axelojja:

aja missa favvo spelet
Vilken tid blir det idag då?

Börjar officiellt kl 19 varje dag under eventet. Idag så var det folk på servern och ett spel igång 2 ½ timme innan starten av eventet.

Permalänk
Moderator

Tack till alla som lirade igår, ett par riktigt bra rundor och flera roliga ögonblick. Jag skriver lite mer senare idag. Medic squad vs snipers!

Idag blir det också BF2142 primärt, det är helt ok att lira på våra andra servers i BF men krutet ligger ikväll enbart i 2142.

Det blir som tidigare en tävling på Mumble, titta in i event tråden för detaljer senare idag. Glöm inte vecko tävlingen! Filma massor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Taggar inför en eller ett par rundor 2142 ikväll!! Sista patchen är 1.50, så det är den som gäller? Nån som har erfarenheter hur 2142 funkar på 64-bitars Win7?

Permalänk
Medlem

2142 är förmodligen det spel ur Battlefieldserien jag spelat mest och haft roligast med. Skulle vara riktigt kul att dra ett par rundor!

Permalänk
Moderator
Skrivet av iLight:

2142 är förmodligen det spel ur Battlefieldserien jag spelat mest och haft roligast med. Skulle vara riktigt kul att dra ett par rundor!

Välkommen in, 19:00, gärna på Mumble också.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Tack för igår!
Trots att jag började spela BF2 online tidigare i veckan och har skrapat ihop 10 speltimmar online så hade jag riktigt kul! Men min K/D-ratio är inget att skryta med än