Har jag virus i datorn?

Permalänk
Medlem

Har jag virus i datorn?

Hej, har nyligen kommit hem efter 3 dagars resande och innan jag drog iväg så kopplade jag ur sladden ur modemet. Hade rensat datorn med CCleaner, Panda Antivirus och Defraggler. Men nu när jag kom hem så märker jag att det är något fel på internet-hastigheten, eller "DNS" anslutningen. Har kopplat in modemet som det var innan och allt det där, jag tror verkligen inte det är något problem med det, så jag laddade ned Microsoft Security Essentials och av installerade Panda Antivirus, gjorde typ 2 snabbsökningar men hittade inga hot, så jag valde jag att göra en fullständig sökning och då jävlar kom det fram VÄLDIGT många backdoor.win32.Tofsee F, sökte lite om just det och såg att det var det var riktigt allvarligt Men såklart så rensade jag dem när sökningen var slut, startade om datorn, och gjorde en sista snabbsökning och inga hot hittades.
Men nu så har jag ytterligare problem med Chrome, som när jag försöker gå in på YouTube, Facebook, vadsomhelst så får jag ett DNS fel, fast så fort jag hämtar om sidan så funkar det. -.- Är viruset kvar??

PS. För ca en vecka sedan så hade mitt Facebook konto blivit hackat av någon/något som då skickade ut länkar med trojaner, om det har något i förhållande till detta.

Uppskattar svar :/

Visa signatur

Processor: i7 2600K @4,4GHz GPU: GTX 670 Asus DirectCUII OC Minne: 16GB 1600MHz Kylning: Antec 920 H2O Cooling SSD: 55GB OCZ SSD HDD: 1TB 7200RPM HDD Nätagg: Corsair TX 750 80+ Moderkort: ASRock P67 Professional
-- Razer BlackWi

dow Ultimate - Cyborg R.A.T 7 - Nvidia Sourround: 1st. BenQ XL2420T 120Hz 2st. Acer S240HL 60Hz --

Permalänk
Medlem

Det är antagligen något som inte MSE hittar, kanske ett virus som gått för långt.
Testa att återställa datorn till tidigare punkt, eller så kan du formatera om disken och installera om Windows.
Då kommer du i alla fall garanterat inte ha kvar viruset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Det är antagligen något som inte MSE hittar, kanske ett virus som gått för långt.
Testa att återställa datorn till tidigare punkt, eller så kan du formatera om disken och installera om Windows.
Då kommer du i alla fall garanterat inte ha kvar viruset

Är du säker på att det inte är fel på modemet?

Visa signatur

Processor: i7 2600K @4,4GHz GPU: GTX 670 Asus DirectCUII OC Minne: 16GB 1600MHz Kylning: Antec 920 H2O Cooling SSD: 55GB OCZ SSD HDD: 1TB 7200RPM HDD Nätagg: Corsair TX 750 80+ Moderkort: ASRock P67 Professional
-- Razer BlackWi

dow Ultimate - Cyborg R.A.T 7 - Nvidia Sourround: 1st. BenQ XL2420T 120Hz 2st. Acer S240HL 60Hz --

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seazoone:

Är du säker på att det inte är fel på modemet?

Har du kontaktat din leverantör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seazoone:

Hej, har nyligen kommit hem efter 3 dagars resande och innan jag drog iväg så kopplade jag ur sladden ur modemet. Hade rensat datorn med CCleaner, Panda Antivirus och Defraggler. Men nu när jag kom hem så märker jag att det är något fel på internet-hastigheten, eller "DNS" anslutningen. Har kopplat in modemet som det var innan och allt det där, jag tror verkligen inte det är något problem med det, så jag laddade ned Microsoft Security Essentials och av installerade Panda Antivirus, gjorde typ 2 snabbsökningar men hittade inga hot, så jag valde jag att göra en fullständig sökning och då jävlar kom det fram VÄLDIGT många backdoor.win32.Tofsee F, sökte lite om just det och såg att det var det var riktigt allvarligt Men såklart så rensade jag dem när sökningen var slut, startade om datorn, och gjorde en sista snabbsökning och inga hot hittades.
Men nu så har jag ytterligare problem med Chrome, som när jag försöker gå in på YouTube, Facebook, vadsomhelst så får jag ett DNS fel, fast så fort jag hämtar om sidan så funkar det. -.- Är viruset kvar??

PS. För ca en vecka sedan så hade mitt Facebook konto blivit hackat av någon/något som då skickade ut länkar med trojaner, om det har något i förhållande till detta.

Uppskattar svar :/

Edit2 Stänga av allting, (router/modem ska göras strömlöst) vänta i 5-6 minuter och prova. (prova detta först)

Prova att Installera MBAM och Utför fullständig skanning i felsäkert läge!! Ta bort allt. Starta om datorn.

(Innan du gör det så gå in i inställningar/Skanningsinställningar och kolla så att allt är ibockat) Minns inte om det är ibockat från "förstastart"

Edit/du kan först gå in i Kontrollpanelen/ändra inställningar nätverkskort/markera (så det blir blått) högerklicka/Egenskaper/markera internet protocol Version 4 (TCP/iPv4) / och klicka sen på egenskaper/ gör sen punkten blå på/ Använd följande DNS serveradress

Och så skriver du in Googles DNS som är:

8.8.8.8 (önskad)
8.8.4.4 (Alternativ)

Stänger av datorn/routen/modemet, väntar i 5-6min innan du slår på allt!!

Och så provar du ett par timmar, funkar det bra då. så ringer du din operatör och förklarar! Eller kör med Googles.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]