Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av hejhopp123:

Är det värt att börja spela detta? Har fixat konto men såg att kan kunde köpa SC eller något.

Är det pay to win och blir det lika tråkigt som i bf3 om man kör solo?

Jag vet inte om det är pay-to-win, men antagligen får man roligare prylar när man betalar, har själv inte gjort det.

Det är ännu tråkigare än BF3 när man är ensam, det finns liksom inget man kan åstadkomma som ensam spelare, tyvärr.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Newklear:

Jag vet inte om det är pay-to-win, men antagligen får man roligare prylar när man betalar, har själv inte gjort det.

Det är ännu tråkigare än BF3 när man är ensam, det finns liksom inget man kan åstadkomma som ensam spelare, tyvärr.

När det gäller vapen och sånt så får man exakt samma saker om man spelar helt gratis men det tar tid att låsa upp allt man vill ha. Så man kan få samma uppgraderingar och vapen utan att betala med det tar tid. Så slänger man in lite pengar kommer man få tillgång till sånt mycket snabbare. Sen finns det rent kosmetiska grejer som bara går att köpa för pengar. Typ kamouflage, hjälmar som ser ut som döskallar, dekorationer till fordon och så vidare. Så samma affärsmodell som LoL.

Edit: Så nej, jag skulle inte kalla det pay to win eftersom varje enskild soldat inte gör så enormt stor skillnad. Jag kör till exempel fortfarande på automatvapnet man får gratis och har bara lagt till ett annat sikte och minskat rekylen lite och det kostade inte så mycket speltid att få ihop. Så man kan ha väldigt roligt utan att betala en krona. Sen skickade jag in lite pengar i spelet när de hade rea för att jag tyckte att jag ville stödja utvecklarna och för att jag ville ha tag på ett raketgevär lite snabbare.

Värt att notera är att många vapen är "side grades", alltså de blir inte nödvändigtvis bättre utan snarare annorlunda. Så det handlar mycket om spelstil. Det jag köpte är ett målsökande raketgevär. Det låter som en stor uppgradering över det man får gratis som bara skjuter rakt fram men nackdelen är att det här måste låsa på ett mål för att skjuta så jag kan inte använda det mot infanteri och varje raket gör mindre skada. Så inte nödvändigtvis bättre men det fyller en annan funktion. Jag använder båda flitigt men i helt olika lägen.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Skrivet av hejhopp123:

Är det värt att börja spela detta? Har fixat konto men såg att kan kunde köpa SC eller något.

Är det pay to win och blir det lika tråkigt som i bf3 om man kör solo?

Enligt mig som har köpt SC så är det ej pay to win men hjälper mycket för vissa saker bör man låsa upp och det tar lång tid att få dem annars...
Det går att spela själv men man har stor fördel om man är några stycken...

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av haapppoooo:

Det går att spela själv men man har stor fördel om man är några stycken...

Vi kanske skulle starta en SweC-grupp?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Vi kanske skulle starta en SweC-grupp?

Jag är på Tycker PS2 är riktigt skoj. Antar dock att alla är utspridda lite här och var så man kanske skall starta nya gubbar på en bestämd server?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nu har jag provat spela 5 min.
Slängdes direkt in i ett område som det var en massa tjafs i. Lyckades döda 2 st men sedan när jag skall respawna så lyckas jag tappa bort mig i UI då det är något fel på den. Det står <ERROR> på alla klasser och t.ex. #UIxxxxxx på de andra knapparna man kan klicka på.

Tips?

Edit: Står på play knappen t.ex. ##UL.PLAY. Såg dessutom inga namn när man skulle välja server så tog bara första bästa. Något känns väldigt fel

Edit 2: Nu för andra gången så slutar det att fungera och det stängs ner efter 10 minuters spelande.

Visa signatur

"They took my stain!"
Anonyma Jonas

Permalänk
Medlem

Ändra språk i launchern och starta en gång, stäng sedan av och ändra tillbaka till engelska.

Visa signatur

Dator: AMD Ryzen 5800X | Arctic Freezer II 280 | Arous X570S Pro AX | 2x16GB Hyper X Fury DDR4 3600MHz | 980 PRO 1TB | EVGA 3080 FTW Ultra | Fractal Design Torrent | Enermax Revolution 1050W | Win 10 PRO | Asus PG279Q
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1260L | 16GB DDR3 ECC | 240GB SSD | 2x8TB WD White Label | TrueNAS

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av hejhopp123:

Nu har jag provat spela 5 min.
Slängdes direkt in i ett område som det var en massa tjafs i. Lyckades döda 2 st men sedan när jag skall respawna så lyckas jag tappa bort mig i UI då det är något fel på den. Det står <ERROR> på alla klasser och t.ex. #UIxxxxxx på de andra knapparna man kan klicka på.

Tips?

Edit: Står på play knappen t.ex. ##UL.PLAY. Såg dessutom inga namn när man skulle välja server så tog bara första bästa. Något känns väldigt fel

Edit 2: Nu för andra gången så slutar det att fungera och det stängs ner efter 10 minuters spelande.

Känns som att det finns en hel del buggar, tyvärr... Jag kommer knappt in i spelet, får bråka en stund innan det vill sig.
Sen när man väl är inne i spelet så är kartan ibland så seg så den inte går att använda alls, och då springer man runt och har inte en aning om vart man är på väg. Bara att hoppas att det finns någon att följa efter.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Jag skulle kanske vara på att spela med Swec men jag rekommenderar Miller (EU server) och Goonbrigade (EU)

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av haapppoooo:

Jag skulle kanske vara på att spela med Swec men jag rekommenderar Miller (EU server) och Goonbrigade (EU)

Spelar själv på Lithcorp (tror jag), men jag har knappt kommit någonstans, så ett serverbyte hade väl inte varit jordens undergång direkt

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Vore trevligt med ett Swec. gäng som lirar PS2
Om ni vill adda mig så finns jag här

NC - Miller - MattiAce
TR - Cobolt - Matti4ce
VS - Lithcorp - MattiAcegoespurple

§9
Permalänk

Vore jäkligt kul att spela med lite folk härifrån, speciellt om ni gillar att flyga ESF(scythe, reaver eller mosquito) Airsquad ftw!

Är man ett par stycken som flyger runt kan man få fiiina kill streaks = mycket exp = fler cert points

Jag finns just nu bara på EU Miller - VS. Nick: icetrance

Adda mig mer än gärna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejhopp123:

Är det värt att börja spela detta? Har fixat konto men såg att kan kunde köpa SC eller något.

Är det pay to win och blir det lika tråkigt som i bf3 om man kör solo?

Nä det är inte pay2win då det inte går att köpa uppgraderingar, man kan köpa vapen men inget som är direkt bättre än default bössan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Precis börjat spela och måste säga att det är jävligt häftigt när man är inne i en byggnad under attack och det smäller och exploderar överallt runt omkring en

Kör på Miller som....kan inte ens uttala det, Cog.... Frihetssnubbarna, heter Feldeh

Vad bör man uppgradera så snart man kan ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hutter:

Precis börjat spela och måste säga att det är jävligt häftigt när man är inne i en byggnad under attack och det smäller och exploderar överallt runt omkring en

Kör på Miller som....kan inte ens uttala det, Cog.... Frihetssnubbarna, heter Feldeh

Vad bör man uppgradera så snart man kan ?

Skickades från m.sweclockers.com

Ett nytt sikte och lite andra småprylar på vapnet är en billig uppgradering. Sen beror det på vilken klass du kör.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Kör främst infiltrator då jag uppskattar sniper stulet. Dock försöker jag lära mig lite close combat med heavy/light infantery.

Tips på bra sikte?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

För er som är oroliga angående pro7 och SOE-konton.
Skapar man konto genom steam så får man ett SOE-konto precis som någon skrev här vid ett tidigare tillfälle.

Skapade en gubbe på Miller igår, Vanu men vet inte om jag gillar den jättemycket..

Spelar gärna med några swecare, hade nog varit riktigt kul. Säg bara vilken sida så byter jag gärna.
För de flesta spelar redan Miller eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hutter:

Kör främst infiltrator då jag uppskattar sniper stulet. Dock försöker jag lära mig lite close combat med heavy/light infantery.

Tips på bra sikte?

Skickades från m.sweclockers.com

Ska du köra nära är det väl antingen reflex som gäller eller så skjuter du från höften med ett lasersikte.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk

Laddade ner det genom Steam precis. Kan inte logga in med mitt EU konto...
Är det bara USA som kan spela på steam klienten??

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk

Behöver hjälp med en sak. Hittar inte vapnet, t.ex. Equinox, i affären, jag har inte råd att köpa det än, men varför ser jag det inte när jag ser andra dyrare vapen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikBre:

Laddade ner det genom Steam precis. Kan inte logga in med mitt EU konto...
Är det bara USA som kan spela på steam klienten??

Inga problem för mig att köra genom steam.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk

hutter, tips på sikte är 1x HR siktet eller vad det heter, det gör så du ser bra i mörka områden vilken de är många av, du ser bra i de även i ljusa områden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dvudd:

Nä det är inte pay2win då det inte går att köpa uppgraderingar, man kan köpa vapen men inget som är direkt bättre än default bössan.

Skickades från m.sweclockers.com

Flyget är definitivt P2W, jag har 3 gubbar som är BR 18-20 och jag är inte ens nära nån form av AA så jag är en free kill för alla dom som köpte rocket pods och lib vapen.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PatrikBre:

Laddade ner det genom Steam precis. Kan inte logga in med mitt EU konto...
Är det bara USA som kan spela på steam klienten??

Om jag förstått rätt så kan bara folk med SOE-konto spela via Steam-klienten, folk med Pro7-konto måste ladda hem klienten från planetside2.eu, jag kan dock ha missförstått. Dock ser jag inte riktigt någon fördel med att ha PS2 i Steam, spelet uppdateras ändå inte automatiskt utan man måste öppna launchern för att patcha, och det finns ingen funktion för att se sina Steam-vänner ingame etc., så egentligen är allt det gör att man även måste starta Steam varje gång man vill köra PS2. Detta får mig att fundera på att avinstallera det från Steam och bara installera på vanligt vis.

Skrivet av Gascogne:

Inga problem för mig att köra genom steam.

Men du har ju ett SOE-konto? Antar att han syftar på Pro7 när han säger EU-konto.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Jag undrar vilken ^^ (snarare undrar jag vad du heter i planetside2 ).

Sorry för att det tog ett tag att svara
Jag heter yugurto in game och outfiten heter the consortium våran tag är conz så om du ser några med den tagen är det vi.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yugurt:

Sorry för att det tog ett tag att svara
Jag heter yugurto in game och outfiten heter the consortium våran tag är conz så om du ser några med den tagen är det vi.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag heter Simconx in game, och min outfit heter också consortium med tag conz ;). Jag "visste" redan vad du skulle svara ang. outfitten innan jag frågade ^^.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kaya:

Flyget är definitivt P2W, jag har 3 gubbar som är BR 18-20 och jag är inte ens nära nån form av AA så jag är en free kill för alla dom som köpte rocket pods och lib vapen.

Alla MAX har en gratis AA på ena armen så alla har AA om de vill. Sen gör alla vapen skada på ESF så är ni ett gäng som skjuter så kan man ge rätt mycket stryk. Liberators är lurigare, de kräver antingen eget flyg eller ett gäng som är dedikerat för AA.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Kör på Lithcorp - NC - Matheon

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Alla MAX har en gratis AA på ena armen så alla har AA om de vill. Sen gör alla vapen skada på ESF så är ni ett gäng som skjuter så kan man ge rätt mycket stryk. Liberators är lurigare, de kräver antingen eget flyg eller ett gäng som är dedikerat för AA.

Javisst det enda som krävs är 3-5 AA max och det blir en jämn fight mot en ESF med rocket pods. Men mot libs är det fortfarande kört eftersom dom kan flyga så högt så missilerna som träffar dom gör 0 skada men deras nuke kanon får en kill med varje skott.

Om inte flyget är Pay to Win så finns det inget spel som är P2W.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

Javisst det enda som krävs är 3-5 AA max och det blir en jämn fight mot en ESF med rocket pods. Men mot libs är det fortfarande kört eftersom dom kan flyga så högt så missilerna som träffar dom gör 0 skada men deras nuke kanon får en kill med varje skott.

Om inte flyget är Pay to Win så finns det inget spel som är P2W.

Men du behöver inte köpa kanonen om du inte vill. Spela dig upp till den istället...