Permalänk
Medlem

FN vill begränsa internet

Tänkte posta detta i Övriga ämnen / Samhällsdebatt, men har inte tillgång till den sektionen, därför postar jag det här istället. Tycker informationen är viktig.

Inte så mycket har man hört i media om detta. Här är en artikel från idg https://www.idg.se/2.1085/1.480283/fn-avtal-kan-begransa-fritt-internet

Här har ni en informationsvideo om det:

Kort sagt handlar det om att FN/ITU vill styra internet. De känner att de har för lite kontroll över internet.

Nu till frågan. Varför gör de detta? Varför vill de begränsa och ha kontroll över internet? Vad är det de får utav det?
Internet är idag som alla världens bibliotek på ett enda ställe. Kommer detta innebära att vi endast kommer få tillgång till den information de ger oss, om nu det slår igenom? Vill inte låta konspiratorisk, men detta är faktiskt rätt creapy. Först SOPA, PIPA, CISPA och nu detta? Ger de sig aldrig?

Diskutera, vill höra era åsikter!

Permalänk

Lycka till är min åsikt.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Winosx, det du ska göra är att läsa på om The New World order. Då kommer du att se något creepy, och allt det här med att ha internet under kontrol är en del av The New World order. Om du tycker att NWO är intressant så ska du söka vidare på Illuminati (Lite flummigare men också creepy-shit going on,)

Visa signatur

Fan glor du på

Permalänk
Medlem

Det börjar gå för långt. Låt oss ha vår frihet kvar!
Men samtidigt tror jag inte att det kommer gå igenom, hur skulle de kunna begränsa användandet av Internet?
Någon annan får gärna förklara för mig hur man skulle kunna gå tillväga?

Permalänk
Avstängd

FN vill få slut på krig i afrika också....

Kommer aldrig att hända

Permalänk
Medlem

Jag är inte helt säker på vem som drog igång förslaget men grunden är väl att alla vill att ICANNs ska förläggas någon annanstans än i USA, det vill alla. Men den Ryska, Arabiska och Kinesiska gruppen vill passa på att även legitimera statlig kontroll av alla kommunikation. Det andra dåliga är ju att beslutsrätten läggs på en statlig nivå helt utan transparens. Är det inte lite gammalmodigt med otransparenta organisationer nu :S.

Jag känner mig maktlös...

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk

Det är egentligen helt sjuka avtal som är på gång när det gäller internetet. Men förhoppningsvis går det inte igenom. Men det är väl så att Kommunist/Diktatur staterna vill öka sin övervakning av sitt folk men även få möjligheten att ta sig in i utlandets system och övervaka dem.

I själva verket vill de väl att man ska ha som ett internet id som man har till banken och ett lösenord för att logga in på internetet så att man kan se exakt vad varje person gör. Och vem som gör det