Hej Josefin!
Vill först börja med att tacka för allt ni la in vid expot, men jag har dessvärre stött på ett tråkigt problem som jag skulle vilja ha hjälp med. Både jag och min kompis beställde ett gäng delar efter att ha varit där. Mina har kommit fram, och fungerar väldigt bra, men min kompis råkade ut för en jobbig situation.
Han beställde ett paket med bland annat en Be Quiet! Dark Rock Advanced, och i det paketet la han till denna 25%-rabatt, vilket gjorde att han fick kylaren väldigt billigt. Problemet är att nu när han hämtat ut paketet, noterade han att kylaren blivit restnoterad, vilket i sig är konstigt, då den fanns i lager när han beställde den. Nu har han kontaktat kundtjänst, och fått svar enligt nedan:
Kund:
"Hej, när kan jag förvänta mig att kylaren (be quiet! CPU Cooler, Dark Rock Advanced) i min order (36416165) kommer? när jag beställde så fanns den i lager, men när den jag fick paketet stod det att den är slut i fakturan och ska levereras, men på mina sidor står den som postad. Så min fråga är när jag kan förvänta mig att den levereras?"
CDON:
"Hej Sxxxxx,
Tack för att du kontaktade oss.
Vi beklagar att vi inte kunnat leverera din beställda vara.
Tyvärr har varan utgått ur vår leverantörs sortiment, och vi har därför inte möjlighet att skaffa fram den. Den har därför tagits bort från din order. Vi beklagar det inträffade och önskar dig lycka till med att finna varan på annat vis.
Om din order är registrerad mot kortbetalning hävs reservationen på ditt kort. Är ordern registrerad mot direktbetalning återbetalas beloppet till ditt konto inom 5 bankdagar.
Som kompensation för det inträffade bifogar vi en rabattkod till ett värde av 50 kr. Denna gäller vid ett tillfälle 6 månader från dags datum och kan inte kombineras med andra rabattkoder. Koden gäller ej för digitala produkter eller produkter som levereras av vår samarbetspartner Tretti.se
Rabattkod: xxxxxxxx"
Slut;
Nu vet inte jag riktigt vad som egentligen pågår med erat lager, men ni har den i lager, och har haft det i flera dagar nu. Var det för att han fick den såpass billigt som ni valde att ta bort den, eller vad är det frågan om?
Bevisligen har ni varan i lager, och kan leverera den. Att för honom beställa kylaren sepparat kommer inte bara ta längre tid än väntat, utan kommer även kosta väldigt mycket mer än vad som egentligen var tänkt.
När han köpte kylaren var den från början nedsatt till 300:- från 500:-, och med rabattkoden på 25% åkte den ned till 225:-. Dessutom kommer han nu behöva betala frakten för den nya ordern, och då landar han på nästan 600:- för samma kylare som han tidigare fått för 225:-. Jag förstår att ni inte vill sälja era saker för billigt, men är det verkligen rätt att rakt av neka kunden det som den beställt?
Skulle du kunna kolla på detta?
/Lukas