Laptop för snåla smålänningar (billigaste möjliga)

Permalänk

Laptop för snåla smålänningar (billigaste möjliga)

Tjäna!
Nu är det så att mina föräldrar har vart inne på att köpa en iPad 2 för att ha till slösurfande, receptbok i köket och till Netflix-tittande. Först tänkte jag att det blir perfekt med iPaden, men en iPad 2 kan inte trycka ut tillräckligt hög upplösning till en modern tv?

Så min fråga lyder, är det möjligt att hitta en duglig laptop och som inte är skit till samma pris som vad man kan få en ipad 2 för idag? (2990kr).

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600

Permalänk

Vad iPad2 har för max upplösning på streaming till TV:n är jag osäker på, men jag vet att dom nyare iPadsen kan streama 1080p(?). Annars är väl google nexus 7 ett val, ligger på prisklassen 2000 också.

Själv tycker jag det är betydligt lättare att ha en surfplatta i köket än en (stor) klumpig (med tanke på att den ska vara billig) laptop i köket.

Permalänk

Jo det har du rätt i att det är smidigt med en platta, Vill mest ha en platta. Hittade en Galaxy Tab 2 för 2000, den är ju lite större än nexus 7:an, kanske är bättre för äldre personer med sämre syn tänker jag.

Och sedan kan jag ingenting om surfplattor heller. Om jag kollar på en surfplatta är ända kravet att den ska kunna köra Netflix och kopplas till tvn.

Kanske denna tråden ska flyttas till Läsplattor, Mod? (sorry)

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R3, PSU: Fractal DesignNewton R2 800W,
Moderkort: AsRock Z68 Extreme3 Gen 3, CPU: Intel® Core i5-2500K, (Noctua NH-U9B SE2)
GPU: Powercolor GeForce GTX 680 2GB Reference,
RAM: Corsair VENGANCE DDR3 16GB, HDD: Samsung SSD 830 Series
Ljudkort: Asus xonar Essence STX, Högtalare: Coirsair SP2500 Lurar: Denon AH D600