var hittar jag en 64 bitars svensk Windows 8 pro installations skiva?

Permalänk

var hittar jag en 64 bitars svensk Windows 8 pro installations skiva?

Var får jag tag i en 64 bitars svensk Windows 8 pro installations skiva? jag vill uppgradera från min 32 bitars men vill inte skicka efter för att få en dvd...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

du vill ha en skiva men ändå inte?

Permalänk

"In this guide, we are going to show you how to download your Windows 8 ISO file using the product key that you have purchased with the help of Upgrade Assistant."

http://www.intowindows.com/download-windows-8-iso-from-micros...

Permalänk

alltså med den här uppgraderings assistenten kan man bara ladda ner samma typ av operativsystem som man redan har 32-bit alt. 64 bit.
vill hitta en .iso 64 bit windows 8 pro svensk version som jag kan dra in på en USB sticka

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Att ladda ned Windows från piratsidor är fortfarande ett brott, även om man har licens, så det undviker vi att diskutera / rekommendera.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Burks:

du vill ha en skiva men ändå inte?

Snarare att han inte vill betala ett par hundra för den..

Permalänk
Medlem

Har samma dilemma som TS. Har nyckel via pellesoft men den downloadmanagerna på onthehub/dreamspark (där man tankar ner mjukvaran) funkar inte. Flera som rapporterat problem med deras downloader vad jag läst.

Ska det vara så illa att man måste gå piratvägen för att kunna installera ett legit OS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyset:

Har samma dilemma som TS. Har nyckel via pellesoft men den downloadmanagerna på onthehub/dreamspark (där man tankar ner mjukvaran) funkar inte. Flera som rapporterat problem med deras downloader vad jag läst.

Ska det vara så illa att man måste gå piratvägen för att kunna installera ett legit OS?

Tankade ner W8 till mina skoldatorer ifrån dreamspark bara för någon dag sedan - fungerade helt fel fritt!

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av internet_forum:

alltså med den här uppgraderings assistenten kan man bara ladda ner samma typ av operativsystem som man redan har 32-bit alt. 64 bit.
vill hitta en .iso 64 bit windows 8 pro svensk version som jag kan dra in på en USB sticka

Men din 32-bitars nyckel fungerar väl inte till 64-bitars? För att det du har tillgång till ska du kunna ladda ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av internet_forum:

alltså med den här uppgraderings assistenten kan man bara ladda ner samma typ av operativsystem som man redan har 32-bit alt. 64 bit.
vill hitta en .iso 64 bit windows 8 pro svensk version som jag kan dra in på en USB sticka

Rätta mig om jag har fel, men om du laddar ner det via uppgraderingsassistenten, så skall du ändå kunna installera 64-bitars. Dock så tror jag inte du kan göra en upgrade, utan en helt fräsch installation. Nu verkar det som att du ändå vill det så det spelar ingen roll.
Ladda ner iso'n, bränn ut/lägg på USB och installera. Det skall fungera så vitt jag vet.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2