Nexus 7: En del problem.

Permalänk
Medlem

Nexus 7: En del problem.

Köpte en Nexus 7 32 GB förra veckan.

Jag googlade lite och norterade att en del har likadana problem som jag.

1-Nexus 7 som kommer med 4.1.2 och Build Number JZO54K, kan ha koruupt Recovery. Går ej att upgardera till 4.2 eller 4.2.1. Det lär komma en fix.
Jag orkade inte vänta så jag löste detta genom att följa en guide på swedroid forum.(flasha en inoffeciell recovery ,"clockwork mod")
Några har anmält detta på Asus's facebook i sverige.

2-Hörlursuttag problem: Hörlursuttaget på Nexus 7 är väl lite kort/ och hörlurarnas kontakt inte går ner hela vägen. Därför hör man bara ljud i ena.
För många har löst sig genom att trycka in den så hårt de kan(funkar inte för alla). Jag har löst genom att inte trycka in den hela vägen, bara halv

3-många eneheter verkar ha en lite glapp mellan skärmen o skalet .

Som sagt jag vill inte skrämma er, jag behåller min ändå,för att jag tycker den är liten och smidig.
(jag vet, det betyder inte att alla nexus 7 har dessa problem).
Så mitt tips till er:
Om ni ska köpa den , så köp den från en affär, och kräv att de ska kontrollera enehten innan ni tar hem den.

Permalänk

Har en Nexus 7 som jag har haft sen i somras (importerad från usa)

1. Min kom med 4.1.0 men flashade den officiella clockwork mod och kör med officiella Cyanogen mod 10 nighly.

2. använder ytterst sällan hörlurar men när jag väl använder så funkar det fint.

3. Blev lite glappt för mig efter en månad, satt som berget allt när jag fick den. men inget som stör mig och märker ej av det vid normal användning.

Tycker man får mycket hårdvara för den pengen och jag är så sjukt nöjd med min

Permalänk
Avstängd

Packade upp min Nexus7 16GB, igår kväll.
1. Inga problem med mjukvaran. Medan jag funderade på vilka appar jag skulle installera först,.Ville Nexus7:an uppgradera Android, gick från 4.x till 4.2. Inga problem med uppgraderingen Nexus7 laddade ner uppgraderingen, startade om och installerade allt.

2 Hörlursuttaget är medvetet några millimeter grundare än normala kontakter. Så att Kontakten sitter, så det ser ut som om den inte var helt intryckt. Antagligen en specialare för Nexus7 innanmäte och skalets form. Dock sitter ledarna på samma avstånd enligt 3,5mm standarden, vill man koppla in hörlurar från 80-tals Walkman så funkar det.
TS får kolla sina sladdar.

3 Packade upp min Nexus 7 på kvällen, lattjade med den i sängen innan "sovdags", när jag vaknade låg Nexus7 golvet nedanför sängen. Inga skador på Nexus7, efter det nästan halvmeter höga fallet.

4 Nexus7, saknar minneskortsplats, av 16GB finns bara 12-13GB tillgängligt för egna filer.
5 Nexus7, finns bara i svart.
6 Utan fungerande Internet uppkoppling kan man starta Nexus7 för första gången.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

1. Har själv inga problem i med senaste 4.2.1 som jag fick för två dagar sen.

2. Har inga problem med hörlurskontakten, men sista millimetern får man nog trycka lite extra, vilket känns bra tycker jag. Den sitter där den sitter.

3. Har själv screen lift och har levt med det i någon månad. Har ett skal till den så stör mig inte nämnvärt men ska ändå byta in den (om man skulle sälja vidare den sen).

Passar inte denna diskussionen bättre i stora tråden om Nexus 7?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Min 32gb'are har även den 'glappet' på vänstersidan. Tror detta rör en väldigt stor andel av skeppade enheter då man ser trådar om det överallt. Det är dock endast ~0.5mm men det finns ju risk att det växer med tiden. Glaset har även lite 'svikt' när man trycker på vänstersidan.

Ingenting man stör sig på men det är ju tråkigt att de har släppt en ny, mycket populär, platta och glömt limma hela vänstersidan på i stort sett alla enheter.

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Permalänk
Medlem

hade glapp på skärmen med den första 16gbaren, fick den utbytt och Inet slängde med en 32gb på samma gång, riktigt trevligt.

uppdaterade automagiskt utan några som helst problem, ljudutgång fungerar utan det minsta problem och grym byggkvalitet, har ärligt talat inget negativt att säga.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk

Min uppdateras int heller till 4.2. Inget som stör mig, men om jag blir desperat får jag väl sideloada något. Hörlursuttaget, inget problem för mig

Permalänk
Medlem

Har inte märkt av något av problemen ni nämner.

Dock är det något jag inte förstår mig på. Hemma är det inga problem, men tar jag med mig plattan och slår av wifi börjar den plinga till med jämna mellanrum. Jag får dock inte någon visuell indikation på varför den låter. Det är först nu när jag satt på tyst läge som den håller tyst...

Jag har antagligen missat något grundläggande, så om någon vet vad jag menar så får ni gärna berätta vad det är och hur man blir av med det

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

(jag vet, lite nekro)

Skrivet av Nightcrawl:

Har inte märkt av något av problemen ni nämner.

Dock är det något jag inte förstår mig på. Hemma är det inga problem, men tar jag med mig plattan och slår av wifi börjar den plinga till med jämna mellanrum. Jag får dock inte någon visuell indikation på varför den låter. Det är först nu när jag satt på tyst läge som den håller tyst...

Jag har antagligen missat något grundläggande, så om någon vet vad jag menar så får ni gärna berätta vad det är och hur man blir av med det

Kolla dina notifications. Den kanske hittar öppna nätverk eller syncar med din Google kalender.