Nokia Lumia 920, 4.5-tums display & PureView

Permalänk
Medlem
Skrivet av djaxxo:

Fantastiskt fina bilder Henrik! Du skall inte för stora förhoppningar över kamerafixet, men det blir faktiskt lite bättre skärpa.

jag tror att Nokia kommer få en snilleblixt om hur dom missa felet å inte lyckats åtgärda det. Lär komma till mars/april om vi har tur

för när man filmar eller tar stillbilder och kollar på mobilens skärm är det knivskarp bild. Så video blir Bra men icke stillbilder. Menmen det blir Bra snart :-)!

tack för att du delade med dig utav dessa bilder blev alldeles varm när jag får se hur fantastisk kameran är egentligen. Det är ju inte lätt å hitta en mobil som har ett nytt å fräscht system, Bra kamera för foto osv

tack igen!

ps. Kul att det blev så Bra bild på barnen när det var dåligt ljus, utan blixt å att dom är barn

Skickades från m.sweclockers.com

Nu hänger jag inte riktigt med, alla som försöker uppgradera i förväg är väl till pr1.1?

"Du skall inte för stora förhoppningar över kamerafixet, jag tror att Nokia kommer få en snilleblixt om hur dom missa felet å inte lyckats åtgärda det. Lär komma till mars/april om vi har tur ;-)"

Skulle inte kameran prestera bra mycket bättre i pr1.1, har sätt ett dussintal bilder i jämförelse o där är skillnaden väldigt stor och fördel för nya uppgraderingen...

V

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av MattiasAsb:

Ja en iPhone 4 med två år gammalt batteri? Eller har du bytt det för annars är det ganska missvisande då jag själv upptäckte hur dåligt ett batteri ofta hunnit blivit på två år. Bytte batteri i fruns iPhone 4 och hon märkte en enorm skillnad

Som jag sa, batteriet i min 1,5 år gamla iP4 räcker gått och väl i två-tre dagar utan problem. Många kanske är rädda att byta ut sin iP4 eftersom de tror att Lumians batteri bara räcker i ca 25 minuter.
Filmen visar att när folk säger att Lumians batteri är dåligt/medelmåttigt så är det ändå ca dubbelt så bra som den iPhone vederbörande håller i sin hand och bör därför inte ta ryktena om värdelöst batteri på så stort allvar.
Det är missvisande på bra många mer punkter en att iPhonen är gammal, ta tex apparna, vad säger att den ena inte drar mer en den andra? Vad säger att inte medium i ljusstyrka på iPhonen är mycket mer än på Lumian?
Vem bryr sig, som jag skriver på youtube, det är en liten skoj jämförelse för att ge folk en uppfattning om hur det "dåliga" batteriet står sig mot en telefon med bra batteri.

Permalänk
Skrivet av Nisse-Tuta:

Som jag sa, batteriet i min 1,5 år gamla iP4 räcker gått och väl i två-tre dagar utan problem. Många kanske är rädda att byta ut sin iP4 eftersom de tror att Lumians batteri bara räcker i ca 25 minuter.
Filmen visar att när folk säger att Lumians batteri är dåligt/medelmåttigt så är det ändå ca dubbelt så bra som den iPhone vederbörande håller i sin hand och bör därför inte ta ryktena om värdelöst batteri på så stort allvar.
Det är missvisande på bra många mer punkter en att iPhonen är gammal, ta tex apparna, vad säger att den ena inte drar mer en den andra? Vad säger att inte medium i ljusstyrka på iPhonen är mycket mer än på Lumian?
Vem bryr sig, som jag skriver på youtube, det är en liten skoj jämförelse för att ge folk en uppfattning om hur det "dåliga" batteriet står sig mot en telefon med bra batteri.

Jag har en ganska ny iPhone 4 endast 2 månader gammal som jag fick som jobbtelefon!
Och jag kan säga att batteriet är ganska så mycket bättre på min L920 än på min IP4!
Däremot så är min IP4 snäppet vassare i standby läge! Men bara knappt...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Riktigt fina bilder Henrik. Inte har du väl övergett Pentax?
Du som är riktigt hemma på det här med tekniken och är en duktig fotograf, hur i h***sike kan kameran prestera "bättre" än min K7:a + SMC-DA*16-50 i dåligt ljus utan blixt, med den snabba slutartiden och isotal? Nu kan inte Lumian ersätta en systemare på långa vägar men jag kan inte sluta förundras över bilderna i ljussvaga miljöer.
Vad är hemligheten/fusket?
Skärpan är inte lika bra, dock blev det skillnad efter gårdagens flashning,tror jag,har inte hunnit testat så mycket ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sodnik:

Riktigt fina bilder Henrik. Inte har du väl övergett Pentax?
Du som är riktigt hemma på det här med tekniken och är en duktig fotograf, hur i h***sike kan kameran prestera "bättre" än min K7:a + SMC-DA*16-50 i dåligt ljus utan blixt, med den snabba slutartiden och isotal? Nu kan inte Lumian ersätta en systemare på långa vägar men jag kan inte sluta förundras över bilderna i ljussvaga miljöer.
Vad är hemligheten/fusket?
Skärpan är inte lika bra, dock blev det skillnad efter gårdagens flashning,tror jag,har inte hunnit testat så mycket ännu.

Näe, jag sitter med min K-5a, dock så har lumian fyllt ett hål jag haft hela mitt liv, en kamera som tar bra bilder; och som tar bra bilder. Jag tar fortfarande med mig k-5an om jag vet att jag ska fotografera något, eller att det kommer fototillfällen. Och k-5an är överlägsen i mörka miljöer då man kan vrida upp isot hur mycket man än vill

Permalänk

En grej som jag har stört mig på ganska länge nu är att bilder/album som jag har sparat på Skydrive hamnar som mappar i mina foton!
Jag vill bara ha mina kamerabilder där och mina skydrive album vill jag kunna ha privat!

Går det att lösa detta?? Jag vill kunna auto spara på skydriven som vanligt alltså! Bara utan att de hamnar som en egen mapp på mobilen!

Hoppas ni förstår vad jag menar!

Permalänk

Så himla surt min 920 har gått sönder. Överlägset bästa telefonen jag har ägt. Fantastisk på alla vis men uttaget till hörlurar har pajat.

Detta resulterar i att jag inte får något ljud i telefonen förutom när jag har hörlurar inkopplade. Jag har varit super rädd om telefonen men efter sista gången jag satt i mina lurar pajade uttaget. Jag har inte missandlat uttaget utan det måste vara fel på det. Har läst på WPcentral att fler har samma fel. Bara att byta telefon eller få den lagad. Jag som fått ett bra exemplar vad det gäller batteri. Min håller 1-2 dagar med mycket användning.

Surt surt.

Permalänk
Skrivet av snuffe82:

YEZZ!! lyckades flasha om den FY SATAN säger jag vara vilket jädra jobb det var för min del. Suttit med det här i 10 timmar. Men nu är jag väldigt glad och riktigt trött

Hur löste du problemet med drivrutinen. Det var samma sak för mig när jag flashade om den på W7. Jag har visserligen en windows 8 dator som det fungerar på, men vill kunna köra det på W7 om man skulle behöva.

Permalänk
Medlem

Kan förövrigt säga att appen jag använde för Timelapsen är jävligt nice och har mycket kul funktioner för den fotointresserade. Recenseras på wpcentral idag.
http://www.wpcentral.com/camerapro-windows-phone-8-satisfying...

Permalänk
Skrivet av Ten:

Vad kör ni med för BT headset till 920, jag har testat med mitt MW600 som inte fungerar så bra. Har ett Nokia BH-111 det fungerar men har ett squmt fäste. Finns det liknande BT headset som fungerar bra med ljud och fäste?

Kör med Creative Wp-350, funkar klockrent. Enda minuset är att equalizerinställningarna på Lumian inte funkar med trådlösa headset.

Visa signatur

Core I7 920 - Asus P6T SE - 12gb ram Samsung 1333mhz - Asus DC II GTX 580 - Intel SSD 330 120gb OSdisk - Intel SSD 330 120gb speldisk - Seagate Barracuda 2tb lagringsdisk - X-FI titanium - Corsair GS 800w - Noctua NH-U9B SE2 - Antec Eleven Hundred w Noctua S12B FLX fans - Scythe KS01-BK - Razer Naga Molten - Qpad MK-85 MX Red - Win 8.1 Pro 64 Bit med Media Center

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Kan förövrigt säga att appen jag använde för Timelapsen är jävligt nice och har mycket kul funktioner för den fotointresserade. Recenseras på wpcentral idag.
http://www.wpcentral.com/camerapro-windows-phone-8-satisfying...

Verkar lovande, blir ett köp. Tack för tipset och gott nytt år på er alla.

Permalänk

Någon som vet om Telia och Halebop delar lager?
Moreover, kanske någon som vet om halebop har den i lager nu?
Den 4e åker jag hem mot norrland igen nu när julen är över och kommer således köpa på mig en telefon.

Färg.... Vit eller röd? Vad säger ni?

Visa signatur

Spelburk: Fractal Design R4 * AMD Ryzen 1600X kyld av H80i V1 * ASUS GTX770 DCII * Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz * ASUS PRIME B350-PLUS * EVGA Supernova G2 750W * 1TB HDD * Samsung EVO 250GB SSD
Tillbehör: Steelseries Rival 300 * SweC Qpad Musmatta * BenQ XL2411T 144hz * BenQ 24" * Qpad MK-50 * Hyper X Cloud *

Permalänk

Tänkte dela med mig av mina erfarenheter nu när jag har haft telefonen ett tag och ska försöka vara så objektiv som möjligt, bytte upp mig från en iphone 4 som har fungerat oerhört bra i två år så jag har haft väldigt stora förhoppningar på denna telefon.

Jag äger den gula - alltså inte en färg med matt finish.

Byggkvalité Den är helt ok men känns plastig i jämförelse med min iphone, inte alls samma känsla som när man håller näven runt metall och glas. Jag tycker inte om den glatta plasten, den känns hal och opålitlig, den ser däremot inte billig ut som tex plasten på baksidan av Samsung Galaxy SIII gör. Jag är mycket besviken på knapparna, materialvalet är tveksamt och de känns billiga. Jämför man med en iphone 4 så får man gedigna knappar i metall som har distinkta klick, det är enkelt att urskilja knappen från nedtryckt och motsatt läge. Knapparna på lumian är gjorda i silverfärgad plast (tror jag) och de känns inte gedigna ett exempel på detta är On/Off- knappen som känns lös och sladdrig, lika så kameraknappen. Glatt plast är ett dålig val för knappar enligt mig, hade mycket hellre sett att man använt sig av material med annan finish för att kunna urskilja dom lättare, kanske borstad metall samt bättre och hårdare knappfjädring.

Att telefonen knakar när man trycker på baksidan är inget som har bekymrat mig eller något som jag har testat för den delen heller, förstår inte riktigt syftet med att göra det.

Telefonens vikt har många klagat på, både professionella recensenter och vanliga konsumenter. För mig är inte vikten ett stort problem i sig men i kombination med glatt plast så kan det vara ett problem.

Mjukvara och Interface Jag finner gränssnittet mycket älskvärt, jag kan utforma min hemskärm precis som jag vill ha det och på denna punkt har Microsoft varit duktiga. Idén med live tiles är genial enligt mig och kan vara en deal breaker för vissa när man har sett dom i aktion, det är helt enkelt riktigt läckert med en självuppdaterande CNN app som visar dagens toppnyhet både på låsskärm och hemskärm för att ta ett exempel.
Något som jag saknade i min iphone var en riktig equalizer, tack och lov så finns det i WP8, den fungerar mycket bra.

Nu till applikationer. Som nämnt så många gånger tidigare så är utbudet begränsat men det betyder inte att det inte finns mycket roligt att hitta som aldrig skulle kunna fungera på en iphone. Självklart finns det appar jag saknar väldigt mycket som spotify och instagram men de kommer inom kort, under tiden så får jag vänja mig vid nokia music och xbox music som man får gratis i en månad, fungerar som substitut. Även Rdio kan vara värt att kolla upp om man saknar spotify, Rdios interface är både snyggt och lätt att använda, liksom spotify så kostar det 99 kr i månaden men det finns en nackdel och det är ljudkvalitén som är aningen sämre än spotifys, kan inte säga att jag märker någon skillnad men den finns där i alla fall. Utbudet är bra, alla låtar jag hade på spotify fanns på Radio med.
Rent generellt så är jag nöjd med apputbudet, jag trodde det skulle vara MYCKET värre efter att ha läst och tittat på videorecensioner. Har man problem med att hitta substitut appar så är WP forumet guldvärt. Det enda jag inte hittat ännu är bra matlagningsappar, vart är dom!
Sist men inte minst så har vi spel och här kan jag inte säga mycket eftersom jag inte har installerat några spel ännu, jag är inte så förtjust i spelappar på telefonen. Jag har en app som man kan räkna till spel och det är en gameboy emulator som fungerar ypperligt! Rätt kul att spela Pokémon när man har det trist, nostalgi.....

I övrigt är jag nöjd med telefonen. Jag tänker inte skriva om kameran eftersom det redan har skrivits så mycket om det i tråden, jag är en dålig fotograf och kan inte mycket om kameror - därför blir mina bilder dåliga
Jag har en negativ punkt och det är batteriet. Det är rent ut sagt skitdåligt och jag hoppas det blir bättre med tiden. Sitter jag och trixar i telefonen förlorar jag 30 % på en halvtimme, skandal. Här är min två år gamla iphone överlägsen med ett batteri som gott och väl räcker i två dagar med medelanvändning.

Man märker snabbt att WP8 är en nytt operativsystem. Jag får dagliga uppdateringar på mina applikationer och det skrivs mycket på forum. Många beskriver det som ofärdigt, jag är beredd att hålla med till viss del. WP8 är i högsta grad ett fullt fungerande mobiloperativsystem men det finns fortfarande saker som kan göra användarupplevelsen ännu bättre som till exempel ett riktigt notifikationscenter och möjlighet att visa batteriprocent - två saker som egentligen inte är nödvändiga i ett OS men helt klart önskvärt. Jag ser ivrigt fram emot de kommande uppdateringarna från microsoft till Windows Phone 8.

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk

Hur är det med spotify? Någon skrev att det ska komma Q1 2013. Finns det någon tillförlitlig källa till det?

För övrigt kan jag bara säga att jag är grymt nöjd med min gula L920. Jag har köpt toppmodeller regelbundet de senaste 10 åren och de brukar alltid ha sina barksjukdomar. Så även L920 givetvis, men den tillhör absolut de bättre jag köpt på den punkten.

Permalänk
Skrivet av philip_BNF:

Tänkte dela med mig av mina erfarenheter nu när jag har haft telefonen ett tag och ska försöka vara så objektiv som möjligt, bytte upp mig från en iphone 4 som har fungerat oerhört bra i två år så jag har haft väldigt stora förhoppningar på denna telefon.

Jag äger den gula - alltså inte en färg med matt finish.

Byggkvalité Den är helt ok men känns plastig i jämförelse med min iphone, inte alls samma känsla som när man håller näven runt metall och glas. Jag tycker inte om den glatta plasten, den känns hal och opålitlig, den ser däremot inte billig ut som tex plasten på baksidan av Samsung Galaxy SIII gör. Jag är mycket besviken på knapparna, materialvalet är tveksamt och de känns billiga. Jämför man med en iphone 4 så får man gedigna knappar i metall som har distinkta klick, det är enkelt att urskilja knappen från nedtryckt och motsatt läge. Knapparna på lumian är gjorda i silverfärgad plast (tror jag) och de känns inte gedigna ett exempel på detta är On/Off- knappen som känns lös och sladdrig, lika så kameraknappen. Glatt plast är ett dålig val för knappar enligt mig, hade mycket hellre sett att man använt sig av material med annan finish för att kunna urskilja dom lättare, kanske borstad metall samt bättre och hårdare knappfjädring.

Att telefonen knakar när man trycker på baksidan är inget som har bekymrat mig eller något som jag har testat för den delen heller, förstår inte riktigt syftet med att göra det.

Telefonens vikt har många klagat på, både professionella recensenter och vanliga konsumenter. För mig är inte vikten ett stort problem i sig men i kombination med glatt plast så kan det vara ett problem.

Mjukvara och Interface Jag finner gränssnittet mycket älskvärt, jag kan utforma min hemskärm precis som jag vill ha det och på denna punkt har Microsoft varit duktiga. Idén med live tiles är genial enligt mig och kan vara en deal breaker för vissa när man har sett dom i aktion, det är helt enkelt riktigt läckert med en självuppdaterande CNN app som visar dagens toppnyhet både på låsskärm och hemskärm för att ta ett exempel.
Något som jag saknade i min iphone var en riktig equalizer, tack och lov så finns det i WP8, den fungerar mycket bra.

Nu till applikationer. Som nämnt så många gånger tidigare så är utbudet begränsat men det betyder inte att det inte finns mycket roligt att hitta som aldrig skulle kunna fungera på en iphone. Självklart finns det appar jag saknar väldigt mycket som spotify och instagram men de kommer inom kort, under tiden så får jag vänja mig vid nokia music och xbox music som man får gratis i en månad, fungerar som substitut. Även Rdio kan vara värt att kolla upp om man saknar spotify, Rdios interface är både snyggt och lätt att använda, liksom spotify så kostar det 99 kr i månaden men det finns en nackdel och det är ljudkvalitén som är aningen sämre än spotifys, kan inte säga att jag märker någon skillnad men den finns där i alla fall. Utbudet är bra, alla låtar jag hade på spotify fanns på Radio med.
Rent generellt så är jag nöjd med apputbudet, jag trodde det skulle vara MYCKET värre efter att ha läst och tittat på videorecensioner. Har man problem med att hitta substitut appar så är WP forumet guldvärt. Det enda jag inte hittat ännu är bra matlagningsappar, vart är dom!
Sist men inte minst så har vi spel och här kan jag inte säga mycket eftersom jag inte har installerat några spel ännu, jag är inte så förtjust i spelappar på telefonen. Jag har en app som man kan räkna till spel och det är en gameboy emulator som fungerar ypperligt! Rätt kul att spela Pokémon när man har det trist, nostalgi.....

I övrigt är jag nöjd med telefonen. Jag tänker inte skriva om kameran eftersom det redan har skrivits så mycket om det i tråden, jag är en dålig fotograf och kan inte mycket om kameror - därför blir mina bilder dåliga
Jag har en negativ punkt och det är batteriet. Det är rent ut sagt skitdåligt och jag hoppas det blir bättre med tiden. Sitter jag och trixar i telefonen förlorar jag 30 % på en halvtimme, skandal. Här är min två år gamla iphone överlägsen med ett batteri som gott och väl räcker i två dagar med medelanvändning.

Man märker snabbt att WP8 är en nytt operativsystem. Jag får dagliga uppdateringar på mina applikationer och det skrivs mycket på forum. Många beskriver det som ofärdigt, jag är beredd att hålla med till viss del. WP8 är i högsta grad ett fullt fungerande mobiloperativsystem men det finns fortfarande saker som kan göra användarupplevelsen ännu bättre som till exempel ett riktigt notifikationscenter och möjlighet att visa batteriprocent - två saker som egentligen inte är nödvändiga i ett OS men helt klart önskvärt. Jag ser ivrigt fram emot de kommande uppdateringarna från microsoft till Windows Phone 8.

Jag har både en Iphone 4 och en L920!
Och när det kommer till byggkvalité så håller jag med dig förutom det om att den är hal, vilket jag inte upplever! Samt så tycker jag att L920 är sjukt mycket skönare att hålla i än IP4 som känns vass och stel!

Batteritiden är också mycket bättre på min L920 än på min IP4 förutom i standby läge då IP4 är lite lite bättre tydligen... Men vid hårt användande så håller batteriet nästan dubbelt så länge på L920 än på IP4!

Permalänk
Skrivet av concorde11:

Jag har både en Iphone 4 och en L920!
Och när det kommer till byggkvalité så håller jag med dig förutom det om att den är hal, vilket jag inte upplever! Samt så tycker jag att L920 är sjukt mycket skönare att hålla i än IP4 som känns vass och stel!

Batteritiden är också mycket bättre på min L920 än på min IP4 förutom i standby läge då IP4 är lite lite bättre tydligen... Men vid hårt användande så håller batteriet nästan dubbelt så länge på L920 än på IP4!

Hur länge håller ditt batteri på lumian med normal användning? Lite trixande, surfande etc Får man fråga vad du har för inställningar?

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Nu hänger jag inte riktigt med, alla som försöker uppgradera i förväg är väl till pr1.1?

"Du skall inte för stora förhoppningar över kamerafixet, jag tror att Nokia kommer få en snilleblixt om hur dom missa felet å inte lyckats åtgärda det. Lär komma till mars/april om vi har tur ;-)"

Skulle inte kameran prestera bra mycket bättre i pr1.1, har sätt ett dussintal bilder i jämförelse o där är skillnaden väldigt stor och fördel för nya uppgraderingen...

V

jag har väl inte sagt att kamerafixet som är i utrullning nu (1.1) inte finns i alla nya firmware?!

sen vad jag menade var direkt till Henrik då han verkar kunna sin grej. Å sen får han väl avgöra om fixet gör bilderna bättre för hans del.

dock skrev jag ju att han inte skulle ha för stora förhoppningar då denna fix som är ute nu inte är den "slutgiltiga", den kom ut mest för att folk klagade väldigt mycket så dom var tvungna att pusha ut det bästa dom hade förtillfället. Det går får till det ännu bättre, och det är just den fixen jag hoppas komma i vår. Nokia kan sin grej, dock har dom ej visat det helt denna gång. Men jag väntar snällt självklart gäller det Microsoft också men det tar vi någon annan gång.

förstår du nu? Eller ska jag ta en lång version. He he ....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Hahah har ju varit med om det mest idiotiska skiten någonsin inom teknikvärlden i hela mitt liv.

Det börjar med att jag inte kommer in på mitt hotmail/microsoft konto som jag måste ha för att kunna använda telefonen (ladda ner appar osv) så jag går in och återställer mitt lösenord med hjälp av en alternativ e-post. Jag byter lösenord på mitt hotmail konto. Men när jag ska logga in på det så kommer upp att någon annan har använt mitt konto eller något liknade och att jag måste bevisa att det är jag som äger kontot. Jag klickar vidare och de står att det kommer skickas en kod till mitt Alex*******@hotmail.com konto som jag sedan ska skriva in för att få tillgång till min hotmail då.
Men problemet är ju att jag kommer ju inte in på mitt Jä**vla konto eftersom detta hindrar mig från att logga in.

En liknelse kan vara att de vill att jag ska gå igenom en dörr. jag behöver en nyckel för att komma in eftersom det är låst, Men den nyckel som jag behöver finns på andra sidan dörren. Har aldrig varit med om något såhär idiotiskt någonsin.
Om denna kod hade skickats till min alternativa e-post som jag angett för att kunna byta lösen på mitt originalkonto så hade det ju inte varit några problem. men nu vill de att jag ska logga in på ett konto och hämta en kod på samma konto jag inte kommer in på...

Är det någon som har samma problem eller vet hur jag ska lösa problemet. Tror bara det går genom att ringa till supporten eller att återställa hela telefonen. Blir nog att återställa med det ska ju inte igentligen inte behövas... Den som kodade denna lösningen måste ha väldigt stora problem med sin IQ.

Gott nytt år på er (:

Permalänk
Skrivet av philip_BNF:

Hur länge håller ditt batteri på lumian med normal användning? Lite trixande, surfande etc Får man fråga vad du har för inställningar?

Jag brukar ladda mitt batteri när den ligger på ca 30% och vid normalt användande inkl surf osv så håller den ungefär 1 och en halv dag! Kör jag ner den till 0 så håller den 2 dagar vid normalt användande!

jag har stängt av Nokia drive, gps, nfc och hög känslighet på skärmen! Sedan så kör jag bara några få appar i bakgrunden och endast i 3G nätet, ingen 4G alltså!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Tänkte lägga upp några bilder jag tagit med lumian

http://farm9.staticflickr.com/8496/8322624266_a52fc57b30_b.jp...

trevligt med vidvinkel, mycket bra exponerat

http://farm9.staticflickr.com/8078/8322624480_c357278bdf_b.jp...

minus 18 och öppet vatten, lite oskarp, väntar på uppdateringen

http://farm9.staticflickr.com/8218/8322626194_4c992b6d55_b.jp...

Vart inte så nöjd med hur solen rendrerades på denna, möjligt att det var klet på linsen, bra exponerat

http://farm9.staticflickr.com/8077/8321569905_3f61393265_b.jp...

Då klarade den detta tillfälle med glans, bra exponerat

http://farm9.staticflickr.com/8076/8321567243_1df5337922_b.jp...

Riktigt kast ljus här, men kameran klarade av vitbalansen perfekt och exponeringen blev också bra

http://farm9.staticflickr.com/8077/8322632836_06206e4b5a_b.jp...

En till i kast ljus, bra exponerat och bra vitbalans

http://farm9.staticflickr.com/8354/8322633364_3897f92f34_b.jp...

Dagtid på en gråmulen dag, bra exponerat

http://farm9.staticflickr.com/8213/8328751339_c021c39a6c_b.jp...

Inomhus utan blixt i dåligt ljus, bra exponerat och vitbalansen blev perfekt. Nissarna med sina systemkameror var tvugna att använda blixt (brist på kunskap hur man använde dem då)

Jävligt fina Lite John Bauer feeling på den i skogen

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucifer579:

Färg.... Vit eller röd? Vad säger ni?

Gul

Permalänk
Skrivet av philip_BNF:

Hur länge håller ditt batteri på lumian med normal användning? Lite trixande, surfande etc Får man fråga vad du har för inställningar?

Min håller med god marginal en dag och jag har inte ägnat batteriet en tanke ö.h.t. Kör alltid med 4G på och har inte brytt mig om att kolla vad som går i bakgrunden och inte. Men med 3G räcker batteriet klart längre.

Permalänk

Surt för Nokia att de fortfarande inte kunnat pumpa ut tillräckligt många L920. De missade julhandeln och den är ju slut nästan överallt fortfarande!

Leveransproblem eller enorm efterfrågan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

Hur länge håller ditt batteri på lumian med normal användning? Lite trixande, surfande etc Får man fråga vad du har för inställningar?

Det här med iP4 vs Lumia i batterikapacitet är ju ett avslutat kapitel
http://www.youtube.com/watch?v=BOlj0DgD2Tc

Permalänk
Medlem
Skrivet av philip_BNF:

Knapparna på lumian är gjorda i silverfärgad plast (tror jag) och de känns inte gedigna ett exempel på detta är On/Off- knappen som känns lös och sladdrig, lika så kameraknappen. Glatt plast är ett dålig val för knappar enligt mig, hade mycket hellre sett att man använt sig av material med annan finish för att kunna urskilja dom lättare, kanske borstad metall samt bättre och hårdare knappfjädring.

Knapparna är av keramiskt zirkonium vilket är bra mycket bättre än lättmetall som repas mycket enklare. Hur du kan tro att de är av plast är dock ett större mysterium då de inte känns som plast alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bigbandit:

Hur löste du problemet med drivrutinen. Det var samma sak för mig när jag flashade om den på W7. Jag har visserligen en windows 8 dator som det fungerar på, men vill kunna köra det på W7 om man skulle behöva.

installerade alla Nokia drivers som jag kunde hitta, instakerade även Zune. Sedan startade om datorn och startade programmet där man flashar och det gick. Startade om lumian så att kugghjulet försvann så det ett batteri visades med rött i. Det fick jag fram genom att hålla in knapparna tills den vibrerar och INTE trycka ner volymknappen efteråt. Som sagt tog detta väldigt lång tid för mig och satt med detta problem i runt 10 timmar och gjorde ca 200-400 omstarter på oliga sätt och tidsintervaller. Kommer inte/vågar inte göra det igen. Själva problemet var att datorn kopplade ifrån sig lumian hela tiden, vilket ledde till att sista steget Inte gick igenom.

Permalänk
Skrivet av snuffe82:

installerade alla Nokia drivers som jag kunde hitta, instakerade även Zune. Sedan startade om datorn och startade programmet där man flashar och det gick. Startade om lumian så att kugghjulet försvann så det ett batteri visades med rött i. Det fick jag fram genom att hålla in knapparna tills den vibrerar och INTE trycka ner volymknappen efteråt. Som sagt tog detta väldigt lång tid för mig och satt med detta problem i runt 10 timmar och gjorde ca 200-400 omstarter på oliga sätt och tidsintervaller. Kommer inte/vågar inte göra det igen. Själva problemet var att datorn kopplade ifrån sig lumian hela tiden, vilket ledde till att sista steget Inte gick igenom.

Med w8 Kommer du kunna flasha när du vill utan att råka ut för samma problem.
Men för att det inte ska hända måste man installera en ny installation av W8 inte bara uppgradera då kopierar den filerna och drivrutinerna som finns.

Permalänk
Skrivet av Aktsu:

Knapparna är av keramiskt zirkonium vilket är bra mycket bättre än lättmetall som repas mycket enklare. Hur du kan tro att de är av plast är dock ett större mysterium då de inte känns som plast alls.

Tack för rättningen men jag håller kvar min åsikt om materialvalet. Jag tycker det upplevs som "billigt" även om det kanske inte är det på pappret.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem

Gott slut, gott nytt år å allt det där <:-D
festa hårt, lämna lumian hemma om ni inte skall fota! Ni har inte råd mentalt å förlora dessa bebisar!!

partyyyyyy

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av djaxxo:

Gott slut, gott nytt år å allt det där <:-D
festa hårt, lämna lumian hemma om ni inte skall fota! Ni har inte råd mentalt å förlora dessa bebisar!!

partyyyyyy

Skickades från m.sweclockers.com

haha jag gjorde ett nytt hotmailkonto när jag fick min 920 som jag döpte till "BabyNokia"

Gott nytt!