Vilka Chrome-tillägg är ett måste?

Permalänk

Vilka Chrome-tillägg är ett måste?

Ny med chrome, gammal firefox räv och känner mig vilsen i chrome's värld!

Vilka tillägg är BRA och ett måste?
Vore toppen om det fanns en bra "speed dial" till chrome med.

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

Inget, tycker att det är skönt utan något krimskrams på sidan.
Men det finns ju alltid Skype Click-to-Call, och hade den fram tills det att jag kom på att det var den som kraschade mitt internet hela tiden.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Avstängd
  • A D B L O C K

Edit:
Du behöver absolut inte någon speed dial i chrome, räcker med att du skriver första bokstäverna på sidan du vanligtvis besöker, och klickar enter (som tex sweclockers, klickar ctrl+t och skriver sw och enter ). Mycket smidigare samt snabbare.

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem

adblock + ett custom tema för att göra den mer personligare

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk

Ad block är för mig ett måste.. blockerar även 99% av alla popups som vissa hemsidor irriterar med..

Sedan har jag även Cloudy Calc.. ett program som converterar valuta, mått, enheter, typ allt.

Sista saken jag kör med är autopager.. den läddar nästa sidan av t.ex forum nedanför den du är på nu, utan att du behöver göra mer än att scrolla ner. oftast klar innan du ens kommer till bottem vilket innebär att det är bara att fortsätta läsa

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970

Permalänk
Medlem

Detta är mina:

Adblock
Chromium Wheel Smooth Scroller
Google Mail Checker
Photo Zoom for Facebook
Print Screen - Webpage Screenshot
RSS Feed Reader
Search by Image (by Google)

De viktigaste är i tjock text.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Använder Ghostery för att blockera olika former av script. Ex reklam och övervakning.

Permalänk
Skrivet av aekblom:
  • A D B L O C K

Edit:
Du behöver absolut inte någon speed dial i chrome, räcker med att du skriver första bokstäverna på sidan du vanligtvis besöker, och klickar enter (som tex sweclockers, klickar ctrl+t och skriver sw och enter ). Mycket smidigare samt snabbare.

Skrivet av Buzz996:

adblock + ett custom tema för att göra den mer personligare

Skrivet av Plasmatic:

Ad block är för mig ett måste.. blockerar även 99% av alla popups som vissa hemsidor irriterar med..

Sedan har jag även Cloudy Calc.. ett program som converterar valuta, mått, enheter, typ allt.

Sista saken jag kör med är autopager.. den läddar nästa sidan av t.ex forum nedanför den du är på nu, utan att du behöver göra mer än att scrolla ner. oftast klar innan du ens kommer till bottem vilket innebär att det är bara att fortsätta läsa

Skrivet av morxy49:

Detta är mina:

Adblock
Chromium Wheel Smooth Scroller
Google Mail Checker
Photo Zoom for Facebook
Print Screen - Webpage Screenshot
RSS Feed Reader
Search by Image (by Google)

De viktigaste är i tjock text.

Man kan ju inte ha adblock på SweClockers.com...

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

AdBlock plus
Do Not Track Me
Ghostery
KB SSL Enforcer
KB SSL Enforcer Browser Button
LastPass
Ponyhoof

Permalänk
Medlem

Jag kör med följande;

Adblock (med undantag för Sweclockers)
Auto HD for youtube
Neat bookmarks
Thin scroll bar

Dom tilläggen gör min vardag lite skönare.

Visa signatur

P8P67 Deluxe | 2500k @ 4.4Ghz | GTX 560Ti | 8GB Vengeance

Permalänk
Skrivet av Plasmatic:

Sista saken jag kör med är autopager.. den läddar nästa sidan av t.ex forum nedanför den du är på nu, utan att du behöver göra mer än att scrolla ner. oftast klar innan du ens kommer till bottem vilket innebär att det är bara att fortsätta läsa

Den där är ju guld Har stört mig hur länge som helst på att behöva byta sida hela tiden

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Man kan ju inte ha adblock på SweClockers.com...

Därför man lägger till ett undantag på swec.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production

Permalänk
Medlem

AdBlock Plus
Facebook Photozoom
Gmail checker
Tema

Visa signatur

Sju lik i en låda, alla hade klåda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Man kan ju inte ha adblock på SweClockers.com...

Man kan ställa in så reklam visas på vissa hemsidor

EDIT; Förlåt... Rawrgasm var före..

Permalänk
Medlem

Adblock
Auto HD For YouTube
Smoothscroll

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Adblock Plus
Google Toolbox
Tema

Permalänk
Medlem

Adblock, Auto HD for youtube, Stylish ( för typ svart bakgrund på Swec, finns nån tråd om det )
Hoverzoom om du tittar på bildlänkar ofta ( bara hålla på länken/bilden och få upp bilden större )
Om du även lirar LoL ( League of Legends ) och tittar på streams är även LoL Stream Browser ett bra tillägg.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

TabCloud - slutar annars med alldeles för många flikar uppe. Synkas också så man kan öppna upp samma flikar på en annan dator.
StayFocusd - begränsa användningen av sidor som t.ex. Facebook (väldigt användbart om man har svårt att fokusera!)
Och ett måste som många redan har nämnt AdBlock Plus.

Permalänk
Medlem

Media hint, för att se online streaming med amerikanska utbudet istället för svenska, särskilt bra för netflix

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Medlem

Jag kör, och lär alltid köra:

Adblock - tar bort reklam
Web of Trust (WOT) - visar om en sida är säker eller osäker baserat på andra användares "åsikter"
4chan x - Är på 4chan en del ibland, skönt att ha denna då för att enklare kunna läsa trådar
Silver Bird - notifierar mig om nåt händer mig på twitter
BetterJTV - tar bort reklam på justin.tv och twitch.tv
FB Photo Zoom - gör bilder stora på facebook igenom att bara hålla musen över, extremt skönt ska jag säga er

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Man kan ju inte ha adblock på SweClockers.com...

Nej, på swec har man ju undantag såklart!
det är nog den enda sidan med reklam som jag vill se.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av aekblom:
  • A D B L O C K

Edit:
Du behöver absolut inte någon speed dial i chrome, räcker med att du skriver första bokstäverna på sidan du vanligtvis besöker, och klickar enter (som tex sweclockers, klickar ctrl+t och skriver sw och enter ). Mycket smidigare samt snabbare.

Men då måste man MINNAS vilka alla sidor är för att man ska kunna skriva första bokstäverna!
Grymt mycket smidigare att sidorna bara ligger där när man öppnar en ny flik!

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77A-G43, Processor: Intel I5, RAM: 24GB, Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC, SSD Disk: Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av swenorth1:

Men då måste man MINNAS vilka alla sidor är för att man ska kunna skriva första bokstäverna!
Grymt mycket smidigare att sidorna bara ligger där när man öppnar en ny flik!

Ja men hur många sidor har man i speeddial? 9st?

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lambdaN:

Jag kör, och lär alltid köra:

Adblock - tar bort reklam
Web of Trust (WOT) - visar om en sida är säker eller osäker baserat på andra användares "åsikter"
4chan x - Är på 4chan en del ibland, skönt att ha denna då för att enklare kunna läsa trådar
Silver Bird - notifierar mig om nåt händer mig på twitter
BetterJTV - tar bort reklam på justin.tv och twitch.tv
FB Photo Zoom - gör bilder stora på facebook igenom att bara hålla musen över, extremt skönt ska jag säga er

FB Photo Zoom kör jag också med, håller med dig, galet bra!

Visa signatur

Student, Webbutvecklare, Dj - Macbook Air i7
Nexus 7: Paranoid - 4.2.1 - M-Kernel - (500/700 GPU/LP) -200mv UV

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd

Ett måste är ScrewAds som tar bort reklamen på youtube https://chrome.google.com/webstore/detail/screwads-block-skip...

Permalänk
Medlem

Adblock plus
AutoHD for youtube
PhotoZoom for facebook
Chromium smooth scroller

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

AdBlock 2.5.51

Adblock Plus 1.3.1

Chromium Wheel Smooth Scroller 1.3.2

Downloads 1
Access the Downloads window directly from the toolbar

FastestChrome - Browse Faster 7.0.0
Save time and enhance your productivity! Get quick definitions, auto-load next pages, search faster, and more. Besök webbplatsen

Stylish 1.0
Restyle the web with Stylish, a user styles manager. Stylish lets you easily install themes and skins for Google, Facebook, YouTube, Orkut, and many, many other sites

Thin Scroll Bar 1.3

Turn Off the Lights 2.1.0.19
Hela sidan kommer att dämpas, så att du kan se videon som om du vore på bio

Visa signatur

[ i7-8700K @ 5Ghz || CM MasterLiquid ml360r || 64GB DDR4 3200Mhz || MSI Z370Pro Carbon || KFA2 RTX 3080TI || EVGA Supernova G2 750W || Samsung 960 EVO || Lian Li pc-o11 Dynamic ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slaktardej:

Man kan ju inte ha adblock på SweClockers.com...

Jorå..

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Skrivet av Leon1:

kan kan man, frågan är om man vill/ska.. jag har det inte aktiverat för sweclockers, dock för alla andra sidor..

Visa signatur

R I P
PSU:XFX PRO750W (tog sitt egna liv tillsammans med moderkortet)
Chassi:Obsidian 550D Moderkort:Asus P8Z68 PRO/GEN3 Processor:Intel i5 2500K 4,3Ghz (kyld av Noctua U12P) Ramminne:16Gb Kingston Hyperx 1600Mhz Grafikkort:MSI Twin Frozr V GTX 970