Permalänk

Hej Josefin!
Beställde ett MSI socket FM2 mITX moderkort i söndags som då var status "Boka". Kom in i lager den 11:e, men det står inte ens att den packas i min orderhistorik. Kan du kolla om jag PMar dig mitt ordernummer vad som hänt/händer?

MVH

/Surgubben

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Bra ideal idag på extern hdd. 399kr för en 750gigs. Givet köp för mig som är i behov utan det

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej Josefin!

Vill först börja med att tacka för allt ni la in vid expot, men jag har dessvärre stött på ett tråkigt problem som jag skulle vilja ha hjälp med. Både jag och min kompis beställde ett gäng delar efter att ha varit där. Mina har kommit fram, och fungerar väldigt bra, men min kompis råkade ut för en jobbig situation.

Han beställde ett paket med bland annat en Be Quiet! Dark Rock Advanced, och i det paketet la han till denna 25%-rabatt, vilket gjorde att han fick kylaren väldigt billigt. Problemet är att nu när han hämtat ut paketet, noterade han att kylaren blivit restnoterad, vilket i sig är konstigt, då den fanns i lager när han beställde den. Nu har han kontaktat kundtjänst, och fått svar enligt nedan:

Kund:
"Hej, när kan jag förvänta mig att kylaren (be quiet! CPU Cooler, Dark Rock Advanced) i min order (36416165) kommer? när jag beställde så fanns den i lager, men när den jag fick paketet stod det att den är slut i fakturan och ska levereras, men på mina sidor står den som postad. Så min fråga är när jag kan förvänta mig att den levereras?"

CDON:
"Hej Sxxxxx,
Tack för att du kontaktade oss.
Vi beklagar att vi inte kunnat leverera din beställda vara.
Tyvärr har varan utgått ur vår leverantörs sortiment, och vi har därför inte möjlighet att skaffa fram den. Den har därför tagits bort från din order. Vi beklagar det inträffade och önskar dig lycka till med att finna varan på annat vis.
Om din order är registrerad mot kortbetalning hävs reservationen på ditt kort. Är ordern registrerad mot direktbetalning återbetalas beloppet till ditt konto inom 5 bankdagar.
Som kompensation för det inträffade bifogar vi en rabattkod till ett värde av 50 kr. Denna gäller vid ett tillfälle 6 månader från dags datum och kan inte kombineras med andra rabattkoder. Koden gäller ej för digitala produkter eller produkter som levereras av vår samarbetspartner Tretti.se
Rabattkod: xxxxxxxx"

Slut;

Nu vet inte jag riktigt vad som egentligen pågår med erat lager, men ni har den i lager, och har haft det i flera dagar nu. Var det för att han fick den såpass billigt som ni valde att ta bort den, eller vad är det frågan om?

Bevisligen har ni varan i lager, och kan leverera den. Att för honom beställa kylaren sepparat kommer inte bara ta längre tid än väntat, utan kommer även kosta väldigt mycket mer än vad som egentligen var tänkt.

När han köpte kylaren var den från början nedsatt till 300:- från 500:-, och med rabattkoden på 25% åkte den ned till 225:-. Dessutom kommer han nu behöva betala frakten för den nya ordern, och då landar han på nästan 600:- för samma kylare som han tidigare fått för 225:-. Jag förstår att ni inte vill sälja era saker för billigt, men är det verkligen rätt att rakt av neka kunden det som den beställt?

Skulle du kunna kolla på detta?

/Lukas

edit: Löst sig

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av yttox:

Är på jakt efter nya datorhögtalare. När kommer ni få in Corsair SP2500 2.1 PC speaker system? Nuvarande lagerstatus är tillfälligt slut.

MVH Kristian

Hej hej

Tanken är att den ska komma in igen, men tyvärr har vi inget bekräftat datum på den än.

MVH Josefin

Skrivet av Electrix:

Tja lite svårt att säga just nu faktiskt då ni verkar ha löst problemet för nu får jag enbart upp 399:- oavsett hur många gånger jag uppdaterar och öppnat produkten på nytt.

Hej hej

Ser bara 399 här med.

MVH Josefin

Skrivet av Burain:

Jag har beställt http://cdon.se/hemelektronik/crucial_ballistix_sport_kit_2x8g..., men verkar som de tog slut på lagret efter köpet. Det verkar också som cdon planerar att skicka flera av mina beställda varor i en bunt(?), och ser ut som att jag kommer behöva vänta på att minnena innan varorna levereras. Undrar när minnena kommer in?

Hej hej

De beräknas komma in i mitten/slutet av nästa vecka igen.

MVH Josefin

Skrivet av i7:

Vilken otur jag har haft med mitt köp från CDON.
Jag beställde ett XFX HD7870 2GB grafikkort med komponentrabattkod från CDON EXPO som jag fick vid mitt besök där i helgen.
Kortet skickades i måndags och av någon lustig anledning hamnade i Åbo, Finland innan den tillslut kom i fram till stockholm idag.
I paketet skulle en kupong finnas med från CDON (http://cdon.se/hemelektronik/amd_never_settle/) om man köpt ett single card. Men denna saknades. Kontaktade livechatten men dom kunde inte hjälpa mig, utan ett ärende till kundtjänst upprättades.
Har någon annan råkat ut för detta nyligen?

Hej hej

PMa mig ditt ordernummer så fixar jag koderna om det inte redan är gjort via kundtjänst.

MVH Josefin

Skrivet av Surgubben:

Hej Josefin!
Beställde ett MSI socket FM2 mITX moderkort i söndags som då var status "Boka". Kom in i lager den 11:e, men det står inte ens att den packas i min orderhistorik. Kan du kolla om jag PMar dig mitt ordernummer vad som hänt/händer?

MVH

/Surgubben

Hej hej

Löst via PM imorse.

MVH Josefin

Skrivet av Deathdancer:

Hej Josefin!

Vill först börja med att tacka för allt ni la in vid expot, men jag har dessvärre stött på ett tråkigt problem som jag skulle vilja ha hjälp med. Både jag och min kompis beställde ett gäng delar efter att ha varit där. Mina har kommit fram, och fungerar väldigt bra, men min kompis råkade ut för en jobbig situation.

Han beställde ett paket med bland annat en Be Quiet! Dark Rock Advanced, och i det paketet la han till denna 25%-rabatt, vilket gjorde att han fick kylaren väldigt billigt. Problemet är att nu när han hämtat ut paketet, noterade han att kylaren blivit restnoterad, vilket i sig är konstigt, då den fanns i lager när han beställde den. Nu har han kontaktat kundtjänst, och fått svar enligt nedan:

Kund:
"Hej, när kan jag förvänta mig att kylaren (be quiet! CPU Cooler, Dark Rock Advanced) i min order (36416165) kommer? när jag beställde så fanns den i lager, men när den jag fick paketet stod det att den är slut i fakturan och ska levereras, men på mina sidor står den som postad. Så min fråga är när jag kan förvänta mig att den levereras?"

CDON:
"Hej Sxxxxx,
Tack för att du kontaktade oss.
Vi beklagar att vi inte kunnat leverera din beställda vara.
Tyvärr har varan utgått ur vår leverantörs sortiment, och vi har därför inte möjlighet att skaffa fram den. Den har därför tagits bort från din order. Vi beklagar det inträffade och önskar dig lycka till med att finna varan på annat vis.
Om din order är registrerad mot kortbetalning hävs reservationen på ditt kort. Är ordern registrerad mot direktbetalning återbetalas beloppet till ditt konto inom 5 bankdagar.
Som kompensation för det inträffade bifogar vi en rabattkod till ett värde av 50 kr. Denna gäller vid ett tillfälle 6 månader från dags datum och kan inte kombineras med andra rabattkoder. Koden gäller ej för digitala produkter eller produkter som levereras av vår samarbetspartner Tretti.se
Rabattkod: xxxxxxxx"

Slut;

Nu vet inte jag riktigt vad som egentligen pågår med erat lager, men ni har den i lager, och har haft det i flera dagar nu. Var det för att han fick den såpass billigt som ni valde att ta bort den, eller vad är det frågan om?

Bevisligen har ni varan i lager, och kan leverera den. Att för honom beställa kylaren sepparat kommer inte bara ta längre tid än väntat, utan kommer även kosta väldigt mycket mer än vad som egentligen var tänkt.

När han köpte kylaren var den från början nedsatt till 300:- från 500:-, och med rabattkoden på 25% åkte den ned till 225:-. Dessutom kommer han nu behöva betala frakten för den nya ordern, och då landar han på nästan 600:- för samma kylare som han tidigare fått för 225:-. Jag förstår att ni inte vill sälja era saker för billigt, men är det verkligen rätt att rakt av neka kunden det som den beställt?

Skulle du kunna kolla på detta?

/Lukas

Hej hej

Jag kollar upp den genast, återkommer i PM.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Grattis till titeln som årets utmanare.
Ditt (Josefin) jobb är nog en stor del av att det vänt till betydligt mer positiva tongångar om CDOn på Sweclockers!

Keep up the good work och Gud Jul!

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

CDON:s Kundtjänst

Tycker det är bra att CDON har en person här som hjälper kunderna med sina problem. CDON:s vanliga support är dock under all kritik. Går inte att nå på telefon och använder man chatten så får man bara standardsvar. I mitt fall beställde jag ett PS3 i tisdags. Då det fanns i lager skulle jag få detta i god tid till helgen då min son fyller år. PS3 har legat i status "varorna packas" sedan i tisdags och när jag kontaktade chatsupporten tidigare idag om NÄR jag skulle få min leverans, så säger de att det kan man tyvärr inte svara på?! Känns som det är sista gången jag handlar där.

Kanske man kan få bättre information från supporten här?

Här är kommunikationen med chatten

Du pratar nu med Monica
Välkommen!
Hur kan vi hjälpa dig?

Monica: Hej Magnus

Du skrev: När levereras PS3 på min order 36522647?? Har tagit mycket längre tid än vad som angavs när jag la ordern, men nu vikll jag veta när den kommmer att levereras?

Monica: Vi har för närvarande väldigt hög belastning på våra lager vilket resulterar i något längre leveranstider, beställningar kan dröja 1-2 dagar längre än angivet på hemsidan. Vi ber om ursäkt för detta och arbetar så fort vi kan för att komma ikapp.
Så snart din försändelse skickas från vårt lager får du ett mail med information om att ordern är på väg, samt brev-id eller kolli-id för spårning av leveransen.

Du skrev: Jag vill veta NÄR den kommer att levereras!

Monica: Vi kan tyvärr inte ge ett fastställt datum. Din order håller på att packas och så fort den lämnat vårt lager kommer du meddelas om detta via e-post tillsammans med ett brev-id.

Du skrev: Ok, ni har hög belastning och det vill ni att jag ska respektera, trots att jag beställde i tisdags för att få leveransen till min son som fyller år i helgen. Det minsta man kan begära är väl att ni åtminstone kan tala om för mig NÄR jag kommer att få den.

Monica: Vi kan tyvärr inte ge ett fastställt datum, då din order håller på att packas.

Du skrev: Då kan jag tyvärr också meddela att jag inte kommer göra några fler köp från CDON, om ni inte har bättre koll än så

Monica: Vi beklagar att du inte fått din order än.

Permalänk
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Youjimbo:

Grattis till titeln som årets utmanare.
Ditt (Josefin) jobb är nog en stor del av att det vänt till betydligt mer positiva tongångar om CDOn på Sweclockers!

Keep up the good work och Gud Jul!

Hej hej

Tack!

MVH Josefin

Skrivet av gamsun:

Hej hej

Vi kan tyvärr inte ge dig något kollinummer än. Dock kan jag se att vi har en massa PS3or i lager och att det inte ska vara några problem med själva leveransen, utan det är kön dit som är lite lång just nu. Troligen har ditt paket blivit packat under dagen och att du kommer att få ditt kollinummer under kvällen alternativt sker det under helgen.
Jag håller ett extra öga på din orderstatus här med.

MVH Josefin

Hej hej

Jag har nu informerat ansvarig för tillbehör här, han tar en titt på det snarast. Tack!

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Problemet i inlägg #6249 löste sig på någon timme Stort tack CDON, och grattis till priset! Tror som många andra att det är du(Josefin) som fått oss inbitna Inet:are att få upp ögonen och förstå att CDON absolut är i samma klass, trots er ringa erfarenhet

Två tummar upp(Y)(Y)

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamsun:

<snip>

Monica: Vi har för närvarande väldigt hög belastning på våra lager vilket resulterar i något längre leveranstider, beställningar kan dröja 1-2 dagar längre än angivet på hemsidan. Vi ber om ursäkt för detta och arbetar så fort vi kan för att komma ikapp.
Så snart din försändelse skickas från vårt lager får du ett mail med information om att ordern är på väg, samt brev-id eller kolli-id för spårning av leveransen.

Det var samma sak förra året vid den här tiden. Något som skapar mycket irritation och som lätt kan undvikas.
Om man som butik vet med sig att det tar 1-2 dagar extra så kan man väl skriva det på hemsidan alt uppdatera lev. tid på produkterna så att de stämmer med verkligheten, då hade det inte varit något problem för kunden.

Det är ju inte den längre leveranstiden i sig som är problemet utan att man inte får reda på det förrän det är försent.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Deathdancer:

Problemet i inlägg #6249 löste sig på någon timme Stort tack CDON, och grattis till priset! Tror som många andra att det är du(Josefin) som fått oss inbitna Inet:are att få upp ögonen och förstå att CDON absolut är i samma klass, trots er ringa erfarenhet

Två tummar upp(Y)(Y)

Hej hej

Tack!

Om ni har missat våra banners som kom upp här för ett par timmar sen, så firar vi med lite rabatt om någon skulle vara sugen.
Man kan under helgen få 15% rabatt på 1st valfri komponent, ange koden Utmanare2012 i kassan. Koden gäller 1 gång per kund och fram till och med söndag 16 december.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Finner det roligt att man måste gå in här för att komma i kontakt med "Josefin" som magiskt löser allt när den vanliga supporten inte vill hjälpa till.
Skaffa telefonsupport, lättare för alla!

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Man kan under helgen få 15% rabatt på 1st valfri komponent, ange koden Utmanare2012 i kassan. Koden gäller 1 gång per kund och fram till och med söndag 16 december.

MVH Josefin

Koden funkar och man ser rabattsumman men ingen rabatt dras av från totalpriset?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MB76:

Det var samma sak förra året vid den här tiden. Något som skapar mycket irritation och som lätt kan undvikas.
Om man som butik vet med sig att det tar 1-2 dagar extra så kan man väl skriva det på hemsidan alt uppdatera lev. tid på produkterna så att de stämmer med verkligheten, då hade det inte varit något problem för kunden.

Det är ju inte den längre leveranstiden i sig som är problemet utan att man inte får reda på det förrän det är försent.

Hej hej

Vi trodde nog att vi var rustade för julhandeln med större och effektivare lager och mer personal. Men ja, en del leveranser har blivit lidande tyvärr, så 3 dagar blir mer regel än undantag på våra 1-3 dagars leverans.

MVH Josefin

Skrivet av Electrix:

Koden funkar och man ser rabattsumman men ingen rabatt dras av från totalpriset?

Skickades från m.sweclockers.com

Hej hej

Vad är det du lägger i varukorgen? Tänk på att det bara gäller 1 produkt och enbart datorkomponenter.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu får ni snart sluta med alla vansinnespriser.
Pallar inte med allt kånkande på kartonger från ICA.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av SUMITOMO:

Nu får ni snart sluta med alla vansinnespriser.
Pallar inte med allt kånkande på kartonger från ICA.

Hej hej

Haha, låter som om vi borde börja sälja shoppingväskor med hjul här. =D

MHV Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Vad är det du lägger i varukorgen? Tänk på att det bara gäller 1 produkt och enbart datorkomponenter.

MVH Josefin

En styck processor.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Electrix:

Hej hej

Fast den är ändrad, utan kod kostar den 2675:-, priset dras av på varan direkt i varukorgen dvs du ser priset med kod. Testa tryck bort koden igen så ser du att den hoppar upp på ordinarie pris där.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Fast den är ändrad, utan kod kostar den 2675:-, priset dras av på varan direkt i varukorgen dvs du ser priset med kod. Testa tryck bort koden igen så ser du att den hoppar upp på ordinarie pris där.

MVH Josefin

Märkligt isåfall, 2273:- stod nämligen på produktsidan också alldeles nyss. Hade redan fyllt i rabattkoden i kassan för en annan produkt, så kanske blev något konstigt p.g.a det?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av daskedennis:

Finner det roligt att man måste gå in här för att komma i kontakt med "Josefin" som magiskt löser allt när den vanliga supporten inte vill hjälpa till.
Skaffa telefonsupport, lättare för alla!

Håller med. Även om Josefin inte heller kan svara på när man får varan, vilket är märkligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Vi kan tyvärr inte ge dig något kollinummer än. Dock kan jag se att vi har en massa PS3or i lager och att det inte ska vara några problem med själva leveransen, utan det är kön dit som är lite lång just nu. Troligen har ditt paket blivit packat under dagen och att du kommer att få ditt kollinummer under kvällen alternativt sker det under helgen.
Jag håller ett extra öga på din orderstatus här med.

MVH Josefin

Ja, det är väl bara att vänta och se när det dyker upp. Verkar som ni skulle behöva lite hjälp med Order/Lagerlogistiken. Har själv jobbat med lagerlogistikprojekt och har sett en del smarta lösningar genom åren, så det är bara att ni hör av er om ni behöver hjälp;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Fast den är ändrad, utan kod kostar den 2675:-, priset dras av på varan direkt i varukorgen dvs du ser priset med kod. Testa tryck bort koden igen så ser du att den hoppar upp på ordinarie pris där.

MVH Josefin

Hehe, va smart att höja priserna innan man slänger ut en kampanjkod för att locka till sig kunder Notera min ironiska ton. Synd att så många går på bluffen.

Visa signatur

Acer Aspire TimelineX 3820TG - Corsair F60

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leon1:

Hehe, va smart att höja priserna innan man slänger ut en kampanjkod för att locka till sig kunder Notera min ironiska ton. Synd att så många går på bluffen.

Och trots bluffen är de 300 billigare än inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Och trots bluffen är de 300 billigare än inet.

http://www.inet.se/produkt/5310022/intel-core-i7-3770k-3-5ghz...

eller inte..

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Du får nog plocka fram miniräknaren.

Permalänk
Medlem

Hej, är det meningen att den tidigare rabatten inte ska gälla längre på denna modell? http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_uh572_intel_i5-...

Kostade 5000 kr innan, nu står det att det är 3 % rabatt, dvs 8000 kr... :/

Permalänk
Medlem

Kommer ni ha fler 25% på komponent reor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Du får nog plocka fram miniräknaren.

Ursprungspriset är likvärdig, sen att CDON har en kampanjkod som man måste leta fram för att få rabatten är ju en annan femma.
Ta fram miniräknaren..

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Skrivet av Leon1:

Hehe, va smart att höja priserna innan man slänger ut en kampanjkod för att locka till sig kunder Notera min ironiska ton. Synd att så många går på bluffen.

Men snälla du, nu får du nog läsa igen vad som skrivs och inte ta saker ur sitt sammanhang. Den är ändrad i VARUKORGEN han visar på bilden.
Kolla här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1189948 så ser du att den kostat 2675:- från den 7 december, innan dess 2679:- sen i oktober.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuppetShow:

Men snälla du, nu får du nog läsa igen vad som skrivs och inte ta saker ur sitt sammanhang. Den är ändrad i VARUKORGEN han visar på bilden.
Kolla här http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1189948 så ser du att den kostat 2675:- från den 7 december, innan dess 2679:- sen i oktober.

Ja tyvärr fick jag inte produktsidan på bild men jag är 100% säker på att priset var det rabatterade även på produktsidan.
Måste varit en ytterligare rabatt-bugg antar jag.

Men huvudsaken var ju att jag fick ett svar, och det fick jag.. så problem löst.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------