Permalänk

Hej! Jag beställde en order hos er i söndags, med 25%-rabatten, och fick idag följande mail:

Käre kund,

Vi har vid flera tillfällen försökt att dra beloppet för din restorder från ditt kort. Dock har din bank nekat oss detta.

Vi har därför valt att avbeställa det som inte har skickats i din order. Reservationen av beloppet kommer att hävas från ditt konto inom ett par bankdagar. Observera att du inte ser detta som en återbetalning.

Om du fortfarande är intresserad av varorna ber vi dig att registrera en ny order via vår hemsida.

Har du frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Med vänliga hälsningar
Kundservice

Beloppet för ordern har reserverats från mitt konto, där det finns tillräckligt med pengar med marginal.

Jag är ju inte så sugen på att lägga en ny order för då mister jag ju rabatten.
Finns det något som kan göras?

Med vänlig hälsning, Jonathan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av txzzo:

Hej
Jag undrar om det är stockkylare i http://cdon.se/hemelektronik/thor_vingner_v.3_-_intel_i5-3450...

Och när man lägger till den i kundvagnen så står det "produkten har tagit slut" fast det står att den levereras innom 3 dagar.

Skickades från m.sweclockers.com

Hej hej

Ja, det är stockkylare, dock är datorn nu slut i lager och kommer inte in med Windows 7 igen tyvärr.

MVH Josefin

Skrivet av UltraLord:

Hej! Jag beställde en order hos er i söndags, med 25%-rabatten, och fick idag följande mail:

Käre kund,

Vi har vid flera tillfällen försökt att dra beloppet för din restorder från ditt kort. Dock har din bank nekat oss detta.

Vi har därför valt att avbeställa det som inte har skickats i din order. Reservationen av beloppet kommer att hävas från ditt konto inom ett par bankdagar. Observera att du inte ser detta som en återbetalning.

Om du fortfarande är intresserad av varorna ber vi dig att registrera en ny order via vår hemsida.

Har du frågor är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Med vänliga hälsningar
Kundservice

Beloppet för ordern har reserverats från mitt konto, där det finns tillräckligt med pengar med marginal.

Jag är ju inte så sugen på att lägga en ny order för då mister jag ju rabatten.
Finns det något som kan göras?

Med vänlig hälsning, Jonathan

Skickades från m.sweclockers.com

Hej hej

Kontakta vår kundtjänst så kan de säkert lösa en ny order med rätt priser, ett alternativ om det inte går att dra pengarna är ju att köra mot 14 dagars faktura, kostar dig inget extra och du får inte en check i registret för att de kollar dig.
Chatten är öppen och nås här: http://cdon.se/customer/customercase/add#search

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej josefin, mitt första paket har äntligen anlänt och allt, är perfekt, men däremot graffikkortet har jag just fått ett mail om att det är försenat till eran leverantör blablabla, men ändå så går kortet att beställa på eran hemsida precis som att ni har det i lager? :S

Permalänk

Jag brukar lugnt sitta passivt och bara läsa på forumet men nu var jag bara tvungen att skapa ett konto och vara lite mer aktiv för att fler ska förstå att cdon är ett företag som inte tar något som helst ansvar och har absolut ingen som helst känsla för kundservice.
Jag beställde en pryl på deras sida dagen efter fick jag mail om att paketet var postat och fick med kolli id men än idag 2 veckor efter beställning så går det fortfarande inte ens att se att något har skickats på postens sida med kolli id't , när man kontaktar dom på chatten stänger dom bara ner innan man ens fått ett svar och per mail säger dom bara att det är skickat och ignorerar dig efteråt och när jag betalt 4 tusen för en vara så kan jag nog säga att jag kräver lite bättre kundservice än så.
Gör er själva en tjänst gott folk och beställ från ett mer seriöst företag.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Marcusk:

Inte riktigt så det fungerar, CDON får själva välja om de ska skicka en ny, ge dig pengarna tillbaka eller laga den du har. Det är inte en rättighet att välja vilket som. Om du har tur kan de kanske skicka ut bara grafikkortet till dig så att du får montera det själv och skicka in det gamla.

Det där stämmer faktiskt inte. Köparen kan i princip yrka på fyra olika påföljder vid reklamation. Omleverans, reparation, prisavdrag eller hävning av köpet. Om man kräver omleverans eller reparation kan inte säljaren neka det om denne inte kan visa att det skulle innebära en oskälig kostnad. Reparation och omleverans ska ske utan kostnad och utan väsentlig olägenhet för köparen. Så om köparen kräver en ny dator måste CDON kunna visa att det skulle innebära en orimlig kostnad att byta hela datorn jämfört med att reparera. Om köparen kräver annan påföljd än omleverans eller reparation kan däremot säljaren ha lite att säga till om. Om man vill häva köpet har säljaren rätt att först försöka åtgärda felet genom reparation eller omleverans om detta kan ske utan kostnad eller olägenhet för köparen.

Se paragraf 26 och 27 i konsumentköplagen som du kan hitta till exempel här: https://lagen.nu/1990:932

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av fax110:

Hej josefin, mitt första paket har äntligen anlänt och allt, är perfekt, men däremot graffikkortet har jag just fått ett mail om att det är försenat till eran leverantör blablabla, men ändå så går kortet att beställa på eran hemsida precis som att ni har det i lager? :S

Hej hej

Hmm, ser att vi har fått in ett gäng i lager idag, möjligt att det har gått ut precis innan vi fick in dem. Ser inte några problem med kortet åtminstone, men håller ett öga på din order för säkerhets skull.

MVH Josefin

Skrivet av Alandicade:

Jag brukar lugnt sitta passivt och bara läsa på forumet men nu var jag bara tvungen att skapa ett konto och vara lite mer aktiv för att fler ska förstå att cdon är ett företag som inte tar något som helst ansvar och har absolut ingen som helst känsla för kundservice.
Jag beställde en pryl på deras sida dagen efter fick jag mail om att paketet var postat och fick med kolli id men än idag 2 veckor efter beställning så går det fortfarande inte ens att se att något har skickats på postens sida med kolli id't , när man kontaktar dom på chatten stänger dom bara ner innan man ens fått ett svar och per mail säger dom bara att det är skickat och ignorerar dig efteråt och när jag betalt 4 tusen för en vara så kan jag nog säga att jag kräver lite bättre kundservice än så.
Gör er själva en tjänst gott folk och beställ från ett mer seriöst företag.

Hej hej

Om du skickar ditt ordernummer via PM till mig så tittar jag gärna på vad som hänt.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Hej hej

Vet inte riktigt var du har fått 3 veckor ifrån, men vi ska nog kunna lösa det snabbare än så. Kontakta vår support för att reda ut det.

MVH Josefin

Enligt supporten på Thor datorerna skulle det ta upp till 3 veckor innan jag fick tillbaka dator...det e ju jul snart...det är lite för lång tid att vara utan tycker jag...men som sagt så är det svårt att föra ett sånt här samtal över chatt eller mail, hade hellre sett att ni slog en signal.

Mvh Niklas

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Alandicade:

Hej hej

Som jag skrev ovan så hjälper jag dig gärna om du skickar ditt ordernummer i ett PM. Utan ordernummer kan jag inte veta vilken order som är din och så länge jag inte vet vilken order som är din så kan jag inte hjälpa dig.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är det någon som har 25% rabattkoden på datorkomponenter på CDON som finns just nu? Är ute efter en ny SSD!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Är det någon som har 25% rabattkoden på datorkomponenter på CDON som finns just nu? Är ute efter en ny SSD!

Hej hej

Den koden gällde enbart under CDON Expo, dvs under helgen som gick.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasnelson:

Hej hej

Nummer till Thorsupporten har du i ett PM nu.

MVH Josefin

MVH Josefin

Skrivet av niklasnelson:

Enligt supporten på Thor datorerna skulle det ta upp till 3 veckor innan jag fick tillbaka dator...det e ju jul snart...det är lite för lång tid att vara utan tycker jag...men som sagt så är det svårt att föra ett sånt här samtal över chatt eller mail, hade hellre sett att ni slog en signal.

Mvh Niklas

du har ju fått nummret varför ringer du inte bara till dom ? :S

Permalänk
Medlem

Har ett ärende där produkten jag beställde blev aldrig skickad, så jag tröttnade och avbeställde. Nu verkar ni hålla mina pengar fast än tiden passerat "5 arbetsdagar"...

Funderar vad som egentligen händer? - Ordernr: 36207974

Permalänk
Medlem

CDON kör med fult spel igen?

Kostar 399 med rabatten, 469 utan och 499 kr om man lägger den i kassan.
http://cdon.se/hemelektronik/tp-link_tp-link_450mbps_dual_ban...

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av rmd:

Har ett ärende där produkten jag beställde blev aldrig skickad, så jag tröttnade och avbeställde. Nu verkar ni hålla mina pengar fast än tiden passerat "5 arbetsdagar"...

Funderar vad som egentligen händer? - Ordernr: 36207974

Hej hej

Jag kollar med kundtjänst genast, återkommer.

MVH Josefin

Skrivet av FireFox:

CDON kör med fult spel igen?

Kostar 399 med rabatten, 469 utan och 499 kr om man lägger den i kassan.
http://cdon.se/hemelektronik/tp-link_tp-link_450mbps_dual_ban...
http://i47.tinypic.com/2zxpnrp.png

Hej hej

Den kostar 499:- när jag tittar och det har inte hänt nåt (blivit köpt, ändrat pris etc) med den på en timme. "Last saved: 2012-12-11 15:33:44"
Det är inte så att du har en cachad sida, vad händer om du trycker f5?

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag kollar med kundtjänst genast, återkommer.

MVH Josefin

Hej hej

Den kostar 499:- när jag tittar och det har inte hänt nåt (blivit köpt, ändrat pris etc) med den på en timme. "Last saved: 2012-12-11 15:33:44"
Det är inte så att du har en cachad sida, vad händer om du trycker f5?

MVH Josefin

Står samma sak för mig och den kan rimligtvis inte vara cachad för mig då jag inte varit inne på den sidan tidigare.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Jag kollar med kundtjänst genast, återkommer.

MVH Josefin

Hej hej

Den kostar 499:- när jag tittar och det har inte hänt nåt (blivit köpt, ändrat pris etc) med den på en timme. "Last saved: 2012-12-11 15:33:44"
Det är inte så att du har en cachad sida, vad händer om du trycker f5?

MVH Josefin

'Ctrl + F5' rensar cachen och laddar om sidan, visar samma sak som den bifogade bilden.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av FireFox:

'Ctrl + F5' rensar cachen och laddar om sidan, visar samma sak som den bifogade bilden.

Hej hej

Ok, jag anmäler det till IT-avdelningen med en gång, så får de se vad som är fel. Möjligt att det är vår egen cache (uppdatering av sidan) som släpar.

Tack för infon!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Ok, jag anmäler det till IT-avdelningen med en gång, så får de se vad som är fel. Möjligt att det är vår egen cache (uppdatering av sidan) som släpar.

Tack för infon!

MVH Josefin

Mjo det var inte för inget som jag postade screenen, vill nämligen själv beställa det *hint*

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Alandicade:

Om du inte vill bli hjälpt av Josefin som lägger ner hennes arbetstid för att hjälpa oss medlemmar på Sweclockers, varför skriver du då inläggen här? För att gnälla? Du har två alternativ.

1. Skicka ditt ordernummer till henne och hoppas att du kan få bra hjälp av henne.
2. Skita i att skicka ditt ordernummer, men då har du även förverkat din chans till att få utomordentlig hjälp och bör således helt enkelt knipa ihop näbben hädanefter och fortsätta kontakten med den ordinarie kundtjänsten. På gott (för oss andra) och ont (för dig).

Lycka till!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Kontakta vår kundtjänst så kan de säkert lösa en ny order med rätt priser, ett alternativ om det inte går att dra pengarna är ju att köra mot 14 dagars faktura, kostar dig inget extra och du får inte en check i registret för att de kollar dig.
Chatten är öppen och nås här: http://cdon.se/customer/customercase/add#search

MVH Josefin

Hej igen, nu har jag försökt få tag på kundservice i över 2 timmar genom er chatt, och har enligt uppgift haft plats nummer 1 i över 90 minuter, trots försök vid olika datorer.

Jag skickade även ett mail i morse som jag inte fått svar på än.

Jag skulle vara jättetacksam om du kunde ta en titt på min order, 36421552, och se om det är något knas med den.

Tack på förhand!
Mvh

Edit:
Detta måste vara vad som hänt mig, dock finns inte pengar för två reservationer?

Citat:

Jag har betalat med kort och ni har dragit pengarna flera gånger.

"När man beställer varor med kort hos oss dras inte beloppet direkt, utan reserveras endast tills dess att ordern är skickad.

Ibland delas en order upp i flera delleveranser, oftast på grund av att en eller flera varor har längre leveranstid eller för att varorna skickas från separata lager. När en delleverans skickas hävs reservationen av det totala orderbeloppet från kontot och en omreservation görs på det nya beloppet. Resterande orderbelopp dras sedan då de restnoterade varorna skickas, och reservationen av beloppet hävs.

Beroende på bank ser detta olika ut på kontoutdraget, och i vissa fall kan det se ut som att vi dragit beloppet två gånger. Så är dock inte fallet. Om en reservation ändå skulle finnas kvar trots att samtliga varor är skickade kommer denna att hävas inom någon bankdag. "

Det som antagligen hänt är att ytterligare en reservation har gjorts från mitt konto, på en stor del av beloppet, vid sidan av en reservation av hela beloppet.
Då finns inte tillräckligt med pengar för att täcka den andra reservationen, och min order har hävts?

Edit igen:

Fick efter några om och men tag på Carl August som ska ha gjort om betalningen till faktura. Stort tack till honom!

Mvh

Permalänk
Medlem

Beställde lite datordelar utav er i helgen, och är lite smått förvirrad...

Min beställning lyckades ni dela upp i 2 fakturor, vet inte riktigt varför men så blev det. Jag får två olika mail om att paket(en) är skickade, innehållande ett kolli-id var. Idag får jag 2 stycken sms-avier att paketen har kommit fram, och åker då och hämtar dom. Dock är det endast 3/6 produkter i de 2 paketen, och min första tanke är att ni har glömt resten. Men om man söker på dom kolli-id jag fick via mail, så står det att det ena är uthämtad och det andra "Förhandsinformation mottagen".

Så.. Ett kolli-id ger alltså två avi:er och två paket. Trodde inte det var möjligt?

Edit: Fick nu ett sms att ett brev är på väg från er, så nu är jag lugn igen Dock så är jag lite förvånad att ett kolli-id kan innefatta två olika paket. Hur gör man då om ett paket kommer bort lixom?

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag gick till er sida för amds game bundle och klickade på ett radeon 7950 på¨den sidan och köpte det men när jag fick paketet så kan jag inte hitta någon game bundle och den står inte på kvittot. Jag har inte vågat öppna grafikkort lådan då den är förseglad, ligger koderna där? Det ska vara 3 spel, Far Cry 3, Sleeping Dogs och Hitman: Absolution. Fick heller ingen rabattkod i min mail för de senaste beställningarna? Alltså 50 kr koden då man beställt för mer än en viss summa.

Jag beställde också ett moderkort som kom i en separat kartong men där var inga koder där heller, angående moderkortet så undrar jag vad man ska göra om det skulle visa sig att grafikkortet inte får plats? Det är ett gigabyte B75M-D3H som är tänkt att användas tillsammans med 7950 kortet, jag tog lite av en chansning då kortet gick loss på endast nåt på 300 kr. Vad kostar det att returnera ifall det inte passar? Benämningen på grafikkortet är sapphire radeon 7950 dual x flex edition, förresten vet nån om vilka ddr 3 minnen som passar till moderkortet som nämndes högre upp, funkar 1600 mhz?

Såg att någon skrev att det är anställda på cdon som berömmer företaget, jag har berömt och jag kan garantera att jag inte är anställd där. Jag tycker är man nöjd så ska man skriva det och är man missnöjd så ska man skriva det så debatten blir rättvis, jag har fått grejer väldigt snabbt hela tiden till marknadens lägsta priser och fått faktura trots att min inkomst är well inte hög :), men skulle nåt vara dåligt så kommer jag skriva det också precis som sig bör.

Förmodligen ligger koderna i lådan och kortet passar och hela posten var onödig men better safe than sorry, som man säger.

mvh

Visa signatur

i5 3570k 3,4-sapphire 7950 boost flex-16 gb 1600 mhz-samsung 830 ssd 128 gb-gigabyte b75m-d3h-corsair hx620-antec chassi/Acer w700 i3

Permalänk

Det verkar vara som att antingen har man problem med CDON eller så har man det inte. Jag själv har aldrig haft problem med CDON vid ordrar, garantier, reklamationer osv. Mejl-supporten har jag alltid fått svar på inom 24 timmar, precis som det står på deras hemsida. Jag är en nöjd kund helt enkelt! Har haft mer problem med andra stora nätbutiker.

Det enda negativa är väl hemsidan. Inget bra system alls när man letar datorkomponenter, tycker man hela tiden får på börja om på Hemelektronik för att leta sig vidare till Datorkomponenter och sen göra samma visa igen. Kanske bara är jag men sidan är mycket rörig. Sen hade det inte skadat om man kunde sortera datorkomponenterna lite bättre som ni har gjort med minnena där man iaf kan sålla efter hastighet, hade inte skadat efter storlek heller så man slipper sitta att bläddra på 17 sidor Hade varit trevligt om man kunde sålla efter leverantör osv.

Finns det bilder från Expot? Vill ju veta hur du ser ut Josefin ( Nej jag är ingen stalker eller liknanade )

Visa signatur

-==- Intel Core i5 6600K -==- Asus Z170-K -==- 8GB Corsair LPX 2666MHz -==- EVGA 1060 6GB -==- Samsung Evo 750 256GB + Evo 850 500GB -==- Noctua -==- Corsair CX 650W -==- Fractal Design S -==-

Permalänk
Medlem

Hade 25% på alla komponenter, 1000 spänn lägre än närmaste konkurrent är inte helt fel..

Radering av citat från borttaget inlägg
Permalänk
Medlem

Hej!

Jag undrar över den här versionen av Office som ni säljer; http://cdon.se/hemelektronik/microsoft%C2%AE_office_home_%26_...

Jag blir inte riktigt klok på licenserna; är det här en "1 användare, 2 datorer"-licens så man får installera det både på sin stationära och sin bärbara eller gäller den enbart en dator? Om jag har förstått rätt är det bara OEM-versionen (Produktnyckelkorten) som enbart tillåter en dator men jag skulle gärna få det bekräftat att det fungerar på mina två datorer samtidigt innan jag beställer.

Permalänk
Medlem

måste ändå få säga att för mig har det funkat bra, lite omständigt när jag skulle skicka in mitt Nvidia 570. Men datorn kom snabbt (1år sedan) Beställde en 4tb disk i Söndags och hämtade den idag, till ett otroligt pris.

Permalänk
Skrivet av fax110:

du har ju fått nummret varför ringer du inte bara till dom ? :S

well om du läst i tråden har jag JU redan ringt dem...

För övrigt vill jag bara tillägga att jag fått hjälp med sakerna jag sagt till om, det är inte mitt primära problem med CDON. Problemet är att det är lättare att förklara via en telefon än via mailer och chatter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av subonez:

måste ändå få säga att för mig har det funkat bra, lite omständigt när jag skulle skicka in mitt Nvidia 570. Men datorn kom snabbt (1år sedan) Beställde en 4tb disk i Söndags och hämtade den idag, till ett otroligt pris.

Samma för mig, beställde söndag och fick grejerna på tisdagen. De har game bundlen som var efterfrågad, bäst pris i Sverige, levererade direkt utan att jag ännu betalt en krona, Om jag får spelen som jag är berättigad till och mycket möjligt redan har så är det svårt att inte vara nöjd med cdon.

Visa signatur

i5 3570k 3,4-sapphire 7950 boost flex-16 gb 1600 mhz-samsung 830 ssd 128 gb-gigabyte b75m-d3h-corsair hx620-antec chassi/Acer w700 i3

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasnelson:

well om du läst i tråden har jag JU redan ringt dem...

För övrigt vill jag bara tillägga att jag fått hjälp med sakerna jag sagt till om, det är inte mitt primära problem med CDON. Problemet är att det är lättare att förklara via en telefon än via mailer och chatter.

Well jag har iaf läst tråden och absolut ingenstans skriver du att du ringt dem. Däremot ber du upprepade gånger om att DE skall ringa DIG - dock utan att uppge telefonnummer och trots att Josefin uppgav att hon PM:at dig telefonnummer till supporten i måndags så klagar du (dessutom rätt otrevligt) på att de inte ringer dig. Det verkar snarare som om du inte läser tråden själv, eller kollar du inte dina PM?
Nu verkar ju detta ha löst sig iaf då men hela problemet verkar - för oss som läst tråden - ha varit att du var för snål, bekväm eller slarvig för att själv ringa upp supporten när Josefin PM:ade dig deras nummer. Och när fax110 helt korrekt ifrågasätter hur du resonerar så dissar du honom och påstår att HAN inte läser tråden? *facepalm*

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av rmd:

Har ett ärende där produkten jag beställde blev aldrig skickad, så jag tröttnade och avbeställde. Nu verkar ni hålla mina pengar fast än tiden passerat "5 arbetsdagar"...

Funderar vad som egentligen händer? - Ordernr: 36207974

Hej hej

Pratade med kundtjänst här, den reservationen ska vara släppt och då hänvisar de till din bank. Kan du dubbelchecka med banken och om du fortfarande har problem så får du hemskt gärna PMa mig så drar jag det vidare.

MVH Josefin

Skrivet av FireFox:

Mjo det var inte för inget som jag postade screenen, vill nämligen själv beställa det *hint*

Hej hej

Har inte fått svar på vad som möjligen var fel än, men vi gör så att vi sänker det till 399:- ytterligare några dagar.

MVH Josefin

Skrivet av UltraLord:

Hej igen, nu har jag försökt få tag på kundservice i över 2 timmar genom er chatt, och har enligt uppgift haft plats nummer 1 i över 90 minuter, trots försök vid olika datorer.

Jag skickade även ett mail i morse som jag inte fått svar på än.

Jag skulle vara jättetacksam om du kunde ta en titt på min order, 36421552, och se om det är något knas med den.

Tack på förhand!
Mvh

Edit:
Detta måste vara vad som hänt mig, dock finns inte pengar för två reservationer?

Det som antagligen hänt är att ytterligare en reservation har gjorts från mitt konto, på en stor del av beloppet, vid sidan av en reservation av hela beloppet.
Då finns inte tillräckligt med pengar för att täcka den andra reservationen, och min order har hävts?

Edit igen:

Fick efter några om och men tag på Carl August som ska ha gjort om betalningen till faktura. Stort tack till honom!

Mvh

Hej hej

Bra att ni löste det och jag hälsar Carl August! Ledsen att jag inte kunde vara till större hjälp, tror minsann att jag vid tillfälle (efter jul när det är lite mindre att göra) ska försöka sätta mig in i kundorderbiten med.

MVH Josefin

Skrivet av voro12:

Beställde lite datordelar utav er i helgen, och är lite smått förvirrad...

Min beställning lyckades ni dela upp i 2 fakturor, vet inte riktigt varför men så blev det. Jag får två olika mail om att paket(en) är skickade, innehållande ett kolli-id var. Idag får jag 2 stycken sms-avier att paketen har kommit fram, och åker då och hämtar dom. Dock är det endast 3/6 produkter i de 2 paketen, och min första tanke är att ni har glömt resten. Men om man söker på dom kolli-id jag fick via mail, så står det att det ena är uthämtad och det andra "Förhandsinformation mottagen".

Så.. Ett kolli-id ger alltså två avi:er och två paket. Trodde inte det var möjligt?

Edit: Fick nu ett sms att ett brev är på väg från er, så nu är jag lugn igen Dock så är jag lite förvånad att ett kolli-id kan innefatta två olika paket. Hur gör man då om ett paket kommer bort lixom?

Hej hej

Skicka gärna ditt ordernummer så kollar jag upp ditt kollinummer. Vet att man ibland bara får ett, men att det kan vara kopplat till ett andra.

MVH Josefin

Skrivet av afcsw:

Hej!

Jag gick till er sida för amds game bundle och klickade på ett radeon 7950 på¨den sidan och köpte det men när jag fick paketet så kan jag inte hitta någon game bundle och den står inte på kvittot. Jag har inte vågat öppna grafikkort lådan då den är förseglad, ligger koderna där? Det ska vara 3 spel, Far Cry 3, Sleeping Dogs och Hitman: Absolution. Fick heller ingen rabattkod i min mail för de senaste beställningarna? Alltså 50 kr koden då man beställt för mer än en viss summa.

Jag beställde också ett moderkort som kom i en separat kartong men där var inga koder där heller, angående moderkortet så undrar jag vad man ska göra om det skulle visa sig att grafikkortet inte får plats? Det är ett gigabyte B75M-D3H som är tänkt att användas tillsammans med 7950 kortet, jag tog lite av en chansning då kortet gick loss på endast nåt på 300 kr. Vad kostar det att returnera ifall det inte passar? Benämningen på grafikkortet är sapphire radeon 7950 dual x flex edition, förresten vet nån om vilka ddr 3 minnen som passar till moderkortet som nämndes högre upp, funkar 1600 mhz?

Såg att någon skrev att det är anställda på cdon som berömmer företaget, jag har berömt och jag kan garantera att jag inte är anställd där. Jag tycker är man nöjd så ska man skriva det och är man missnöjd så ska man skriva det så debatten blir rättvis, jag har fått grejer väldigt snabbt hela tiden till marknadens lägsta priser och fått faktura trots att min inkomst är well inte hög :), men skulle nåt vara dåligt så kommer jag skriva det också precis som sig bör.

Förmodligen ligger koderna i lådan och kortet passar och hela posten var onödig men better safe than sorry, som man säger.

mvh

Hej hej

Skicka mig ett PM med ditt ordernummer så fixar jag koderna åt dig.

Ser inte att det skulle vara några problem med ett 7950 på det kortet. Du bör dock nog undvika att köra något i övre PCI-platsen då, de sitter rätt tätt och du kommer att täcka för kylaren på ditt grafikkort.
1600MHz funkar, men då behöver du en Ivy Bridge-processor som det står i specen, annars körs de i 1333.

Du har 14 dagars ångerrätt på produkterna, men det förutsätter att de är i väsentligen oförändrat skick. Gör som så att du plockar upp kortet och måttar, utan att montera det, för att vara säker på att det passar - men jag kan som sagt inte se några problem med det.
Känner du dig fortfarande lite osäker så har Gigabyte en egen tråd här i forumet, du hittar den under samma kategori som denna tråden (Butiker och tillverkare).

MVH Josefin

Skrivet av '[¿:

Gangster;12988860']Det verkar vara som att antingen har man problem med CDON eller så har man det inte. Jag själv har aldrig haft problem med CDON vid ordrar, garantier, reklamationer osv. Mejl-supporten har jag alltid fått svar på inom 24 timmar, precis som det står på deras hemsida. Jag är en nöjd kund helt enkelt! Har haft mer problem med andra stora nätbutiker.

Det enda negativa är väl hemsidan. Inget bra system alls när man letar datorkomponenter, tycker man hela tiden får på börja om på Hemelektronik för att leta sig vidare till Datorkomponenter och sen göra samma visa igen. Kanske bara är jag men sidan är mycket rörig. Sen hade det inte skadat om man kunde sortera datorkomponenterna lite bättre som ni har gjort med minnena där man iaf kan sålla efter hastighet, hade inte skadat efter storlek heller så man slipper sitta att bläddra på 17 sidor Hade varit trevligt om man kunde sålla efter leverantör osv.

Finns det bilder från Expot? Vill ju veta hur du ser ut Josefin ( Nej jag är ingen stalker eller liknanade )

Hej hej

STALKER! =P

Jag fastnar inte på bild tyvärr. Hoppas jag.

MVH Josefin

Skrivet av GustavN:

Hej!

Jag undrar över den här versionen av Office som ni säljer; http://cdon.se/hemelektronik/microsoft%C2%AE_office_home_%26_...

Jag blir inte riktigt klok på licenserna; är det här en "1 användare, 2 datorer"-licens så man får installera det både på sin stationära och sin bärbara eller gäller den enbart en dator? Om jag har förstått rätt är det bara OEM-versionen (Produktnyckelkorten) som enbart tillåter en dator men jag skulle gärna få det bekräftat att det fungerar på mina två datorer samtidigt innan jag beställer.

Hej hej

Det stämmer, OEM är bara en dator medan Retail (traditionell skivlicens som MS kallar det) är på både din primära dator och din bärbara.
Under punkt 9 på denna sidan har du det svart på vitt från Microsoft: http://office.microsoft.com/sv-se/products/vanliga-fragor-och...

MVH Josefin

Visa signatur